Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

nu am sustinu nici o secunda ca patineaza uleiul, a patinat ambreajul din cauza lui... am inteles ce vrei sa spui dar din pacate nu imi voi permite sa pai pierd o pozitie importanta din pricina unui schimb de ulei... daca iti petineaza pe strada NO PROBLEM, suni un prieten, fumezi un pachet si te remorcheaza colegul...dar cand te bagi in namol pana la brau si muncesti douo ore sa scoti trotineta doi metri mai sus iti cam piere chefu de experimte :D

 

se pare ca doar un eveniment practic te va comvinge, sper sa nu ti se intample necazu' :friends:

 

oricum frumoasa discutie avem si aici, ca si in celelalte topicuri in care ne-am "contrat"

 

CRACIUN FERICIT SI NUMAI BINE !

 

Craciun Fericit si tie! :cheers: Eu nu ma contrez, eu discut. :grinbandit:

 

Ba chiar mi-a crapat ambreiajul la o suta si ceva de km de casa si stiu ce "placut" e.

De-aia radeam si de DP cand povestea ca i-a crapat ambreiaju la Aprilia la 600km de Magadan, "si cu putin efort, ajutat de localnici, impins pe alocuri, a reusit sa ajunga la Magadan pe 2 roti". :bounce:

Let me ROFL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu te-am jignit cu nimic, ai scris o prostie si atat, toti mai gresim cateodata. Expresia cu mecanicul de la coltul blocului iti apartine.

Iar eu trebuie sa cunosc foarte bine ce vand, pentru ca trebuie sa raspund la toate intrebarile care incep cu "De ce..."

Pentru 20W50 exista pe piata o cerere de ulei mineral, in special pentru motociclete din anii '90, cu motor in V longitudinal, racite pe aer, unde cilindrul din spate are intotdeauna o racire defectuoasa, fiind obturat de cel din fata. Asta nu inseamna ca nu se face 20W50 sintetic.

Un posesor de motocicleta trebuie sa cunoasca vascozitatea recomandata si atat, restul informatiilor ar trebui sa ii fie oferite de cei care ii furnizeaza/schimba uleiul. In practica nu se intampla asa. Daca nu va intereseaza sa cititi "(aproape)totul despre uleiuri" nu mai vizitati topicul, nu il umpleti de bascalii ca sa se piarda informatie esentiala.

La Banditul tau producatorul recomanda ulei SAE 10W40 cu norma API SF (1988) sau SG (1993). In piata exista la aceste caracteristici ulei mineral, semisintetic, sintetic, cu norma JASO MA sau MB. De care pui ? Argumenteaza.

Si apropo de producator, daca ai primul model de Bandit (Kult-ul), recomandarile producatorului in ceea ce priveste uleiul sunt vechi de...15 ani! Nu s-a schimbat vascozitatea :laugh: , pui tot 10W40, dar normele API au ajuns la SN (2010).

 

http://www.upmpg.com/motor_oil_rate_gas.htm

 

da. adevarat. fiind "atras" de ce-i fabricat prin germanica si stiind ca aral si castrol pentru clasa 20w50 fabrica doar mineral, ma gindeam ca la viscozitatea asta nu se chinuie sa mai fabrice sintetic. poate la moto se mai cere, dar la auto, nu stiu care producator mai are specificatia asta...

la bandit (1998), conform cartii tehnice bag aral 10w40 4T high energy, sintetic, parca SJ scria pe bidon si jaso ma. este destinat daor motoarelor de moto, nu se incurca cu motor de auto. deci excede cerintelor producatorului. si nu cred ca e o problema ca la clasa de viscozitate 10w40 de acu 15 ani, se cerea api sf, iar acum uleiul care il bag intra in clasa sj.

eu stiu ca normele api reglementeaza pachetul de aditivi din ulei, deci cu cit cerintele producatorului de motor sint mai stricte, cu atit mai mult trebuie aditivat uleiul. cu cit este mai aditivat, cu atit urca in clasa api. cel putin asta am inteles eu

mi-l schimb singur pt. ca, in general la service exista tendinta de-ati baga ce au ei atunci pe stoc, fara sa-ti ofere multe informatii, sau alternative.

am fostrautacios la faza cu ceaiul !

 

1.De aia exista forumuri pt ca cei care au o anumita experienta cu un produs sa o expuna.Daca intereseaza pe cineva, bine, daca nu iarasi bine dar nu postam sa ne aflam in treaba si sa crestem nr. de posturi.Daca nu te intereseaza ce scrie pe forumuri (si motociclism.ro este tot un forum de disctii) nu trebuie sa le accesezi, sunt altii interesati.

2.Pe VW forum nu sunt ''prietenii mei'' desi as fi fost onorat, si da in general sunt oameni mult mai calificati decat experienta ta personala.Daca nu sti despre ce este vorba nu trebuie sa jignesti.Nu vorbesc despre forumul bmw unde sunt cam toti cu capul mic si creierul subdimensionat.

3.Nu sfatuiesc pe nimeni nimic in legatura cu uleiul.Las pe altii mai calificati, ascult, ma documentez, invat si din experienta altora si trag concluzii.

Cam atat..ma retrag din discutia asta care deja degenereaza in penibil.O seara buna in continuare.

:wave:

 

Edit: daca te-aidocumenta mai bine ai vdea ca Aral este un ulei mediocru (intra pe forumul vw si ai sa vezi acolo probleme cu aral) iar Castrol este facut in locatii dubioase despre care nu mai scrie nimic si este ambalat la bidoane in orice dugheana.Exista si alte uleiuri, Bardahl,FUCHS Silkolene, despre care poate nu ai auzit dar asta nu inseamna ca nu exista sau ca nu sunt cunoscute de altii.

 

http://www.bardahl.com/mods/gallery/gallery.asp?categoryid=81

astea sint "uleiurile" de motor bardahl.

spune-mi te rog pe care l-ai prefera in detrimentul aral-ului? sau al castrolului? daca nu te-ai retras din discutie...ca e penibila. penibil este sa sustii ceva, fara argumentatie si in necunostinta de cauza.

 

si ca sa nu uit: aral-ul ala mediocru, care a distrus motoare vw formistilor, indivizi cu muuuuult mai multa experienta ca a mea personala, este recomandat ca ulei de motoristii de la Brabus. niste fraieri, care tablacesc mercedesuri, mediocrii ca si uleiul folosit de ei.

hai pa si o seara faina si tie si sa stii de ce iau pe unii si altii in balon.

Editat de chv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce imi arati tu acolo nici macar nu sunt uleiuri sunt diferite tratamente habar n-am ce site'ul pacii este ala..Uite aici site'ul oficial si gama de uleiuri bardahl de la uleiuri obisnuite la uleiuri pt vapoare http://www.bardahl-ap.com/index.php .Documenteaza-te si pe urma posteaza ca oricum vad ca la tastatura te pricepi bine.Te-am ignorat pana acum dar vad ca in continuare vrei sa ma atragi intr-o discutie inutila..frate baga tu aral si castrol si da-mi pace sa bag ce vreau eu...Am spus-o si ma repet nu sfatuiesc pe nimeni nimic si imi vad de treaba mea.Numai bine.

LE: http://en.wikipedia.org/wiki/Bardahl citeste si ai sa vezi ca de peste 60 de ani este implicat in dezvoltarea de uleiuri in special pt competitii si pe dupa aceea mai vedem cine este penibil. Uite si aici http://www.bardahl.nl/70-years-Bardahl-that-means-7.957.0.html?&L=1 si daca vrei iti mai caut si altele.

 

Si vis a vis de luat in balon..nu cred ca am mancat din aceeasi strachina ca sa ne luam in baloane..respecta ca sa fi respectat daca iti suna cunoscut chestia asta.

 

Si sa mai adaugam

si istoria bardahl in competitii formula 1, avioane, racing, etc.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce imi arati tu acolo nici macar nu sunt uleiuri sunt diferite tratamente habar n-am ce site'ul pacii este ala..Uite aici site'ul oficial si gama de uleiuri bardahl de la uleiuri obisnuite la uleiuri pt vapoare http://www.bardahl-ap.com/index.php .Documenteaza-te si pe urma posteaza ca oricum vad ca la tastatura te pricepi bine.Te-am ignorat pana acum dar vad ca in continuare vrei sa ma atragi intr-o discutie inutila..frate baga tu aral si castrol si da-mi pace sa bag ce vreau eu...Am spus-o si ma repet nu sfatuiesc pe nimeni nimic si imi vad de treaba mea.Numai bine.

LE: http://en.wikipedia.org/wiki/Bardahl citeste si ai sa vezi ca de peste 60 de ani este implicat in dezvoltarea de uleiuri in special pt competitii si pe dupa aceea mai vedem cine este penibil. Uite si aici http://www.bardahl.nl/70-years-Bardahl-that-means-7.957.0.html?&L=1 si daca vrei iti mai caut si altele.

 

Si vis a vis de luat in balon..nu cred ca am mancat din aceeasi strachina ca sa ne luam in baloane..respecta ca sa fi respectat daca iti suna cunoscut chestia asta.

 

Si sa mai adaugam

si istoria bardahl in competitii formula 1, avioane, racing, etc.

 

te oftici degeaba. eu nu am zis la nimeni sa bage aral. am zis ca asta bag eu. si am argumentat si de ce imi place aral.

tu ai sarit si ai zis ca aralu e mediocru ca asa ai citit pe forumul lui peste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te oftici degeaba. eu nu am zis la nimeni sa bage aral. am zis ca asta bag eu. si am argumentat si de ce imi place aral.

tu ai sarit si ai zis ca aralu e mediocru ca asa ai citit pe forumul lui peste...

Chiar nu ma oftic..sa nu crezi ca nu m-am documentat despre uleiuri..intradevar aral'ul are avantajul ca este fabricat in gemania cand mi-am luat passat'ul a fost la mine pe lista.Am ales castrol(in Arad sunt mai multi importatori de uleiuri aduse din germania) pe care scria numai in germana, facut pt germania.A fost o vreme in care uleiurile se faceau in tari civilizate, acum pe unele nici nu mai scrie unde sunt facute.Revenind la moto, am bagat in suzuki motul 7100 il voi schimba cu Bardahl pt ca mi-a patinat de cateva ori ambreiajul (a mai fost o discutie pe aici si s-au mai plans si altii) in BMW , ulei de masina mobil 1, in KTM motorex.In masini, la renault am pus Bardahl si la passat tot asa voi pune in primavara cand schimb uleiul.De ce? Pt ca in Europa se facbrica doar in Italia si dupa cum ti-am aratat in linkurile de mai sus au istorie in dezvoltrea de uleiuri pt competitii.O zi buna sa ai.

LE: vw forum, ma repet, nu este un forum cum este cel de bmw de ex, si acolo sunt oameni bine documentati la fel ca aici (cel putin asa erau, ca n-am mai intrat pe forumul ala de vreo 3 ani) se purtau discutii tehnice de foarte buna calitate, si de acolo am invatat foarte multe despre TDI.

Editat de rob_debruce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de interveni as dori sa fac o scurta precizare: avand foarte multe nelamuriri in ceea ce priveste controversatul subiect al uleiurilor auto-moto, am decis ca singura cale de a verifica sau, mai bine zis, de a separa informatia reala de mituri si opinii subiective este cercetarea pe cont propriu. In timp, am strans o sumedenie de materiale interesante si la un moment dat am considerat oportuna impartasirea acestora sub forma unui rezumat a informatiilor esentiale prezentate sub titlul generic de "(aproape) Totul Despre Uleiuri (partea 1 si 2). Acestea insa nu ma fac insa o personalitate in domeniu, neavand studii sau experienta de specialitate.

 

 

Am citit insa multele comentarii si dispute pe care acestea le'au creeat, de aici dar si de pe alte forumuri unde acestea au fost preluate si, din nefericire, constat ca in continuare argumentele folosite preponderent sunt impresii subiective si link-uri catre prezentari comerciale.

 

Pentru a intelege la ce ma refer, o sa punctez pe scurt ultimele doua cazuri aduse in discutie aici, si anume uleiurile BARDAHL si ARAL.

 

Daca o sa aveti curiozitatea de a citi cu atentie fisele tehnice atasate, o sa constatati cateva "discrepante" interesante, insa pe care dealtfel le'am atins la modul general si in articolul initial...

 

BARDAHL XTM multigrade - 10W40 (moto): lubrefiant pe baza de ulei mineral, API-SG

BARDAHL XTM syntronic - 10W40 (moto): lubrefiant pe baza de amestec de "hidrocarburi" (adica mineral) si ulei sintetic de grupa V (esteri), API-SG

BARDAHL XTM synthetic (fortified) - 10W40 (universal): lubrefiant pe baza de amestec de ulei sintetic grupa IV si mineral, API-SG

 

Dupa cum se poate observa usor, nici unul dintre tipuri nu este pur sintetic ci mai degraba semi-sintetic. Mai interesant este ca toate sunt catalogate cu standardul API-SG corespunzator anilor '90, considerat in prezent "depasit" . Trebuie sa ma repet, standardele API vechi nu presupun neaparat calitate inferioara ci, de multe ori chiar contrariul. In prezent, datorita constrangerilor legislatiei impotriva poluarii si respectiv obligativitatii introducerii sistemelor catalitice si benzinei fara plumb, fabricantii au trebuit sa gaseasca alte solutii pentru a conferi aceleasi proprietati (superioare) uleiurilor asa-zis moderne.

 

Demn de remarcat este si faptul ca tipul XTM synthetic (fortified) catalogat drept universal este totusi recomandat la categoria moto.

 

Ca fapt divers, vara trecuta am facut o revizie generala la motorul meu, ocazie cu care am inlocuit mai multe componente critice, printre care si segmentii, arborele cotit si cuzinetii, atat cei de biela cat si cei de palier. Firesc, urmatorul pas a fost rodajul, moment in care a trebuit sa aleg si un ulei "potrivit". Ca o paranteza, exista uleiuri speciale pentru rodaj, cu continut foarte mare se fosfor, motiv pentru care insa nu pot fi incluse in standardele API. Bineinteles, nu mai trebuie sa mentionez ca nici un comerciant de uleiuri de la noi din tara nu pare sa aiba disponibil asa ceva, cel putin nu pe stoc. Am cautat asadar un ulei cu baza minerala, cu o plaja mica de "multigrad" (continut mic de aditivi de imbunatatire a vascozitatii) al carui standard API sa nu fie mai "recent" de SG/SH (continut ridicat de fosfor si scazut de molibden). Intamplator am descoperit ca ARAL Basic-Elastic indeplineste aceste conditii asa ca, dupa oarece cautari, l'am folosit pentru primele doua mari perioade critice ale unui motor dupa reparatia capitala - primii 200km si apoi pana la 1000km.

 

Lasand la o parte multele alte detalii care depasesc limitele si nivelul nostru de interes, am vrut doar sa scot in evidenta faptul ca uleiurile nu trebuie neaparat percepute ca "bune" si "rele" ci mai degraba ca din prisma celui mai potrivit tip pentru o anumita situatie...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de interveni as dori sa fac o scurta precizare: avand foarte multe nelamuriri in ceea ce priveste controversatul subiect al uleiurilor auto-moto, am decis ca singura cale de a verifica sau, mai bine zis, de a separa informatia reala de mituri si opinii subiective este cercetarea pe cont propriu. In timp, am strans o sumedenie de materiale interesante si la un moment dat am considerat oportuna impartasirea acestora sub forma unui rezumat a informatiilor esentiale prezentate sub titlul generic de "(aproape) Totul Despre Uleiuri (partea 1 si 2). Acestea insa nu ma fac insa o personalitate in domeniu, neavand studii sau experienta de specialitate.

 

 

Am citit insa multele comentarii si dispute pe care acestea le'au creeat, de aici dar si de pe alte forumuri unde acestea au fost preluate si, din nefericire, constat ca in continuare argumentele folosite preponderent sunt impresii subiective si link-uri catre prezentari comerciale.

 

Pentru a intelege la ce ma refer, o sa punctez pe scurt ultimele doua cazuri aduse in discutie aici, si anume uleiurile BARDAHL si ARAL.

 

Daca o sa aveti curiozitatea de a citi cu atentie fisele tehnice atasate, o sa constatati cateva "discrepante" interesante, insa pe care dealtfel le'am atins la modul general si in articolul initial...

 

BARDAHL XTM multigrade - 10W40 (moto): lubrefiant pe baza de ulei mineral, API-SG

BARDAHL XTM syntronic - 10W40 (moto): lubrefiant pe baza de amestec de "hidrocarburi" (adica mineral) si ulei sintetic de grupa V (esteri), API-SG

BARDAHL XTM synthetic (fortified) - 10W40 (universal): lubrefiant pe baza de amestec de ulei sintetic grupa IV si mineral, API-SG

 

Dupa cum se poate observa usor, nici unul dintre tipuri nu este pur sintetic ci mai degraba semi-sintetic. Mai interesant este ca toate sunt catalogate cu standardul API-SG corespunzator anilor '90, considerat in prezent "depasit" . Trebuie sa ma repet, standardele API vechi nu presupun neaparat calitate inferioara ci, de multe ori chiar contrariul. In prezent, datorita constrangerilor legislatiei impotriva poluarii si respectiv obligativitatii introducerii sistemelor catalitice si benzinei fara plumb, fabricantii au trebuit sa gaseasca alte solutii pentru a conferi aceleasi proprietati (superioare) uleiurilor asa-zis moderne.

 

Demn de remarcat este si faptul ca tipul XTM synthetic (fortified) catalogat drept universal este totusi recomandat la categoria moto.

 

Ca fapt divers, vara trecuta am facut o revizie generala la motorul meu, ocazie cu care am inlocuit mai multe componente critice, printre care si segmentii, arborele cotit si cuzinetii, atat cei de biela cat si cei de palier. Firesc, urmatorul pas a fost rodajul, moment in care a trebuit sa aleg si un ulei "potrivit". Ca o paranteza, exista uleiuri speciale pentru rodaj, cu continut foarte mare se fosfor, motiv pentru care insa nu pot fi incluse in standardele API. Bineinteles, nu mai trebuie sa mentionez ca nici un comerciant de uleiuri de la noi din tara nu pare sa aiba disponibil asa ceva, cel putin nu pe stoc. Am cautat asadar un ulei cu baza minerala, cu o plaja mica de "multigrad" (continut mic de aditivi de imbunatatire a vascozitatii) al carui standard API sa nu fie mai "recent" de SG/SH (continut ridicat de fosfor si scazut de molibden). Intamplator am descoperit ca ARAL Basic-Elastic indeplineste aceste conditii asa ca, dupa oarece cautari, l'am folosit pentru primele doua mari perioade critice ale unui motor dupa reparatia capitala - primii 200km si apoi pana la 1000km.

 

Lasand la o parte multele alte detalii care depasesc limitele si nivelul nostru de interes, am vrut doar sa scot in evidenta faptul ca uleiurile nu trebuie neaparat percepute ca "bune" si "rele" ci mai degraba ca din prisma celui mai potrivit tip pentru o anumita situatie...

 

Ride Safe!

 

eu am folosit odata la dacie pentru un rogaj, dupa schimbarea de set motor (deh, alte vremuri) liqui moly, cu bisulfura de molibden. nu stiu despre fosfor nimic.

 

Chiar nu ma oftic..sa nu crezi ca nu m-am documentat despre uleiuri..intradevar aral'ul are avantajul ca este fabricat in gemania cand mi-am luat passat'ul a fost la mine pe lista.Am ales castrol(in Arad sunt mai multi importatori de uleiuri aduse din germania) pe care scria numai in germana, facut pt germania.A fost o vreme in care uleiurile se faceau in tari civilizate, acum pe unele nici nu mai scrie unde sunt facute.Revenind la moto, am bagat in suzuki motul 7100 il voi schimba cu Bardahl pt ca mi-a patinat de cateva ori ambreiajul (a mai fost o discutie pe aici si s-au mai plans si altii) in BMW , ulei de masina mobil 1, in KTM motorex.In masini, la renault am pus Bardahl si la passat tot asa voi pune in primavara cand schimb uleiul.De ce? Pt ca in Europa se facbrica doar in Italia si dupa cum ti-am aratat in linkurile de mai sus au istorie in dezvoltrea de uleiuri pt competitii.O zi buna sa ai.

LE: vw forum, ma repet, nu este un forum cum este cel de bmw de ex, si acolo sunt oameni bine documentati la fel ca aici (cel putin asa erau, ca n-am mai intrat pe forumul ala de vreo 3 ani) se purtau discutii tehnice de foarte buna calitate, si de acolo am invatat foarte multe despre TDI.

 

off topic:

ok. nu stiu de unde a tras persoana respectiva concluzia ca aralul este prost.

se intimpla sa mergi in reprezentante si sa nu stii ce iti baga in motor, ca nu te lasa sa stai linga ei. un prieten a patit-o la skoda. i-a prins ca nu-iau schimbat uleiul la verificare... masina era noua. asa ca daca ti se spune ca ti-au bagat nu's ce ulei, dar ei nici nu s-au sinchisit sa-ti schimbe uleiul in motor, ce concluzie tragi?

si asta se intimpla nu numai la skoda. eu mi-am luat un ford nou si la fiecare revizie, in garantie, am sta linga ei. ca le-a convenit, ca nu le-a convenit treaba lor dar am vrut sa stiu ce imi baga prin masina. si tot am patit-o ca nu si-au facut treaba. intr-o vara, aerul conditionat nu mai racea deloc. uitasera de fapt sa schimbe filtrul din habitaclu si dupa doi ani pe drumuri in romanica era colmatat total. sigur ca m-am agitat prima oara: ca s-a dus compresorul etc, chestii grave. dar de fapt era banal.

cu privire la ulei sa stii ca si acum aral numai in germania se farica si imbuteliaza. de castrol stiu ca imbuteliau si pe la noi, de ex.

sincer si pe mine m-a mirat ca ai ales brand usa, cind esti din vest si aici lumea se cam ghideaza dupa germania. la auto cel putin si aferentele: uleiuri consumabile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate mi-a aduc aminte(ti-am spus ca am citit asta acum vreo 3 ani, mai multi s-au plans de diferite zgomote aparute la motor dupa ce au pus ulei Aral si care au disparut cand au schimbat marca.Ceva probleme mai grave au aparut la ceva Skoda noua dar se poate sa ai dreptate si ca cei din service sa nu-i fi schimbat uleiul.Am studiat un pic despre Aral 20w50 API SH, l-am gasit la 80 lei 4L, asa ca peste 1 luna sau 2 cand schimb uleiul s-ar putea sa bag in BMW din asta.Asa cum spunea si userul yo4hgx un API mai vechi nu inseamna mai prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare totusi..este indicat sa folosesti API SH si in afara rodajului?

 

Standardele API au fost create in special pentru industria auto si, din cate am observat, nu prea se aplica in cea moto. Cu alte cuvinte, standardele considerate "depasite" sunt inca prezente pe etichetele uleiurilor dedicate moto ale marilor producatori.

 

Cateva exemple:

 

MOTUL 300V 4T Factory Line 10W40/05W40 Double Esther - API SG

 

MOTUL 7100 4T 10W40/20W50 Esther Blend - API SL/SJ/SH/SG

 

MOTUL 4T Power Quad 10W40 Double Esther - API SG/SH

 

CASTROL 4T MOTORCYCLE - API SG

 

CASTROL ACTEVO X-TRA - API SG

 

MOBIL 1 4T RACING/V-TWIN - API SJ, SH & SG

...etc.

 

 

Diferenta majora intre standardele SG/SH si SJ/SL/SM (SI fiind sarit pentru a nu se confunda cu acronimul "Sistemului International") este continutul de ZDDP (zinc and phosphorous), care a fost drastic restrictionat dupa aparitia obligativitatii introducerii convertoarelor catalitice si utilizarea de "friction modifiers" (molibden), incompatibil cu ambreajul umed.

 

Simplu spus, nu numai ca e "bine" sa folosim SG/SH la motociclete, ci chiar e recomandat, in special daca ne referim la uleiuri "universale", concepute pentru industria auto. De altfel, majoritatea uleiurilor special dedicate moto sunt astfel catalogate... cu exceptiile de rigoare, bineinteles.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Din cate mi-a aduc aminte(ti-am spus ca am citit asta acum vreo 3 ani, mai multi s-au plans de diferite zgomote aparute la motor dupa ce au pus ulei Aral si care au disparut cand au schimbat marca.Ceva probleme mai grave au aparut la ceva Skoda noua dar se poate sa ai dreptate si ca cei din service sa nu-i fi schimbat uleiul.Am studiat un pic despre Aral 20w50 API SH, l-am gasit la 80 lei 4L, asa ca peste 1 luna sau 2 cand schimb uleiul s-ar putea sa bag in BMW din asta.Asa cum spunea si userul yo4hgx un API mai vechi nu inseamna mai prost.

 

da, numai vezi ca specificatia asta e mineral, daca e pentru auto. ai grija la ce-ti recomanda fabricantul de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Pt BMW, motor boxer, se recomanda numai ulei mineral.Atata timp cat am ambreiaj uscat,cutia separat, merge foarte bine uleiul de masina.

 

ia arunca o privire si aici:

http://www.louis.de/_3051a3bbb6090607eb74ccc0173bf4186e/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=325&wgr=432&list_total=26&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10038354

sigur asta e facut si imbuteliat in jermanica. au si 20w50. si e special pt moto in 4T.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:burnout: L-am vazut de pe vremea cand a fost la oferta (39E) dar tot este foarte mult pt un ulei mineral.De banii astia bag 3 ani la rand Aral 20w50 http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_info.php?products_id=91 , facut tot in germanica.Asa cum spuneam, ambreiajul uscat si cutia de viteze unsa separat imi permit sa pun ulei de masina. :rolleyes: Acum,in BMW, am Mobil 1, 20w50, tot de masina, a fost 65 lei pt 4 litri.In primavara cand il schimb o sa bag Aral.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

o intrebare pentru cei avizati,o parere obiectiva:ce parere aveti despre uleiul castrol?ma refer la un kawasaki zxr 400,conform datelor tehnice,10w40...merita,e bun sau nu?am vazut oferte pe louis tentante,vad ca ei isi promoveaza bine acest ulei...sa iau in considerare acest ulei sau sa merg pe motul si altele...multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu aveam destul de multa incredere in Castrol si la masinile mele foloseam numai Castrol GTX 3 Protec!!!! Acum nu mai este Castrol ceea ce a fost, uleiul se inegreste fffff repede si marea majoritate a specialistilor nu il mai recomanda. Multi recomanda pentru motocicletele noastre: Bel Ray (chiar nu stiu ce sa iti spun) sau Motorex (un ulei bun), dar eu cred ca Motul este sfant..............parerea mea!!!:cheers:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat ca ar avea o importanta faptul ca se innegreste repede atata timp cat isi face treaba.........dar ajuta-ma si pe mine si spune-mi de ce Motul 300v dupa un sezon, aprox 3000 km este aproape la fel ca atunci cand l-am turnat in motor???:scratch:

Si altceva........nu imi spune ca recomanzi Castrol in detrimentul Motul....

Editat de costi_pci
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

paranteza la un motor diesel dupa 10 minute de functionare este negru precum carbunele. nu conteaza culoarea ci proprietatile si felul in care isi face treaba.

 

 

Eu merg pe Motul de 3 ani la motorul meu si cele pe care le servisez ( sunt si exceptii normal cand clientul alege uleiul dorit).

Cu castol nu am mai lucrat cu el de 3 ani. a pierdut din calitate mult.

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

paranteza la un motor diesel dupa 10 minute de functionare este negru precum carbunele. nu conteaza culoarea ci proprietatile si felul in care isi face treaba.

 

 

Eu merg pe Motul de 3 ani la motorul meu si cele pe care le servisez ( sunt si exceptii normal cand clientul alege uleiul dorit).

Cu castol nu am mai lucrat cu el de 3 ani. a pierdut din calitate mult.

 

 

Aceeasi parere este si a mea....:cheers:

Editat de costi_pci
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi fost bune niste idei concrete de la oameni care au folosit si nu le-a placut descriind tipul si viscozitatea, marca de motocicleta in care s-a folosit si problemele / neplacerile constatate. Ceva de genul asta a descris Ozzy intr-un topic pe la coltul enduristilor. Ar fi bune mai multe pareri bazate pe fapte concrete. Fara "din ce am observat pe la unii si pe la altii..." sau "mi se pare ca..." ori "nu prea mai...".

Am aceeasi dilema pentru ca am primit cadou 4L de Castrol 10W40 luat de pe Louis (deci macar teoretic din nemtzia) si sunt in dubii daca sa il folosesc la vreun fer avand in vedere ca 1.am auzit mai multe chestii naspa (nu toate confirmate explicit) despre Castrol in ultima vreme si 2.stiu ca exista uleiuri contrafacute, uleiuri care se nasparlesc, etc.

Bun, deci... concret - cine a folosit Castrol pe moto in ultimul an / ultimii doi ani, de unde l-a cumparat, ce motocicleta era in cauza, starea tehnica a agregatului si simptomele pe care le avea cu uleiul Castrol.

As vrea sa fie un topic serios din care sa lipseasca cu desavarsire replici de genul "e bun de aruncat" sau "e bun de facut fripturi la tigaie" fara sa fie insotite de explicatii concrete.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat ca ar avea o importanta faptul ca se innegreste repede atata timp cat isi face treaba.........dar ajuta-ma si pe mine si spune-mi de ce Motul 300v dupa un sezon, aprox 3000 km este aproape la fel ca atunci cand l-am turnat in motor???:scratch:

Si altceva........nu imi spune ca recomanzi Castrol in detrimentul Motul....

pentru ca este o porcarie care nu disolva depunerile si de aia ramane curat :crack:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca este o porcarie care nu disolva depunerile si de aia ramane curat :crack:

 

 

S-ar putea sa ai dreptate.......Motul este o porcarie :ok: ...........si tu crezi ce spui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare pentru cei avizati,o parere obiectiva:ce parere aveti despre uleiul castrol?ma refer la un kawasaki zxr 400,conform datelor tehnice,10w40...merita,e bun sau nu?am vazut oferte pe louis tentante,vad ca ei isi promoveaza bine acest ulei...sa iau in considerare acest ulei sau sa merg pe motul si altele...multumesc

Sunt necesare mai multe date pentru o recomandare de ulei. Atunci cand ceri un sfat despre ulei precizeaza si : kilometri/ani motor, kilometri realizati intre schimburi,regim de mers (%touring,%tarck-days,etc.),regim turatii, mod de a schimba trepte de viteza, eventuale probleme mecanice observate, SAMD. Altfel risti sa primesti sfaturi ''dupa ureche''. Succes.

 

Ar fi fost bune niste idei concrete de la oameni care au folosit si nu le-a placut descriind tipul si viscozitatea, marca de motocicleta in care s-a folosit si problemele / neplacerile constatate. Ceva de genul asta a descris Ozzy intr-un topic pe la coltul enduristilor. Ar fi bune mai multe pareri bazate pe fapte concrete. Fara "din ce am observat pe la unii si pe la altii..." sau "mi se pare ca..." ori "nu prea mai...".

Am aceeasi dilema pentru ca am primit cadou 4L de Castrol 10W40 luat de pe Louis (deci macar teoretic din nemtzia) si sunt in dubii daca sa il folosesc la vreun fer avand in vedere ca 1.am auzit mai multe chestii naspa (nu toate confirmate explicit) despre Castrol in ultima vreme si 2.stiu ca exista uleiuri contrafacute, uleiuri care se nasparlesc, etc.

Bun, deci... concret - cine a folosit Castrol pe moto in ultimul an / ultimii doi ani, de unde l-a cumparat, ce motocicleta era in cauza, starea tehnica a agregatului si simptomele pe care le avea cu uleiul Castrol.

As vrea sa fie un topic serios din care sa lipseasca cu desavarsire replici de genul "e bun de aruncat" sau "e bun de facut fripturi la tigaie" fara sa fie insotite de explicatii concrete.

 

Ar fi simpatic daca pe forumul asta oamenii ar veni doar cu feed-backuri avizate, asa cum iti doresti tu. Din nefericire.....Ca sa fac nota discordanta cu ''normalitatea'' iata ce iti pot oferi.

Motor : Honda Hornet 600 cmc - 2001,35.000 km.

Sezon : 2010-2011 ~3500-4000 km, max 10% track day, max 30% urban,restul touring.

Ulei: Castrol Grand Prix 10W40 achizitionat de pe louis.de prin intermediul Kronau Moto.

Feed-back : Cutia de viteze am simtit-o exacta de la primul, la ultimul kilometru, fara zgomote, fara modificari de comportament in timpul sezonului. Temperatura motorului - in parametri normali(inclusiv pe circuit). Vascozitate in limite acceptabile (determinat prin metode profane) la schimbul urmator. "Zgomot" motor : normal. Nevoie de a ''completa'' in timpul sezonului : nu. "Culoarea" mi se pare o informatie irelevanta. Daca ar fi sa ii acord o nota i-as oferi 8/10. Pe aceeasi scara de valori, tot din experienta proprie : Bardahl : 7,5/10, Motul : 7/10. Raportul meu pret calitate : cel mai bun pana acum. L-as achizitiona din nou? Da.

 

Sper ca ti-am fost de folos. ;)

Editat de sorin128
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...