Sari la conținut

Postări Recomandate

chiar nu ai vazut diferenta dintre ele incat sa afirmi ca un gps dedicat de moto weather proof e fita :) ?

 

Aici cam este din pacate vina moderatorilor ca nu au facut din start doua topicuri separate si au lasat topicul asta sa iasa o amestecatura intre cei care discuta on-topic despre GPS moto (asa cum spune clar titlul) si cei care sunt adeptii variantelor de improvizatii pentru care trebuia facut alt topic. Pacat, ca ambele topicuri aveau oameni interesati, asa este doar haos si discutii amestecate.

» Post actualizat in 08 Sep 2015 21:30

Si nu inteleg afirmatia ca garminu e doar pt bmw si ca e sistem inchis....

 

Nu intelegi afirmatia pentru ca nu cunosti personajul, troll profesionist :)

Are si el "pasiunile" lui pentru tot ceea ce este ceva mai scump si bate campii mereu cu aceleasi idei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

fiecare are dreptu la o parere, fie buna fie rea, dar cand incepi si recomanzi ceva e bine sa si argumentezi ca lumea sa inteleaga daca parerea ta e buna sau rea. Nu ma intereseaza nici daca cineva e troll nici daca e hater, si nici nu imi place monopolul.

 

Eu si altii ne-am plans pe aici ce ne place si ce nu ne place la garmin, am invitat de mai multe ori posesorii de tom tom sa faca acelasi lucru. Astept in continuare discutii aprinse pe tema tom tomului.

Cineva zicea mai sus ca primesti traficu si camerele radar direct cu un sim cu roming in el. Ma facut tare curios aceasta functie si iniante de a cauta, pt ca detalii prea multe nu am primit, m-am gandit ca o dat gaura la macaroana tom tomu, apoi am cautat la ei pe site si am gasit treaba asta http://uk.support.tomtom.com/app/content/name/Connect/page/1 dar din pacate pt modelul moto scrie clar "Connected: Get TomTom Traffic and Speed Cameras via your smartphone with Bluetooth connection. Your smartphone needs to be compatible and come with a data plan. Extra costs may apply, check tomtom.com/connect for more information".

Deci si gpsul premium de la tom tom pt motor ca si gpsul premium de la garmin pt motor folosesc acelasi sistem, un app ce imparte netu de pe telrfonul compatibil via blutetooth.

 

Cat despre ifoane in huse si androide in huse, in afara de softu here maps si poate mai cateva foarte limitate atat softurile cat si hartiile nu sunt gratuite. Cati din tara asta au copia de igo sau de primo platita si cati au platite hartiile ? deci discutia pe tema ilegalitatilor se da pe forumurile dedicate. Repet pt toti cei care nu au inteles, hartile gratuite open street map se pot folosii pe platformele garmin, iar senzori de presiune pt roti (care sunt obligatorii de anu asta in europa la productia de masini noi) nu se gasesc decat la garmin. Pe bune ca as vrea sa am niste senzori ce sa ii pot citi cu telefonu, dar oricat am cautat doar garmin avea solutia pt mine, asa cu neajunsurile ei.

 

Un pic de offtopic, am avut ocazia sa butonez un tom tom de masina mai vechiut, comparativ cu un garmin mai vechi e la cativa ani lumina in urma din punct de vedere al ergonomiei. Asa de mult m-a impresionat garminu incat acum ma roade rau rau de tot sa imi iau pt masina noul NuviCam cu tot cu o camera de aia "fara fir" de vazut cand merg cu spatele. Si tot ca o paranteza prin tarile pe unde m-am plimbat recent 4 din 5 gpsuri erau garmin, excluse de la calcul cele integrate in masina. Si adevaru e, ori cat de crunt ar suna, pe strazile din europa 85% din mototoretele din segementul adv-touring sunt bmwuri.

 

Din nou ontopic, desi se va pierde intre atatea randuri, nu stiu daca am spus sau nu, am incercat sa folosesc mult laudatele harti de motor on route http://www.onroute.nl/index.php/onroute-motorkaarten . Am fost foarte dezamagit pt germania si pt norvegia de ele. Am incercat in 2 zile sa vad ce si cum si am ajuns la concluzia ca daca as fi un conducator de cruisere ar fi perfecte, dar nu sunt pt mine. Rutele de pe aceste harti sunt rute foarte comune de regula unde am intalnit si genu de motociclisti pe cruisere, dar eu am circulat pe unele drumuri unde vedeam un motor la cativa zeci de km. Fiecare cu preferintele lui. Daca cineva e curios ce fel de drumuri imi plac mie si de ce nu imi plac rutele populate, curand va exista la sectiunea de calatorii prin strainatate un topic pe aceasta tema :).

 

haideti sa lasam certuriile si invidiile deoparte si sa crestem impreuna calitatea informatiei din acest topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca rutele alea bune sunt bune si pustii tocmai pentru ca nu se regasesc in nici un ghid din asta "celebru". Din punctul meu de vedere sa ramana asa.

Cu cat mai putine rulote si cascatori de gura pe acolo, cu atat mai bine :)

 

Ontopic: multumesc cooldeep pentru comentariile lungi si detaliate mai ales comparatiile igo - garmin. De ceva vreme ma trece si pe mine gandul sa incerc un garmin dedicat moto. Pana acum am navigat cu succes pe prin 2007 incoace numai cu iGo, de am ajuns sa ii stiu toate chichitele. De-asta mi-e si foarte comod. Pe moto am folosit un RAM mount si o husa impermeabila cu care nu am avut probleme nici in ploi torentiale de cate 8 ore (multumesc Slovenia si Muntenegru).

Deci se poate, asa cum ai spus si tu. Dar parca suna bine niste lucruri oferite de garmin.

 

Pana la urma, poti seta in garmin la algoritmii de rutare sa eviti autostrazi si drumuri cu taxa separat? Scuze daca s-a raspuns deja, am pierdut firul.

Si alta intrebare: poti crea o ruta direct din aparat? In sensul de a seta o destinatie iar apoi niste puncte intermediare fie folosind adrese, fie coordonate fie selectie manuala pe harta?

 

In ultima vreme am folosit metoda asta pentru a crea seara ruta pt a doua zi, avand harta de hartie detaliata langa mine. Evit sa car laptopuri dupa mine si cateodata e necesar sa mai modifici traseul facut de acasa. Pe iGo reusesc sa fac asta foarte lejer si as vrea ai garminul sa ma ajute intr-un mod similar.

 

Numai bine!

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma, poti seta in garmin la algoritmii de rutare sa eviti autostrazi si drumuri cu taxa separat? Scuze daca s-a raspuns deja, am pierdut firul.

 

da.

 

Si alta intrebare: poti crea o ruta direct din aparat? In sensul de a seta o destinatie iar apoi niste puncte intermediare fie folosind adrese, fie coordonate fie selectie manuala pe harta?

 

da

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati din tara asta au copia de igo sau de primo platita si cati au platite hartiile ? deci discutia pe tema ilegalitatilor se da pe forumurile dedicate. Repet pt toti cei care nu au inteles, hartile gratuite open street map se pot folosii pe platformele garmin

 

o mica amintire legata de tom tom... acum cativa ani am cumparat cadou pt un prieten. harta cu care a venit, desi zicea ca include Europa de Est era de rahat... adica ceva gen in Bucuresti avea bulevardele principale si atat. Cica aveau una mai buna pe care puteam s-o cumpar. Dupa ore de incercari si telefoane, nu am reusit sa cumpar legal din Romania... cu carduri cu care n-am avut probleme niciodata.

 

la polul opus, post purchase de la Garmin? Jos palaria... ceasul asta ( https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10382642_10203926394141170_1666767439311162788_n.jpg?oh=0fb6f26487ffa6b9e1895e1c2bba4cb4&oe=56A85270 ) mai avea juma din cadran, trimis, schimbat pt vreo 25-30% din valoare... la fel si cu un 550 tavalit... basca la asta au pus si upgrade la CN Europe ultima versiune fara nimic extra. Vorbesc de Garmin UK / US... astia de la noi de-i reprezinta sunt varza si muci... nu respecta garantia Garmin si mai fac si nazuri ca 'repara pe bani in principal ce-i cumparat de la ei'... decat sa am de a face cu ei am zis ca platesc posta pana in UK oricand...

 

PS - ref smartphones vs gepese... desi sunt puternic pentru si vreau tot timpul solutii independente de net si altele din ce in ce mai mult smartphone devine optiune pt drumuri scurte, pe langa casa, unde ai 3G... faze de genul traffic, rutare in functie de conditiile de acum sunt totusi bune.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Sistemele tip iGo, Waze, HereDrive si alte softuri care sunt extrem de utile in masina, am tras concluzia ca sunt destul de greu de urmarit pe moto. Cu atat mai greu este sa te descurci daca ai bagat telefonul sau un GPS auto intr-o carcasa impermeabila, vizibilitatea instructiunilor devine indoielnica. Desenul copilaresc si chiar badaranos al GPS -urilor dedicate moto il intelegi abia cand te folosesti de un astfel de dispozitiv montat pe ghidon. Grafica simplista este extraordinar de utila si lesne de inteles in momentul in care arunci ochiul pe ea din mers. Niciodata n-as avea aceeasi viteza de reactie uitandu-ma la ecranul telefonului care ruleaza un program cu grafica mult mai elaborata, dar puchinoasa, gen iGo. In masina da, se schimba lucrurile. Am mers 5 ani cu Garmin pe ghidon si am invatat sa-i apreciez calitatile si sa-i invat defectele, ca sa le evit. De anul trecut am schimbat pe Tomtom si problemele de ghidare de la Garmin au disparut, in schimb softul e diferit si regret anumite functii de la Garmin ( a propos, am de vanzare Tomtom Rider v5, la rubrica bursa/altele).

In 2012 am fost in excursie prin tari straine cu un prieten, pe drumuri total necunoscute. Eu cu Garmin, el cu Igo in husa Givi. A recunoscut sincer ca fara Garmin pe un drum total nou, orientarea ar fi fost mult mai dificila. Ce-i facut dedicat pentru moto e sfant, iar logica graficii consta in usurinta intelegerii hartii si instructiunilor de ghidare.

Nu mai zic ca GPS-ul moto e incuiat pe ghidon, deci n-ai nici o teama sa-l lasi acolo pe timp de zi. Porneste automat cand pui contactul, se opreste cand cobori, se conecteaza automat la casca si telefon, totul decurge natural.

 

Intrebarea mea pentru boboci, este; difera gps-ul moto de gps-ul auto, sau sunt una si aceasi Marie.

Citeste mai sus o excelenta descriere si ai sa te lamuresti vis/a/vis de soft. In plus de asta strict ca aparat cel dedicat moto este waterproof, cu butoanele mari sa poata fi accesate cu manusi, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dat fiind faptul că am pus și eu, la un moment dat, o întrebare similară cu a colegului @kalator, reformulez: GPS auto/telefon/etc. vs. GPS dedicat moto e similar turul lumii pe scuter vs. moto Adv.; același drum, aceea experiență de viață, diferă comfortul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici pot veni eu cu experienta iGo si raspunsul ar fi: atata timp cat montezi device-ul corect, folosind un sistem de prindere robust gen RAM si o "carcasa" de calitate (impropriu spus husa), poti folosi "anumite" gps-uri de auto pe moto. Spun anumite pentru ca lucrurile stau foarte diferit de la aparat la aparat. Atata timp cat il poti alimenta corect, printr-o mufa robusta (nu USB) si impermeabila n-ai probleme.

Problema cu GPS-urile pentru auto, cel putin absolut toate cele recente, este ca se alimenteaza doar folosind o mufa USB. Neajunsul asta exista evident si la toate mobilele. Doar lucrul asta le face imposibil de utilizat pe moto in mod regulat si eficient.

 

Eu folosesc un gps auto vechi, care se alimenteaza printr-o mufa tip jack direct cu 12v. Din cauza asta n-am avut probleme deloc.

 

Iarasi, telefonul in aceeasi "carcasa" impermeabila a fost imposibil de folosit vara din simplul motiv ca se incalzeste extrem de tare, extrem de repede - cu celalalt device n-am problema asta.

 

Referitor la interfata, totul e subiectiv - fiecare om percepe diferit asta. Eu cel putin n-am absolut nici o problema cu iGo din punctul asta de vedere. Instructiunile imi sunt clare iar ecranul cu touchscreen rezistiv il fac usor de folosit cu manusile de moto. La un telefon cu ecran capacitiv, sa-l butonezi cu manusi de moto si avand suplimentar plasticul husei peste ecran face lucrurile foarte complicate.

 

Prin urmare, in general, atata timp cat nu depui destul de mult efort in gasirea unei solutii robuste, un GPS auto pe moto nu e o solutie facila. Nu pentru oricine cel putin. Din cauza asta un GPS dedicat moto ar fi intotdeauna recomandat. Din pacate si cei doi producatori stiu asta si ofera modelele de moto la niste preturi absolut aberante dupa parerea mea.

 

Mai exista o alternativa totusi - au inceput si chinezii sa produca ceva device-uri cu Windows CE ce pot rula iGo, dar cu carcasa impermeabila, sisteme de montaj pt moto si alimentare dedicata. Am citit reviewuri mixte referitor la calitatea aparatelor din pacate, dar preturile sunt mult mai competitive pentru cineva obisnuit cu iGo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ofera modelele de moto la niste preturi absolut aberante dupa parerea mea.

 

Fa ca mine: alegi un tur de italia, si, cu cei 150-200 eur pe care i-ai da pe autostrazi la ei... mergi pe drumuri laturalnice, drumuri care dealtfel sunt superbe pt moto

 

Apoi anul urmator faci aceeasi manevra, (poate cu alte tari)... si ai scos in 2 ani 400 eur: investitia. Deja din al treilea an esti in castig ;)

 

Si te-ai scos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap, am folosit pe ploaie cam tot de la smartphone pana la iphone. evindent, in husa dedicata. si mi-am mancat zilele cu "ergonomia " de la Garmin. nu zic ca s proaste , doar ca raportand la ce ofera sunt varza. sunt hater pt tot ce nu e "curat" si " cinstit"in sensul ca numele de garmin se plateste degeaba .am mai povestit, asta cu " pe ploaie " sau " ce aparat deosebit" e ca mitul bmm..

mit

 

sa ne intelegem, vreau sa mut discutia din "monopol" catre o lume deschisa si eficienta.

merci

 

Omule tu traiesti intr-o lume numai a ta. Se pot pune multe harti pe Garmin de la OSM pana la tiles-uri din GE sau echivalent [oricum toate sunt luate de la NASA]. Deci unde e monopolul ? Ce inseamnă curat si cinsiti ? Mă gândesc că in lumea ta tristă au alt inteles decât pt restul lumii.

 

Folosesc GPS-uri din 2006, am folosit de la palmtop-uri, [pt cei care-si mai amintesc de ele] pâna la smartphone-uri [inclusiv Iphone], trecând prin GPS-urile dedicate. Până in acest moment pt outdoor nu exista nimic comparabil cu Garmin. Nu sunt fan, au multe bube, chiar prea multe pt pretul pe care-l platesti pe ele, de asemenea customer service-ul este varza, insa sunt cele mai bune. Imi pare rau este un fapt. Daca ar exista concurenta reală poate s-ar grabi mai tare idolentii aia de la Garmin sa rezolve bugurile dar din pacate stau linistiti, au cel mai bun produs iar restul concurentei nici nu se vede in urma.

 

Pt masina folosesc orice smartphone cu google maps. Asta in tara evident, afara Garmin Montana, dar nu prea merg cu masina in afara tarii.

 

P.S.

 

Nu prea m-am prins ce e cu chestia asta in semnatura ta :

"Pr. Arsenie Boca:"Sa-ti feresti capul de frig si de prostie."

 

Daca e un statement, nu ti-a iesit asta e clar, probabil e un plan de viitor, iti urez succes, intrucat te vad ca suferi mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa ca mine: alegi un tur de italia, si, cu cei 150-200 eur pe care i-ai da pe autostrazi la ei... mergi pe drumuri laturalnice, drumuri care dealtfel sunt superbe pt moto

 

Apoi anul urmator faci aceeasi manevra, (poate cu alte tari)... si ai scos in 2 ani 400 eur: investitia. Deja din al treilea an esti in castig ;)

 

Si te-ai scos!

 

Am facut anul asta o tura similara cu a ta, cam in acelasi timp, dar cu mult timp petrecut prin Dolomiti si Toscana. Mai jos n-am ajuns ...

IGo-ul s-a descurcat de minune, dar folosit asa cum am spus, in conjunctie cu harti foarte detaliate pe hartie. Stateam seara la hotel si cu harta-n fata faceam traseul pt a doua zi, cautand drumuri "laturalnice". Pe autostrazile lor nu am calcat absolut deloc, si nici pe ale slovenilor, hahaha.

Dar parca totusi m-ar coafa un GPS "serios" ... singurul lucru care inca ma tine deoparte este sa justific pretul... vom vedea, poate-mi iau inima in dinti. Dar mai inainte vreau sa ma asigur ca softul garmin stie sa faca cel putin cat stie iGo. Daca face mai multe, cu atat mai bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe unde m-a bagat garmin, prin slovenia, (datorita setarilor lui din sistem pt curvy roads / moto), nu ma va baga niciodata igo-ul. Si nu o data, ci de 3 ori. Si asta e datorata strict acelei functii.

 

Iar pt acele trasee eu unul nu am cuvinte. A meritat din plin toti banii. In Italia s-a comportat ca un gps normal, cu bune si rele. Dar si-a facut treaba, in soare, ploaie, la viteza (nu trebuie sa opresti daca te razgandesti de ceva... cu manusile functioneaza perfect)

 

Apoi benzinariile... oricand ai nevoie, iti da toate benzinariile pe raza de 50-100km. La fel cu toate punctele de interes. Deci nu mai ai nici-un stres.

 

Practic cu el, nefiind conectat la net, ai europa la dispozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, optiunea asta de curvy roads ma fascineaza si pe mine. Iarasi, depinde cum iti faci temele si ce parametri de traseu alegi: si iGo (poate in prostia lui) m-a bagat pe niste drumuri foarte misto si in Italia si in Slovenia. Dar da, sa ai la indemana posibilitatea de a "lasa" gps-ul sa aleaga pentru tine niste rute atunci cand ai chef suna interesant.

KHK mentiona ca si algortmii de rutare sunt diferiti atunci cand alegi "moto" in loc de "auto" la vehicul curent, ceea ce iarasi suna foarte bine. IGo nu are asa ceva din pacate.

 

Alta intrebare: cat de robust e "cradle"-ul si sistemul de alimentare? Ma refer la seriile 3x si 5x de la Garmin. Face fata cu brio la drumuri proaste? Ma gandesc la faptul ca in "carcasa" mea, gps-ul nu sta prins rigid, in sensul ca o parte din micro vibratii si socuri sunt amortizate, nu transmise direct aparatului. Stiu ca Touratech face mount-urile alea cu amortizoare din cauciuc dar ... alti bani, alta distractie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faze de genul traffic, rutare in functie de conditiile de acum sunt totusi bune.

 

Incearca un Garmin conectat cu smartphone-ul cu aplicatia Garmin Smartphone Link. Si sunt convins ca si genul asta de aplicatii va evolua...

https://buy.garmin.com/en-US/US/on-the-go/apps/smartphone-link/prod111441.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta intrebare: cat de robust e "cradle"-ul si sistemul de alimentare? Ma refer la seriile 3x si 5x de la Garmin. Face fata cu brio la drumuri proaste? Ma gandesc la faptul ca in "carcasa" mea, gps-ul nu sta prins rigid, in sensul ca o parte din micro vibratii si socuri sunt amortizate, nu transmise direct aparatului. Stiu ca Touratech face mount-urile alea cu amortizoare din cauciuc dar ... alti bani, alta distractie.

 

eu am 390. Am fost zeci de km offroad cu el, nu ma pot plange de nimic si sunt foarte uimit de gumele alea din sistemu de prindere cum reusesc sa preia vibratiile. Il am montat pe ghidon si il butonez mai tot timpu in mers. Pana acum, am relatat mai de mult, nu s-a prins bine o data si dupa 13 km de mers la 98 la ora mi-a zburat de pe ghidon, dar el nu a patit nimic in afara de cateva zgarieturi pe carcasa. Vina o port eu caci nu am verificat daca s-a agatat cum trebuie sau nu in sistem, ma supara doar ca nu a picat imediat :) in prima suta de metri.

 

Un exercitiu simplu de diferente intre igo si garmin. Cum parcurgi acest traseu cu igo ? https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zGPiYMFzeARA.kxmObBFVlKYU&usp=sharing Este vb de o parte din drumul vinului din Alsacia, timpul nu imi permitea sa il fac pe tot. O sa zica unii ca cu igo nu, dar dupa indicatoare rutiere, nu zic ca nu sunt indicatoare, dar in unele locuri cam lipsesc. Nu are nici o logica pentru gps sa mergi pe drumul acela asa. Sunt zeci de alte rute mai scurte sau mai rapide, mai ales ca am facut un ocol de zeci de km ca sa ajung acolo intre punctu initial de plecare si destinatia finala. Daca urmariti traseul o sa vedeti ca are un mic lindic intrun sens giratoriu, defapt acolo am gasit, datorita garminului la cautarea benzinarii pe traseul existent si adauga la ruta existenta, o benzinarie automata care nu o vad pe google map ce era la fel de ieftina ca in germania, si cu vreo 15-30 de centi mai ieftina decat benzinariile din drum. Am calculat atunci exact si am facut economie de fix 2,5 euro, daca plateam cash cea ce nu se putea si nu imi lua banca comision economia era de 3,2 euro. Nu e mult, dar pana una alta gpsu tre sa se amortizeze cumva :) Legat de pret, cautati-va in cercurile de prieteni oameni care lucra la garmin sau urmariti promotiile de pe louis. Din pacate acest traseu nu se poate face decat cu ajutoru unui laptop, sau a unei tablete cu windows 8.1 pe ea. Se poate si pe aparat, fie el garmin sau un gadget cu igo, dar dureaza mai mult sa faci traseul decat sa il parcurgi.

 

offtopic legat de igo vs garmin, anu asta dupa o tura pe 4 roti cu zumoul pana n croatia si retur am renuntat definitiv la igo, dupa 10 ani. Evident ca nu aveam eu palmtop in 2005, dar noroc cu sefii care aveau. Mai am inca batranul r700 de la asus, dar dupa o tura pe motor de aproape 2 mii de km mufa microusb a zis mai nou ca cand vrea sa mearga ca cand nu vrea sa mearga. Asa ca stateam io pe banca in poponeata la 50 de km de szeged pe un drum si asteptam sa se incarce... ca sa imi spuna cum naiba ajung la nenorocitul de national de unde stiam drumu si evident era si semnalizat. In masina in continuare merge relativ impecabil dupa 7 ani si aproape 200 de mii de km parcursi, dar pt asta a trebuit sa ii desfac bateria existenta si sa ii lipesc una noua de nokia pe firele din bateria veche. Am mers atata vreme fara TMC, dar pe austria germania cunosc limba destul de bine si radioul m-a salvat de multe ori. Chiar imi doresc sa am tmc. Din pacte pe motor nu vad curand aceasta realizare si era foarte utila functia cand am crosetat intr-o dupamasa 19 km prin 2 stauri. Dar cum ziceam pt masina NuviCam ul pare sa fie solutia pt mine. Iar pt cei cu caravane nu exista nimic pe piata care sa se compare cu modelu camper de la garmin, si da BC30 ul, camera aia fara fir, se conecteaza si la acest model, defapt in afara de zumo cred ca camera de mers inapoi se conecteaza la orice aparat existent pe piata si daca castigi la loto poti sa conectezi 4 bucati.

 

ontopic eu chiar nu vad posibil scenariul in care sa butonezi smartfonu in cautarea unei benzinarii pe traseu pe ploaie din mers. Un gps de masina in husa il mai butonezi caci ecranu nu e capacitiv, dar un tel niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de lamuriri, imi aduc aminte ca am citit patania ta cu zburatul gps-ului. Are sistemul de prindere care vine cu el in cutie ceva cauciuc? N-am vazut nimic in pozele de pe louis de exemplu, pare un simplu cradle in care se infige aparatul. Sau te referi la bilele de cauciuc din RAM?

 

Legat de al doilea paragraf, cred ca nici un gps nu "stie" sa te bage automat pe drumuri frumoase, decat daca are traseele alea memorate cumva sau marcate din "harta" ca fiind frumoase. Google Maps mi se destul de slab la planificarea unui traseu pe baza frumusetii drumului, nu iti da absolut nici un indiciu daca drumul ala e bun sau nu - in afara de cazul in care cauti strict drumuri virajate. In schimb, repet, cu harta de hartie in fata, la scara cel putin (sau cel mult) 1:200.000 si avand drumurile si punctele de panorama plus alte chestii turistice marcate frumos poti crea manual un traseu ideal dintre doua puncte.

 

Pentru studiat rute acasa in fata calculatorului mai ok mi se pare viamichelin.com. Tocmai au schimbat site-ul si arata ceva mai bine, plus ca pe un anumit nivel de zoom al hartii ai foarte multe detalii, similar cu hartile alea de hartie de care ziceam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O solutie foarte buna pentru fixare robusta este suportul de la Touratech. Si, pe langa fixare, faptul ca se incuie tot face toti banii ca nu mai stai mereu sa iei cu tine aparatul. Eu asa am avut Zumo 660 la fostul GS.

In general Touratech are preturi ok daca iei setul (navi + suport + kit-ul auto suport/incarcator).

 

post-9546-0-37909000-1441799752_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca un Garmin conectat cu smartphone-ul cu aplicatia Garmin Smartphone Link. Si sunt convins ca si genul asta de aplicatii va evolua...

https://buy.garmin.com/en-US/US/on-the-go/apps/smartphone-link/prod111441.html

 

duda e ca si asa... google si apple au date pe care restu' mai greu... gandeste-te ca la orice moment pe orice sectiune de drum sunt telefoane de la astia care 'suna acasa' si dau informatii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...