Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

Da' ce ziceti, merita sa ai calorifere in casa? Nu-i mai simplu sa aduceti o caruta de lemne si sa le dati foc in loc sa montati centrala, sa trageti tevi, sa platiti gazele?

 

Mi-e greu sa cred ca un om normal la cap care a avut ABS nu-l apreciaza (evident, in conditii normale, pe drum); ceilalti, vulpea cu strugurii. ;) Ce naiba poate fi de discutat??

Nu e buna comparatia. Calorifere avem toti in casa, insa unii le au cu display electronic si cu filtru de particule sa nu se infunde si indica si temperatura. Overall privind toate fac acelasi lucru, incalzesc casa.

 

Tu de ce nu privesti si invers? Daca eu nu vreau ABS de ce mi-l bagi tu pe gat si-mi zici ca e bun daca eu nu consider asa?

 

Io vreau sa fac stoppie. Ia zi-mi cum fac asta cu ABS?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 486
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

e bun abs. te scapa de belea. pe mine m-a scapat de cateva ori. nu e adevarat ca intervine la limita, iar daca nu mergi la limita nu ai nevoie. la mine s-a intamplat sa intervina la viteze mici cand era sa ma dau pe jos de la noroi sau ulei. nu are rost discutia. la bmw cel putin se poate decupla (la gs), nu stiu la altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e buna comparatia. Calorifere avem toti in casa, insa unii le au cu display electronic si cu filtru de particule sa nu se infunde si indica si temperatura. Overall privind toate fac acelasi lucru, incalzesc casa.

 

Tu de ce nu privesti si invers? Daca eu nu vreau ABS de ce mi-l bagi tu pe gat si-mi zici ca e bun daca eu nu consider asa?

 

Io vreau sa fac stoppie. Ia zi-mi cum fac asta cu ABS?

 

 

din BUTON... apas usor si.l dezactivez hihihihi

 

BUCURIA DE A AVEA BMW

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi inutil discutia daca domnul care a deschis topicul ar alege un BMW R 1200 C pe care dupa cum stiu eu ABS -ul e decuplabil ( poate sunt si modele japoneze la care ABS-ul este decuplabil dar momentan nu imi aduc aminte de nici una). Astfel ramane la alegerea lui ca ziua rsspectiva cand pleaca la o plimbare alege sa mearga cu o motocicleta cu ABs sau cu unul fara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi inutil discutia daca domnul care a deschis topicul ar alege un BMW R 1200 C pe care dupa cum stiu eu ABS -ul e decuplabil ( poate sunt si modele japoneze la care ABS-ul este decuplabil dar momentan nu imi aduc aminte de nici una). Astfel ramane la alegerea lui ca ziua rsepectiva cand pleaca la o plimbare alege sa mearga cu o motocicleta cu ABs sau cu unul fara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de sfaturi.Ma bucura sa vad oameni atat de binevoitori. Daca am inteles bine frinarea rotii de fata cu cea de pe spate trebuie sa fie in anumiti parametri ca sa nu pierzi aderenta. In cazul cand exista abs sa inteleg ca rezolva el necorelarile? Cel putin in faza asta mi se pare un lucru destul de dificil sa frinez si cu mana si cu piciorul. Vizavi de frine am o experienta bogata pentru ca particip la competitii de off road unde frina in general este un dusman. Inca o data multumesc de sfaturi si am sa incerc sa iau cu abs. Va tin la curent

 

"Cum tii o blonda ocupata?

-Ii dai o coala alba scrisa pe ambele parti cu :"Citeste pe verso"

 

Felicitari domnule nicu. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu abs merita dar este mai scumpa ,de multe ori te scoate din necazuri in special cand franezi in spatii inguste intre masini nu mai fuge de spate.

Mai exista o metoda ca atunci cand franezi sa nu iti fuga spatele... sa nu franezi cu spatele! ;) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu de ce nu privesti si invers? Daca eu nu vreau ABS de ce mi-l bagi tu pe gat si-mi zici ca e bun daca eu nu consider asa?

 

Io vreau sa fac stoppie. Ia zi-mi cum fac asta cu ABS?

 

Nu ti la bagat nimeni pe gat; este insa aberanta discutia atata timp cat aportul ABS-ului in directia sigurantei (si implicit a confortului) este indiscutabil.

Aberatiile alea ca ABS-ul e pt. fraieri/necunoscatori, sau ca sunt niste "baieti" care stiu oricand (si in orice conditii?) sa nu pice fara ABS etc etc pe mine ma lasa rece.

 

La toate BMW-urile orientate catre enduro, ABS-ul este decuplabil. La restul au considerat ca este inutil. Iar la alte marci, personal chiar nu ma intereseaza.

Daca telul tau este sa faci stoppie, sunt convins ca vei gasi cu ce... sau deja ai cu ce... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa gaura la covrig si coada de la pruna, coada la cana pe partea dreapta, ABS-ul este o mare descoperire fara de care omenirea nu ar fi progresat nicicum.

Tre' sa recunoastem, asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarasi comparatii nerealiste. ABS-ul e un "feature" in plus adus sistemului de franare, nu e sistemul de franare in sine.

Si cromatica colorata e un feature adus televizorului/imaginii, nu e imaginea/televizoru in sine :D Sah mat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca de obicei

 

DEVIATI ..RAU DE LA SUBIECT

 

omu a intrebat doar cu sau fara abs

 

de ce

cat

pentru ce

 

sunt intrebarile voastre

 

oricum il va costa mai putin sistemul ABS decat reparatia motocicletei sau mai rau reparatia ...lui

 

ca se poate si fara asta e f clar clar nu era intrebarea asta daca poate sa franeze cu abs sau fara.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai omu a intrebat daca merita sa cumpere moto cu ABS. 80% din topic musterii fani ABS au adus elogii inovativulului si nepretuitului sistem iar acum am intervenit eu si spun ca ABS-ul nu e asa mare sfaraiala si ceilalti au sarit in capul meu si ma fac voalat prost si ca nu stiu ce zic, strugurii sunt acri (vezi Vlad).

 

Stii cum e cu ABS-ul?

De ce sa las un sistem electronic sa-mi moduleze automat forta de franare (dupa un anumit punct) daca eu vreau sa fac asta si de fiecare data cand folosesc motocicleta si incerc sa-mi dezvolt reactiile si instinctele si sa invat cat mai bine o tehnica de franare prin care sa nu blochez rotile? Mie imi place sa fac asta, sa invat, sa ma adaptez fierului si sa-l controlez cat pot eu mai bine. Daca imi dai o fieroanga care face totul automat care mai e farmecul condusului? Ha?

Asa si cu cutia manuala de viteze, s-a inventat cutia automata, ce ne mai obosim sa dam din picior cand putem sa avem doar acceleratie? De ce? Pt ca ne place sa fim in control.

 

De ce ma pui sa port proteza auditiva daca eu aud? De ce ma pui sa port ochelari daca eu vad?

Cand o sa fiu incapabil sa folosesc mana dreapta pe moto si piciorul drept in auto, atunci da, o sa vreau un sistem automat care sa ma ajute sa franez.

Pana atunci prefer sa o fac cu mana mea!

 

Numa bine si sper ca ati inteles argumentatia, nu incerc sa spun ca esti inferior daca vrei ABS, dar nici tu nu-mi spune ca sunt inferior si prost ca "nu stiu ce-i bun."

Peace!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody spuneai de comparatii nerealiste? Comparatia ta intre mobra cu ABS si a avea sau nu cutie automata, etc e cel putin stupida.

 

Nu ataci cu argumente corecte/solide ABS ul.Spre deosebire de opozitie, care a explicat f bine de ce este util.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai omu a intrebat daca merita sa cumpere moto cu ABS. 80% din topic musterii fani ABS au adus elogii inovativulului si nepretuitului sistem iar acum am intervenit eu si spun ca ABS-ul nu e asa mare sfaraiala si ceilalti au sarit in capul meu si ma fac voalat prost si ca nu stiu ce zic, strugurii sunt acri (vezi Vlad).

 

Stii cum e cu ABS-ul?

De ce sa las un sistem electronic sa-mi moduleze automat forta de franare (dupa un anumit punct) daca eu vreau sa fac asta si de fiecare data cand folosesc motocicleta si incerc sa-mi dezvolt reactiile si instinctele si sa invat cat mai bine o tehnica de franare prin care sa nu blochez rotile? Mie imi place sa fac asta, sa invat, sa ma adaptez fierului si sa-l controlez cat pot eu mai bine. Daca imi dai o fieroanga care face totul automat care mai e farmecul condusului? Ha?

Asa si cu cutia manuala de viteze, s-a inventat cutia automata, ce ne mai obosim sa dam din picior cand putem sa avem doar acceleratie? De ce? Pt ca ne place sa fim in control.

 

De ce ma pui sa port proteza auditiva daca eu aud? De ce ma pui sa port ochelari daca eu vad?

Cand o sa fiu incapabil sa folosesc mana dreapta pe moto si piciorul drept in auto, atunci da, o sa vreau un sistem automat care sa ma ajute sa franez.

Pana atunci prefer sa o fac cu mana mea!

 

Numa bine si sper ca ati inteles argumentatia, nu incerc sa spun ca esti inferior daca vrei ABS, dar nici tu nu-mi spune ca sunt inferior si prost ca "nu stiu ce-i bun."

Peace!

 

 

la prima vedere a cutii automate am zis ca e doar pentru pasarici fraiere

 

sincer la cat am de mers prin oras si mai ales cum se circula

am ajuns la concluzia ca traficul impune sa fiu si eu o pasarica fraiera

 

de ce....

 

simplu pentru ca imi usureaza "munca"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody spuneai de comparatii nerealiste? Comparatia ta intre mobra cu ABS si a avea sau nu cutie automata, etc e cel putin stupida.

 

Nu ataci cu argumente corecte/solide ABS ul.Spre deosebire de opozitie, care a explicat f bine de ce este util.

 

Asa o fi - pe mine personal ma lasa complet rece, exista sau nu exista pentru mine e egal cu 0. Cand mi-am ales motoreta sau masina nici nu m-am gandit la asta, pe viitor (daca nu baga astia obligatoriu) iar n-o sa-mi aleg masina sau motocicleta in functie de ABS.

Nu mi se pare interesant, interesant e sa te educi sa nu fie nevoie niciodata sa franezi incat sa foloseasca ABS la ceva, si prin asta ma gandesc si la conduita preventiva.

 

Nu cred ca s-a redus numarul accidentelor substantial de cand a aparut ABS, accidente vor fi de acum incolo mult si bine pentru ca sursa accidentelor e prostia umana si nu masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, de regula, merg cu motorul ca si cum nu as avea ABS. Adica cu grija. De cele mai multe ori cind frinez, ABS-ul nici nu intra in functiune. De cele mai multe ori cind a intrat in functiune ABS-ul a fost din cauza conditiilor de trafic (bizoni care inchid cararea dintre masini la semafor) si a starii drumului (nisip si alte mizerii cu care te trezesti in fata pe drum).

De fiecare data cind m-a salvat ABS-ul am frinat de urgenta cu fata si de fiecare data a "intrat" ABS- ul pe fata.

Nu am cazut (inca ;) ) datorita blocarii rotii fata, multumita ABS-ului. de fiecare data cind am cazut am facut-o datorita prostiei mele.

ABS-ul nu scurteaza frinarea dar iti da posibilitatea sa ramai pe roti si sa eviti obstacolul.

De aceea merg mult mai linistit stiind ca am ABS-ul la mine cind merg in oras, mai ales in Bucuresti unde fiecare are ceva de demonstrat.

In concluzie, ABS-ul e bun. In plus de asta se poate decupla, simplu, de la buton (la modelul meu ).

Parerea mea.

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca fiecare are argumentele lui. L-as intreba, totusi, pe Belbody daca a trantit vreodata motocicleta din cauza blocarii uneia dintre roti. Din pura curiozitate. Multam anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca ABSul este bun, iar pentru incepator e foarte bun, incepatorul poate si mai emotiv in situatii limita... asta facand abstractie ca nu toti au reflexele la fel si nici nu "e" toti la fel de smecheri sau destepti, dar toti vor sa conduca cat mai in siguranta ...

Problema este cand te bazezi pe un sistem iti este de neconceput fara el, dar apare o defectiune ... Zilnic ma dau cu o masina pe acelasi traseu, are ABS si ESP pana acum totul a fost OK, dar rutina este atat de avansata, ca daca schimba astia ceva semne privind prioritatea imi va fi "greu" sa le remarc ... sau curbe pe care le au cu o anumtia viteza pentru ca imi permite ESP ul pot si un pericol in cazul defectarii sistemului.

 

OFF- daca ar da astia o bomba de aia "electronica" cred ca toti am incepe sa suflam prin jigloarele de la batranele Dacia ca sa le punem din nou pe "roate" ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca fiecare are argumentele lui. L-as intreba, totusi, pe Belbody daca a trantit vreodata motocicleta din cauza blocarii uneia dintre roti. Din pura curiozitate. Multam anticipat!

 

Da, acum doi ani, am blocat roata fata (testam frana, ma jucam pe moto pe o strada pustie, exersam faranari) pe trecerea de pietoni si m-am facut pilaf. Am mers schiop 1 saptamana.

In rest, in conditii normale n-am cazut niciodata din cauza franarii, de fapt n-am avut niciodata nici un accident serios in care sa fie implicat si altcineva. Am avut normal incidente in care mi-a venit inima in gat, dar de fiecare data m-am strecurat printre, adica am evitat impactul. De ceva vreme evit cat pot sa merg cu moto in oras, e sinucidere curata. ;)

 

Anul trecut am izbit un scuter care mi-a taiat calea, am franat cat am putut si l-am evitat cat am putut, dar tot l-am lovit - eu n-am cazut dar am spart carena fata.

 

Conduc moto din 2005 si masini mai devreme, n-am avut niciodata un accident, nici nu stiu macar ce se face in caz de (RCA, etc, brrrrr) (evit cat pot, conduc prudent)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<m>

Ehe, maine poimaine apar mobrele de se conduc singure. Sa vezi atunci discutii: "cu pilot automat sau fara"? "Eu vreau cu pilot automat ca e mai sigur, stau in khur si fac poze in timp ce ala face toata treaba." ;)

La vapoarele alea grele care cantaresc cat juma' de Dacie cred si eu ca e bine cu ABS, mai ales daca mergi 90% la "drum lung" si "pensionareste", cand o sa te sperii de vreun uliu si f.utzi o frana cade pe tine cuirasatul si nu e de gluma.

</m>

 

Eh, e bun ABS-u'. Sincer. Am mers pe Varadero cu ABS si pe BMW F650 cu ABS. Bai pai cand ti-era lene sa stai sa te concentrezi era bun. Mergeam ceva mai relaxat. Isi face treaba oarecum. Ceea ce pot sa zic e ca pe F650 nu prea mi-era necesar. Pe vaporul alalalt in schimb se simtea utilitatea. In fine, in anumite ipostaze e bun sa fie acolo insa nu e indispensabil. Doar daca mobristul nu cumva se incadreaza in categoria din <m> = "mistocareala". :D Atunci e musai si e bine sa il recomanzi tuturor. Nu e bine sa faci nota discordanta. Tre' sa aiba cat mai multi ABS incat sa te pieeerzi usor printre ei.

 

Si mai ontopic decat atat - in cazul de fata, desi datele problemei sunt foarte putin cunoscute (vorba D-lui Nastase) se recomanda ABS-ul. Daca as fi incepator iar, unde mai pui - si ceva mai in varsta, nu cred ca as mai avea chef de "tarantele" ci doar sa merg sa merg si sa merg fara griji.

 

P.S.: si care era cu "strugurii acri" - ne-am mai contrat parca pe aceeasi tema (cu strugurii) odata, demult. La dreacu... nu e vorba de nici un strugure. Unii pur si simplu nu au nevoie, le e indiferent, etc. Totul se cumpara functie de cum iti tre' si cat ai vrea sa investesti of course.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Banditosul argintiu

Salutare, domnilor>

 

Parerea mea e ca e mai bine cu ABS.

Am citiit cu atentie toate comentariile, si bine-nteles impunsaturile argumentative reciproce intre cativa domni, pe-aici.

 

Pai, sa va povestesc o faza de-a mea, in care ABS-ul m-a ajutat si la viteza mare:

 

Acu' un an si ceva eram prin Germania, pe ploaie, pe autostrada, la vreo 160 km/h. Imi sare brusc in fata un autroturism de pe banda1 pe banda2 (a mea).

Eu, cam la limita d.p.d.v. al distantei in relatie cu viteza si cu franarea (sigura) ... simteam ca o nsa ma cam pup cu autoturismul...., repet - ploaie, reactie buna, dar in fractiunea aia de secunda am crezut ca-s gata, mort, nu ma gandeam la ABS, ci doar la iminentul derapaj din cauza franarii, voi intra sub masina aia... in acel moment.... spun inca odata, nu ma gandeam la ABS... ci pur si simplu simtul imi spunea ca am cam pizdit-o. Doar o fractiune de secunda... se poate povesti o ora.... ... la volanul respectivului autoturism era... o femeie zambareata... mi-a trimis bezele... dupa aia :D

In fractiunea aia de secunda insa a intrat ABS-ul. Sincer va spun, senzatia aia, dificil de spus... interventie sigura... fara risc... de siguranta. Nu am simtit nici o intarziere, sau vibratie ce poate deveni periculoasa... doar un "bbrrrr brrr brrr brrr", repet, SIGUR. Si asa, am ajuns la aceasi viteza .. 80 la ora , dar paralel cu auto.... noroc ca autostrazile in Germania sunt bine "latite".. ai loc la mijloc

Si am franat de la 160 la vreo 80-90 pot spune violent... dar fara blocaj roata... roti.... pierdut stabilitate, culcat pe-o parte... etc... pur si simplu, rezumand:

CU ABS NU PIERZI CEL MAI BUN PRIETEN AL TAU, UN EFECT FIZIC, DE DINAMICA UNGHIULARA, INERTIE, si-anume: EFECTUL GIROSCOPIC.

 

Ce cred eu: unii au impresia ca ABS-ul face franarea mai moale, mai asa,..., de babe, de mosi... catinel... sau cam asa ceva... Dar spun, poti frana cu ABS violent>>>>> si cred ca un asa zis "stoppie" nu are distanta de franare mai scurta decaty un ABS... poate cativa centimetri.... plus cinci grame de guma :huh:

 

Si la viteza mica am experiente destule sa-mi pot permite in a-i recomanda cu caldura acestui domn de cincizeci si- de ani... : Luati-va cu ABS. ;)

 

Numa' bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CU ABS NU PIERZI CEL MAI BUN PRIETEN AL TAU, UN EFECT FIZIC, DE DINAMICA UNGHIULARA, INERTIE, si-anume: EFECTUL GIROSCOPIC.

Aia e! ;) Cat timp se invarte roata esti "pe castig" (in situatii neprevazute).

 

Asa, un pic offtopic, am auzit numai lucruri bune despre Banditul cel Mare, mai ales la capitolul ciclistica (vizavi de greutate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...