Sari la conținut

Postări Recomandate

Pe biclă e suficient mobilul, cu aplicația corespunzătoare, în carcasă rezistentă.

Pentru moto, mă întrebam, dacă merită (și de ce merită) să iau o sculă GPS dedicată, pentru mers pe asfalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru moto, mă întrebam, dacă merită (și de ce merită) să iau o sculă GPS dedicată, pentru mers pe asfalt...

 

intrebai sau te justificai in scris pt posteritate? :) raspunsurile sunt in vreo 4-5 posturi prin thread... ai zis ca l-ai citit :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...tocmai luasem la recitit comentariile și m-am cam lămurit. Până se strică ăsta rămân chitit pe el.

 

Chiar mă întrebam în mod serios dacă merită să sacrific un ”wildcard” disponibil, pe care să-l convertesc în așa ceva sau să mă orientez către un actioncam (mai util dpmdv pentru mersul pe moto, având, deja, un gps nondedicat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai un action cam gasesti si la auchan cu vreo 300 de lei. Un zumo e vreo 300 de euro. Da merita toti banii.

 

@Ravenitza legat de problema curbelor, intrebarea mea este ai dat suficient de mult zoom in in harta?

 

Legat de camere, eu am descarcat un fisier de pe undeva, nu imi aduc acu aminte de unde, cu toata europa. Prin norvegia/suedia/danemarca mi le-a aratat pe toate(sper :) ) In serbia/croatia arata cateceva. In germania le cam nimereste, in ungaria la fel, dar in franta m-am intalnit cu un radar mobil ce era sa l agat. In ro imi cam arata radarele vechi nefunctionale si ceva radare noi. Legat de setari de avertizare sonore, nu m-am prins inca cum arata, iar cum merg 90% din timp cu el cu sonoru oprit, chiar nu stiu ce si cum face. Vocea din limba romana e mega enervanta nu are pic de duiosie sau suavitate in ea :)

 

Legat de desene, undeva are o setare care arata detalii mai putin medii sau mai multe. Pe default e pe mediu parca. Cu detaliile la maxim, vezi clar cand vine localitate si de unde incepe si unde se termina. De asemenea are mai multe profile de culori si unu dintre ele tot tre sa fie pe placu tau. Cica e gandit asa ca sa fie cat mai contrastant si cat mai lizibil pe lumina ambientala puternica. Din pacate varainta asta ieftina de zuma, adica 390, nu deseneaza hartile 3d cum face fratesu mult mai scump, dar asta se stie. Tocmai ca pt romania pare asa seaca harta, pt europa de est am o harta OSM care are semene conventionale pt paduri, mlastina, varfuri de munti, cursuri de raulete, linii de curent, si alte forme de relief.

 

Legat de importul rutelor, cum ziceam recalculeaza ce si cum vrea el. Cu mov in imagine e cea ce a calculat basecampul si ce am importat in gps. Cu negru e ruta reclaculata de gps si parcursa de mine. Pe langa asta in cel putin 2 localitati m-a bagat prin localitate in loc sa mentina drumu principal inainte.post-69607-0-99263800-1440551751_thumb.jpg am plecat din basecamp cu 398 de km, el a calculat vreo 406 cand am importat ruta, iar in realitate cu niste ocoluri mici de ale mele, caci urmaream un traseu turistic, la final am avut 415 km.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... legat de problema curbelor, intrebarea mea este ai dat suficient de mult zoom in in harta?

 

Da, asta este important, eu ma joc mult cu zoom-ul pentru a aprecia curbele si sunt multumit de cum imi arata. Am mare noroc la la GS am rotita de zoom pe ghidon, foarte usor de miscat sus/jos cu degetul mare fara sa iei ochii de la drum. Dar important este ca si procesorul (si implicit zoom-ul) de la noul Garmin se misca incomparabil mai repede fata de 660 ce am avut inainte.

Poate ca si setarea designului hartii (la setari harta/vehicul) are legatura cu felul in care se vad curbele? Eu il am pe setarea "Navigon", mi s-a parut cea mai intuitiva.

 

Este clar ca sunt multe chichite de care nu stim sau pe care nu ni le inchipuim la setari. Eu cand mi-am luat noul navi anul trecut am fost si la un training de o zi (organizat de BMW si Garmin) si am descoperit multe chestii de care habar nu aveam... si asta in conditiile in care veneam de la 660, deci nu eram pe dinafara. Dar tehnica evolueaza mult, 660 e deja foarte inapoiat, fiind pe piata din 2008.

» Post actualizat in 27 Aug 2015 22:13

Din pacate varainta asta ieftina de zuma, adica 390, nu deseneaza hartile 3d cum face fratesu mult mai scump, dar asta se stie.

 

La inceput am mers si eu pe modul 3D ca mi s-a parut interesant dar din pacate am renuntat pentru ca in multe locuri, mai ales pe vai, printre munti, imi arata multe zone in umbra ca si desen si nu se mai distingea bine traseul meu. Nu mi-am pus problema daca dupa update s-a remediat.

 

Diferentele fata de 390 sunt destule... una importanta pentru mine este conexiunea cu smartphone-ul prin aplicatia Garmin Smartphone Link; in primul rand imi da informatii despre trafic live, drumuri inchise, eventual si despre vreme (usor de accesat in mers), radare, ma atentioneaza daca exista update-uri pt harta sau soft. Problema este eventual cu traficul de date in roaming.

 

Aici diferentele intre 390/590: http://sites.garmin.com/en-US/zumo/#compare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, inca o chestie naspa cu Zumo 390. Nu tine minte tracklog-ul mai mult de ultima mie de km parcursi.

 

Ma asteptam sa ajung acasa dupa 5000, si sa descarc in computer traseul... ia-l de unde nu-i!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o problema generala la Garmin. Am mai multe tichete deschise pe tema asta in ultimii ani, dar nu ii intereseaza. Si modelele de top sufera de aceeasi problema, deci tind sa cred ca e un "feature".

Eu am facut ieri cam 700km, nici pe aia nu i-a retinut pe toti. Cred ca e in functie de numarul de segmente combinat cu distanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu ma pot plange de problema asta. La mine tine minte vreo 2/3 zile si vreo 15000/2000 de km. Desi in basecamp sunt mai multe fisiere de tip log, imi aduc aminte cand il cautam de paduchi ca pe el are un singur fisier. Mai mult ca sigur fisierul acela e limitat la numarul de puncte iar cand ajunge la max sterge o zi calendaristica intreaga din urma.

eu tocmai ce am fost plecat 19 zile si 7mii de km si in fiecare seara descarcam logul. Cate o data erau mai multe zile acolo, alta data doar vreo 2. Nu pot spune ca ma deranjeaza treaba aceasta. Dar o data aveam probleme cu cardul(era dus) foloseam o alta harta, nu aveam traseu stabilit si nu mi-a inregistrat logu pe portiunea aia de drum, nu era drum, era circuit, dar ce sa ii faci, mai da rateuri desi imi desena pe el "firimiturile" alea albastre pe unde am fost. Asta a fost tare ciudat ca nu am reusit nici cum sa recuperez portiunea aia de traseu desi pe el era desenat. Iar alta data am incarcat sub forma de track nu de traseu destinatia, pana la urma am folosit traseul incarcat nu trackul si apoi cand am ajuns sa descarc din el prima bucata lipsea din log, asa ca de atunci incarc numai trasee.

 

Eu am alta problema cu el. In germania se lucra la strazi si sunt inchise. Nu a existat zi in care sa nu fac 30-60 de km ocol pe distante de 3-400 de km deaorece erau strazi inchise si aparea "Umleitung". Efectiv zilnic pe nationale ma intalneam cu aceste porttiuni de drum inchise, daca nu foloseam autostrada. Nu inteleg daca are 4 updaturi pe an la harta de ce nu e in stare, barem in partea de vest a europei sa fie updatat cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O probabilitate ar fi si faptul ca eu nu am card extern in el.

 

eu nu ma pot plange de problema asta.

 

 

Cu alte cuvinte, ma bucur ca nu am cumparat varful de gama. 390-ul si-a facut bine treaba!

 

Nu perfect, nu fara mici bug-uri, dar m-a dus la destinatie, ca de fiecare data. Tool-urile pe care le detine s-au dovedit a fi destul de folositoare si ok.

 

Poate nu funtioneaza perfect, da nici eu nu-s Rossi, asa ca ma declar destul de multumit de el.

 

Doamne' ajuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o problema generala la Garmin. Am mai multe tichete deschise pe tema asta in ultimii ani, dar nu ii intereseaza. Si modelele de top sufera de aceeasi problema, deci tind sa cred ca e un "feature".

Eu am facut ieri cam 700km, nici pe aia nu i-a retinut pe toti. Cred ca e in functie de numarul de segmente combinat cu distanta.

 

nu cumva le gasesti ca fisiere salvate in Garmin/GPX/Archive sau ceva de genul asta?

 

Nu de alta, dar am toate log-urile de cand am gepeseul acolo... e drept ca segmentul recent, Current.gpx, e limitat... dar in rest sunt acolo fisiere de la 1.gpx la n.gpx.... pe 500, 550 si Fenix...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

confirm pt 390

in Garmin:\GPX\Archive\ se gasesc o gramada de loguri. Se pare ca le am pe toate din luna mai si zece mii de km cand i-am dat un factory reset.

 

am si uitat de directorul ala, cum spuneam imi descarc destul de des logurile si nu m-a deranjat pana acum :P

 

Pe card am numai harti sau POIuri. In rest aparatu foloseste memoria interna care mai are liber peste 1,7 giga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de camere, eu am descarcat un fisier de pe undeva, nu imi aduc acu aminte de unde, cu toata europa. Prin norvegia/suedia/danemarca mi le-a aratat pe toate(sper :) ) In serbia/croatia arata cateceva. In germania le cam nimereste, in ungaria la fel, dar in franta m-am intalnit cu un radar mobil ce era sa l agat. In ro imi cam arata radarele vechi nefunctionale si ceva radare noi.

Aici un plus are Tomtom : în afară de speedcam "normale" mai are și setul "premium" care pe lângă cam normale le include și pe cele mobile.

Mai mult, modelele GO 4000, 5000, 6000 au SIM inclus cu roaming "pe viață" prin care primești speedcam premium fără a mai avea nevoie de telefon. În plus alerte meteo, alerte traffic etc

Între timp Tomtom au meniu în BG, SRB și croată dar nu și în română

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

confirm pt 390

in Garmin:\GPX\Archive\ se gasesc o gramada de loguri.

 

Ai avut dreptate, confirm si eu. Insa din tot traseul (5300), lipsesc primii 1100km. Si tot ce este dinainte de plecare (locale). Practic din Venetia, catre sicilia si inapoi am tot. Mai putin traseul pana in Venetia, si fix partea pe care o cautam cel mai mult (traseul montan din Slovenia, o bijuterie). Ala vroiam sa-l propun aici si pt altii.

 

Dar cu tot cu clear history, in acel folder pastreaza destul de multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot... daca nu faci ceva intentionat sa stergi.

 

pai nu neaparat! Se poate sa fi sters si sa nu-mi aduc aminte (ceva gen alzheimer, desi nu cred ca am), dar arhiva mea cuprinde fisiere de la 6 la 25. Lipsesc fisierele de la 1 la 5.

Clear history nu influenteaza (pt ca tocmai am dat, si nu sterge aceste arhive)... Iar daca am sters arhivele inainte de plecare (faza cu alzheimer-ul, deci sa le fi sters de pe computer, dar sa nu-mi aduc aminte)... ar trebui sa am totusi drumul catre Venetia. Argument: de cand am plecat si pana ieri, nu am mai conectat gps-ul la computer pt a le sterge.

 

Deci nu, nu pastreaza tot. La mine a pastrat ultimii 4000 si ceva de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reset to factory defaults / etc cred ca le curata.

 

nu-s cum e la 390, dar, cum am zis... 500, 550, Fenix pastreaza tot cat timp ai spatiu... nu-s cum fac 500 si 550 ca n-am ramas fara spatiu dar Fenix e tampit si sterge TOT cand ramane fara spatiu...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am garmin zumo 590LM. Il am de 6 luni si chiar isi face treaba cum trebuie. Nu pot spune daca este cel mai bun, sau ca este perfect pentru ca altele nu am folosit, dar iti pot spune ca sunt multumit de el. Este foarte scump 620E la Louis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.

here, oruxmap ( minunat si pt offroad ), primo ( sau orice clone igo), , in general orice soft flexibil si modular ( harti , poi-uri, landscape etc in fisiere diferite ca sa poata fi usor manevrate). ca si device-uri orice ruleaza windows/android si pot fi folosite cu mai multe sisteme de navigatie in parale. sisteme deschise ce se pot intregra cu orice si pot importa/exporta usor .

numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai folosit vreo data garmin sau tom tom pe ploaie ? dar un telefon sau un gps de masina pe ploaie ? chiar nu ai vazut diferenta dintre ele incat sa afirmi ca un gps dedicat de moto weather proof e fita :) ?

 

Si nu inteleg afirmatia ca garminu e doar pt bmw si ca e sistem inchis.... Daca gpx urile si hartile OSM sunt inchise pai nu stiu ce sa mai zic ce mai e deschis :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap, am folosit pe ploaie cam tot de la smartphone pana la iphone. evindent, in husa dedicata. si mi-am mancat zilele cu "ergonomia " de la Garmin. nu zic ca s proaste , doar ca raportand la ce ofera sunt varza. sunt hater pt tot ce nu e "curat" si " cinstit"in sensul ca numele de garmin se plateste degeaba .am mai povestit, asta cu " pe ploaie " sau " ce aparat deosebit" e ca mitul bmm..

mit

 

sa ne intelegem, vreau sa mut discutia din "monopol" catre o lume deschisa si eficienta.

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...