Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fratilor, la modul cel mai serios!

DEviem de la subiect prea mult! Hai sa vb de uleiul potrivit nu doar de temp lui in motor!

pai cand cineva spune o tampenie trebuie corectat nu? ca altfel .........asa ramane si multa lume citeste .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indicele uleiului de motor. Primul grup de cifre urmat de litera W (winter - iarna), indică comportarea uleiului la rece. Unele uleiuri la o anumita temperatură negativă devin prea vâscoase şi din acest motiv la pornire motorul se învârte mai greu. La pornire este momentul când motorul se uzează cel mai mult. O clasificare aproximativa ar fi:

0 W recomandat ptr temperaturi de -35grC

5 W recomandat ptr temperaturi de -30grC

10 W recomandat ptr temperaturi de -25grC

15 W recomandat ptr temperaturi de -20grC

20 W recomandat ptr temperaturi de -10grC

25 W recomandat ptr temperaturi de -5grc C

Al doilea grup de cifre indica vascozitatea uleiului la cald.

-20 este recomandabil doar iarna când motorul nu se încălzeşte aşa cum o face ăn mod normal

-30 este recomandabil cand nu este foarte cald afară, utilizabil în conditii normale şi atunci când nu există riscul de a se supraîncălzi motorul (mers în oraş). Marea majoritate a motoarelor din ultimele generaţii folosesc cu succes acest ulei chiar şi atunci când temperaturile de afară sunt foarte ridicate. Avantajul acestui ulei este că este mai puţin vâscos şi este preluat de lagărele de ungere mai uşor şi implicit există frecări mai mici. În urma folosirii acestui tip de ulei între schimburi pot exista consumuri de ulei. În momentul în care motorul se uzează se recomandă utilizarea unui ulei dintr-o clasă de ulei cu o vâzcozitate superioară de ex. 40.

-40 este bun atât vara cât şi iarna.

-50 este recomandat atunci când este foarte cald şi motorul se încălzeşte la limita de fierbere. Este indicat a se folosi inclusiv la motoarele uzate, cele care consumă mai mult ulei. -----Trebuie precizat că în cazul folosirii uleiului din această clasă creşte consumul de carburant--------- dar o să constataţi o scădere considerabilă a consumului de ulei (aceste comentarii se referă în special la motoarele auto).

-60 este recomandat în cazul motoarelor suprasolicitate la competiţii sau alte aplicaţii de acest gen.

 

Motor de căutare online a indicativului şi tipului de ulei potrivit Motul pentru motociclete:

http://ew5.earlweb.com/search.php?sector=2&site=41®ion=59&language=5&brand=45

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indicele uleiului de motor. Primul grup de cifre urmat de litera W (winter - iarna), indică comportarea uleiului la rece. Unele uleiuri la o anumita temperatură negativă devin prea vâscoase şi din acest motiv la pornire motorul se învârte mai greu. La pornire este momentul când motorul se uzează cel mai mult. O clasificare aproximativa ar fi:

0 W recomandat ptr temperaturi de -35grC

5 W recomandat ptr temperaturi de -30grC

10 W recomandat ptr temperaturi de -25grC

15 W recomandat ptr temperaturi de -20grC

20 W recomandat ptr temperaturi de -10grC

25 W recomandat ptr temperaturi de -5grc C

Al doilea grup de cifre indica vascozitatea uleiului la cald.

-20 este recomandabil doar iarna când motorul nu se încălzeşte aşa cum o face ăn mod normal

-30 este recomandabil cand nu este foarte cald afară, utilizabil în conditii normale şi atunci când nu există riscul de a se supraîncălzi motorul (mers în oraş). Marea majoritate a motoarelor din ultimele generaţii folosesc cu succes acest ulei chiar şi atunci când temperaturile de afară sunt foarte ridicate. Avantajul acestui ulei este că este mai puţin vâscos şi este preluat de lagărele de ungere mai uşor şi implicit există frecări mai mici. În urma folosirii acestui tip de ulei între schimburi pot exista consumuri de ulei. În momentul în care motorul se uzează se recomandă utilizarea unui ulei dintr-o clasă de ulei cu o vâzcozitate superioară de ex. 40.

-40 este bun atât vara cât şi iarna.

-50 este recomandat atunci când este foarte cald şi motorul se încălzeşte la limita de fierbere. Este indicat a se folosi inclusiv la motoarele uzate, cele care consumă mai mult ulei. -----Trebuie precizat că în cazul folosirii uleiului din această clasă creşte consumul de carburant--------- dar o să constataţi o scădere considerabilă a consumului de ulei (aceste comentarii se referă în special la motoarele auto).

-60 este recomandat în cazul motoarelor suprasolicitate la competiţii sau alte aplicaţii de acest gen.

 

Motor de căutare online a indicativului şi tipului de ulei potrivit Motul pentru motociclete:

http://ew5.earlweb.com/search.php?sector=2&site=41®ion=59&language=5&brand=45

 

 

stii ca ai pus o teorie relativ tampita aici nu? cel mai grav e ca esti si moderator si multi o sa te bage-n seama...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stii ca ai pus o teorie relativ tampita aici nu? cel mai grav e ca esti si moderator si multi o sa te bage-n seama...

Daca moderatorul a pus o teorie ,,relativ tampita aici '', asa cum ai afirmat, vrem sa citim teoria ta cea ,,corecta'" ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stii ca ai pus o teorie relativ tampita aici nu? cel mai grav e ca esti si moderator si multi o sa te bage-n seama...

Imi plac discutiile argumentate. Daca esti ferm convins ca am postat ceva in neregula as vrea te rog sa-mi explici contrariul in mod mai explicit. Nu numai mie. Suntem intre noi aici si mai grav e ca vrei sa spui ceva dar nu argumentezi. Chestiile astea nu le-am scris eu, ci(vreau sa cred) specialistii. Daca esti in masura sa vii cu contraragumente astept. Daca nu as dori sa reformulezi propozitia postata. Asteptam. Cat traieste omul invata, as vrea sa invat si de la tine ceva, sincer.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi plac discutiile argumentate. Daca esti ferm convins ca am postat ceva in neregula as vrea te rog sa-mi explici contrariul in mod mai explicit. Nu numai mie. Suntem intre noi aici si mai grav e ca vrei sa spui ceva dar nu argumentezi. Chestiile astea nu le-am scris eu, ci(vreau sa cred) specialistii. Daca esti in masura sa vii cu contraragumente astept. Daca nu as dori sa reformulezi propozitia postata. Asteptam. Cat traieste omul invata, as vrea sa invat si de la tine ceva, sincer.

"Normal maximum engine oil temperature is considered to be 250ºF (121ºC)."

 

http://board.mcnews.com/Topic38001-9-1.aspx

 

atata vorbaraie degeaba, am gasit in sub 1 min articolul asta ;)

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un prieten si-a cumparat ulei MOTUL 6000 ,ii semisintetic dar cred ca e pt masina...adica scrie ca e pt motoare diesel si benzinare.....ar fi recomandat sa il foloseasca la un gpz ??sau mai bine sa isi cumpere altceva ??

numa bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un prieten si-a cumparat ulei MOTUL 6000 ,ii semisintetic dar cred ca e pt masina...adica scrie ca e pt motoare diesel si benzinare.....ar fi recomandat sa il foloseasca la un gpz ??sau mai bine sa isi cumpere altceva ??

numa bine !

Doar la masina. Auto nu are ambreiaj in baia de ulei. Moto are. Uleiurile de moto contin adezivi pentru a combate uzura prematura in timpul exploatarii motorului. Poti baga ulei de masina intr-o mobra cu ambreiajul uscat. Si multe alte motive.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atata vreme cat motocicleta era in afara garantiei, atata vreme cat le dam in scris ca imi asum intreaga raspundere, e doar o chestie de a ajuta un client.

ma rog, totusi au refuzat, in romania, nu e o surpriza sa accepte sa fure uleiul si sa puna ceea ce cred ei.

rezultatul final care a fost?

tot mi-am pus. singur. castigam doar niste timp si ei, bani. romania.

Probabil așa a zis și mecanicul despre tine, deh...România, toți se pricep !

Apoi, tu poți fii 'igornant' dar pt el e crimă cu premeditare să pună altceva decât în user-manual.

 

 

Dealtfel, am prezentat superioritatea uleiului sintetic cu multi ani inainte, in cadrul unui conspect pe care l-am realizat tocmai pentru a-mi lamuri acest aspect, material pe care l-am publicat pe mai multe forumuri ( /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/ ).

Ride Safe!

Mersi mult de topic, este cel mai bun despre uleiuri, ever ! Îl caut de când ai dat reply aici, mă pregăteam să-ți dau pm. Ar trebui făcut sticky

Editat de adrianm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil așa a zis și mecanicul despre tine, deh...România, toți se pricep !

Apoi, tu poți fii 'igornant' dar pt el e crimă cu premeditare să pună altceva decât în user-manual.

 

daca e bazat pe argumente solide, accept. daca e in garantie si ei sunt responsabili, accept si asta, altceva mai greu, drept urmare, merg cu uleiul pus de mine de 5,000km

mai mult i-am aratat motorul si lui care zicea ca "o sa bata!" si a ramas surprins.

 

Da, se pare ca pe perioada rodajului (si aici nu ma refer doar la prima mie de km cum generic este considerat ca rodajul s-a incheiat) componentele active ale motoarelor sufera modificari ce depasesc zona deformarilor plastice, este vorba de un fenomen care are legatura cu structura moleculara a metalului... Am citit mult in legatura cu acest subiect insa nu am ajuns, cel putin nu inca, sa sintetizez ideile intr-un material. Oricum, tocmai din acest motiv au aparut pistoanele "forjate", tehnologie ce presupune alezarea pistoanelor dintr-un material ce a fost framantat anterior precum coca din care se face painea, procedeul conferind o structura moleculara mai ordonata si mai stabila decat in cazul pistoanelor turnate. In plus, inainte de executia propriu-zisa, functie de configuratia structurala materialului, pistonul este executat un pic "gresit", el ajungand la forma si dimensiunile optime doar dupa ce a atins temperatura la care motorul functioneaza si... dupa terminarea rodajului. Coatarea ceramica a cilindrilor este o alta mare discutie... ar fi multe de comentat si recunosc ca multe detalii imi depasesc cunostintele in domeniu.

n-are legatura deformarea plastica a componentelor cu tipul de ulei.

si de fapt nu vad in ce parte a motorului sa existe deformare plastica.

asta era pe vremea cand am facut eu scoala, la prima treapta a rotorului turbinei unui motor cu turbina (jet)

 

de asemenea, acoperirea cilindrului cu ceramica are alte avantaje, izolator termic, reduce frecarea, rezistenta la abraziune

 

ca poston forjat nu-i vad nici un avantaj. de acord, prin forjare i se confera o rezistenta mai mare la soc, solicitari mari. la piston asa ceva mai rar. poate in cazul detonatiei dar asta se preia usor acum cu atata electronica. principalul dezavantaj la pistonul forjat il vad la dilatarea asimetrica cand se incalzeste, alaturi de aspectul comercial fiind mult mai scump.

nu stiu, cauta si tu la formula 1. aia merg cu pistoane turnate sau forjate? banuiesc ca turnate.

cred ca cele mai grozave sunt obtinute prin turnare sub presiune.

 

dar, nici pistoanele nici cilindrii n-am auzit sa interfereze chimic cu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca poston forjat nu-i vad nici un avantaj. de acord, prin forjare i se confera o rezistenta mai mare la soc, solicitari mari. la piston asa ceva mai rar. poate in cazul detonatiei dar asta se preia usor acum cu atata electronica.

 

Forjare fata de turnare: se schimba un aspect esential, "cel mai esential" :). Poti sa-mi spui care crezi ca ar fi ala?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar,

Cand esti corect si inteligent-malitios...

meriti cu sinceritate:

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forjare fata de turnare: se schimba un aspect esential, "cel mai esential" :). Poti sa-mi spui care crezi ca ar fi ala?

 

n-ai nevoie la un piston de caracteristica aia "esentiala", dupa parerea mea.

turnarea sub presiune e destul de buna.

am scris care mi se pare inconvenientul numarul 1 la forjare, nepunand in balanta aspectul comercial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...