Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Deoarece e mai usor de gasit ursi prin orase decat Ravenol 10w50 prin Romania, am decis sa schimb marca. Si, dupa 3 ani (si nu stiu cate schimburi) de Motul 5100 10w40 si 10w50, am decis sa trec pe Eneos 10w40. Oarecum sceptic, deoarece e mai ieftin si, dupa cum stim, ieftin de obicei inseamna mai slab. Da' nu musai scump inseamna si bun. Asa ca am dat comanda de 4 kile (litri, dar suna mai bine kile, ca e sezonul strugurilor) de la colegul John17, care a zis ca are si filtre (drept pentru care le-am luat si pe alea, preturi bune).

Ok, alaltaieri am facut schimbul, lasat sa se scurga bine de tot oloiul care avea deja 5000 km, pus Eneos (care are o culoare pe care nu am mai vazut-o pana acum la alte uleiuri), schimbat filtrele, dat cheie, iar a doua zi am iesit la o plimbarica pana intr-o localitate invecinata. Ce sa zic, mare schimbare nu am observat la modul in care se schimba treptele (ca asta urmaream in special). Azi insa am fost la o tura prin cateva judete si pot spune ca uleiul asta mi-a modificat in bine modul in care se schimba treptele, parca intra mai cursiv, mai usor, fara sa mai agate. Poate mi se pare mie, dar mai am un prieten care la Katana 600 punea tot Eneos. Noah, ca sa inchei, daca totul e in regula, John ma are de client permanent, insa la vara vor urma cateva schimburi de 15w50, cred.

A, sa nu uit, i-am dat in sandale ieri si azi si pare ca nivelul a ramas la fel. Motul era halit cu lingurita. Nu stiu de ce. Urmeaza sa monitorizez cu atentie nivelul uleiului, ca si pana acum.

 

Multam, John! :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut, detin o yamaha xj6n de un sezon, cand am cumparat-o i-am facut schimburile necesare ma refer in special la ulei, nu stiu ce ulei a folosit fostul proprietar dar cutia schimba foarte bine , dupa ce i-am facut schimbul de ulei cu motul 300v  10w40 agata cutia putin in concuzie vreau sa incerc alta gama, ceva recomandari va rog?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completare la micul review pentru Eneos 10w40. Tot îl halește. Aproape la fel ca și Motul 10w50. Cutia schimbă mai bine, dar tot mi-am luat de câteva ori neutru fals intre 1 si 2 și intre 5 și 6. Ce e drept, mai rar.

Avantaj Eneos: e mai ieftin. Teoretic nu e așa de contrafăcut ca Motul.

Părere personală.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is doua chestii: segmentii sau ghidurile de supape. Cat despre cutie, asa mai face la Vstrom. Nu des, dar se mai intampla.

 

Insa in prima mie si ceva de km simptomele astea nu au fost prezente.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, Lucian_M a spus:

Is doua chestii: segmentii sau ghidurile de supape. Cat despre cutie, asa mai face la Vstrom. Nu des, dar se mai intampla.

 

Insa in prima mie si ceva de km simptomele astea nu au fost prezente.

Daca imi amintesc eu bine, am avut o discutie cu tine in 2017 in care imi cereai o recomandare de ulei "mai rezistent la consum", discutie care nu a fost urmata de o tranzactie tocmai pt eu ca nu cred in "mecanicii la bidon" si am evitat sa fac o recomandare. Ulterior ai revenit in 2018 cu o comanda de ulei.

Bun, sa revenim la subiect: orice ulei are in componenta mai multe elemente (baza, polimeri, aditivi) care se degradeaza pe parcursul utilizarii. Procesul poate fi accelerat de uzura/defectiunile motorului in care functioneaza. De aici rezulta ce spui tu, ca in primii km nu ai inregistrat consum de ulei. Sfatul meu este sa identifici problemele motorului si sa incerci sa le remediezi, nu cred ca vei gasi un ulei minune. Dar nimeni nu te impiedica sa-l cauti.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cat costa litrul de ulei, nu cred ca ma complic musai sa segmentez motorul. A facut un prieten faza asta si tot la fel consuma. Asa haleste DL650. In orice caz, imi convine pretul, un litru de ulei (maxim) la 5000 km nu e paguba mare. E vrba de cca 3-4 litri pe an, adica cca 120 lei. Cam in cati ani amortizez cei peste 1000 lei pe o segmentare?

 

 

Nu am scris mini-review-ul ca sa fac critici sau observatie, sa ma arat suparat sau iritat, ci a fost o pura constatare. Nu ma asteptam sa nu mai consume deloc ulei. Sunt simple, sincere si pertinente constatari. Iar o iau unii ca pe un afront, ca nu-s multumit, sa fac scandal etc.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se pune problema de scandal sau ceva de genul si nu m-am simtit atacat, personal sau prin produsul pe care il comercializez.

Acum ca un motor consuma ulei la fel de mult dupa ce i s-au inlocuit segmentii e alta poveste, nu sunt deloc convins ca reparatia aia a fost una corecta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi si eu is sceptic fata de "lucrarea" mecanicului, asa ca decat sa merg pe le cineva prin zona si sa dau un pumn de bani pe o segmentare, prefer sa completez cu ulei. Avantajos atat pentru mine, cat si pentru tine. Ce, iti prinde rau un client care face minim 3 schimburi pe an si mai completeaza 2-3 litri? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut. As avea si eu o intrebare, pentru recomandare ulei... Am un Intruder 1400, as vrea sa schimb grupa uleiului. Motorul cred ca are peste 100k Km, functioneaza si nu consuma ulei, dar am avut 10w40 in el, iar vara se subtiaza cam tare si, mai ales, daca stau mult in trafic sau se incinge foarte tare motorul, am senzatia ca strange. As vrea sa incerc un 15w50 sau 20w50 (BelRay, Ipone, Repsol, Motul). Se preteaza la acest motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Acum 6 ore, adnohepentrupoponari a spus:

orice in afara de motul!

Totuşi, Motul-ul ce n-are sau are în plus? Că eu spre acest brand/producător m-am orientat.

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general la moto de strada (nefolosita pe coclau, sau pe circuit, adica) si neabuzata,  intervalele de schimb sunt pe la 8000mile/12000km. Din manual citire...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si scrie in manualul de la DL 650 ca schimbul de ulei sa se faca la 6000km ? Ca la a mea (24 de ani) scrie 12000km.

Ca sa fiu inteles, nu ma intereseaza cand isi schimba fiecare uleiul, sau macar daca si-l schimba vreodata in 3-4 ani pana vinde motorul ca "intretinut maniacal"... cu carpa de praf. Dar sunt impotriva perpetuarii miturilor nascute din nestiinta. Iar in domeniul asta legat de mentenanta, uleiuri, cauciucuri, upgrade-uri la tobe si filtre de aer, circula cele mai multe "mituri". Ai fi surprins cati dintre posesori nu au citit macar o data in user manual care este procedura corecta de masurare a nivelului de ulei. Daca mobra mai are si joja de ulei, e ceata totala! Mai toti merg cu nivelul de ulei sub minim!

In concluzie, la o mobra tinuta numai pe asfalt arunci cu banii daca schimbi uleiul la 5000km. Oricat de prafoase si nenorocite ar fi drumurile noastre. Cu alegerea fiecaruia nu am nimic, dar macar sa se bazeze pe o informare corecta, nu pe mituri!

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa te intereseze mai mult parerile capatate din experienta, decat indicatii generale din manual. Sa inteleg ca daca manualul zice sa pui ulei mineral, tu pui doar mineral?

La 6000 km deja simt ca schimba mai greu, cand il dau afara e mult mai putin vascos decat ar trebui. Sa-l las 10.000 km... tre sa fiu tampit, la 8000 km e apa chioara. Mobra racita pe aer, folosita in oras, uleiuri incercate Bel Ray si Motul, 15w50. In concluzie, nu toate concluziile sunt si corecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, Geo!

In cartea motorului meu scrie că uleiul se schimbă la 6000 km. Filtrul la 12000. Prefer să schimb uleiul și filtrul la 5000 km și să stau liniștit. Cel de aer se schimbă la două revizii, deja are jeg mult în el. Eu chiar țin la banii mei, prefer să îmi protejez mica investiție printr-o întreținere "la zi". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...