Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Piata autohtona e plina de cazane pentru ca:

 

1. Majoritatea erau niste cazane cand au fost aduse din afara tarii cu 30.000km conduse de o babuta doar duminica.

 

2. Sunt multi care nici nu au cont pe forum si nici n-au auzit de el care nu le ofera nici cea mai mica mententanta, trag de ele pana crapa apoi le vand. Sau majoritatea le vand cand incepe sa sune ceva ciudat la motor.

 

Cel mai bun sfat in legatura cu uleiul la motor (orice motor) pe care l-am auzit si-l transmit mai departe este: mai bine ORICE ulei decat NICI un ulei.

Majoritatea problemelor la motoare apar nu datorita neschimbarii la timp sau cu diferente de cateva mii de km ci datorita indolentei unora de a nu verifica niciodata nivelul. Si la motociclete e f important pt ca motocicletele chiar papa ulei, unele de noi.

 

Prostiile astea de domnisoara inainte de maritis sau tzaranus care vrea sa se dea el cool si precaut cu motoreta lui abia achizitionata, pe care nu va mai da doi bani dupa 2 ani sunt exact niste prostii.

Schimb uleiul o data toamna, o data iarna, o data primavara si tot asa, de care motul sa pun 300v sau 7100 - in conditiile in care el da turometru in blana de 1,5 ori pe sezon

Sa servisez furca si sa schimb semeringurile de ulei SI ALEA DE praf, in conditiile in care lui poti sa-i pui si cacao cu lapte in furca si nu va simti in viata lui diferenta, s.a.m.d

Ai perfecta dreptate. Editat de andreicos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

ma duc la magazin si intreb ce ulei sa iau pt motoreta mea...imediat vine raspunsul: full sintetic motul 7100, motul 300 etc. Sunt suspicios,nu iau nimic deoarece acestea erau cele mai scumpe uleiuri din magazinul respectiv,ma duc acasa si ma uit dupa manualul motoretei pe net si gasesc ce recomanda constructorul...mai exact un ulei mineral care sa fie schimbat la 6000!!! Nu am luat chiar mineral,am luat un motul semisintetic care sa respecte caracteristicile recomandate de constructorul mobrei...si merge brici :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai bucurat la 70-80ron economie. Un tip de ulei prost nu-ti anunta a doua zi ca se intimpla magarii prin motor, cind deja se aude, e prea tirziu.



Producatorii nu o sa treaca uleiul cel mai bun care trebuie pus. Ei trec ceva premium, adica nici in capul, nici la coada clasamentului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai bucurat la 70-80ron economie. Un tip de ulei prost nu-ti anunta a doua zi ca se intimpla magarii prin motor, cind deja se aude, e prea tirziu.

 

Producatorii nu o sa treaca uleiul cel mai bun care trebuie pus. Ei trec ceva premium, adica nici in capul, nici la coada clasamentului.

 

Ai recomanda in manual ulei mineral, el a pus Motul Semisintetic si tot nu e bine?

 

Wai mama, unii sunteti brainwashed complet. :-S

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot 50 e invariabil mai bun decat 40, de ce Motul recomanda doar 10W30 pentru 1000RR?

https://www.motul.com/fr/en/products/recommendation

 

Parerea mea e ca vascozitate depinde exclusiv de motor, deci recomandarea producatorului nu trebuie ignorata.

 

Nu zic ca n-ar fi OK 10W50.

 

O explicatie despre cum functioneaza sistemul de ungere intr-un motor:

http://mgaguru.com/mgtech/engine/of102.htm

 

Si tot despre ce e necesar, presiune sau flow, de la valvoline:

http://www.valvolinecummins.com/tips-engine-oil-pressure.asp

 

Oil pressure is caused by the resistance of the oil to flow (viscosity) under the pumping action of the oil pump. With wide oil galleries and low viscosity oil, flow would be rapid and oil pressure low - a very desirable condition for minimizing wear. Conversely, under the same pumping conditions; with narrow oil galleries (by design or by blockage) and high viscosity oil, the oil flow will be slow & oil pressure will be high, hence resulting in less efficient lubrication.

"Good" oil will be one that has viscosity characteristics sufficient to give good hydrodynamic lubrication of the loaded surfaces, yet flows around the engine well to provide a continuous supply of fresh lubricant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee, eu am avut 20w50 in Yamaha R6 si suna foarte, foarte bine. Cred ca problema cea mai mare cu uleiurile vascoase e ca la pornire pompa o sa muncească mult mai mult (pana se incalzeste uleiul). De asemenea, cu un ulei gros, nu aveți voie sa o turati deloc pana nu ajunge motorul la o temperatura ok.

 

Avantajul ar fi ca atunci când uleiul/motorul se incalzesc la temperatura nominala, un ulei mai gros protejează mult mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot 50 e invariabil mai bun decat 40, de ce Motul recomanda doar 10W30 pentru 1000RR?

 

Ar trebui luate in calcul mai multe aspecte:

 

Tendinta de aliniere la standardele de poluare. Pana nu demult, motocicletele erau vehicule non-euro.

 

Cutia de viteze: chiar daca producatorul recomanda ulei subtire, orice motociclist care a mers vara in oras stie ca atunci cand i se incinge agregatul, ctuia e mult mai greoaie si gaseste greu neutrul.

 

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui luate in calcul mai multe aspecte:

 

Tendinta de aliniere la standardele de poluare. Pana nu demult, motocicletele erau vehicule non-euro.

 

Cutia de viteze: chiar daca producatorul recomanda ulei subtire, orice motociclist care a mers vara in oras stie ca atunci cand i se incinge agregatul, ctuia e mult mai greoaie si gaseste greu neutrul.

 

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

:10:

Foarte interesanta explicatia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea potrivita e data de jocurile din motor, de dimensiunile canalelor de ungere. La aproape toate motoarele producatorii dau 2 sau mai multe vascozitati. Mai rar una singura. Discutiile astea cu cat de vascos trebuie sa fie uleiul sunt interminabile. Si la masini e aceasi poveste, multi sustin ca 30 e prea subtire pentru ca l-a consumat in epava de 15 ani si nenumarati km. O fi pentru unele motoare, dar tendinta e spre folosirea unui ulei subtire si motoarele proiectate in ultima vreme chiar merg bine cu el. Pana la urma calitatea e mai importanta decat vascozitatea. Un ulei de proasta calitate isi pierde mai repede proprietatile.

Eu personal n-am observat ca merge mai bine cutia cu 15W50 fata de 10W40.

Legat de uleiul ramas in lagare pentru urmatoarea pornire, problema se poate pune si altfel. Cu un ulei mai gros la rece, dureaza mai mult pana ajunge uleiul in tot motorul. Bine, motocicletele nu prea sunt folosite pe vreme rece, nu vad porniri la -10 grade ca masinile. Totusi, in timp uleiul se scurge, chiar daca e mai gros. Daca e nepornita cateva zile oricum va ramane foarte putin ulei in lagare. Uzura la pornire oricum exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista niste diagrame referitor la grosimea peliculei de ulei raportata la timp pentru mai multe vascozitati de lubrifianti.

Eu nu le mai am la indemana dar m-am intalnit cu ele in facultate cand am avut curs de tribologie. Desi mi-a placut materia, recunosc ca nu am fost suficient de strangator si nu am pastrat nici cartile nici cursurile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu la uzura la rece se gandesc majoritatea cand recomanda ulei mai gros. In general se recomanda uleiul gros pentru temperaturi mari, turatii mari si regimuri mai severe de exploatare. Pentru astea e mai relevanta valoarea HTHS a uleiului. Surpriza, uleiurile cu diferenta mare intere cele 2 cifre, adica alea cu multi viscosity improvers, uleiurile minerale si cele semisintetice stau mai prost la capitolul asta decat uleiurile sintetice cu vascozitati mai mici. Un ulei mai gros nu ofera neaparat mai multa protectie motorului decat unul mai subtire dar de calitate mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu la uzura la rece se gandesc majoritatea cand recomanda ulei mai gros. In general se recomanda uleiul gros pentru temperaturi mari, turatii mari si regimuri mai severe de exploatare. Pentru astea e mai relevanta valoarea HTHS a uleiului. Surpriza, uleiurile cu diferenta mare intere cele 2 cifre, adica alea cu multi viscosity improvers, uleiurile minerale si cele semisintetice stau mai prost la capitolul asta decat uleiurile sintetice cu vascozitati mai mici. Un ulei mai gros nu ofera neaparat mai multa protectie motorului decat unul mai subtire dar de calitate mai buna.

eu tot nu inteleg ce doresti sa demonstrezi...

 

merge cazanu cu 10w40.. probabil daca are benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca exista un o alta proprietate a unui ulei, despre care multi nici n-au auzit si pe care multi producatori omit sa-l treaca in fisele tehnice, care masoara rezistenta filmului de ulei in conditii grele, la 150 de grade celsius. Valoarea acestui HTHS nu e proportionala cu vascozitatea. Sunt uleiuri mai subtiri care protejeaza mai bine motorul decat alte uleiuri mai groase. E mai importanta calitatea decat vascozitatea, asta vreau sa spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca exista un o alta proprietate a unui ulei, despre care multi nici n-au auzit si pe care multi producatori omit sa-l treaca in fisele tehnice, care masoara rezistenta filmului de ulei in conditii grele, la 150 de grade celsius. Valoarea acestui HTHS nu e proportionala cu vascozitatea. Sunt uleiuri mai subtiri care protejeaza mai bine motorul decat alte uleiuri mai groase. E mai importanta calitatea decat vascozitatea, asta vreau sa spun.

da, totusi cat timp cumparam ambalaje facute frumos si uleiuri cu miros de micsunele...e cam de pomana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, normal ca e in conditii dinamice HTHS e vascozitate dinamica, masurata in cP si valoarea lui spune mai multe despre cum se comporta uleiul in conditii extreme, adica motorul la 110 grade si plecat in forja de la semafor.

Hai sa punem putina ordine.

Jagi a spus ca la gsxr 1000 trebuie musai 50 ca-i motor de turatie. Toate motoarele de pe motocicletele de viteza sunt motoare cu turatie mare si multi cai din putini cmc. Totusi, la 1000RR honda si unii producatori de uleiuri recomanda 10W30.

Acum cred ca toata lumea e de acord ca daca pui uleiul recomnadat de producator, motorul ala o sa mearga suficient de bine cu el. N-o fi cea mai buna solutie in orice conditii, dar clar nu se va strica. Daca ti se ofera posibilitatea sa alegi din mai multe vascozitati, merge oricare, daca nu, probabil merge putin mai gros fara probleme, oricum mai scade vascozitatea dupa cateva mii de km. Eu totusi n-as pune 10W50 in 1000RR. E prea mare diferenta de la ce spune producatorul.

 

Tendinta spre uleiuri mai subtiri nu tine doar de poluare si scaderea consumului. Uleiurile au evoluat, piesele motoarelor sunt prelucrate mai bine, nu mai e nevoie de vascozitati asa mari pentru a proteja motoarele. Din motive ecologice si pentru protectia catalizatoarelor chiar s-au scos diversi aditivi din uleiuri, totusi motoarele tin destul.

 

Toata lumea stie ca pentru porniri la rece trebuie un ulei subtire la rece, care sa ajunga peste tot in motor repede. Tu vii cu alta teorie, ca uleiul gros e mai bun pentru ca ramane in lagare. O fi si asta adevarat. N-am vazut un test facut pe tema asta, cat previne uzura la pornire uleiul ramas in lagare.

Restul de uzura se produce in sarcini si turatii mari. Aici uzura se reduce cu un ulei care rezista la conditiile alea, unul cu HTHS mai bun e indicat, nu neaparat unul mai gros, pentru ca sunt uleiuri cu vascozitate mare care nu rezista in conditii grele prea grozav. Exemple: Celebrul mobil 1 0W40, mult laudat de toata lumea, are HTHS 3,7 aproape de un 5W30 sintetic. Castrol formula RS 10W60 are tot 3,7 probabil din cauza ca are o tona de modificatori de vascozitate care nu mai fac fata la temperaturi si turatii mari care il fac mai putin stabil. O fi 5W30 o alegere mai desteapta dintre cele 3 daca tot nu sunt temperaturi de -20 de grade mai mult de cateva zile pe an in Romania sa prezinte un avantaj uleiul 0W?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...