Sari la conținut

Accident neacordare prioritate, Piata Dorobanti


Adrian C
 Share

Postări Recomandate

Imi pare rau pentru tine , dar ai facut acolo o manevra pe care nu o inteleg . Uita-te la filmulet cu atentie , invata din greseala , si ai grija pe viitor .

 

P.S. Toate motocicletele sunt prevazute cu frana spate , spune-i si lui Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 208
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

acelasi lucru sa intamplat si in bacau acum 2 saptamani si a chemat politia si sa rezolvat chiar daca nu la atins, ia dat asigurarea

 

exemplu:

...dar ofiterul de la biroul de accidente m-a sanctionat doar pe mine, pt ca citez "autorul moral nu este pedepsit de regulile de circulatie din romania".

 

sursa:

http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_40367

 

Imi pare rau pentru tine , dar ai facut acolo o manevra pe care nu o inteleg . Uita-te la filmulet cu atentie , invata din greseala , si ai grija pe viitor .

 

P.S. Toate motocicletele sunt prevazute cu frana spate , spune-i si lui Alex

 

 

Sa ne spuna in ce directie a semnalizat... oricare ar fi directia vw s-a bagat fara sa stie ca tu vrei sa pastrezi banda.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara tuturor,

Am 37 de ani si peste 1000000 de km in trafic, fara accident. De aproape 1 an am permis cat A si moto. Il intleg perfect pe Adrian. Sunt deacord cu toti cei care sustin ca accidentul(cazatura) putea fi evitat/a. Dar, si e un mare DAR: in cat timp se formeaza reflexele? Dupa cati km apar AUTOMATISMELE? In astfel de situatii din pacate in cazul unui incepator guverneaza PANICA. Si nu spun asta din carti, ci din prisma unei intamplari similare in care un sofer a ignorat semnificatia indicatorului "oprire" (stop) si desi aveam in jur de 30-40km/h si aveam timp berechet sa il evit, m-am panicat vazand ca traiectoriile noastre se intersecteaza si pur si simplu NU AM GASIT FRANA SPATE, am bajbait ca un dobitoc cu piciorul drept in zona unde stiam eu ca trebuie sa fie am actionat prea tarziu frana de mana in paralel cu fandare stanga dar tot l-am acrosat pe nemernic cu partea dreapta a motocicletei in zona barei spate. Consecinta: motociclist pe asfalt cu motor peste el. Concluzie : cu siguranta, ca acest accident nu ar fi avut loc daca eram la volan sau daca aveam suficienti km pe sa(sha). Masuri: e clar ca experienta in trafic nu imi permite deplasarea in siguranta si ca am nevoie de un curs suplimentar de manevrare (solicit chiar ajutor in acest sens) si de mult, mult poligon!! Nu mi-a folosit la nimic experienta in trafic, conducerea preventiva si capacitatea de a intui(previziona). Sau poate ca da...daca nu le aveam si intram ca orbetele in intersectie acum nici nu mai postam. Seara buna si asfalt uscat!

Adriane, ne vedem in poligon!! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai am o parere personala... o sa-mi sara multi in cap dar... single front disk lead to crash. Adica daca ai un singur disc pe fata si strangi frana brusc iti fuge ghidonul intr-o parte. Am patit-o de 2 ori cu un savage. Cu hornetul 2 discuri fata las dara dreapta de frana pe asphalt...

Asta e convingerea mea. Motor cu un singur disc pe fata eu nu mai imi iau. (Nu-s curios de ABS.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spunea cineva, conteaza mult si experienta in trafic chiar si pe masina, iti formeaza reflexele si citesi mai usor intentia conducatorilor in trafic.

Trebuie sa fii tot timpul atent, in momentul in care l-ai vazut ca se baga, trebuia sa te fi uitat in oglinzi si eventual sa ocolesti, si trebuia redusa viteza mai din timp.

Cu frana poti sa exersezi si pe strada, dar cu mare atentie, cand esti singur si opresti la semafor si nu ai nici o masina pe langa tine si nici in spate, dar sa pui din timp, nu sa exersezi la limtia, adica sa te opresti la 10 m inaintea semaforului si apoi poti sa dai mai in fata, dar repet sa fii foarte atent sa nu ai masini in spate sau pe langa tine. Si incearca sa franezi si cu spatele si la opririle lente, astfel iti va intra in refelx sa folosesti spatele si cand ai nevoie. Eu asa pateam la inceput nu ma obisnuiam cu spatele in situatii de urgenta.

Oricum esti la inceput si e bine ca ai scapat usor.

Nu te-ai facut de ras cu filmuletul, ba din contra zic eu asa iti dai seama mai mult de greselile pe care le-ai facut.

Bafta in continuare, mai multa atentie si sa nu te descurajezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si incearca sa franezi si cu spatele si la opririle lente, astfel iti va intra in refelx sa folosesti spatele si cand ai nevoie. Eu asa pateam la inceput nu ma obisnuiam cu spatele in situatii de urgenta.

 

Eu nu stiu cu spatele decat opriri lente... Ai blocat spatele te duci ca sania... Oprirea de urgenta e fata.

 

PS: Una din franele mele cu spatele masurata de politie avea 12 metrii... Si eram pe un savage. Am pus spatele de frustrat ce eram ca iar o sa-mi fuga ghidonul daca trag fata.

 

 

Cred ca gresala motociclistului din film a fost ca a semnalizat.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam tot ce era de spus s-a spus, dar eu mai am o nelamurire: daca vedea Politia toata scena, celui cu masina i se lua permisul pentru neacordare de prioritate. In cazul in care exista filmarea si se poate aminti nr de inmatriculare, iar Politiei i se arata filmarea, cu precizarea locului in care s-a produs incidentul, semne de circulatie si altele similare, nu este ca si cum Politia ar fi fost prezenta si respectivul ar ramane fara permis?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acelasi lucru sa intamplat si in bacau acum 2 saptamani si a chemat politia si sa rezolvat chiar daca nu la atins, ia dat asigurarea

 

 

ori minti ori ala care a dat asigurarea e prost ....

baiatul asta a cazut cu motocicleta pe asfalt pentru ca nu stie sa franeze .... nu exista nicaieri in lege pedeapsa pentru vinovatul moral al accidentului ... si inca ceva, el nu e vinovat moral pentru ca nu stie sa franeze ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine ca a postat filmuletul, este educativ, probabil sunt multi motociclisti cu o perceptie ca a ta, adica gresita.

 

Intradevar dpdv legal tu ai prioritate si boul a intrat la nesimtire, dar ca si sloganul multor campanii impotriva accidentelor "viata are prioritate" tu esti vinovat ca nu dai prioritate vietii tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...s-a spus tot ce era de spus...

 

Multa sanatate celui cazut...si el si noi sa tragem concluziile de rigoare!

 

Mie mi-a placut ceva in toata chestia:FILMAREA!!!...e plina de acuratetze, ca o lectie bine regizata. Felicitari! Toti ar trebui sa avem astfel de camere de filmat...asta e viitorul pe masura ce se modernizeaza, scad dimensiunile si mai ales preturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca gresala motociclistului din film a fost ca a semnalizat.

A cam semnalizat dreapta chiar. Cine stie ce o fi gandit tipul ala ca face dreapta la 90 de grade cu viteza aia, am mai intalnit pe unu care ma injura pe motiv ca de ce incetinesc ca sa fac dreapta, deci naiba stie ce gandesc unii. Acuma ca ai luat-o, capul sus si inpoi pe sosea fara frica. Si aminteste-ti ce ziceau si colegii de mai sus, ca esti cu raba, tancu, masina, moto, in primul rand trebuie sa te pazesti tu. (cateodata nici macar asa nu e de ajuns, oricum eu prefer sa imi iau o injuratura decat sa ma risc la vreo manevra unde nu am vizibilitate sau nu stiu ce miscare are in cap vreun participant la trafic). Hai sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parere personala, era o cazatura de evitat. Sa intuiesti in trafic presupune ca in momentul in care tu ai vazut acea masina sa iti iei toate masurile de siguranta, chiar daca nu ai redus viteza in momentul in care el nu ti-a acordat prioritate aveai doua benzi jumatate sa il ocolesti. Nu am observat ca ai dat semnal dreapta dar daca asa este, reprezinta o alta greseala facuta de tine.

Din punct de vedere legal nu ii poti face nimic, accidentul presupune impact. Ceea ce se vede pe filmare este o cazatura din cauza blocarii rotii fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca n-ai patit nimic....

iti doresc ca asta sa fie singurul tau "accident " din viata ta de motociclist...

ca incepator,te inteleg ....iti inteleg si partea cu aplaudatul genunchilor in trafic...sunt chestiuni normale...prin care trecem toti....

sanatate si fii atent tu pentru toti...ca pe restul ii doare la basca de tine....

 

 

:bounce: m-a amuzat tare :crack:

 

a mai capatat experienta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt incepator si nu neg si partea mea de vina ... am considerat ca sunt "safe" tocmai pe banda a doua ... o sa-mi fie invatatura de minte. Dar idiotul nu cred ca are vreo scuza.

 

 

Cam de la secunda 5, trebuia sa-ti pui problema daca se baga sau nu. Ai folosit claxonul? Daca tineai Monsterul drept si franai era ok, dar ai cazut pentru ca era putin inclinat pe stanga si ai pierdut fata, probabil intr-o tentativa de evitare. Nu-i nimic, se iarta, esti incepator si cred ca ai invatat lectia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai am o parere personala... o sa-mi sara multi in cap dar... single front disk lead to crash. Adica daca ai un singur disc pe fata si strangi frana brusc iti fuge ghidonul intr-o parte. Am patit-o de 2 ori cu un savage. Cu hornetul 2 discuri fata las dara dreapta de frana pe asphalt...

Asta e convingerea mea. Motor cu un singur disc pe fata eu nu mai imi iau. (Nu-s curios de ABS.)

Savage-ul ala avea un defect la directie. Frana iti opreste rotatia, nu inaintarea rotii ca sa fie relevant ca are unul sau doua discuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu permisiunea dumneavoastra:

m-am aflat in aceasta situatie cu moto cea veche si am cazut din acelasi motiv. Din punctul meu de vedere, problema principala nu este nici viteza, nici usoara inclinare catre stanga. Problema este ca dupa ce s-a inceput franarea, la secunda 7-8 (respectiv 22-24 pe reluare) s-a tras de ghidon stanga cu frana fata blocata. Acest lucru se intampla de frica, pentru ca vezi ca mai ai doar cativa metri pana la obstacol si instinctual tragi sa il eviti. Aici repet - nu este vorba doar de tine, am facut acelasi lucru (tot ca incepator) si dureaza mult pana dispare acest instinct de conservare. Parerea mea este ca se putea continua franarea si nu se cadea daca nu se tragea mai mult de ghidon in partea stanga cu 1-2 m intainte de a cadea. Imi pare rau sa o spun, dar ideea cu "era un canal" mi se pare foarte putin plauzibila, nu era ud pe jos si in zona respectiva canalele sunt destul de bine integrate in asfalt.

 

Pentru a pune lucrurile in perspectiva, eu am cazut in acest fel incercand sa evit un scuterist la 5-10 metri dupa ce am plecat de la stop, deci viteza era foarte mica. Dar, in momentul in care tragi de ghidon cu frana fata blocata - moto se prabuseste, puteti incerca la viteze mici daca sunteti curiosi :) Problema mea (poate si a ta) este ca la scoala de moto nu se preda franarea cum trebuie. Ca idee, in primele zile franam cu toata mana si manerul de frana se trage mult mai violent. Abia apoi am invatat sa tin cele 2 degete cum trebuie tot timpul pe frana si de atunci nu am mai avut nicio problema. Acum am moto cu ABS, dar sincer nu stiu daca in acest caz ABS-ul ajuta, nu cred ca reuseste sa salveze situatia in cazul in care tragi de ghidon stanga, oricat ar incerca sistemul sa nu blocheze roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Survolaj - cu permisiunea ta, ma indoiesc de acest aspect. Am trecut prin asta si stiu foarte clar ca nu mai poti reactiona coerent in aceste ultime sutimi de secunda si tragi sa eviti. Se vede ca franeaza 1-2 secunde binisor la inceput, chiar se indreapta putin moto, incepe sa mearga aproape taras probabil, dar nu cade pana cand nu trage stanga de ghidon pentru ca se apropie prea mult de masina. Nu avem cum sa verificam acest aspect, doar daca isi aduce aminte motociclistul care a postat, dar cred ca acest lucru se poate intampla si cu un ABS de ultima generatie, care chiar daca opreste blocarea rotii, cand trage violent stanga cu frana fata trasa la maxim - se intalneste asfaltul.

Editat de RvsS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator PopaCosmin
...Problema mea (poate si a ta) este ca la scoala de moto nu se preda franarea cum trebuie...

 

Scoala moto te invata strict cat sa te sui pe sa si sa mergi drept inainte. - cat platesti atat primesti

 

Daca vrei sa te perfectionezi trebuie sa platesti cursuri profi sau sa te dai in compania altora mai experimentati care sa te invete si de la care sa vrei sa inveti. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Acum am moto cu ABS, dar sincer nu stiu daca in acest caz ABS-ul ajuta, nu cred ca reuseste sa salveze situatia in cazul in care tragi de ghidon stanga, oricat ar incerca sistemul sa nu blocheze roata.

 

Am tot moto cu ABS si nu ajuta la franarea in curbe.

Isi face datoria DOAR in linie dreapta. Ai franat cu ghidonul rotit, esti PA.

 

http://www.youtube.com/watch?v=UwAFvCtmGi0&feature=related

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala moto te invata strict cat sa te sui pe sa si sa mergi drept inainte. - cat platesti atat primesti

 

Daca vrei sa te perfectionezi trebuie sa platesti cursuri profi sau sa te dai in compania altora mai experimentati care sa te invete si de la care sa vrei sa inveti. :cheers:

Sunt complet de acord, dar nu este si normal sa se intample asa. Platesc sa invat sa merg pe moto, asta include si franarea, dureaza 10 minute sa mi se explice, apoi trebuie sa exersez singur, macar sa iti zica cum sa tii mana, sa dozezi franarea si sa o faci in linie dreapta si nu inclinat. Am inteles ca exista totusi scoli mai scumpe unde ai parte de acest training, mi se pare o investitie foarte buna. De acord si cu partea a doua, la orice varsta si experienta ar fi benefice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu era sa se invete sa foloseasca ambele frane, ca sa ii intre in reflex sa foloseasca si spatele. Uneori chiar si 10% poate face diferenta!

Era un "si" acolo adica sa foloseasca si spatele, nu doar fata

 

Eu nu stiu cu spatele decat opriri lente... Ai blocat spatele te duci ca sania... Oprirea de urgenta e fata.

 

PS: Una din franele mele cu spatele masurata de politie avea 12 metrii... Si eram pe un savage. Am pus spatele de frustrat ce eram ca iar o sa-mi fuga ghidonul daca trag fata.

Editat de alex_wpa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Survolaj - cu permisiunea ta, ma indoiesc de acest aspect. Am trecut prin asta si stiu foarte clar ca nu mai poti reactiona coerent in aceste ultime sutimi de secunda si tragi sa eviti. Se vede ca franeaza 1-2 secunde binisor la inceput, chiar se indreapta putin moto, incepe sa mearga aproape taras probabil, dar nu cade pana cand nu trage stanga de ghidon pentru ca se apropie prea mult de masina. Nu avem cum sa verificam acest aspect, doar daca isi aduce aminte motociclistul care a postat, dar cred ca acest lucru se poate intampla si cu un ABS de ultima generatie, care chiar daca opreste blocarea rotii, cand trage violent stanga cu frana fata trasa la maxim - se intalneste asfaltul.

 

La o inspectare atenta a filmuletului smor daca am vazut vreo franare. Sa va uitati la ceasuri. El i-a mana din gaz undeva foarte aproape de masina scade turometru cu vreo 1k-2k rpm dupa care pica. Posibil sa fi ciupit frana fata si sa o blocheze - acul de la ceasul din stanga care banuiesc ca este vitezometru abia se clinteste pe toata durata filmuletului.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia uita-te mai bine ca are capac de canal si pe banda lui, doar ca se vede ca franeaza dupa capac. Poate doar spatele sa prinda capacul. (0.17-0.18 se vede capacul chiar in fata bordului, iar la 0.20-0.21 in partea din dreapta jos a ecranului, langa jamba dreapta)

Exact...in prima parte a filmarii ai impresia ca a franat pe capac, insa la reluarea cu incetinitorul se vede ca blocarea rotii fata a fost dupa capac

 

Invata sa mergi pe motocicleta pentru ca, sincer, habar n-ai. Ce-ai patit tu in situatia de fata, putea fi evitat usor chiar si cu o dacie fara frane. Nu vad de ce ai pus un filmulet in care te faci singur de ras...

No comment

 

Imi pare rau pentru tine , dar ai facut acolo o manevra pe care nu o inteleg . Uita-te la filmulet cu atentie , invata din greseala , si ai grija pe viitor .

 

P.S. Toate motocicletele sunt prevazute cu frana spate , spune-i si lui Alex

Nu poti sa ii recomanzi unui incepator sa franeze (doar) cu spatele cand e inclinat. Roata spate se blocheaza si danseaza si in linie dreapta, daramite cand esti in pic inclinat.

Cred ca trebuia sa franeze cu ambele roti, atunci ai stabilitatea cea mai mare....insa trebuia franat din timp.

Parerea mea, cea mai buna solutie era sa iti arunci privirea in stanga masinii si sa eviti pe acolo fara franare, sau cu franare lejera. Insa si evitarea asta si franarea se invata in timp.

Mie mi se pare ca soferul vorbea la telefon...parca avea mana stanga la ureche....oare asa e?

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...