Jump to content

Despre hidrogen (combustibil)


TNG
 Share

Recommended Posts

Oameni buni, hidrojenu ii bun doar la scaderea emisiilor pentru motoarele mai vechi iar beneficiile in putere se vad doar la motoarele mai mari. De exemplu, acilea la noi in ingland, se folosesc la taxiurile mai vechi (Fairway, TX1, TX2 - toate cu motoare de peste 2500 cc) pentru a ridica normele de emisii de la Euro 2 la Euro 3 (euro 3 fiind standardul minim acceptat de consiliile locale ).Londra e cel mai bun exemplu, acolo sunt firme specializate care traiesc numai din instalarea unitatilor de electroliza pe taxiuri si autobuzele alea clasice double-decker. La un moment dat am lucrat pe un Fairway cu motor de 2.9 diesel care avea pile de hidrogen iar diferenta la consum este insignifianta. Citirile de 2.5% -3% la masinile medii sunt erori generate de influxul de hidrogen in amestec care pacaleste senzorii computerului de consum instant. Cum s-a dezbatut si mai sus, nu poti rula o masina exclusiv pe hidrogen, deoarece solicitarea pusa pe alternator de catre pila de hidrogen se traduce in lucru mecanic suplimentar efectuat de motor. Functionarea unui astfel de ansamblu presupune eficienta de peste 100% a tuturor componentelor implicate, ceea ce este fizic imposibil. La motoarele cu ardere interna pierderile de randament sunt foarte mari de circa 40% (pierderi prin caldura), cuplate cu sistemul de transmisie pierderile urca la 60 - 70%. Chiar si in conditii fizice ideale (teoretice) un agregat mecanic nu poate depasi randament de 100%, chiar si eliminand complet pierderile energetice prin caldura, frecare. Totul se rezuma la principiul perpetuum mobile prin care nu se poate genera mai multa energie de catre un sistem mecanic decat cea care ii este indusa. Vorbim de legea 1 si 2 ale termodinamicii, care fac parte din fizica clasica demonstrata. Un motor cu combustie poate arde carburant insa nu si-l poate genera singur.

 

Nota 10!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oameni buni, hidrojenu ii bun doar la scaderea emisiilor pentru motoarele mai vechi iar beneficiile in putere se vad doar la motoarele mai mari. De exemplu, acilea la noi in ingland, se folosesc la taxiurile mai vechi (Fairway, TX1, TX2 - toate cu motoare de peste 2500 cc) pentru a ridica normele de emisii de la Euro 2 la Euro 3 (euro 3 fiind standardul minim acceptat de consiliile locale ).Londra e cel mai bun exemplu, acolo sunt firme specializate care traiesc numai din instalarea unitatilor de electroliza pe taxiuri si autobuzele alea clasice double-decker. La un moment dat am lucrat pe un Fairway cu motor de 2.9 diesel care avea pile de hidrogen iar diferenta la consum este insignifianta. Citirile de 2.5% -3% la masinile medii sunt erori generate de influxul de hidrogen in amestec care pacaleste senzorii computerului de consum instant. Cum s-a dezbatut si mai sus, nu poti rula o masina exclusiv pe hidrogen, deoarece solicitarea pusa pe alternator de catre pila de hidrogen se traduce in lucru mecanic suplimentar efectuat de motor. Functionarea unui astfel de ansamblu presupune eficienta de peste 100% a tuturor componentelor implicate, ceea ce este fizic imposibil. La motoarele cu ardere interna pierderile de randament sunt foarte mari de circa 40% (pierderi prin caldura), cuplate cu sistemul de transmisie pierderile urca la 60 - 70%. Chiar si in conditii fizice ideale (teoretice) un agregat mecanic nu poate depasi randament de 100%, chiar si eliminand complet pierderile energetice prin caldura, frecare. Totul se rezuma la principiul perpetuum mobile prin care nu se poate genera mai multa energie de catre un sistem mecanic decat cea care ii este indusa. Vorbim de legea 1 si 2 ale termodinamicii, care fac parte din fizica clasica demonstrata. Un motor cu combustie poate arde carburant insa nu si-l poate genera singur.

 

pai o masina veche care are compresia dusa e normal sa nu prea simta, nu crezi? noxe mai bune inseamna ardere mai eficienta= randament mai bun deci...

 

e normaal ca suma fortelor sa tinda spre zero(oricum ramane pe negativ) dar avand un motor care imi pierde 40% pe ineficienta arderii inbunatatind arderea vom avea un randament mai bun.

 

 

ON TOPIC: daca lantul de distributie e uzat apar tot felul de probleme. lafel si camele axei etc.

Edited by stulewa
Link to comment
Share on other sites

asa ma.

hidrojenu-i viitorul! merge de bubuie!

chit ca dac vrei sa-l stochezi, trebuie sa-l mai lichefiezi un pic la vreo 300 bar si - 252 grd C.

o nimica toata! in rest bam bim bum, chichic cean, jan valjan

 

sint pe net instatalatii gata facute. luati-le cu incredere. veti merge numai cu H2O

 

pierderi, ax cu came, lantz, supape, suma fortelor tinde la zero emisii mai bune, randament bim bam bum,cern, particule, electroni, protoni

:lool:

Edited by chv
Link to comment
Share on other sites

si totusi, vad ca bajetii isteti, sunt isteti de "BUBUIE" ... NU SE MERGE EXCLUSIV PE HIDROGEN CI DOAR SE INBUNATATESTE AMESTECUL CARBURANT.

 

 

deh, asa e cand citim repede printre randuri si ne dam destepti...

Link to comment
Share on other sites

Adica de fapt acest motor consuma mai multa energie decat producea, o prostie.

 

 

 

Asta este alta prostie, nu ajuta cu nimic. Se consuma mai multa energie pt producerea hidrogenului decat se castiga prin arderea lui in motor. Nu se poate castiga energie din nimic.

Nu stiu cum ai inteles dar avea si o mica centrala atomica care producea tot timpul curent care facea hidroliza apei deci trebuie sa tii cont si de energia electrica consumata. Oxigenul eliminat pe toba de esapament era cel care nu era folosit la ardere energia nu o dadea oxigenul ci hidrogenul

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

CORLEONE TAICA, E CLAR CA NU AI PROBAT... spre deosebire de tine eu am experimentat treaba asta si ghici ce,MERGE DE DUDUIE... ceea ce te-a indus in eroare pe matale si pe multi altii este ideea de a produce o cantitate mare de hidrogen, de a o stabiliza si inmagazina... vezi cisterne,filme, Van-Damme, Cichi-Cean... dupa cum sti, in manualu' de fizica este descris procesul de ELECTROLIZA ce are ca efect secundar producerea de H, aka Hidrogen. Acest gaz, fiind inflamabil conduce la o ardere mai buna a vaporilor de benzina/motorina/GPL obtinuti prin jiglaj/injectie. Explozia din camera de ardere creaza o presiune P ce pune in miscare pistonul.... tra, la, la... si se invarte roata cu viteza v. Daca schimban datele problemei si introducem un amestec de ingrediente MAI VOLATIL vom avea o presiune P1 mai mare decat P de aici rezulta ca explozia va genera o energie mai mare pentru acelasi volum de amestec (PV=nrT) deci pentru a merge cu viteza generata de amestecul initial va trebui sa apasam mai putin pe pedala>>> consum mai mic>>> RANDAMENT SPORIT(40-50%)

Q.E.D.

 

acum hai explica! si cum sta treaba cu otelurile de calitate si alte aliaje superioare ... tratamente termochimice , ca sa reziste si fieru' ca altfel...

Link to comment
Share on other sites

si totusi, vad ca bajetii isteti, sunt isteti de "BUBUIE" ... NU SE MERGE EXCLUSIV PE HIDROGEN CI DOAR SE INBUNATATESTE AMESTECUL CARBURANT.

 

 

deh, asa e cand citim repede printre randuri si ne dam destepti...

 

ihi, cum ziceai.

toti isi da cu parerea da’ ei e habarnisti

 

ceea ce vreau sa spun este ca treaba cu hidrogenul este invechita. si nu multi intelege !

eu am experimentat si realizat o alta chestie, cu flux inconstant de protoprotoni.

este de fapt o aplicare a pile volta, pe principiu tesla, cu perfectionarile mele si aplicarea aprinderii controlate experimentate de arhimede in golful siracusa. sigur ca la inventia mea am aplicat principiile postulatului lui bohr, potrivit caruia

“atomul nu trebuie sa emita sau sa absoarba continuu, ci numai in anumite cazuri speciale, procesul avind un caracter discontinuu.

concluzia :

1)electronul se poate misca in atom, fara sa emita radiatii, numai pe anumite orbite. Aceste orbite se numesc stationare;

2) atomul poate sa emita sau sa absoarba energie radianta (sau de alta natura) numai la trecerea (tranzitia) de pe o orbita (stare) stationara pe alta, iar energia emisa sau absorbita sa fie cuantificata.

Legea de conservare a energiei cere ca

hv = Wi – Wf ,

unde Wi, Wf sunt energiile corespunzatoare starilor stationare initiala i si finala f.

cu observatia ca eu am folosit protoni.

 

deci, am luat un ax de la un mig 15 prabusit si l-am prelucrat fin de tot, taind angular o parte din el. fiind placat cu rodiu, sigur ca trebuie scule de titan, la prelucrare.

dintr-o turbina de ims (poate fi si gaz), am luat rotorul, ala frezat din platina.

am asamblat piesele prin piroliza controlata in mediu de argon rezultind un bloc monolitic impenetrabil, toroidal. spargind cu un ciocan nu prea mare ceasul pobeda, mostenire de familie, am luat atit balansierul original (pentru a asigura oscilatia), cit si rubinele necesare fabricarii lagarelor de sustinere.

 

conform principiul 1,2,3, pina la n al termodinamicii curgerii fluidelor in mediu uleios contolat (uleiul de motor aral - nu merge orice !!), am avut mare grija ca ansamblul sa nu depaseasca rotatia maxima admisa.

aceasta am calculat-o simplu cu formula cunoscuta si usor de utilizat:

 

{log_3(1+\frac{1}{n})}<{\frac{1}{n}}.{log_3(1+\frac{1}{n})}<{\frac{1}{n}}.

 

f(x)=\begin{cases}{sinx},\;x\in{\mathbb{Q}}\\1-x^2,\;x\in{\mathbb{R}}\smallsetminus{\mathbb{Q}}\end{cases}.f(x)=\begin{cases}{sinx},\;x\in{\mathbb{Q}}\\1-x^2,\;x\in{\mathbb{R}}\smallsetminus{\mathbb{Q}}\end{cases}.

 

f(x)={X^5}-8{X^4}+19{X^3}-a{X^2}-3af(x)={X^5}-8{X^4}+19{X^3}-a{X^2}-3a

 

f(x) = arcsin(1 - x²) - arccos(1 - |2 - x²|).

 

\mathcal{L}=\lim{\frac{\sum_{k=1}^{k=n}{ctg}\sin(\frac{\pi}{{3}^{k}})}{\sum_{k=1}^{k=n}\ln{(1-\cos{\frac{\pi}{{3}^{k}}})}}}.\mathcal{L}=\lim{\frac{\sum_{k=1}^{k=n}{ctg}\sin(\frac{\pi}{{3}^{k}})}{\sum_{k=1}^{k=n}\ln{(1-\cos{\frac{\pi}{{3}^{k}}})}}}.

 

y_{n}=\frac{\sum_{k=1}^{k=n}{k^2}f(\frac{1}{k^2})}{\sum_{k=1}^{k=n}{k(k+1)}}.y_{n}=\frac{\sum_{k=1}^{k=n}{k^2}f(\frac{1}{k^2})}{\sum_{k=1}^{k=n}{k(k+1)}}.

 

in concluizie, legind la firul de excitatie al alternatorului, carcasa si la firul de inalta tensiune al bujiei papucul cositorit cu mina pe lagarul secundar la rotorului principal, am observat crearea unui flux inconstant de protoni, care in camera de ardere genereaza un metaflux de plaZma incinsa, care atunci cind pistonul e la PMI nu mai are nevoie nici macar de aer sau combustibil. ca atare, am izolat adiabatic admisia de aer, prin obturarea traseului cu silicon (pentruca e elastic, astfel ca in camera asazis de ardere se formeaza vid, care preia randamentul 100% si il transforma in rototranslatia megaortica necesara punerii in miscarea a transmisiei.

sigur ca nu mai trebuie alimentata mobra cu benzina, datorita acestei fantastice energii generate.

 

tot ce va rog este sa nu destainuiti principiile de functionare a inventiei mele, ca harapii au si mandatat killeri profesionisti, sa nu se afle secretul si sa nu mai poata astfel sa vinda petrol scump lumii, cind atit de simplu poti circula fara keksu lor.

Link to comment
Share on other sites

Nu te opri. Meri si la biserica. Dumnezeu va salva acest topic.

 

Topicul era in deriva de mult timp. Nici nu stii unde e problema> daca mobra aia avea o defectiune atat de misterioasa sau doar proprietarul are o atitudine defecta. Am avut si eu parte de mecanici care in loc sa mi repare instalatia electrica mi au indreptat ghidonul. Dar pana la 16 mecanici... Numai nebunii cred ca toata lumea greseste, numai ei nu.

 

Cat despre hidrogen, kiturile alea nu explodeaza. Hidrogenul nu se acumuleaza nicaieri, iese din recipientul de electroliza(care e plin cu apa cam trei sferturi) prin doua furtune si intra in admisia de aer. In caz de accident nu curge decat apa. Tehnologia e inca la inceputuri, dar se dezvolta foarte rapid. Nici motoarele cu combustie interna nu aveau randamentul ridicat din zilele noatsre. Fata de motoarele electrice, ai marele avantaj ca nu tii bateriile in priza toata noaptea ca sa meri 2 ore cu 60 de km. Asta e viitorul, indiferent de scepticismul unora. Pe dincolo s multi pasionati care testeaza noi metode sa stoarca cat mai mult hidrogen din apa, iar rezultatele is deja promitatoare. Daca nu ar functiona nu si ar mai bate capul. Dati un google inainte sa i dati cu perpetuum mobile sau alte ineptii care perpetueaza mituri. Energia se afla in apa.

Link to comment
Share on other sites

Referitor la treaba asta am pornit o dacie cu un asemenea sistem. Mergea doar la relati (sau cum se scrie - că aÂşa se citeÂşte) foarte rău dar a pornit.

Am facut un electrolizor generos cu multe plăci pe post de electrozi. Am folosit apă Âşi sare. Sarea ajută la conductivitatea apei Âşi îmnunătățeÂşte procesul de electroliză.

 

Alimentarea cu curent a electrolizorului (musai curent continu) am făcut-o direct de pe baterie cu cabluri foarte foarte groase. MaÂşina a mers cam 1min- 1 minut juma până s-au topit firele. Am făcut niÂşte măsurători cu un cleÂşte Dietz Âşi curentul necesar unui debit ce nu ajunge nici pentru un relanti normal este cam de 150A. Menționez că nu am înmagazinat nicăieri gazul rezultat Âşi l-am produs inainte de a îl folosi.

 

Pe aici ar trebui optimizat procesul de electroliză pentru asigurarea unui debit satisfăcător de gaz.

 

Din ce m-am mai documentat BMW a creat o maÂşină hibridă ce are 2 rezervoare. Unul de benzină Âşi unul de hidrogen. Se foloseÂşte hidrogenul Âşi când se termină se trece automat pe benzină. Nu se face nici un amestec înte cele două tipuri de combustibil Âşi motorul nu trebuie modificat în nici un fel. Bine ... e adevărat că aÂşa a fost conceput din start.

Link to comment
Share on other sites

ieri s-am montat instalatia artizanala de hho pe o toyota, vom avea rezultatele consumuli in cateva zile :friends:

 

sa ne spui si noua cand pui in aplicare ce ai scris mai sus :P

Link to comment
Share on other sites

Wow, unde a ajuns topicul... Daca la careva ii iese instalatia, m-as bucura sa aflu detalii legate de dimensiuni si cifre exacte. Mi-as intepa si eu admisia la masina sa curga niste hidrogen prin venele ei :D

 

Referitor la treaba asta am pornit o dacie cu un asemenea sistem. Mergea doar la relati (sau cum se scrie - că aÂşa se citeÂşte) foarte rău dar a pornit.

Am facut un electrolizor generos cu multe plăci pe post de electrozi. Am folosit apă Âşi sare. Sarea ajută la conductivitatea apei Âşi îmnunătățeÂşte procesul de electroliză.

 

Alimentarea cu curent a electrolizorului (musai curent continu) am făcut-o direct de pe baterie cu cabluri foarte foarte groase. MaÂşina a mers cam 1min- 1 minut juma până s-au topit firele. Am făcut niÂşte măsurători cu un cleÂşte Dietz Âşi curentul necesar unui debit ce nu ajunge nici pentru un relanti normal este cam de 150A. Menționez că nu am înmagazinat nicăieri gazul rezultat Âşi l-am produs inainte de a îl folosi.

 

Pe aici ar trebui optimizat procesul de electroliză pentru asigurarea unui debit satisfăcător de gaz.

 

Din ce m-am mai documentat BMW a creat o maÂşină hibridă ce are 2 rezervoare. Unul de benzină Âşi unul de hidrogen. Se foloseÂşte hidrogenul Âşi când se termină se trece automat pe benzină. Nu se face nici un amestec înte cele două tipuri de combustibil Âşi motorul nu trebuie modificat în nici un fel. Bine ... e adevărat că aÂşa a fost conceput din start.

Cred ca ieea e sa ajuti cu hidrogenul, nu sa scoti benzina de tot din ecuatie. Oricum, e un pas inainte ;)

Link to comment
Share on other sites

Hidrogenul are o mare problema. E greu sa-l pastrezi. Sa produci hidrogen din apa ai nevoie de mai multa energie decat obtii arzand hidrogenul, deci pica din start ideea. Desi e dezamagitor pentru copii sa afle ca Mos Craciun nu exista, inevitabil cand cresc devin suficient de destepti incat realizeaza asta. Cam asa e si cu motorul pe apa.

Unii pretind ca amestecand hidrogen cu benzina sau motorina creste randamentul motorului termic. Cu siguranta industria auto ar fi adoptat solutia asta. Se tot chinuie sa creasca randamentul motoarelor. Descoperirile marete nu se fac in fundu curtii cu ciocanul, bormasina si laptopul cu google.

Link to comment
Share on other sites

Hidrogenul are o mare problema. E greu sa-l pastrezi. Sa produci hidrogen din apa ai nevoie de mai multa energie decat obtii arzand hidrogenul, deci pica din start ideea. Desi e dezamagitor pentru copii sa afle ca Mos Craciun nu exista, inevitabil cand cresc devin suficient de destepti incat realizeaza asta. Cam asa e si cu motorul pe apa.

Unii pretind ca amestecand hidrogen cu benzina sau motorina creste randamentul motorului termic. Cu siguranta industria auto ar fi adoptat solutia asta. Se tot chinuie sa creasca randamentul motoarelor. Descoperirile marete nu se fac in fundu curtii cu ciocanul, bormasina si laptopul cu google.

Si Thomas Edison a inventat becul prin incercari si uite ca aproape tot globul il foloseste, si el nici macar bormasina, laptop si google nu avea ;)

Link to comment
Share on other sites

Problema nu e randamentul motoarelor. Motoarele electrice au randament excelent. Problema e cum stochezi energia. De asta nu au existat masini electrice pana acum, ca nu aveam baterii.

Petrolul contine multa energie in fiecare Kg. Hidrogenul e dificil de stocat. Eu nu cred ca are vreun viitor.

Link to comment
Share on other sites

Da, stim ca principalul inconvenient al energiei electrice e ca nu o poti stoca...

 

De aia ma si miram cand am vazut consumul ala pe logan, stiam ca nu storci apa de hidrogen si sa nu pierzi mai mult de la alternator. Explicatiile de genul ca hidrogenul pacaleste senzorii de consum (lol? exista asa ceva? stiam ca face calculul pe baza la cat de mult stau deschise injectoarele...)

Link to comment
Share on other sites

M-am documentat si eu un pic despre chestia asta, prima data acum cativa ani . Intre timp se pare ca lucrurile au mai evoluat e deja un business vinderea chiturilor de HHO.

Pe net se gaseste o gramada de informatie dar multa e aiurea.

Ce am priceput eu : adaosul de hho in amestecul carburant ajuta la imbunatatirea arderii combustibilului ceea ce duce la cresterea randamentului. Ideea principala ar fi ca HHO este folosit pe post de catalizator si nu pe post de combustibil.

Daca bagi prea mult HHO care incepe sa devina combustibil automat vei consuma mai mult. De ce nu s-a implementat inca sistemul in industria auto nu stiu dar am o banuiala ce tine de "teoria conspiratiei".

Daca ce am inteles eu este adevarat sau nu asta nu stiu sigur. Ce stiu sigur este ca sunt destui producatori de astfel de kituri, si nu ma refer la variantele home-made. Pe langa chitul propriuzis la masinile moderne mai este necesara procurarea unui "chip" pentru pacalirea senzorului de oxigen. Astfel de chipuri se gasesc de vanzare pentru o gramada de masini.

Daca reusesc sa fac rost ieftin de materiale am sa incerc si eu sa-mi fac un device deasta, varianta "dry cell" pt conserva mea care e un pic cam gurmanda. Dar inainte sa-l montez definitiv in primul rand o sa incerc sa supraveghez semnalul de la injectoare cu un osciloscop ca sa-mi dau seama rapid daca se cunoaste ceva sau nu, ca altfel poate interveni si efectul placebo care se poate manifesta in primul rand in stilul de condus.

Asa din povestite stiu pe cineva care si-a montat pe un camion un kit cumparat si dupa spusele lui a obtinut o economie de carburant de 20-25% dupa o perioada in care a optimizat setarile.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele termice nu au randament prost pentru ca nu ard toata benzina. Daca un motor are randament 30% nu inseamna ca din 10l de benzina arsa 7l ies benzina pe esapament. Benzina e arsa in totalitate, mai putin in regimurile de accelerare puternica cand amestecul e mai bogat de 14,7:1. Randamentul lor e prost pentru ca o mare parte din caldura produsa arzand combustibil de duce in aer si nu e folosita, la fel si caldura produsa prin frecare si franare.

Edited by cristidb
Link to comment
Share on other sites

Motoarele termice nu au randament prost pentru ca nu ard toata benzina. Daca un motor are randament 30% nu inseamna ca din 10l de benzina arsa 7l ies benzina pe esapament. Benzina e arsa in totalitate, mai putin in regimurile de accelerare puternica cand amestecul e mai bogat de 14,7:1. Randamentul lor e prost pentru ca o mare parte din caldura produsa arzand combustibil de duce in aer si nu e folosita, la fel si caldura produsa prin frecare si franare.

Gresit 14.7 este AFR de relanti!

13,0-13-5 atunci poti spune ca este bogat pentru accelerare!

post-15340-0-07261000-1324148902_thumb.jpg

Edited by tng
Link to comment
Share on other sites

 

Daca reusesc sa fac rost ieftin de materiale am sa incerc si eu sa-mi fac un device deasta, varianta "dry cell" pt conserva mea care e un pic cam gurmanda. Dar inainte sa-l montez definitiv in primul rand o sa incerc sa supraveghez semnalul de la injectoare cu un osciloscop ca sa-mi dau seama rapid daca se cunoaste ceva sau nu, ca altfel poate interveni si efectul placebo care se poate manifesta in primul rand in stilul de condus.

 

Exista un montaj electronic,care poate afisa analogic timpul cat stau deschise injectoarele;consumul fiind direct proportional cu timpul cat stau deschise acestea,presiunea combustibilului fiind constanta,poti citi consumul instantaneu.

Link to comment
Share on other sites

@cristidb:

:)

 

esti simpatic, ce ai produs/inventat/incercat pana acum?

 

am sa iti inchid gurita cu o replica simpla, INOVATIA STA LA BAZA EVOLUTIEI ;)

 

PS: lucrezi la Petrom?

Edited by stulewa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...