Silvan Postat Septembrie 23, 2011 Autor Share Postat Septembrie 23, 2011 (editat) auzi sfaturi: exserseaza frana de urgenta... adica imi sare un caine in fata in 5 metri eu parcurgand aprox 27 m/s si voi sugerati ca daca stiam sa franez de urgenta asta ar fi facut diferenta???? (sfatul in sine e bun, dar nu are nici-o legatura cu accidentul asta) daca nu incepeam sa franez cand a inceput masina sa franeze si sa claxoneze (adica cu vreo secunda doua inainte sa fi vazut cainele) cu siguranta nici nu as fi avut timp s-o mai fac. si posibil era mai bine (ori il loveam si nu mai cadeam, ori treceam pe langa si nu-l mai loveam deloc). Editat Septembrie 23, 2011 de Silvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 Niciodata nu trebuie sa franezi cu ambreiajul tras,pentru ca in acest fel nu faci nimic altceva decat sa anulezi efectul franei de motor.Ambreiajul poate fi folosit doar daca in momentul franarii vrei sa retrogradezi intr-o treapta de viteza inferioara,si evident aceasta trebuie sa fie o miscare foarte rapida.Deasemenea retrogradarea in momentul franarii este o tehnica un pic mai complexa,si necesita inainte de toate cunoasterea teoriei in legatura cu tehnicile de franare,mai ales cea de urgenta si skill ce il poti obtine prin antrenament Niciodata... clar!!!! Not!!! Mai atenti mai oameni la ce sfaturi dati ca unii le iau chiar de bune... Erau cateva studii referitoare la eficienta retrogradarii combinata cu franarea, a debreierii sau nu... eu imi aduc aminte ca oamenii au ajuns la concluzia ca in general cele mai bune efecte sunt cu debreiere... Un aspect de gandit referitor la asta ar fi urmatorul, motoret fara TC, frana puternica fatza fara debreiere cu motor turat... chiar daca tai gazul, poate nu "cade" in ture asa repede... daca roata fatza incetineste mai repede decat aia spate o sa ai o mareta lupta intre cele 2 roti... care, pe langa scaderea eficacitatii mai poate sa duca si la o rupere de aderenta pe una din ele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bside Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 Niciodata... clar!!!! Not!!! Mai atenti mai oameni la ce sfaturi dati ca unii le iau chiar de bune... Erau cateva studii referitoare la eficienta retrogradarii combinata cu franarea, a debreierii sau nu... eu imi aduc aminte ca oamenii au ajuns la concluzia ca in general cele mai bune efecte sunt cu debreiere... Un aspect de gandit referitor la asta ar fi urmatorul, motoret fara TC, frana puternica fatza fara debreiere cu motor turat... chiar daca tai gazul, poate nu "cade" in ture asa repede... daca roata fatza incetineste mai repede decat aia spate o sa ai o mareta lupta intre cele 2 roti... care, pe langa scaderea eficacitatii mai poate sa duca si la o rupere de aderenta pe una din ele... De acord ! Eu din experienta mea si NU din documentare/ carti va spun ca este mult mai eficienta franarea cu ambreiajul tras. Stiu sa dau toate vitezele in jos foarte repede dar mai bine inveti sa dozezi frana spate. Aici vorbesc de franarea de urgenta ! Firestorm-ul meu are o frana de motor absolut spectaculoasa dar NU rezolva franarea de urgenta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 Intreb si eu in calitate de incepator: dar o franare de urgenta cu ambele frane dozate moderat + frana de motor, nu ar fi cea mai eficienta varianta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 Ar fi o varianta foarte eficienta sa te poti teleporta din calea obstacolului, din pacate cand iti iese un rahat in fata la 90-120 pe ora in 20j de metri nu apuci nici sa zici "(cuvant urat)" ca ai trecut deja peste el. Frana de motor in turatie prea mica e degeaba. In ture multe e periculos. Frana de motor daca mai apuci si nu erai in blana, altfel ai rahatit-o cu spatele, mai ales daca prinzi ceva smegma sub roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 (editat) De acord ! Eu din experienta mea si NU din documentare/ carti va spun ca este mult mai eficienta franarea cu ambreiajul tras. Stiu sa dau toate vitezele in jos foarte repede dar mai bine inveti sa dozezi frana spate. Aici vorbesc de franarea de urgenta ! Firestorm-ul meu are o frana de motor absolut spectaculoasa dar NU rezolva franarea de urgenta ! In sfirsit un post corect 100%. Eu am vazut in 2009 la un olandez din mijlocul clasamentului WSSP tehnica asta de frinare. Linie dreapta, full gaz, inainte de curba frineaza simultan cu fatza spate dar are ambreiajul tras. Motocicleta frina fantastic de rapid, incredibil. Motorul torcea la relanti, aveam cum sa auzim cum da 3 inferioare in doar 1 secunda. Inferioarele erau pt a adapta treapta necesara pt urmatoarea portiune virajata. Ce urma dupaia, nu are importantza pe acest topic, ideea e ca era infinit mai eficient pe frinare fatza de cei ce participau in acea zi la trackday. Editat Septembrie 23, 2011 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 (editat) Ce plm franare de urgenta cand iti sare un cîne in fata, in 5 metri Âşi tu ai 120 ? RIP Zici ca-i carton netuorc forumul asta cateodata... Editat Septembrie 23, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 De amorul artei. Cati dintre voi franeaza cu ambreiajul tras (in momente de panica) ? Niciodata... clar!!!! Not!!! Mai atenti mai oameni la ce sfaturi dati ca unii le iau chiar de bune... Erau cateva studii referitoare la eficienta retrogradarii combinata cu franarea, a debreierii sau nu... eu imi aduc aminte ca oamenii au ajuns la concluzia ca in general cele mai bune efecte sunt cu debreiere... Imi cer scuze,insa cred ca a fost un pic de confuzie,eu prin "ambreiaj tras" am inteles total altceva.Si da sunt de acord cu retrogradarea facuta in acelasi timp cu franarea,dupa cum am si mentionat in postul meu,insa trebuie exersata aceasta tehnica,pentru ca in anumite circumstante poate fi periculoasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 Imi cer scuze,insa cred ca a fost un pic de confuzie,eu prin "ambreiaj tras" am inteles total altceva.Si da sunt de acord cu retrogradarea facuta in acelasi timp cu franarea,dupa cum am si mentionat in postul meu,insa trebuie exersata aceasta tehnica,pentru ca in anumite circumstante poate fi periculoasa Eu eram ironic in prima linie a raspunsului, sper ca s-a inteles... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhn05 Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 P.S.Ai trecut peste caine sau l-ai lovit si l-ai aruncat intr-o parte?..Ai blocat in franare roata?detalii daca poti cit mai multe sa invatam si noi ceva... da muuuulte detalii....ca poate isi i-a motor.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator ALEX YZF Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 Scriu topicul asta ca sa fiu politically fair si ca sa-i fac pe plac lu' Zidu' Deci asa mi-am luat eu botezul: Scurt istoric: am inceput pe CBR F4i, am motorul de 1 an si am facut cu el pana in momentul botezului ~14000 km. intr-o frumoasa zi de sambata (17 sept 2011) am purces cu inca 12 baieti si fete pe transalpina. planul era sa il parcurgem si sa ne intoarcem in bucuresti in aceeasi zi. intre malaia si brezoi (la 8 km de brezoi) am intrat in depasirea unui opel insignia alb. era in linie dreapta cu vizibilitate aproximativ 200 m. aveam aprox 100-120 cand am inceput depasirea. in momentul in care am ajuns in dreptul oglinzii opelul-ui pe care incercam sa-l depasesc, observ ca acesta franeaza si claxoneaza. am franat si eu inainte sa vad de ce face asta, moderat. dupa o fractiune de secunda am zarit motivul, un caine. acesta s-a speriat si mi-a sarit in fata la o distanta de aproximativ 5 metri. impactul nu l-am putut evita, desi am franat si mai tare. dupa ce am lovit cainele, ghidonul a voblat pt o perioada atat de scurta ca n-am putut-o procesa decat dupa, apoi m-am trezit pe asflat. dupa o alunecare/rostogolire destul de lunga m-am oprit pe spate pe contrasens cu motocicleta culcata la aprox 50 metri distanta de mine. Rezultat: eu cu multe vanatai si o durere toracica acuta pe dreapta, motocicleta cu carenele frontala si stanga sparte si polizate si capacul stator spart. purtam echipament (casca, geaca, manusi, genunchere si ghete). doar ghetele si genuncherele se pot refolosi. Ce am invatat: ... nimic. de fapt am invatat ca nu ai absolut nici-un control asupra corpului tau si asupra directiei de deplasare dupa ce ai cazut. Ce cred: cred ca am fost foarte norocos ca nu am lovit nimic si ca m-am ales doar cu vanatai, avand in vedere viteza pe care o aveam... AM EU CAPAC ALTERNATOR 70 E ...ASTA ESTE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 da muuuulte detalii....ca poate isi i-a motor.... [/qu Daaaaa....intai cumpar 2 carti de gramatica; una pentru mine si una pentru tine, chiar daca asta nu e forum de gramatica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 In sfirsit un post corect 100%. Eu am vazut in 2009 la un olandez din mijlocul clasamentului WSSP tehnica asta de frinare. Linie dreapta, full gaz, inainte de curba frineaza simultan cu fatza spate dar are ambreiajul tras. Motocicleta frina fantastic de rapid, incredibil. Motorul torcea la relanti, aveam cum sa auzim cum da 3 inferioare in doar 1 secunda. Inferioarele erau pt a adapta treapta necesara pt urmatoarea portiune virajata. Ce urma dupaia, nu are importantza pe acest topic, ideea e ca era infinit mai eficient pe frinare fatza de cei ce participau in acea zi la trackday. pai unu de asta te face pe circuit chiar de ai motor mai puternic. vine lansat din spate iar in fata ta numai il vezi cum se urca pe frana si intra pe curba inaintea ta care te chinui cu franarea si retrogradarea. acum depinde si de pilot si de skill-ul in schimb imi place ca sa trecut la ora de gramatica la sectiunea de accidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Septembrie 25, 2011 Autor Share Postat Septembrie 25, 2011 AM EU CAPAC ALTERNATOR 70 E ...ASTA ESTE ! l-am luat nou original cu tot cu garnitura cu 280 de lei si intre timp l-am si montat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Intreb si eu in calitate de incepator: dar o franare de urgenta cu ambele frane dozate moderat + frana de motor, nu ar fi cea mai eficienta varianta? NU. Frana de motor nu e liniara si face foarte dificila franarea la limita in cazuri de urgenta. Cand franezi te hotarasti - toate rotile cu ea in viteza sau toate rotile cu ambreiaju tras. Daca ai apasat deja frana spate la limita si strangi ambreiaju roata se va bloca instant datorita disparitiei cuplului dat de motor. Asta e motivul pentru care majoritatea - si mai ales la vitezane - se plang ca blocheaza spaatele daca ating frana. Un alt motiv pt care apare blocarea spatelui e lipsa de obisnuinta cu pedala. piciorul nu e obisnuit sa apese pe frana. DAca vreti sa intelegeti chestia asta in mod safe - mergeti cu o masina pe un drum liber si franati cu piciorul stang ("dresat doar pt ambreiaj ") sa vedeti ce iese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgem Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 DAca vreti sa intelegeti chestia asta in mod safe - mergeti cu o masina pe un drum liber si franati cu piciorul stang ("dresat doar pt ambreiaj ") sa vedeti ce iese Dar cu mare atentie, sa nu dati cu capul de volan... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Uite cum isi rup unii hainele si distrug motociclete din cauza asociatiilor 4 labute care nu si fac treaba. Staful meu este sa-i montezi si un amortizor de ghidon, cu ajutorul lui reduci voblarea si in anumite cazuri iti salveaza viata. Face fiecare cent! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Un mic amanunt legat de frinarea cu roata spate. Ansamblul frina spate trebuie construit astfel incit la o apasare destul de energica roata sa nu se blocheze. Sint pompe mai slabe, placutze cu aderentza mai mica. Unii pur si simplu mai baga citeva bule de aer pe instalatie.Cu frina spate venita din fabrica la majoritatea modelelor roata se blocheaza destul de rapid, e foarte greu de controlat, mai ales la viteza mare urmat de frinarea de urgentza. Concluzia, cei cu vitezane in special, nu va chinuiti cu tuninguri pt ansamblul de frinare spate, din contra, faceti cumva sa scadeti eficientza sistemului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Pai se blocheaza ca nu mai e apasare pe roata spate atunci cand se franeaza tare cu fata. Daca mai e si ambreiajul strans, clar se va bloca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) Dar cu mare atentie, sa nu dati cu capul de volan... clar! e chiar amuzant cat de "stangaci" franezi cu stangul (totusi in cursele cu masini se franeaza cu stangul, dreptul nu lasa motorul sa scada in ture, asta asa, ca o paranteza, n-are treaba cu ce se discuta aici ) intreba cineva "cine mai apuca sa stranga ambreiajul la franarea de urgenta?" Raspuns: aia care s-au invatat asa unii fac asta de prima oara, altii nu. e ca la masina, acolo la fel, cand e vb de frana brusca, sar cu stangul pe ambreiaj si dreptul pe frana , la moto cu stanga pe ambreiaj la maxim, si dreapta pe frana. ca o parere personala: consider ca la viteze mai mari, sa zicem peste 70 e deja prea periculos sa te joci si cu frana spate. Editat Septembrie 27, 2011 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) totusi in cursele cu masini se franeaza cu stangul, dreptul nu lasa motorul sa scada in ture De fapt atat timp cat piciorul stang e pe frana ambreiajul e ridicat si motorul n-are cum sa "cada in ture" si nici sa se accelereze, turatia e fix legata de viteza de de deplasare. Oricum nu se franeaza si accelereaza in acelasi timp, se ridica frana pe masura ce incepe accelerarea. Se franeaza cu stangul sa nu mai pierzi timp mutand piciorul drept de pe acceleratie pe frana si inapoi si sa faci cat mai lina trecerea de la frana la accelratie in mijlocul virajui. Editat Septembrie 27, 2011 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) De fapt atat timp cat piciorul stang e pe frana ambreiajul e ridicat si motorul n-are cum sa "cada in ture" si nici sa se accelereze, turatia e fix legata de viteza de de deplasare. Oricum nu se franeaza si accelereaza in acelasi timp, se ridica frana pe masura ce incepe accelerarea. Se franeaza cu stangul sa nu mai pierzi timp mutand piciorul drept de pe acceleratie pe frana si inapoi si sa faci cat mai lina trecerea de la frana la accelratie in mijlocul virajui. corect ce zici tu, dar uite ca se fac si amandoua-n acelasi timp: "Others have used a technique, introduced by the German driver Walter RĂśhrl, known as "left foot braking" where the driver uses his left foot to brake the car while his right foot accelerates to keep the turbocharger in optimal load. Left foot braking is very hard on the brakes which are put into extreme stress but is very efficient in keeping the turbo spinning." nu stiu daca se mai foloseste... Editat Septembrie 27, 2011 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) Mai nou se folosesc sisteme anti lag. Se intarzie foarte mult aprinderea si se injecteaza benzina incat amestecul sa fie bogat cand acceleratia e inchisa. O parte din benzina ajunge nearsa in turbina unde se aprinde si o mentine la viteza suficient de mare. Editat Septembrie 27, 2011 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Mai nou se folosesc sisteme anti lag. Se intarzie foarte mult aprinderea si se injecteaza benzina incat amestecul sa fie bogat cand acceleratia e inchisa. O parte din benzina ajunge nearsa in turbina unde se aprinde si o mentine la viteza suficient de mare. off: asa o fi on: am deviat..facem off raman la parerea personala - daca nu stii ce faci, lasa frana spate la peste 70... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhn05 Postat Octombrie 2, 2011 Share Postat Octombrie 2, 2011 da muuuulte detalii....ca poate isi i-a motor.... [/qu Daaaaa....intai cumpar 2 carti de gramatica; una pentru mine si una pentru tine, chiar daca asta nu e forum de gramatica! nu e doar un alt scuterist aspirant...e si profesoara de romana.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.