Sari la conținut

Postări Recomandate

e buna si harta romaniei cand ai nevoie sa ajungi in orasul x pe strada y nr z, unde n-ai mai fost vreodata si n-ai chef sa trebuiasca sa opresti sa intrebi bastinasi din 50 in 50m :)

 

inapoi la topic, desi costa o mica avere tot incerc sa ma hotarasc ce device mi s-ar potrivi mai mult. Cum ar veni, incerc sa-mi justific mie insumi o asa achizitie, desi nici garmin nici tomtom nu ma ajuta deloc in privinta asta.

 

Asa ca intrebarea este: garmin oregon are cineva? A fost mentionat de cateva ori pe topic dar nu stiu daca avem vreun utilizator full time pe aici. As fi curios de ceva pareri in uz stradal/offroad/bici/pieton/etc. (in afara de marin ca n-am barca ... ). Stie sa faca navigatia pe strada la fel ca un zumo de exemplu? Aici nu gasesc absolut deloc pareri pe nicaieri.

Advrider-ul evident este plin cu oameni care folosesc asa ceva in offroad cu succes deplin, dar vreau sa stiu daca pe strada e un fel de zumo bleg sau un zumo intreg :)


» Post actualizat in 11 Apr 2016 15:10

grrr ... nu mai pot edita. Garmin Montana am vrut sa spun. Oregon e bebelusul, mult prea mic pentru ... orice.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

e utilizabil pe motor ( ca si fra-su mai destept Montana ). doar ca la astea daca vrei doar utilizare pe motor / masina si nu si alte bonus-uri s-ar putea ca investitiile totale sa iasa mai mult decat un zumo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul nu am putut sa ma conving sa dau atatia bani pe o unitate Garmin Montana sau Oregon, plus pe accesoriile pentru fixare/alimentare pe ghidon. De aceea am luat Etrex. Nu e perfect, dar e solutia optima pentru mine deocamdata. Dezavantajele sunt faptul ca (1.) ecranul destul e mic, (2.) daca ruta e lunga (mai mult de 1000 de km) recalcularea dureaza si (3) nu are multe briz-briz-urile unitatilor dedicate automotive (bluetooth sau indicatii vocale). Insa e rezistent, ecranul e lizibil in orice conditii (zi, noapte sau ploaie), merge 2 zile in continuu pe 2 baterii (nu mai simt nevoia de priza pe ghidon, nu am cabluri suplimentare), e mic, nu are accesorii suplimentarii si deci nu ocupa spatiu, il pot folosi rezonabil cu mobra si masina si foarte bine pe bicicleta sau pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu nu sunt din Bucuresti si cu Waze de exemplu, telefonul ma ajuta sa ajung la o adresa aiurea fara probleme si daca se poate sa evit si traficul. Un alt exemplu, ca sa ajungi la Manastirea Aninoasa, Garmin-ul si Tom Tom-ul ma rutau pe langa Campulung sau Domnesti. GMaps iti da alternativa corecta, faci stanga la Stalpeni. Sa nu mai spun ca degeaba cautam Manastirea Aninoasa pe acele softuri. Drumul este foarte bun, frumos si destul de virajat.

 

In ceea ce priveste ceea ce spunea colegul de mai sus cu crearea traseului acasa pe calculator, exista GMaps unde poti face tot ceea doresti iar rezultatul il convertesti in formatul dorit cu un simplu soft minuscul gratuit - ITN Converter. Eu asa le fac si nu am intalnit probleme pana acum. Il trimit pe telefon direct cu Push Bullet de exemplu si fisierul e preluat automat (il selectezi si spui telefonului cu ce soft sa il deschida).

 

Pe mine suportul de GPS m-a costat 50 de lei cu tot cu prinderile metalice si ce a mai fost nevoie, iar priza dubla USB si rezistenta la apa 4$.

 

Edit: Daca vrei sa nu te complici cu Push Bullet (cu toate ca e foarte bun) ruta poate fi salvata direct in drive, dropbox sau mai stiu eu ce serviciu de cloud. In plus ramane acolo pentru posteritate. Un alt avantaj este ca in cazul in care e vorba de un grup de 5-6 motociclisti, ruta poate fi facuta de unul singur ai apoi doar impartita fiecaruia indiferent de ce soft utilizeaza :D

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand aveam si eu maxiscuter, foloseam gpsul de masina intr-o cutie prins pe ghidon. Am circulat cu el in multe tari prin masina, pana am ajuns pe nu stiu ce drum cu motorelul si zbeng, error la nu stiu ce semn de circulatie. Trebuia repornit din mers ca urma o serie de schimbari de directie, era un drum foarte circulat, opritu pe marginea soselei nu e o optiune pt mine si sa treaca tirurile la 10 cm de mine. Nu vad cum poti butona din mers un smartfon, obligatoriu tre sa iti dai jos si manusa, deschizi si casca sa o ti in dinti... deschizi si husa sa poti atinge ecranu capacitiv, risti sa il zboare vantu, il zapaceste soarele astfel incat la sfarsitu zilei moare is nu se mai incarca.

mai punctez o data cele mai importante lucruri ce tre sa le butonezi din mers

- cautarea celei mai apropriate benzinarii pe directia de mers, dar care sa nu fie de exeplu pe autostrada

- skip la urmatorul punct intermediar caci drumu i de rahat si vre ialta ruta

- aflarea orei de apus a soarelui ca sa sti daca mai faci pauza si daca totusi faci pauza si cat te poti intinde

- aflarea timpului/distantei pana la urmatoru punct intermediar sau pana la destinatie tot pt planificarea urmatoarei pauze

- zoom, din cand in cand mai tre sa dai zoom in sau zoom out.

 

Toate functiile de mai sus nu le poti face cu un smartfon. Apelarea unui sau unor numere de telefon din mers cand ai si intercomul conectat e cam exclusa.

 

Poti ajunge de la A la B cu telefonu in buzunar si ascultand numai directiie audio cu un handfree pe fir care vine in pachetul telefonului. Am ajuns si eu asa la adresa in pitesti sau am traversat bucurestiul. Poti ajunge si cu harta. Poti ajunge si cu telefonu in husa pe baterie, poti sa il protejezi si de soare daca trebuie. Dar in nici intr-un caz nu poti face o gramda de lucruri pe care le poti face cu un gps moto dedicat. Necesitatea achizitionarii unui gps moto vine o data cu numarul de km parcursi. Acum ma roade sa imi iau un gps la bicicleta. Nu m-am hotarat inca ce model de la garmin sa fie sau daca sa nu fie totusi ceasul fenix 3. Am smartfon, am apuri cu toti provideri de harti offline, are si sotia unu cu alte apuri, dar nu aveti idee cat urasc sa nu il pot butona din mers si sa trebuiasca sa ma opresc il scot din husa pt un simplu rahat de zoom. Sau sa il tin in buzunar cu ecranu oprit ca nah nu am baterie si sa tot trebuiasca sa il scot sa verici pe unde naiba sa ma duc.

 

Nu exista solutii perfecte, orice am alege, dar exista solutii ergonomice care cantaresc mai mult in decizia folosirii unui produs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pe cineva in US si pentru ca aveam probleme cu manusile si cu telefonul (aveam iphone) cand ma duceam la ski mi-a adus o sticluta cu o chestie ce se aplica pe manusi sau pe orice alt material poros. Se cheama nanotips si el zice ca e in jur de 10$. La mine a functionat de minune cu toate manusile de schi precum si cu manusile de moto de primavara/toamna - acum sunt manusi touchscreen :D. Cele de vara de la Dainese functioneaza perfect cu touchscreen-ul de la Samsung-ul meu (Grand 2 Duo) ce il folosesc momentan pe post de GPS. Dupa ce am renuntat la iphone si am trecut la Sony, am gasit o optiune prin care se poate mari sensibilitatea ecranului si nu am mai avut nevoie de lichidul acela pentru nici o manusa. Eu in general folosesc Sygic pe distante mari iar in oease Gmaps sau Waze pentru trafic.

 

In ceea ce priveste punctele enumerate de tine:

- cautarea celei mai apropriate benzinarii pe directia de mers, dar care sa nu fie de exemplu pe autostrada - In ultimii 3000km am consumat 108l benzina, la 1.23 euro cat e pe autostrada in Austria (am luat un pret mediu, parca atata e cea de 98) m-au costat 133 euro. Daca ieseam de pe autostrada exista posibilitatea sa gasesc cu 1.09 euro (cea de 95) si cheltuiam 118 euro. Diferenta e de 15 euro. Insa ultima oara cand am facut acest lucru am pierdut cam 15-20 minute. Eu unul nu mai pot justifica cei 15 euro la un drum de 3000km in detrimentul timpului pierdut. Mai fac smecherii de genul doar cand vad o benzinarie foarte aproape de aurostrada. In alta ordine de idei, in cei 3000km am mers doar 300-400km pe autostrada, nu e nimic frumos pe acolo deci le evit pe cat posibil, un alt motiv fiind si evitarea taxelor :D. Cand mergeam cu masina pentru a afla restaurante sau alte puncte de interes tin minte ca din meniul principal poti aduce puncte intermediare iar prima optiune este sa iti arate acele puncte intermediare din jurul tau si nu neaparat de pe traseu. Sunt si benzinarii.

- skip la urmatorul punct intermediar caci drumu i de rahat si vrei alta ruta - Nu am avut inca nevoie de asa ceva, in general imi stabilesc tinte realizabile iar drumul rareori trece de 400-450km/zi ca sa ma bucur si de ceea ce ma inconjoara. E posibil sa fie de ajutor, Sygic-ul de exemplu face asa ceva foarte simplu, din butonul de meniu rapid (care este in ecranul principal) ai buton special de evitare a punctului intermediar, sunt doar doua apasari pe ecran si nu e nevoie sa opresti pentru asta.

- aflarea orei de apus a soarelui ca sa sti daca mai faci pauza si daca totusi faci pauza si cat te poti intinde - Sunt fotograf foarte, foarte amator si pentru asa ceva am aplicatii dedicate pe telefon, o calculeaza in functie de locatie si nu au nevoie de net. E vorba doar de doua apasari pe ecran, iarasi nu e nevoie de oprire.

- aflarea timpului/distantei pana la urmatoru punct intermediar sau pana la destinatie tot pt planificarea urmatoarei pauze - Acest lucru este facut implicit de orice aplicatie de navigatie, nu cred ca este ceva special pentru cele dedicate. Cel putin la mine vad ca toate afiseaza ora.

- zoom, din cand in cand mai tre sa dai zoom in sau zoom out - Nu sunt probleme cu zoom-ul, e vorba tot de doua apasari pe touch screen si apoi aplicatia revine singura la setarile initiale dupa un timp prestabilit.

- Apelarea unui sau unor numere de telefon din mers cand ai si intercomul conectat e cam exclusa - Cum asa? Daca intercomul e conectat la telefon de ce nu poti suna unde vrei in timp ce GPS-ul ruleaza?

 

Ecranul telefonului pe care il folosesc momentan e foarte mare comparativ cu ce am pe cel dedicat auto dar rezolutia e 1280x720. Totusi icoanele, butoanele si textul si textul sunt foarte mari si pot fi gasite si accesate cu usurinta din mers. Eu am un launcher special pentru moto care le face si mai mari si mai accesibile daca ma pot exprima asa - Car Dashdroid. Pozitionarea GPS-ului la mine e pe ghidon dar destul de sus pentru a nu fi nevoie sa cobor capul ca sa vad instructiunile deci e OK deocamdata. Nu folosesc husa, din cauza parbrizului ploaia nu il atinge, nu am avut probleme cu vizibilitatea la soare (am o folie mata si nu reflecta imaginile sau lumina) si nici nu s-a incalzit. L-am folosit de la 7 dimineata pana la 17.30 dupa amiaza, sporadic conectat le baterie si nu am avut nici o problema pana acum. E adevarat, are doar un an si aproximativ 5000km de folosinta in acest mod (telefonul e primit bonus si nu il folosesc in mod normal, am un Sony mai vechi ce e inca bun) insa vedem daca merita in continuare sa il folosesc sau trebuie neaparat sa trec pe unul dedicat.

 

Unul din marile avantaje cred eu este accesul la cele mai noi harti de la GMaps sau TomTom de exemplu (Sygic parca foloseste hartile lor) precum si traficul real time oferit de fara sa fie nevoie de update-uri trimestriale. Cu restul te poti descurca asa cum am facut eu.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca nu se poate, nu observi ca sub parbliz la moto nu ploua niciodata, si daca ploua si e ud ecranu sensibil de la telefon care cica merge cu manusa poate sa il foloseasca in continuare cu manusile impregnate sau nu cu solutia minune. Eu am un smartfon de rahat care nu poate sa faca treburile astea si la primi stropi de apa inebuneste, e asa caci l-am luat ieftin, de diferenta pana la un ifon sau sony miam luat un garmin... un garmin si senzorii de presiune la roti ...

 

 

Si ca tot zic de garmin (si da ar trebui in topic separat pt alte solutii), de ce mama zmaului la linia noua de gpsuri moto nu or bagat si glonassul cum au facut cu restul linilor de jucari. E cu 50 de euro mai scumpa linia noua dar nu imi dau seama la prima vedere ce are in plus. Observ un mp3 player care probabil daca ar vea printrun upgrade de firmware l-ar face functional si pe linia veche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

nu trebuie formatat nimic. Pe vremuri cand erau baterii nimh pe atunci da, acu sigur nu ai ce. Ib principiu ele isi dezvolta capacitatea maxima dupa 2 cicluri.

 

ce bine ca ai reinviat topicul ca sa pot zice si io doua vorbe despre alt gpsm cel de bicicleta, Garmin Edge Explorer 1000. Nu, nu se poate folosi pe motor.desi bateria tine 10-14 ore cu harta si glonas, partea de rutare(ca afisare) e gandita pt bicicleta nu masina sau moto. Nui fac review complet, dar zic despre o chestie noua. Interfata ce suporta apuri. Prin ele poti citi senzori via ant+ cum ar fi tempe(senzoru lor de temp. Era interesant sa stie sa citeasca senzorii de presiune roti, dar inca n stie. Cat despre zumo speram urmatoarele modele sa adopte apurile si sa putem citi temperatura si chiar sa o avem afisabila si inregistrata n .gpx ca si grafic.Directia si strategia sunt bune, vedem cat timple ia implementarea. Si daca tot or facut senzor pt bicicleta de cadenta si viteza pe baza de accelerometru si or bagat si barometru i nn jucarie, de ce nu ar face un zumo cu toaate astea. Doar ca n loc de cadenta sa numere schimbarile de viteza si evident cineva sa calculeze ntrun ap viteza n care esti. Ar putea face atatea....

Si da, atat gama noua de ceasuri cat si edgeul se conecteaza cu windows mobile 10, noul si vechiul varf de lancie zumo nu are ap disponibil.... E asa o mare discrepanta intre tehnologii iar glonasul e muuult mai acurat decat sistemu vechi gps.

 

si mias dori ca si zumo sa primeasca pulsulde la ceas la fel ca edgeul, ca apoi acasa sa vad unde am sarit calu :)

 

Nu stiu daca stiti de produsul varia radar, ma bate candu sal adaptez la moto daca as sti ca mere, din pacate nu stiu pe nimeni care sal aibe sa fac un test... poate stiti voi pe careva..

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pina la urma strict ca un GPS basic moto/auto , cu Europa la care poti face update lifetime , fara brizbrziuri si pt care nu trebuie sa iti vinzi un rinichi , ce merita luat ?

 

https://www.louis.eu/artikel/garmin-zumo-340lm-louis-edition-sat-nav/10004595?list=187768255&filter_article_number=10004595 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix pix , ce Romania , Grecia , etc nu is in Europa ? Daca vreau sa merg in Bucuresti pe o strada/alee dintr-un cartier ce fac ? Ma apuc sa intreb localnicii ? Daca imi caut de acasa sau imi folosesc telefonul atunci pt ce mai imi cumpar asta ? Sa ajung pina la Bucuresti stiu si fara GPS..

 

atunci cumpara-l cu RoAD si alte alea de la distribuitor local la pret adecvat... sau pui OSM. ai intrebat ceva, am raspuns pt aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ai intrebat carei cel mai ieftin. Alai cel mai ieftin si descarci si pui pe el harta open street map gratuita sau o alta harta garmin pe care o crackui. Sau mai pui niste banuti si iei 390 u cu toata europa. Versiunea aia cea mai ieftina de gps e CE, asa ca pt nemti si austrieci care merg si dau o tura prin alpi si gata se cred mari motociclisti :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

390 LM, detalii, puncte pozitive-negative, reviewuri gasesti pe paginile anterioare ale acestui topic. Personal nu vad sensu sa treci la noul 395 sau ce numar o avea anul acesta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

ce bine ca ai reinviat topicul ca sa pot zice si io doua vorbe despre alt gpsm cel de bicicleta, Garmin Edge Explorer 1000....

 

de acord cu toate ideile tale, dar asta ar insemna sa aduca dispozitivul asta in secolul 21 :-)

Dar nu, nu vor face asa ceva. Si chiar daca prin absurd tomtom sau garmin se arunca la asta, va costa cam cat doua iphone (7) probabil.

 

Pe de alta parte, Garmin Montera (parca asta-i numele) ruleaza pe o platforma Android. N-au auzit de app-uri destepte pentru el, sau poate n-am citit eu unde trebuie.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deocamdata au atacat piata de sport cum s-ar spune, toate noile tehnologii din sec 21 :) se gasesc pe deviceurile listate aici https://apps.garmin.com/ . Avand in vedere frectia de updaturi pt 3xx si 5xx sper ca in maxim 2 ani sa vina cu un produs nou, chiar revolutionar as spune. Chiar e foarte buna directia in care se misca, dar sunt progresul merge mai incet.

 

Ca si paranteza si offtopic, garmin a reusit sa faca 2 smartwatchuri foarte ok, fenix 3hr ul si vivoactive hr. Sunt dupa parearea mea ani lumina inaintea celor de la casio care pana acum cativa ani puteai sa ii numesti lideri pe piata ceasurilor cu briz brizuri de outdoor. Cei de la casio au dezvoltat 4 ani un singur model de smartwatch, care pare o gluma. Partea buna ca tot ecosistemu asta garmin functioneaza cumva impreuna. Adica senzorii pe care ii ofera. Radaru de bicicleta de exemplu merge conectat si pe gpsurile de bicicleta, nefiind obligat sa cumperi si displayul de la radar. Or mai facut lumini inteligente pt biciclete, care le poti controla atat de pe gps cat si de pe ceas. Virb ul, actioncamul care la unele capitol privind telemetria este dupa parea mea lider pe piata, poate fi controlat atat cu zumo cat si cu gpsu de bicicleta cat si cu ceasul. Chiar nu inteleg de ce mama zmăului nu fac si cu zumo asta ceva util. Nu ca nu ar functiona, caci in ultimele nici 2 saptamani am facut 4 mii de km cu el, o parte in masina si o partea mai mare pe motor, dar stiind ca exista atata tehnologie sa nu o folosesti :)

Si da chiar mi-as dori sa pot conecta senzorul de temperatura Tempe la zumo si sa am apoi graficul temperaturii de pe drum si de ce nu chiar si un heart reat, fie centrua fie de pe ceas. Pana la urma si motociclitu este un sport si solicita organismul, mai ales cand motociclesti toata ziua.

Daca pe versiunea de montera cu andorid poti pune orice aplicatie de android, atunci e o smecherie foarte mare. Sunt cel putin 2 softuri bune(crackuite) de harti cu continut offline de la google care reusesc in modul hibrid sa descarce niste imagini care nici pe maps.google.ro nu se vad la rezolutia si detaliul acela. Evident cat mai merg si pana nu taie chiar de tot macaroana googleul la acel continut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am cumparat astazi un tomtom one, mititel si frumusel, de la piata de la noi, l-am luat pe risc de la un baiat care mi-a si spus clar "nu sa deschide safule ca nu e baterie da merge ceas garantez asta", dupa ce am rupt pretul la jumate l-am luat, am venit acasa am cautat un incarcator il bag in priza astept 10 sec si surpriza, mititelul functioneaza, are ca si harti toata europa mai putin romania.

Acuma nu stiu cum sa ii bag harta Romaniei in cap, am descarcat eu o harta de pe fl dar operatiunea e mai complicata decat instalatul jocurilor :)), ce am descarcat eu are vreo 2 giga el fiind mic suporta 1 giga max. mai trebuie nu stiu ce navcore care il gasesti daca deschizi un fisier (l-am deschis si pwla nu e acolo :)) ).

 

Daca stie cineva cum sa fac si are rabdare putin sa imi explice aproape ca la pensionari :)) ii sunt reconoscator.

 

Merci anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu pot sa stiu daca e ciordit sau nu (poate a fost cumparat pe 1euro de prin flohmarkt) problema mea este harta deocamdata, urmaresc pasii din link-ul trimis de kawasaki. merci.

Am cumpărat TT de genul One v3, One v8 din vide grenier cu 1-2 euro, ba chiar un Rider cu 7 euro . Care sunt primele două litere din serie ? PB, PC, E2, E3 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...