Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De fapt nu vascozitatea mai mare e scopul. Daca parametrul HTHS al uleiului e mai mare, va rezista mai bine la temperaturi si turatii mari. De regula valoarea lui creste cu vascozitatea, dar depinde si de calitatea uleiului. un 15W50 semisintetic va fi din toate punctele de vedere mai prost decat un 10W40 sintetic.

Discutia e exagerata, atat timp ca producatorii accepta ambele vascozitati. Dar se mai gaseste cate un destept care pune 10W60 in motor de serie de masina, facut sa mearga cu 0W40 sau 5W30 pentru ca scrie racing pe bidon sa mai castige cativa cai.

Ulei mai gros se pune in motoare cu uzura mare la care presiunea uleiului e mica cu uleiul recomandat din cauza ca prea mult ulei curge pe langa cuzinetii arborelui cotit. E un compromis. Decat sa ai ungere deficitara in zona de sus a motorului, mai bine pui un ulei mai gros desi debitul o sa scada si odata cu el si racirea in zonele de frecare.

 

De ce nu e intotdeauna mai gros mai mai bun? Pentru ca debitul de ulei scade, si mai ales in cazul unui motor de turatie, racirea in anumite zone, cum sunt axele cu came scade si poti ajunge ca un ulei mai gros sa rupa mai repede filmul si sa ai frecare metal pe metal decat in cazul unui ulei mai subtire din cauza temperaturii mai mari acolo.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uitat sa mentionezi ca e vorba de o elice cu pas variabil.

Pompa nu impinge tencuiala dar o uzura de cateva zecimi o scoate pe tusa ,adica e buna dar nu in motor .Avand in vedere ca lucreaza si la 11 000rpm iar ca diferenta de vascozitate presupune un minuscul efort suplimentar la fiecare rotatie ,suma lor e un efort care depaseste maximul proiectat si aceea pompa intra pe 'ultima linie dreapta' .

Nu stiu daca R6 are pompa Eaton , daca apare o astfel de uzura pomapa se dezamorseaza peste noapte .De cate ori pornesti motorul trec cateva secunde pana se amorseaza ,seconde in care motorul merge cu presiune de ulei 0 ceea ce duce la uzuri premature .

Chestiile astea cu uleiurile genereaza fenomene interconectate . Extrapoland , un caine care-si musca coada se va invari dar durerea va il va determina sa se invarta mai repede ;ameste si musca si mai tare iar viteza-i sporeste (de durere) ;si tot asa pana oboseste.

Referitor la uleiuri ,in unele cazuri e bine sa folosesti uleiuri mai rezistente la temperatura (10W40->10W50) cand afara sunt 40C si/sau la utilizarea in oras .Cu tipurile de ulei (mineral/semi/sintetic) producatorul motorului nu prea are de-a face dasi producatori seriosi recomanda si tipul. Acesta (tipul) e legat de durata pe care vrei sa-l pastrezi in motor -de exemplu la mine e dat la 12 000km schimbul dar uleiul mineral e garantat 6 luni in motor ;la reteaua vasta de autostrazi de la noi nu apuc sa fac 12k km in 6 luni si am optat pt sintetic pe care-l las 12.

B.B. ,baga ulei auto in VFR si zine si noua de cate ori desfaci motorul pe luna. 75W sunt alte uleiuri,ale gradiente si inseamna un ulei de n ori mai gros decat 10W40 .

"un minuscul efort"//imi place despre tine acum my neighbour...manualul sugereaza si 10w50 din cate imi amintesc...deci sigur pompa e construita sa duca uleiuri de diferite vascozitati dar nu cu diferente mari intre ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si uleiul trebuie schimbat+filtru .Cu cel recomandat de producator pt modelul tau .

Desigur ca motorul se opreste pt ca uleiul prinde in dunga si opune oaresce rezistenta si formeaza un cuplu urias pe care motorul nu-l poate invinge .

Cu mersul defectuos e o bobina/fisa/ ceva membrana sparta/cui poantou ,ceva .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare va rog...am de vreun an un litru de ulei motul 300v ramas intr-un bidon de 4 l (bidon inchis pastrat in garaj)...oare o mai fi bun???

Poti sa-l folosesti linistit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10W 40, 10W-50, 15W 50.

Cu cat regimul termic in care folosesti motocicleta e mai sever (canicula, vara in oras), pui ulei de vascozitate mai mare.

Daca mergi 99% extraurban, 10W 40 e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci foarte frumos Cesar :D



Inca o mica intrebare daca se poate: e posibil ca motorul sa fie putin mai zgomotos ca de obicei daca am folosit pana acum 10w40 in conditiile respective ?
Nu zic ca ar avea vreo problema, doar ca sunt mai paranoic, de obicei, aud pana la cel mai mic si neinsemnat zgomot oarecum neobisnuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toate uleiurile sunt la fel. nu toate vascozitatile sunt identice chiar daca au acelasi indicativ SAE.

In plus, la acelasi indicativ SAE, uleiul unui producator poate face un motor mai zgomotos sau mai silentios decat alt ulei, al altui producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w40 sau 15w50 cand e cald tare afara si folosit exclusiv urban . :mellow: :mellow:

 

N-ai mai intrebat asta odata? :huh:

Salut, ce ulei sa bag la un f4i din 2002 ?

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit problema, nu de la ulei sau bujie era. Am avut in fir intrerupt la demaror, iar bateria pierde curent, deci baterie noua neaparat sau pentru moment trebuie plimbat cam zilnic. Daca nu mai face probleme uleiul il schimb sezonul viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca pentru obtinerea lui se foloseste acelasi procedeu pe care il folosesc albinele cand produc miere. De-aia e greu de gasit. :mellow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super bun acest ulei . Am folosit acum cativa ani , de atunci nu am mai gasit . Acum caut o sursa vreau sa pun tot ipone dar nu mai gasesc !

 

Incearca la Motor-team Bucuresti: mail: office@motorteam.ro sau tel. 0722766739.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super bun acest ulei . Am folosit acum cativa ani , de atunci nu am mai gasit . Acum caut o sursa vreau sa pun tot ipone dar nu mai gasesc !

La mine in CLuj Ipone si Motul e pe toate gardurile..:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista cateva topicuri care fac referile la uleiul motorului dar nu se discuta mai amplu despre fapte si cauze concrete despre ulei cum ar fi ce se intampla daca pui alt ulei decat cel recomandat ,ce efecte ar avea daca nu schimbi uleiul la timp ,etc ,daca aveti cateva sfaturi practice si reale nu ezitati sa facem schimb de opinii.



Manualele recomanda o durata standard de schimbare a uleiului ce variaza intre 3000 si 7000 km daca e sa o luam asa cam in aceiasi perioada se recomanda sa schimbi bujiile iar in ceea ce ma priveste eu nu am mai schimbat bujiile de 12.000 de km si merg foarte bine in conditiile in care manualul recomanda sa le schimb la 3000 de km ,doar le curat periodic de calamina cu o perie de sarma moale.

 

DIn experienta mea pana acum mai mult la masini am cunoscut cazuri in care sa depasit chiar si dublu durata de schimbare a uleiului iar motorul functiona destul de bine ,in unele cazuri mai ales in masinile de servici unde pe muncitori ii cam doare in cot de starea masinii se intampla sa ramana fara ulei ,motorul s-a calat ,tractata la service din 4 litri de ulei abia daca au mai ramas 800 de grame ,s-a pus ulei nou si surpriza motorul a pornit fara prea mari probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

surpriza motorul a pornit fara prea mari probleme.

 

ce inseamna fara "prea mari" probleme? concret, din experienta ta. multumesc.

 

(ce motocicleta ai si la cati km parcursi ii schimbi uleiul?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata-mi si mie .. cine recomanda schimbarea bujiilor la 3000 km.

 

Cand motorul ramane fara ulei ... se gripeaza ... nu se calazeaza.

 

Cu un motor gripat ... ii pui ulei si porneste ? Serios ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...