Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 486
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din ultimele mele informatii, ultima generatie de ABS de la Bosch cantareste 0,7 kg.

 

http://www.bosch-automotivetechnology.com/...frmotorrder.asp

 

Aia e numai 'pompa' de Abs, dar mai e in sistem calculatorul, conductele, senzorul(-ii), surplusul de lichid, deci si modelul asta mai nou se apropie de 2kg. Oricum eu vb mai mult de sistemele de pe motocicletele pe care ni le permitem noi romanii(si alea cu greu) cum sunt CB1000, BMW 1150 RT la care am vazut pompa asta de abs si n-are sub 3kg....

Oricum eu mi-as lua eventual numai cu ABS pt roata fatza si asta doar la o motocicleta grea.

Oricum raman de parere ca, daca conduci putin mai sportiv din fire si ai o motocicleta cu ABS cu care mergi o perioada mai lunga de timp, cand o sa treci la una fara, garantat o sa cazi dupa putin timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Vezi ca o sa-ti zic ca ala e powerslide. Oricum, am citit mai demult atent ce a scris. Evident ca l-am bagat in sedinta si i-am zis ca nu e corect.

 

 

bun, ideea e ca daca tot vrei pe motor sisteme de siguranta nu e de ajuns un abs si ala in nici un caz nu e "fool-proof". da, te poate scoate din anumite rahaturi pentru ca oameni fiind si oricat de buni piloti suntem avem si zile bune si zile proaste. deci facem si greseli. ideea e ca nu te pot scoate din cazuri extreme toate sistemele de siguranta din lume! aduc un pic de siguranta in plus? aduc, intr-adevar. sunt bune pe strada? sunt cu siguranta! sunt imperios necesare? nu, in nici un caz!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din propria experienta, dupa prima toamna/iarna pe motocicleta, daca asi avea posibilitatea mi-asi lua cu ABS. Am avut ocazia neplacuta sa blochez de cateva ori roata fata cand era umed pe jos/nisip/frig afara. Am cazut o singura data la viteza mica in ianuarie si nu din vina mea -cica nu m-a vazut..., daca aveam ABS sau mai multa experienta (sens giratoriu, un pic inclinat, umed pe jos, -5 grade, franat si cu roata fata, instant jos...) probabil nu cadeam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta aproape ca se oprise cand a lovit masina, daca reuseam sa o tin pe roti, franand cu grija, sigur o opream pana la masina... Eu consider ABS-ul ca fiind util pentru soferii/motociclistii incepatori/neexperimentati, sau pentru situatii neprevazute cand reactionezi din instinct/reflex si nu mai ai timp sa iti controlezi actiunile.

Editat de danim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din propria experienta, dupa prima toamna/iarna pe motocicleta, daca asi avea posibilitatea mi-asi lua cu ABS. Am avut ocazia neplacuta sa blochez de cateva ori roata fata cand era umed pe jos/nisip/frig afara. Am cazut o singura data la viteza mica in ianuarie si nu din vina mea -cica nu m-a vazut..., daca aveam ABS sau mai multa experienta (sens giratoriu, un pic inclinat, umed pe jos, -5 grade, franat si cu roata fata, instant jos...) probabil nu cadeam.

 

Viteza mica, gheata, inclinat -> te pi.si pe el ABS. Blocatul rotii nu ma streseaza tare,mai ales cea spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu consider ABS-ul ca fiind util pentru soferii/motociclistii incepatori/neexperimentati, .

No, si daca ABS-ul ii ajuta atunci cand dracu se mai experimenteaza si ei? Si cum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine cereau air-bag-uri.

 

Mai bine s-ar fi facut scoala ca lumea si nu le dadeau carnetele unora asa usor pe de-amphoulea (e valabil pentru orice "tabara" fie de motorete, fie de autobuze, etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bigstar: Cum bine zicea cineva, in scoala te invata cum sa iei permisul, nu cum sa conduci. Ceea ce se face in scoli in momentul de fata, cred ca era valabil pentru traficul de acum 20 de ani... si ca sa vedeti o chestie tare, acum 20 de ani se iesea in trafic cu motocicleta, la B se dadea poligon, conducere noaptea, etc. Orasele s-au aglomerat, traficul e in mare parte din timp un haos, iar pe noi ne invata cum sa mergi cu o mana 50 de m :D Si chiar si asa, sunt exagerat de multi care nu iau permisul din prima (mai ales la categoria B ). Nici nu vreau sa imi inchipui ce s-ar intampla daca s-ar introduce probe cu o dificultate mai mare. Editat de bogdan_gba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost.

Tema de aici a inceput cu intrebarea unui domn daca mai poate la o varsta mai inaintata sa obtina permis moto

si daca pasionat fiind de Choppere este mai sigura frana cu ABS.

Normal discutia s-a dezvoltat ajungand firesc si la subiectul scoala fie ea si din Japonia.

 

Sa fim politicosi de folos si ne simtim bine asta conteaza!

 

Da filmuletul s-a mai dat in alt perimetru fiind exceptonal si ne face placere

si repet pentru a admira ceva si pentru a ne fi bine impreuna nu trebuie sa cerem voie!

Nici macar mariei sale motociclistului Budd care exagereaza si se crede arbitru pe forum.

 

Bude, daca nu ai subiecte moto frumoase si interesante de oferit lasa-neeeee !

 

Problemele existentiale ti le rezolvi la doctor.

 

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarasi dau de Nastase frate? Nu exista niciun admin care sa-i zboare clonele si pe el cativa ani? Esti inconfundabil nene. Nu trebuie sa faci vreun flick flack intelectual ca sa-ti dai seama.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost acum la Pro TV, nu stiu ce comisie europeana vrea sa oblige producatorii sa doteze toate motociclete cu ABS. A aparut si Dan Popescu, presedinte AMR (parca), si spunea ca e de acord, ca aproape sigur orice motociclist cade in momentul in care blocheaza o roata. Total gresit ceea ce a spus dansul din punctul meu de vedere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are de ce sa strice. Lasa-l sa fie acolo,mai ales ca acum costa foarte putin in comparatie cu alti ani. Cu cat mai multe,cu atat mai ieftine. Si oricum,aste e valabil doar pentru mobrele noi, producatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost acum la Pro TV, nu stiu ce comisie europeana vrea sa oblige producatorii sa doteze toate motociclete cu ABS. A aparut si Dan Popescu, presedinte AMR (parca), si spunea ca e de acord, ca aproape sigur orice motociclist cade in momentul in care blocheaza o roata. Total gresit ceea ce a spus dansul din punctul meu de vedere...

 

 

Pai spune tot ce a zis Dan daca tot ai inceput..Ce este gresit in ,, aproape sigur orice motociclist cade in momentul in care blocheaza o roata." ,mai ales ca se referea la roata fata si (ai sarit partea asta ) omul condamna ABS-ul in cazul in care se circula pe macadam,drum prafuit etc ...

 

Oricum,cine a scos pe piatza ABS-ul nu l-a scos de prost ..niste minti luminate au sclipit pe acolo.Din punctul meu de vedere cu sau fara ABS mi-e egal.Masina cu ABS mi-a creat intotdeauna mai multe emotii decat cea fara ABS..Eu ma simt mai bine fara..dar nu spun ca nu este util.Motocicleta o prefer fara ABS...Daca colegul care a intrebat ,,pro sau contra" are o teama legata de blocarea rotilor eu ii recomand ABS.Daca asa te simti mai bine pe motor ...altceva nu mai conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..oricum eu zic sa posteze doar cei care au condus si motoare cu abs si motoare fara abs. Nu are sens sa spui cat de bine franezi fara abs daca nu ai vazut cum franezi cu abs. :bigstar:

 

Cu abs franezi mult mai bine in situatii de urgenta si cel mai important, motorul este mult mult mai stabil pe franare de urgenta. Motorul fara abs e mai bun in situatii de circuit (cauciucuri incalzite, asfalt uscat si curat), poti controla mai usor cum intrii in curba . Singura parte nasoala la abs este ca 'te fura'. Daca ai condus masina cu abs stii care e senzatia. Ai impresia ca poti sa franezi in 2 m. Oricum in momentul in care inveti 'limita de aderenta' abs-ul ti se pare perfect normal.

 

Daca esti tare, franezi cu abs la fel ca fara abs. Ca sa franezi tare nu trebuie sa blochezi rotzile nu ? (in momentul in care roata e blocata, constanta de frecare scade daca vrei sa o iei fizic ) Daca nu blochezi rotile nu intra abs-ul. Asa ca eu zic ca basmele cu 'abs franeaza mai slab' ar trebui sa dispara. Daca iti taie unul calea in 15 m nu stai tu sa dai inferioare sa incarci furca fatza sa ai grija sa nu alunece. Incerci sa ocolesti daca nu dai in frane si speri sa nu cazi asta faci. Multe accidente incep inainte de impact (motociclistul deja e cazut sau a dat drumul la frane sa nu cada).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Terminati ma cu prostiile. Nu exista absolut niciun fel de comparatie intre ABS de pe masina si cel de pe mobra. Senzatia e diferita pentru ca SURPRIZA! mobra are 2 roti. Cine crede ca ABS il va scoate din rahat pe mobra e mai bine sa nu se apuce de motoretizm. Singurl avantaj al mobrei cu ABS este ca nu blocheaza roata. Punct. Asta nu inseamna ca nu ai sa dai in ala ce ti-a iesit in fata si nu inseamna ca nu ai s-o iei peste ochi in vreo curba sau mai stiu eu ce.

PS: cine nu blocheaza roata spate e un poponar dovedit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...