Sari la conținut

Postări Recomandate

Am gasit o gramada de telefoane Sony Z1 Compact la preturi foarte atractive pe olx - de la 300-400 lei in sus. Fiind waterproof (eu mai am unul si l-am "spalat" de cateva ori fara probleme). Ma gandeam sa iau unul in locul unui GPS moto dedicat. Ar fio idee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai e waterproof deci nu necesita husa separata, si cel putin al meu merge foarte bine.

Nu exista lag in aplicatii, are SD, Lollipop, bateria tine considerabil - mai ales daca il folosesti fara SIM. Procesorul si memoria sunt inca peste multe telefoane scoase la vanzare in ziua de azi. In plus posibilitatea de a avea foarte multe aplicatii specifice moto il face destul de versatil.

Ca hardware si rezolutie a ecranului este peste multe GPS-uri dedicate din zilele noastre. De ce spui ca e mediocru GPS-ul?

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa ne spui dupa cate sute de km de la vibratii o sa ai probleme cu mufa de alimentare. Ecranele de telefoane nu sunt gandite sa stea nonstop pornite pt aplicatii de tip gps. Din aceasta cauza se incalzesc foarte tare. Cand trec de 40 de grade C, intra protectia din acumulator in functie. La unele telefoanele asta inseamna ca nu se mai alimenteaza deloc, nu se incarca si implicit in cateva zeci de minute, ore ramai cu aparatu stins. Pt a il putea reponmri pe curent, trebuie sa il dai jos de unde il ai sa ii desfaci carcasa si sa ii racesti acumulatoru. Apoi va mere. Dupa cateva zile de astea se fute de tot acumulatoru iar timpu de la punctu cand nu se mai incarca pana ramai cu el stins se face tot mai mic. Datorita acestei calduri si a vibratiilor apar apoi probleme de tip hardware.

pana una alta mai postez o data ce nu s-a observat caci a fost inactiv multa vreme topicul.

"Post actualizat in 15 Mar 2016 16:04

ma gandesc ca stiti ca e la oferta la louis TomTom Rider 400 cu doar 340 euroi, cata vreme, nu se stie :)"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum folosesti waze in austria? dar in serbia sau alte state unde romingul de date nu face parte din zona euro ? :) Sa nu uitam totusi ca un telefon poate o fi gandit sa stea aprins non stop, desi mai toate au peste 30 de grade cand fac asta, dar pe motor are o ghidusie. Se numeste "soare". Cum si noua ne place cand e soare afara sa ne incalzeasca desi sunt putine grade afara, cam tot asa nu ii place telefonului sa il bata soarele in cap :)

 

Eu nu inteleg o chestie la marea majoritate a motociclistilor de pe meleagurile noastre. Marea majoritate au telefoane de ~800 de euro care sunt schimbate o data la 2-3 ani si cu toate acestea nu au 3-500 de euro sa dea pe un gps moto pe care sa il foloseasca 5 ani. De a cumpara apuri de navigatie nici nu se poate pune problema. Apoi ce sa mai zic de "poi"uri, in timp ce la waze au aparut benzinariile nu am vazut rubrica de campinguri sau magazine, restaurante, fastfooduri si tot ce mai are omu nevoie pe drum. Unii or sa zica ca ei nu dau 800 de euro pe telefon ca l-au luat la abonament, abonament care in 2 ani costa cu minim 400 de euro (cat un gps moto) mai mult decat un abonament normal. Oricum discutiile astea vad ca nu se termina nici o data, referitoare la telefoane.

 

Revenind cu informatii utile despre gpsuri moto, ma gandesc ca ati aflat deja ca divizia de harti "Here" apartinand nokia, pt suma de doar 2800 milioane euro, a fost vanduta unui consortiu de automobile format din Daimler, Bmw si Audi. Tot astia 3 se gandesc sa includa in grup pe renault printre ei. Interesul lor fiind sa creeze harti cat mai detailate pt a putea incepe implementarea condusului automat. Garmin, deocamdata foloseste hartile Here. Personal consider ca hartile vor deveni din ce in ce mai bune. Tot personal consider ca se aproprie sfarsitul pt TeleAtlas(furnizorul de harti alu tom tom). E posibil ca google sa fie interesat sa cumpere TeleAtlasu exact cum a facut cu waze, dar nu cred ca cei de la actualul Here vor accepta acasta mutare. La cum se misca lucrurile, nu m-ar mira ca in cativa ani gpsurile sa fie implementate pe post de tahograf, iar in momentu cand ai depasit viteza legala sa iti gasesti instant amenda in inboxul de pe email ca va fi la moda. Atunci nu vom mai avea discutii cum ne orientam ci cum reusim sa dezctivam gpsu fara sa ne prinda :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa supar pe nimeni insa daca acest topic ar fi fost dedicat doar celor ce fac calatorii in Europa si mai ales in tarile mai fara de acoperire as fi inteles si nu m-as fi bagat in nici o discutie. Am crezut ca se refera la GPS-urile dedicate sau a celor ce se pot adapta la moto.

In cercurile in care ma invart, nu avem telefoane de 800euro si nici alte sute de euro pe care sa le dam pe asa ceva. Eu am un Z1Compact care este depasit moral si hardware pana si de deviceurile chinezesti insa nu imi permit deocamdata sa il schimb. Printr-o imprejurare fericita am castigat la o tombola un Galaxy Grand Prime 2 dual sim care este un model de telefon foarte entry level. Pe acesta din urma il folosesc ca si GPS, are numai 8 GB ca spatiu de stocare din care cam 5 Gb folosibili. Am pus pe el toate aplicatiile care pot fi folositoare calatoriilor moto (aplicatii platite - Sygic, Navigon - sau gratuite - GMaps, Waze, Here, BBR, Ulysses, Diablo Super Biker - si e ok). Insa telefonul e prea mare si nu e waterproof. Astea sunt principalele mele probleme. in 2500km in care l-am folosit nu am avut probleme cu vibratiile sau cu incinsul - insa din cauza ca nu e waterproof l-am folosit doar cand nu existau sanse de ploaie. Z1Compact pe care il folosesc de zi cu zi nu imi permit sa il pun pe moto de teama sa nu il stric. Samsungul valoreaza foarte putin.

 

Cu masina cand am fost am cumparat un card preplatit din Croatia - 10 euro cu 2Gb Net 3G. In Grecia si in Austria la fel, parca au fost 12 euro cardurile cu minute si net incluse.

 

Aducand in discutie unul dintre punctele de mai sus, eu as fi mai interesat de punctele de interes din tara noastra deoarece oricat de mult as dori nu cred ca apuc sa fac vreo calatorie peste hotare, pentru mine e un vis mult prea indepartat. Servici, familie, responsabilitati mari - chestia cu luatul lumii in cap - chiar si pentru o saptamana - e o utopie pe care nu mi-o permit deoarece multi din cei dragi depind cu adevarat de mine. Fericiti sunt cei ce isi pot permite :)

 

De aceea intrebam daca Z1Compact la un pret foarte decent poate fi o posibilitate.

 

Inca odata, nu am dorit sa supar sau sa deranjez pe nimeni insa 300-500 de euro pe un GPS dedicat moto mi se pare o suma foarte mare atata timp cat am un scuter care costa doar de 3-4 ori mai mult.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu trebuie sa dai 3-400 de euro pe un gps. Poti gasi si la 150 euro gps bun. Eu am gasit de cumparat un TomTom rider2. Da, este mai old, dar avea toate update-urile facute. Eu personal folosesc in afara tarii numai harta. Ma pot orienta mult mai bine in ce priveste imprejurimile traseului urmat. Pot schimba ruta foarte repede, urmand drumurile aditionale. Eu fara harta ma simt ca si in fundul gol. Gps am cu mine, unul auto. Daca chiar ma impotmolesc intr-un oras mare, apelez la el. Dar de regula ocolesc orasele mari daca nu am ce vedea in ele. Iar in orasele mici urmaresc indicatoarele si intreb localnicii.

Editat de kalator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am inceput motociclitu cu un majesty de 400, mi-am luat frumos o carcasa de la pelicase transparenta si mi-am pus in ea cu o mufa demontabila gpsul si l-am atarnat cu chingi de ghidon. La inceput m-am descurtcat bine cu el, era chiar bine cu el. Avand in vedere carcasa, o inchideam si gata nu mai umblam la gps. Initial am zis ca nu e o problema. Pana intr-o zi cand meream prin tara pe undeva si a dat ceva eroare in mers. Apai punete in mers si repornestel ... evident ca era sa imi zboare. Cu acelasi harnasament m-am dus sa imi cumpar de pe alte meleaguri motoru actual, cand m-a vazut neamtu cu ce ma plimb s-a uitat la mine ca la felu paispe. Pe drum evident ca am avut probleme, incalzit de acumulator, probleme la mufa de incarcare ce o facusem, contact imperfect intre priza si transformator. In fine am ajuns acasa am zis ca nu se mai poate asa si am refacut toate cablurile de alimentare cu mufe auto si am renuntat la cutie pt o husa de prins pe ghidon, care si azi e la vanzare aici /index.php?/topic/725295-vand-suport-gps-telefon-mobil-pt-motor/ Am mai mers o perioada si surpriza am ineput sa am probleme cu mufa din gps. Am incercat sa folosesc telefonu, dar nu m-am putut declara multumit. O perioada foloseam gpsu pe post de harta, si aveam telefonu cu hands freeul in ureche pt explicatii, sau aveam doar telefonu in ureche. Toate solutiile astea sunt improvizatii care nu fac altceva decat sa iti consume o gramada de energie si sa te ingrijoreze inutil. Avand in vedere ca urma sa plec intr-o mica calatorie de 7 mii de km, am spus ca sa nu se mai poate si am inclus in buget garminul. Perfect nu e, dar nu se compara cu nici o solutie improvizata. Am citit topicul acesta si m-am hotarat sa imi cumpar garmin in loc de tomtom in primu rand datorita senzorilor de presiune si apoi ca poti pune si alte harti pe el, cum ar fi cea de la OSM. Am fost foarte sceptic si m-a durut mana sa dau atatia bani pe o jucarie care o folosesc din cand in cand, dar si cand o folosesc ... nu prea am ce obiecta.

Si ca tot discutam de garmin si nemultumiri, evident ca nu se poate sa functioneze totul cum trebuie la mine. Unul din cei 2 pini de incarcare de pe suport s-a indoit. Inca functioneaza dar este indoit. Ca sa mi se schimbe in garantie trebuie sa trimit tot gpsu la service cu posta platita dus intors. Nu e chiar ieftin. Acu exista 2 posibilitati, ori cumpar alt incarcator cu cei 2 pini ori il schimb pe garantie. Aleg varianta 3 sa incerc sa iau un pin de ala de pe o placa de baza si sa incerc sa il repar. Asta implica inclusiv o freza, nite lipici epoxilic si vreo 2 ore de munca. Cum spuneam functioneaza asa, de ceva vreme, dar nu stiu cat mai va function, deci incerc sa il repar, cumva

post-69607-0-62903900-1458594681_thumb.jpg


» Post actualizat in 21 Mar 2016 21:17

mai adaug ca folosesc smart fonu prin orase mari cand sunt cu bicicleta. Asta doar pt ca am gasit o aplicatie care ofera tururi cilciste si e mai simplu decat sa gasesc gpxuri ca apoi sa mi le incarc pe gpsu de moto. Cu toate aceastea ma gandesc serios sa imi iau un gps dedicat pt bicicleta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mare tragedie dar 99% din timp l-as folosi in Romania. In general cred ca un GPS se foloseste in Romania. Sau se cumpara pentru cele 5-10 zile pe care probabil le vei petrece intr-o alta tara europeana? Unul din avantajele aparatului era si faptul ca ai update la harti life time. In cazul in care nu ai Romania, ce folos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, ești idiot ?

 

dezvolta, te rog

» Post actualizat in 31 Mar 2016 08:54

.

 

 

Da, ai dreptate, se naste aceasta confuzie, greseala mea!

 

Nu mi-am exprimat gandul pana la capat. Era, "e ok, tu cumpara gps-ul pe care ti-l doresti, sa-l folosesti 99% in Romania". Evident ca nu despre cel redus era vb, decat daca eu eram idiot, si nu intelegeam ca nu are hartile de Romania, afirmand in continuare ca le are, generandu-se confuzia pt tine.

 

Nu, nu sunt idiot. Lenes in exprimare da, dar idiot nu. ;) Chill!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi ce sa mai zic de "poi"uri, in timp ce la waze au aparut benzinariile nu am vazut rubrica de campinguri sau magazine, restaurante, fastfooduri si tot ce mai are omu nevoie pe drum.

 

E hai sa nu exageram, uiti ca Waze functioneaza ONLINE si are functie de cautare legata de Google. Iti gaseste ceea ce nici mama garminului nu stie, deci nu aia-i problema.

Legat de device-uri ai dreptate - dar totusi pe piata auto gps-urile DEDICATE sunt M O A R T E. si sincer le doresc disparitia cat mai rapida, smartphone-urile fac legea. M-am saturat de mizerii de device-uri cu hardware de acum 10-15 ani vandute ca produse premium la preturi premium.

 

Cam la fel si cu gps-urile "moto"...Mie inca mi se pare incredibil ca unii oameni platesc 6-7-800 euro pe un device care sacadeaza in momentul cand derulezi harta cu degetul. Sau care calculeaza o ruta budapesta - praga (cu setarile default) in aprox 5 minute (hint: garmin 390 testat in magazinul louis din Vienna).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de device-uri ai dreptate - dar totusi pe piata auto gps-urile DEDICATE sunt M O A R T E. si sincer le doresc disparitia cat mai rapida, smartphone-urile fac legea. M-am saturat de mizerii de device-uri cu hardware de acum 10-15 ani vandute ca produse premium la preturi premium.

 

Ai dreptate dar numai partial. Mi se pare ca judeci foarte subiectiv, raportandu-te strict la gusturile si nevoile tale, dar si la puterea ta de acceptare a unor improvizatii sau compromisuri.

Sunt multi oameni care au nevoie de GPS care sa-i duca de la A la B... iar o benzinarie stiu sa gaseasca toate.

Nu-mi dau seama daca prin GPS auto dedicat te referi la un aparat ca si accesoriu cumparat de la magazin sau la cele integrate/originale ale masinii.

Cele integrate au niste avantaje indiscutabile pe care multi le apreciaza: integrarea decenta in bord, nu trebuie sa improvizezi un holder, nu trebuie sa stai mereu cu fir atarnat, ai antena GPS pe acoperis care in general inseamna semnal instant si foarte bun, de obicei sunt la indemana, multe dau si informatia esentiala (ex. stanga in 150m) chiar in bord, indicatiile se aud elegant in instalatia audio a masinii.

Nu toti oamenii sunt suficient de familiarizati cu smartphone, aplicatii, download-uri, ecrane tactile care funcioneaza cum vor ele sau pe care este foarte usor sa apesi gresit. Nu toti vor incropeli in masina, nu toti au chef cand se urca sa stea mai intai sa conecteze fire, sau cand le suna telefonul sa li se intrerupa navigatia si sa se chiombeasca in niste ecrane destul de mici.

Mai ales la masinile moderne ecranele sunt mari, ai posibilitatea de zoom dintr-o rotita, cu care te poti juca usor sa vezi rute sau alte chestii luand minimal ochii de la drum.

Intr-adevar, navi de pe masini au (sau aveau) unele lipsuri si mai ales pretul mare, eventual si pretul update-urilor. Dar... in pretul ala mare in general primesti si alte chestii in afara de strict navigatie (ex. 20-30gb de memorie, DVD player, sistem de operare integrat al masinii, compatibilitate cu aplicatiile smartphone, sistem handsfree bt etc etc). Iar cu upadate-urile deja se tinde bine catre gratis.

 

Daca te referi la aparate portabile auto, nu are rost discutia, sunt clar avantaje si dezavantaje iar preturile oricum devin din ce in ce mai mici (de la nici 100€), update-uri incluse si alte servicii.

 

Revenind on-topic la moto, cam exagerezi cu 700-800€. Poate doar Navi 5 de la BMW si la cine stie ce dealer sa ajunga la pretul asta... normal e in jur de 700 cu consola cu butoane sau cca 600 fara. Si ar mai fi Garmin 590 care bate la 600€... dar deja vorbim de modelele de top si e treaba fiecaruia cum le apreciaza avantajele.

In rest sunt modele destule la preturi mai decente.

Da, unele facilitai pe smartphone sunt mai actuale si mai interesante dar eu unul apreciez mult mai mult sa am un navi bun DE MOTO (rezistent la vibratii, la soare, legat la curent, foarte usor si clar lizibil, usor accesibil cu manusile etc etc) decat sa stau sa incropesc huse, fire, mufe si alte rahaturi, sa nu-i pot accesa functiile in mers, sa nu vad la soare, sa ma chiombesc in el si sa sa risc sa fac accident. Sincer si mie mi se pare incredibil cum cineva se poate multumi cu asa ceva. Dar e chestie de gusturile si puetrea de aceptare a fiecaruia.

Si pe navi de moto am informatii online despre trafic si vreme (conectat la telefon si aplicatie)... la fel cum mi s-a intamplat de mai multe ori ca Google maps in masina sa fie foarte greoi.

 

Nu stiu cum naiba a facut 390-ul ala ruta in 5 minute... erai afara cu semnal satelit bun?? Recunosc ca Navi V al meu nu este cel mai rapid device dar numai cateva secunde in plus in cateva situatii rare compenseaza fara dubiu dezavanatajele altor incropeli. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut de acord Vlad referitor la navi-urile integrate in masini, aia este situatia ideala. In lipsa acestuia, strict referitor la uzul intr-o masina nu inteleg de ce ar plati cineva chiar si 100 euro pe un device dedicat cand o aplicatie GPS pentru smartphone costa 30-60 euro iar printr-o simpla conexiune la bluetooth-ul masinii ai control total asupra navigatiei plus muzicii.

Plus performantele net superioare in recalculari rute, etc.

 

In fine ... asta e oarecum offtopic dar intr-o oarecare masura situatia e similara si in discutia legata de moto. BMW a facut o treaba excelenta cu integrarea garmin-ului in sistemele motocicletei deci inteleg (aproape) pretul. Altfel refuz sa cred ca waterproofingul si intr-o foarte mica masura alimentarea electrica facila justifica preturile exorbitante in restul cazurilor. Spun mica masura pe partea electrica pentru ca din poza pusa de cooldeep observ ca nici macar asta nu e prea grozava.

 

 

In alta ordine de idei am observat ca cei de la Garmin au scos o serie noua de device-uri - "entry-level-ul" 345 are aproape toate functionalitatile "fostului" 390, lasand la o parte hartile cu care vine implicit.

Pe de alta parte TomTom-ul 410 (nou si asta la acelasi pret cu 345) ofera harta aproape completa a globului ceea ce suna si mai interesant pentru cei care calatoresc in afara europei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai a zis clar ca era in magazin, si dureaza vreo 2 3 4 minute pana zice garminu "ba esti indoor" vrei sa activezi "functia de navigare fara sateliti", sau putea sa o porneasca de la inceput din setari. Eu tot nu inteleg cum iti faci tracku de acasa pe smartfon, il incarci cumva in telefon, apoi meri in teren si iti dai seama ca punctu X intermediar nu il mai poti atinge (cai prea tarziu, cai spart drumu, ca si ca si ca) si vrei sa ii dai skip. Probabil te opresti, deschizi husa, dai jos manusa, si apoi apesi ecranu tactil, partea faina e cand ploua si ai niste stropi pe ecran si al naibii daca mai reactioneaza cumva touchul.... Iti dau un exemplu foarte concret, aveam facuta ruta sa merg de la Rin pe valea Mosellului pana in luxemburg ca sa alimentez ca sa ma intorc apoi in saarland sa dorm la niste prieteni. Cand mai aveam vreo 1/4 din drum, era tarziu tare si mai aveam mult de mers, din mers am dat skip la niste puncte intermediare m-a rutat pe autostrada si am ajuns cu 3 ore mai devreme decat era initial planificat. Alt exemplu, autostrada, viteza, consum peste asteptari, nevoie de benzina, zgarcit ca eu nu alimentez de pe autostrazi, cum as fi facut asta cu un smartfon sau gps auto pus intr-o husa?

 

Hartile pe garmin sacadeaza datorita vitezei de transfer mici intre memoria interna sau cardul SD si device. Atunci cand e conectat pe usb la base camp, abia se misca, o data ce instalezi harta si pe computer/laptop/tableta e deja alta mancare de peste. Se poate rezolva neajunsu asta daca setezi la delaii nivel mediu.

 

O data cu aparatia telefoanelor inteligente se preconiza moartea deviceurile gps dedicate. Au trecut 7 ani de atunci si lumea in continuare cumpara deviceuri, chiar si in masina. In cate tari am umblat io, pot spune ca am vazut un maxim de 15% smarfoane in geamurile masinilor, predominant prin vest e garminu, cateva tom toame si cateva igouri.

 

Cand foloseam igoul si planificam un traseu cu masina, ma plictiseam cate trasee ii dadeam sa calculeze si sa rascalculeze. Daca o ia pe acolo, daca iau gpl de dincolo, dar imi ajunge pana la urmatoarea statie gpl etc etc. Acu e simplu, stau frumos in basecamp si imi fac treburile cand am io timp incarc in gps m-am dus la masina/motor am dat curent si dupa ce s-a localizat am plecat. Uram inainte orice drum sa il incep cu planificarea traseului in masina din memorie ce calculam acasa pe googlemaps.

 

De regula nu folosesc gps ul sa ajung de la Coplaca de Sus la cea de Jos. Am mai incercat sa merg cu gpsul in modul harta, in practica nu prea functioneaza treaba. Pierzi mult timp orientandute, belind ochii in harta (indiferent daca harta e telefon, printata sau gps) Ai traseu de acasa si esti atent la alte detalii nu pe unde naiba sa o iei.

 

si un pic de offtopic, cum naiba pui pe un smartfon ieftin care nu stie sa isi puna aplicatiile pe card sau isi muta numa ce vrea el, o aplicatie cu harta offline la vreo 3 4 tari. Vorbesc de androide, caci la 1-2 tari da deja memory full. Apoi daca tot ai un smartfon mai acatarii, care costa mai mult decet cel mai ieftin gps moto dedicat, de ce naiba ai vrea sa il bata soarele in cap si sa il ploua si sa ii strici mufa de alimentare, cand pe el ai acces la toate mailurile personale, o gramda de documente aplicatii, ibank si altele. Eu personal vad un smartfon doar ca si inlocuitor atunci cand ai probleme cu sistemul principal de navigatie.

 

Cunosc oameni care merg in grecia pe autostrada cu motoru. Unii din genu acela de oameni nu au nevoie de gps moto, sau de smartfon, indicatoarele sunt suficiente. Apoi sunt genu de oameni care merg de la Vintrelu de Sus catre Feredia de sub Piatra prin Obladon si asta nu pt ca trebuie sa ajunga subPiatra ci pt ca vor sa mearga pe langa o vale, un rau, un munte sau sa treaca un deal un pas sa ocoleasca un tunel etc.

 

Toti recunoastem ca sunt exagerat de scumpe gpsurile moto dedicate, dar de la faptul ca nu iti convine pretu pana a sustine ca smartfonu e mai ok pt plimbat e cale lunga. Cine a avut vreodata ocazia sa se joace in masina cu rotita aia de tip joystick de la bmw sau cei care au avut ocazia sa se joace cu joysticku de ghidon tot de la bmw nu isi mai doresc altceva. Eu nu am bmw dar mi as dori acel joystick pe ghidonu meu si sa mearga cu garminu meu nu cu navigatia de bmu :).

 

Scriind raspunsu asta mi-am adus aminte cum in germania aia netu 3G e o raritate la unele retele mobile, cum semnalu normal de telefonie e o raritate la alte retele, iar la noi pe coclauri ce sa mai zic. Cand iti e lumea mai draga in loc de 3g/4g iti scrie pe telefon Edge si nu poti deschide nimic, nici macar traficu de pe o harta ofline nu apare. Nu aduc in discutie cosuturile per megabit in serbia sau alte state nonue.

 

Eu personal am dat in 2 ani 4 mii de euro pe combustibil si intretinere la motor si vreo 400 in plus pe navigatie care reprezinta 10% din costul pe care motorul il consuma ca sa se deplaseze. Navigatie care in teorie o folosesc minim 5 ani si care o am cu mine si in masina. Si sa nu neglijam cel mai important aspect, o privesc mai mult ca pe o investitie in siguranta mea, aici vorbim de pene (cuie,suruburi si alte obiecte straine infipte in cauciucuri), iar cine a avut vreodata o pana in mers stie cat de util ii era daca stia de ea.

 

Si sa revenim ontopic, desi se pierde ca si informatie, am o harta cu curbe de nivel si teren 3D ce se vede foarte bine in Basecamp pe vizualizare 3D. Al naibii daca reuseste 390 u sa o deseneze 3D. Astai marea diferenta dintre deviceul asta entry level si cel de top, nu poti nici in ruptu capului sa il faci sa iti arate terenul 3D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma ideea e ca "ezista" scule pentru toata lumea, ceea ce e ok. Fiecare cu ce-l face sa se simta bine ... aia-i cel mai important.

 

Referitor la 3d - parca vazusem in specificatiile tehnice ca numai 590 stie asta ? ... sau ma insel.

 

Si sa revenim ontopic, desi se pierde ca si informatie, am o harta cu curbe de nivel si teren 3D ce se vede foarte bine in Basecamp pe vizualizare 3D. Al naibii daca reuseste 390 u sa o deseneze 3D. Astai marea diferenta dintre deviceul asta entry level si cel de top, nu poti nici in ruptu capului sa il faci sa iti arate terenul 3D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta confirmam, ca nu are treaba cu harta, poti sa ai harta hartilor cu informatiile informatiilor pe ea, ca deviceul tot nu vrea sa deseneze. E limitat softu in mod intentionat, cine vrea mai mult plateste :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...