Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Acum 6 ore, adnohepentrupoponari a spus:

orice in afara de motul!

Totuşi, Motul-ul ce n-are sau are în plus? Că eu spre acest brand/producător m-am orientat.

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In general la moto de strada (nefolosita pe coclau, sau pe circuit, adica) si neabuzata,  intervalele de schimb sunt pe la 8000mile/12000km. Din manual citire...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si scrie in manualul de la DL 650 ca schimbul de ulei sa se faca la 6000km ? Ca la a mea (24 de ani) scrie 12000km.

Ca sa fiu inteles, nu ma intereseaza cand isi schimba fiecare uleiul, sau macar daca si-l schimba vreodata in 3-4 ani pana vinde motorul ca "intretinut maniacal"... cu carpa de praf. Dar sunt impotriva perpetuarii miturilor nascute din nestiinta. Iar in domeniul asta legat de mentenanta, uleiuri, cauciucuri, upgrade-uri la tobe si filtre de aer, circula cele mai multe "mituri". Ai fi surprins cati dintre posesori nu au citit macar o data in user manual care este procedura corecta de masurare a nivelului de ulei. Daca mobra mai are si joja de ulei, e ceata totala! Mai toti merg cu nivelul de ulei sub minim!

In concluzie, la o mobra tinuta numai pe asfalt arunci cu banii daca schimbi uleiul la 5000km. Oricat de prafoase si nenorocite ar fi drumurile noastre. Cu alegerea fiecaruia nu am nimic, dar macar sa se bazeze pe o informare corecta, nu pe mituri!

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa te intereseze mai mult parerile capatate din experienta, decat indicatii generale din manual. Sa inteleg ca daca manualul zice sa pui ulei mineral, tu pui doar mineral?

La 6000 km deja simt ca schimba mai greu, cand il dau afara e mult mai putin vascos decat ar trebui. Sa-l las 10.000 km... tre sa fiu tampit, la 8000 km e apa chioara. Mobra racita pe aer, folosita in oras, uleiuri incercate Bel Ray si Motul, 15w50. In concluzie, nu toate concluziile sunt si corecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, Geo!

In cartea motorului meu scrie că uleiul se schimbă la 6000 km. Filtrul la 12000. Prefer să schimb uleiul și filtrul la 5000 km și să stau liniștit. Cel de aer se schimbă la două revizii, deja are jeg mult în el. Eu chiar țin la banii mei, prefer să îmi protejez mica investiție printr-o întreținere "la zi". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indicatiile din manualul fiecarei motociclete sunt chiar foarte specifice, nu generale. Generale sunt miturile de care vorbeam. Daca la V-Strom se schimba la doar 6000 (ceea ce nu am stiut) nu inseamna ca e valabil pentru toate mobrele. Asa se creaza un mit! Nici eu la a mea nu trec de 7-8 mii, racire pe apa, dar nici la 5000km nu-l schimb. 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare cum preferă, nu se poate impune nimic. Mobrele noi au interval de service la 12000 km. Aș face două revizii pe an. Dar așa, fac patru. Nu e pagubă mare, mai ales că nu bate vântul schimbării la mine. La 5000 km deja mi se pare că e ceva în neregulă cu modul în care se schimbă treptele. Am răcire cu apă și ulei, dacă nu stau măcar in 5000 rpm pe vremea asta, stă temperatura apei la două linii în loc de trei.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare am o mica nedumerire legata de un ulei moto, sunt proaspat posesor de kawasaki zx10r 2004 si sunt in dubii ce ulei sa bag in ea, motoreta are 44 mii km si motorul e in mintile lui, as dori  strict parereri intre motul 300v 15w50 sau 7100 tot 15w50 cu mentiunea ca motoreta o folosesc ptr mers stradal, oras si cateva drumuri cand se ivesc pe curbe o cheia, un siriu, etc. Am prieteni ce imi recomanda 300v iar altii 7100 zicandu mi ca e mai ok ca 300v se uzeaza mai rpd, ms si astept recomandarea voastra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta majora intre 300V si 7100 este categoria uleiului de baza, esteri pentru 300V (gr.V) si PAO pentru 7100 (gr.IV). Datorita proprietatilor "magnetice" ale esterilor pelicula film rezista mai mult timp dupa oprirea motorului care, printre altele, confera o lubrefiere mai rapida la repornire, in special dupa perioade mai indelungate. Cel putin asta e teoria din reclame...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles da nu prea 🤣 am ramas la 7100 ca pe circuit nu stiu daca ajung prea curand, multumesc ptr raspunsuri, in 1000rr si k7 1000 care le am avut in trecut bagam 300v 15w50 si mai si faceam cu el 5-6 mii de km intre schimburi sa inteleg ca uzam aiurea motorul pe strada atatia km cu 300v 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uzezi motorul aiurea cu 300V dar nici nu ajuta la mers stradal fata de 7100. De ce sa-ti iei ultimul model de DSLR pentru selfieuri, e suficient telefonul. 

 

Daca tu vrei sa platesti in plus pentru acelasi rezultat nu te poate opri nimeni, doar sunt banii tai.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.12.2018 la 20:18, Cristiss a spus:

Astia au doar RAVENOL Motobike 4-T Ester 10W-60, 10W-40, 15W-50

Ravenol are toate tipurile, eu folosesc de citiva ani la masini, nu se consuma ca altele, sfatul este sa consultati la magazin cu vinzatorul care este recomandarea producatorului. In plus,  cind fac primul schimb adaug Motor Protect de la LM, un tratament la fiecare  50,000 km.

Aveti in vedere vechimea si rulajul utilajului, cu cit este mai vechi si mai mare, cresteti indici.

De ex. la un cruiser Yamaha xvz 1300 din 1991 cu 140,000km pun 20w50, la fel ca Porsche 944 din 1987. La Mercedes W202 c180 din 1994 cu 110.000 km pun 15w40, pentru ca il folosesc mai mult pe timp rece .

Puteti face o verificare orientativa si pe site Unix, la fel ca si pentru piese uzuale.

https://www.unixauto.ro/Unix_Startlap_Form.aspx?cMod=2

Editat de bmwio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Ce scrie in manual ar trebui;cel mai bun,ha ha,nu vei gasi doua pareri similare

Dupa pret,de top ar fi Liqui Moly,Mobile 1,Castrol,poate si Motul;dar mai sunt si multe altele ok;mai important decit marca e sa il schimbi mai des

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...