Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare!

Pentru cei care detin acest model de motocicleta sau eventual sa ocupa de service/intretinere la acest tip de motocicleta, am urmatoarea intrebare:

 

BEL-RAY EXS 10W50 FULL SINTETIC sau BEL-RAY THUMPER RACING 10W50 FULL SINTETIC

Ideea este cam asa: momentan am in motocicleta cel 10w50 EXS simplu, insa avand in vedere ca motocicleta de acum incolo o sa fie folosita in general in regim de circuit si foarte rar pe strada, este mai ok sa pun Thumper Racing?

Va multumesc anticipat.

 

post-86391-0-82754100-1534420426_thumb.jpg

post-86391-0-00411200-1534420437_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite stiu, "thumper" inseamna motociclete de cross/enduro, adica motoare monociclindrice cu regim de turatie relativ redus si cuplu marisor.

 

Deci strict dupa citirea etichetei eu nu as folosi uleiul "thumper" la un cvadricilindru de pista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite stiu, "thumper" inseamna motociclete de cross/enduro, adica motoare monociclindrice cu regim de turatie relativ redus si cuplu marisor.

 

Deci strict dupa citirea etichetei eu nu as folosi uleiul "thumper" la un cvadricilindru de pista.

 

Multam fain de raspuns.

 

In prima faza cautasem si pe net utilizarea lui (catre ce tipuri de motoare se adreseaza), dar nu reusisem sa gasesc mare lucru..

Intr-un final am gasit si un manual al uleiului in care se specifica: Bel-Ray® Thumper Racing Synthetic Ester Blend 4T Engine Oil is a 4-stroke motorcycle racing oil that combines the finest quality synthetic esters and highly-refined mineral base oils specifically engineered for today’s 4-stroke single cylinder, multi-valve racing engines.

 

Asadar, merg in continuare pe Bel Ray 10w50 Syntethic Esther EXS.

 

Multumesc inca o data pentru clarificari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu. Dar depinde și despre ce mașina e vorba. Motor aspirat, turbo, biturbo, 3-4 turbine...diesel, benzina? Una e sa bagi Fuchs in polo, alta e sa bagi in M5.

iar iti expui cunostintele de tractorist?

 

fuchs produce uleiuri dintre cele mai bune ... tu baga mortul ca ti-a zis unu ca ie bune .

 

Putin offtopic: a folosit cineva uleiurile Fuchs sau Polytron la masini?

cine a auzit de polytron sa ridice 2 deste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mortul ți l las sa vina la tine in casa, scursura!

iar iti expui cunostintele de tractorist?

 

fuchs produce uleiuri dintre cele mai bune ... tu baga mortul ca ti-a zis unu ca ie bune .

 

 

cine a auzit de polytron sa ridice 2 deste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece e mai usor de gasit ursi prin orase decat Ravenol 10w50 prin Romania, am decis sa schimb marca. Si, dupa 3 ani (si nu stiu cate schimburi) de Motul 5100 10w40 si 10w50, am decis sa trec pe Eneos 10w40. Oarecum sceptic, deoarece e mai ieftin si, dupa cum stim, ieftin de obicei inseamna mai slab. Da' nu musai scump inseamna si bun. Asa ca am dat comanda de 4 kile (litri, dar suna mai bine kile, ca e sezonul strugurilor) de la colegul John17, care a zis ca are si filtre (drept pentru care le-am luat si pe alea, preturi bune).

Ok, alaltaieri am facut schimbul, lasat sa se scurga bine de tot oloiul care avea deja 5000 km, pus Eneos (care are o culoare pe care nu am mai vazut-o pana acum la alte uleiuri), schimbat filtrele, dat cheie, iar a doua zi am iesit la o plimbarica pana intr-o localitate invecinata. Ce sa zic, mare schimbare nu am observat la modul in care se schimba treptele (ca asta urmaream in special). Azi insa am fost la o tura prin cateva judete si pot spune ca uleiul asta mi-a modificat in bine modul in care se schimba treptele, parca intra mai cursiv, mai usor, fara sa mai agate. Poate mi se pare mie, dar mai am un prieten care la Katana 600 punea tot Eneos. Noah, ca sa inchei, daca totul e in regula, John ma are de client permanent, insa la vara vor urma cateva schimburi de 15w50, cred.

A, sa nu uit, i-am dat in sandale ieri si azi si pare ca nivelul a ramas la fel. Motul era halit cu lingurita. Nu stiu de ce. Urmeaza sa monitorizez cu atentie nivelul uleiului, ca si pana acum.

 

Multam, John! :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut, detin o yamaha xj6n de un sezon, cand am cumparat-o i-am facut schimburile necesare ma refer in special la ulei, nu stiu ce ulei a folosit fostul proprietar dar cutia schimba foarte bine , dupa ce i-am facut schimbul de ulei cu motul 300v  10w40 agata cutia putin in concuzie vreau sa incerc alta gama, ceva recomandari va rog?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completare la micul review pentru Eneos 10w40. Tot îl halește. Aproape la fel ca și Motul 10w50. Cutia schimbă mai bine, dar tot mi-am luat de câteva ori neutru fals intre 1 si 2 și intre 5 și 6. Ce e drept, mai rar.

Avantaj Eneos: e mai ieftin. Teoretic nu e așa de contrafăcut ca Motul.

Părere personală.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is doua chestii: segmentii sau ghidurile de supape. Cat despre cutie, asa mai face la Vstrom. Nu des, dar se mai intampla.

 

Insa in prima mie si ceva de km simptomele astea nu au fost prezente.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, Lucian_M a spus:

Is doua chestii: segmentii sau ghidurile de supape. Cat despre cutie, asa mai face la Vstrom. Nu des, dar se mai intampla.

 

Insa in prima mie si ceva de km simptomele astea nu au fost prezente.

Daca imi amintesc eu bine, am avut o discutie cu tine in 2017 in care imi cereai o recomandare de ulei "mai rezistent la consum", discutie care nu a fost urmata de o tranzactie tocmai pt eu ca nu cred in "mecanicii la bidon" si am evitat sa fac o recomandare. Ulterior ai revenit in 2018 cu o comanda de ulei.

Bun, sa revenim la subiect: orice ulei are in componenta mai multe elemente (baza, polimeri, aditivi) care se degradeaza pe parcursul utilizarii. Procesul poate fi accelerat de uzura/defectiunile motorului in care functioneaza. De aici rezulta ce spui tu, ca in primii km nu ai inregistrat consum de ulei. Sfatul meu este sa identifici problemele motorului si sa incerci sa le remediezi, nu cred ca vei gasi un ulei minune. Dar nimeni nu te impiedica sa-l cauti.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cat costa litrul de ulei, nu cred ca ma complic musai sa segmentez motorul. A facut un prieten faza asta si tot la fel consuma. Asa haleste DL650. In orice caz, imi convine pretul, un litru de ulei (maxim) la 5000 km nu e paguba mare. E vrba de cca 3-4 litri pe an, adica cca 120 lei. Cam in cati ani amortizez cei peste 1000 lei pe o segmentare?

 

 

Nu am scris mini-review-ul ca sa fac critici sau observatie, sa ma arat suparat sau iritat, ci a fost o pura constatare. Nu ma asteptam sa nu mai consume deloc ulei. Sunt simple, sincere si pertinente constatari. Iar o iau unii ca pe un afront, ca nu-s multumit, sa fac scandal etc.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se pune problema de scandal sau ceva de genul si nu m-am simtit atacat, personal sau prin produsul pe care il comercializez.

Acum ca un motor consuma ulei la fel de mult dupa ce i s-au inlocuit segmentii e alta poveste, nu sunt deloc convins ca reparatia aia a fost una corecta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi si eu is sceptic fata de "lucrarea" mecanicului, asa ca decat sa merg pe le cineva prin zona si sa dau un pumn de bani pe o segmentare, prefer sa completez cu ulei. Avantajos atat pentru mine, cat si pentru tine. Ce, iti prinde rau un client care face minim 3 schimburi pe an si mai completeaza 2-3 litri? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut. As avea si eu o intrebare, pentru recomandare ulei... Am un Intruder 1400, as vrea sa schimb grupa uleiului. Motorul cred ca are peste 100k Km, functioneaza si nu consuma ulei, dar am avut 10w40 in el, iar vara se subtiaza cam tare si, mai ales, daca stau mult in trafic sau se incinge foarte tare motorul, am senzatia ca strange. As vrea sa incerc un 15w50 sau 20w50 (BelRay, Ipone, Repsol, Motul). Se preteaza la acest motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...