Jump to content

Despre hidrogen (combustibil)


TNG
 Share

Recommended Posts

Gresit 14.7 este AFR de relanti!

13,0-13-5 atunci poti spune ca este bogat pentru accelerare!

 

O fi la motociclete. La masini e si in regimurile de croaziera.

FuelMap.gif

 

Eu n-am inventat nimic. Nu lucrez in cercetare si nici nu sunt destul de destept sa-mi vina idei geniale cand stau pe WC.

Nu lucrez la Petrom. Lucrez la IBM.

Edited by cristidb
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

momentan pot spune ca pare sa aiba o reactie mai buna la accelerare si a crescut relantiul treaba ce se poate regla mecanic :friends:

 

nu vreau sa fiu rautacios dar mi-am amintit o gluma cu care il tachinam pe un amic it-ist : "... si ce ai produs azi, palpabil ca de bitzi sunt satul :D "

 

la un momendat vom avea cu siguranta nevoie de ceva electronica pentru a optimiza arderea asa ca stai pe pozitii :friends:

Link to comment
Share on other sites

O fi la motociclete. La masini e si in regimurile de croaziera.

FuelMap.gif

 

Eu n-am inventat nimic. Nu lucrez in cercetare si nici nu sunt destul de destept sa-mi vina idei geniale cand stau pe WC.

Nu lucrez la Petrom. Lucrez la IBM.

Din nou gresesti,fara suparare si AFR este o regula care se aplica la toate motoarele, nu doar la motociclete!

Am sa explic unde:

Tu ai spus"Benzina e arsa in totalitate, mai putin in regimurile de accelerare puternica cand amestecul e bogat de 14,7:1."

Deci te-ai referit la acceleratie,atunci motorul functioneaza pe o harta, iar la croaziera si relanti pe o alta harta deci 2 lucruri total diferite pe care tu le incurci putin.

14,7 Pentru o accelerare este un AFR SARAC,nu bogat!O alta mica greseala care ai scapat-o... ;)

Cu mici deviatii,minus sau plus,depinde de ce motor este (aspirat sau turbo)14,7 este un afr de relanti si croaziera cand clapeta(clapetele)sunt partial inchise.

Atunci cand acelerezi(deschizi clapetele) in motor intra mai mult aer,deci trebuie sa vii si cu benzina pentru volulul de aer care il bagi in interior,deci un 14.7 nu o sa fie de-ajuns,sa pleci din aceleratie si o sa-ti dea in nas.Asa ca pentru deschiderea clapetelor vei avea nevoie de un afr de la 13,0 pana la 13,5 (depinde de motor)

in concluzie :14,7 fata de 13,0 este un amestec mai sarac nu BOGAT!

Legat de hartile dupa care functioaneaza motorul avem 2 harti generale sa zicem, sau cate 2 harti individuale pentru fiecare cilindru in parte.

Aici avem asa:

Harta de relanti si croaziera(sau mai bine zis harta de vacum”Speed density”IAP MAP) si harta de aceleratie( Alpha Density TPS MAP).

Cu respect TNG!

post-15340-0-04184600-1324200821_thumb.jpg

post-15340-0-08904200-1324200837_thumb.jpg

Edited by tng
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ai inteles ce am zis, dar te faci ca nu intelegi :)

 

Tu ai spus ca 14,7 e doar la relanti. Asa o fi in harta aia pusa de tine, dar la masini ala e AFR-ul si la turatii si sarcini mici si medii, in regim de croaziera, asa cum se vede si in poza pusa de mine si poate verifica oricine cu o interfata de diagnoza conectata pe OBD. Cand masina merge constant la viteze relativ mici amestecul e reglat in bucla inchisa si AFR e aproape de 14,7. In momentul in care accelerezi trece in bucla deschisa si amestecul e mai bogat.

 

Acum fiecare producator isi regleaza motorul cum considera si fiecare ECU are algoritmii si hartile lui.

 

Ideea era ca destul de putina benzina ajunge nearsa in esapament.

Link to comment
Share on other sites

 

Ideea era ca destul de putina benzina ajunge nearsa in esapament.

 

 

dap, cam 60% :)) putina nu :))

 

auzi, de ce crezi ca s-a inventat injectia in prima faza?

Edited by stulewa
Link to comment
Share on other sites

Tu chiar crezi ca 60% din benzina ramane nearsa?

Injectia directa de benzina a fost flosita prima data in serie pe avioanele de vanatoare nemtesti din al doilea razboi mondial. Avantajul major era ca motoarele nu erau afectate de acceleratiile mari cum erau cele alimentate cu carburatoare.

Link to comment
Share on other sites

de ce crezi ca s-a inventat injectia in prima faza?

consumul nu a fost redus considerabil, ce-i drept este ca functioneaza mai bine la rece

Link to comment
Share on other sites

Tu chiar crezi ca 60% din benzina ramane nearsa?

Injectia directa de benzina a fost flosita prima data in serie pe avioanele de vanatoare nemtesti din al doilea razboi mondial. Avantajul major era ca motoarele nu erau afectate de acceleratiile mari cum erau cele alimentate cu carburatoare.

Au fost folosita injectia pe avioane in razboi, pentru ca la lupinguri si tonouri benzina din camera de nivel la carburator o lua rasna si oprea motorul!

O sa zici acum ca am ceva cu tine! :laugh:

Stai linistit nu am nimic cu nimeni! ;)

Link to comment
Share on other sites

Au fost folosita injectia pe avioane in razboi, pentru ca la lupinguri si tonouri benzina din camera de nivel la carburator o lua rasna si oprea motorul!

O sa zici acum ca am ceva cu tine! :laugh:

Stai linistit nu am nimic cu nimeni! ;)

Nici eu nu am nimic cu tine,dar primul motor din lume care a folosit injectia de benzina a fost motorul care echipa una din variantele constructive ale avionului de vanatoare (multi rol)Bf109,si a folosit aceasta solutie tehnica dintr-un motiv extrem de simplu: obtinerea unor performante de zbor cat mai ridicate(vitale intr-o lupta aieriana),ca de exemplu:acceleratii puternice pentru o viteza ascensionala ridicata ,viteze superioare celorlalte aparate de zbor(inamice),efectuarea unor manevre de zbor care sa-i dea superioritate de manevrare fata de alte aparate de zbor.Apoi tot pe acelasi motor a fost montat dispozitivul de injectie a amestecului apa-metanol,care putea fi utilizat pentru scurt timp si pe langa plusul oferit de injectia de benzina,mai dadea un spor de 7-800 de cai putere motorului respectiv.Ori cum bine stii(doar lucrezi in aviatie)aproape oricare aparat modern de zbor este capabil de zbor"ranvers",dar un timp limitat,functie de tipul motorului care-l echipeaza.Asa si acest avion,cu tot cu injectia de benzina,nu putea zbura foarte mult cu capul in jos!Pana si avioanele cu reactie sunt limitate la zbor ranvers de solutiile tehnice adoptate.Deci,injectia de benzina nu a echipat motorul de avion pentru ai da numai capacitatea de a zbura "cu capu-n jos".Oricum nu se poate zbura la nesfarsit numai cu capul in jos,cu toate ca ai motor injectat!>Si inca odata NU AM NIMIC CU TINE !!! Mi-am permis doar sa te corectez,pentru a nu induce in eroare atata popor!

 

Totusi, poate sa explice cineva fenomenul? :) Randamentul hidrogenului e chiar asa mai bun decat cel al alternatorului? Sau cum?

 

Chiar vreau sa discutam de traba asta, si inca repede, ca in pauza de masa fug sa imi iau niste recipiente de plastic si niste sarma de inox si fac o instalatie de jenu :laugh:

Dane,ia legatura cu Pasarea(ca este clujean de-al nostru)si te lumineaza el,ca a pornit motorul de masina numai cu hidrogen,produs cu instalatia manufacturata de el.

Link to comment
Share on other sites

s-au depasit km aferenti unei cantitati fixe de gaz, inca mai consum si cand se aprinde becu' vom avea un procentaj :friends: momentan suntem pe plus in conditiile in care generatorul de puls nu e reglat.

Link to comment
Share on other sites

s-au depasit km aferenti unei cantitati fixe de gaz, inca mai consum si cand se aprinde becu' vom avea un procentaj :friends: momentan suntem pe plus in conditiile in care generatorul de puls nu e reglat.

Poti detalia? :)

Link to comment
Share on other sites

Din cate am inteles eu alimentarea generatorului in pulsuri are rolul de a economisi energia si de a evita incalzirea excesiva.

S-a observat ca daca se alimenteaza in pulsuri se obtine o cantitate mai mare de HHO la aceeasi putere consumata. Explicatia ar fi ca fiecare celula a generatorului se comporta ca un condensator cu pierderi mari care se incarca in momentul in care este alimentat si se descarca cand i se opreste alimentarea iar in timpul descarcarii ( ca si in timpul in care este alimentat) celula genereaza HHO.

Link to comment
Share on other sites

nu e o metoda prea sincera sa spunem de a masura consumul dar da, asa fac. am alimentat cand s-a aprins becul, acum s-au depasit cei 100km ce ii parcurgeam in mod normal si becul e inca stins :D poate s-a ars si mi-o fur elegant :)))))

 

trebuiesc facute mai multe incercari pentru a avea erori cat mai mici :)

Edited by stulewa
Link to comment
Share on other sites

Electroliza se face cu curent continuu. Doar pe site-urile si discutiile legate de HHO apare nebunia asta cu curent pulsat.

 

Fa consumul corect, la plin, daca vrei sa obtii niste rezultate corecte. Cand bagi 10l si astepti sa vezi in cati km se aprinde becul ai o eroare mai mare decat ar trebui teoretic sa te ajute instalatia minune.

Link to comment
Share on other sites

momentan am urmatoarele informatii cu un indice de eroare destul de mare, A SCZUT CONSUMUL DE LA 16% LA APROXIMATIV 12% FARA GENERATOR DE PULS. a. nu am preccizat, discutam de GPL dar tot combustibil e, urmeaza alte incercari in regim CITY sa il botezam. va tin la curent :D ... continu :))

Link to comment
Share on other sites

Dece oare japonezi,care depind total de petrolul importat(sa nu mai vorbesc de americani care duc razboaie pentru petrolul arab)nu inventeaza chestia asta?Fiindca e simplu:cea mai ineficienta metoda de a obtine hidrogen,defapt HHO,e electroliza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

unii vorbesc din carti, altii pun mana pe cheie si pe pila si iete domle ca merge, se poate... inovatia domnilor inseamna evolutie si nu intodeauna se intampla in marile laboratoare ;) ramaneti in cochilia "RADIO-TV" si o sa traiti fericiti pana la adanci batraneti cotizand fireste la bunul trai al altora ;)

 

cu siguranta faceti parte din categoria celor care au belit-o daca vine vre-un cataclism si tre sa reinventam totul ca s-au ars computerele :))))

Edited by stulewa
Link to comment
Share on other sites

Am si eu un prieten care si-a montat un generator de hidrogen pe un Renault cu motor mare, peste 3000. Lauda instalatia si spune ca i-a scazut consumul, dar mie tot nu-mi vine sa cred . Cateva molecule de hidrogen la fiecarem explozie nu cred sa mareasca randamentul vehiculului intr-o maniera masurabila. Eu cred ca doar merge el mai prudent, fara sa-si dea seama ca si-a inbunatatit stilul de condus.

Edited by bogdan_harea
Link to comment
Share on other sites

Am si eu un prieten care si-a montat un generator de hidrogen pe un Renault cu motor mare, peste 3000. Lauda instalatia si spune ca i-a scazut consumul, dar mie tot nu-mi vine sa cred . Cateva molecule de hidrogen la fiecarem explozie nu cred sa mareasca randamentul vehiculului intr-o maniera masurabila. Eu cred ca doar merge el mai prudent, fara sa-si dea seama ca si-a inbunatatit stilul de condus.

:rolleyes:

Nu,chiar functioneaza,am si eu o cunostinta care si-a instalat asa ceva pe dacie,a zis ca i-a scazut consumul cu 2%,deci acum are sub 5%.Cautati pe net ca mi-e lene acuma,sunt niste baieti (din Deva parca) care au facut un kit special pt dacie pe care il si vand,au si patent pe el.

BMW a facut niste incercari (cum face si cu vehicolele din gama "e",vezi Mini electric si Seria 1e,care are o accel fulminanta) si chiar vinde un model pe H2 (e totusi serie limitata) : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7

Iata si o solutie mai profesionala : http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Clarity

Este primul vehicul DE SERIE,fabricat pe scara larga,dar comercializat only in California,din cauza ca numai acolo au "benzinarii"de H2,adica "hidrogenarii".Parerea mea este ca acesta e viitorul.

Problema la H2 nu este daca mere,pt ca mere fara prea mari eforturi la fel ca benzina/motorina,nici cum se poate obtine,pt ca se poate obtine chimic (nu prin electroliza,pt ca e scump asa),in mod industrial,la jumatate din costul obtinerii benzinei.Si tineti minte,benzina nu costa cu cat o luam noi la pompa (alea sunt 67% accize),benzina iese de ex la noi cu 1.6ron/L din Petromidia.

Problema hidrogenului este ca e foarte greu de "pastrat",pt ca se evapora si isi pierde f rapid starea (indusa) de lichid.Cititi mai multe pe net.

Dar ca si combustibil,zic eu ca asta e viitorul,nu doar pt masini,ci pt industrie in general.

Link to comment
Share on other sites

Aici este linkul unui clip cu un ford escort care mergea pe hidrogen din Suceava. Dupa cum vedeti la relanti mergea doar pe hidrogen, pe atunci inca era in probe. Din cate stiu eu masina merge si in ziua de astazi, si-a schimbat proprietarul intre timp. Cu o dimensionare corespunzatoare se poate scade binisor consumul, inteleg in jurul a minim 25% economie.

 

L.E. Video e din 2008, deci e clar ca e de durata functionarea sistemului.

Edited by Maniax
Link to comment
Share on other sites

Am tot urmarit cu interes cele scrise de voi pe aici.

Dar sunt un pic sceptic la cele spuse si mai mult cred ca viitorul va fi electric.

Bmw-ul studiaza de multi ani varianta cu hidrogen, a si scos o serie limitata a v12 de pe seria 7 care sa mearga cu hidrogen singura problema pe care sau lovit au fost tocmai statiile de alimentare , iar ca sa dovedeasca ei cine sunt au construit o statie de alimentare in aeroport la munchen.

Acum Bmw a cam lasat balta hidrogenul si a trecut la electic cu seriile x6, 7,5,3 care se pot comanda.

Singura problema este ca au pretul cam mare de achizitie si ca nu sunt doar electric.

Prototipul de la seria 1 care este doar electric este doar sa demonstreze ce pot face ei.

Eu cred ca pe viitorul apropiat se va folosii un motor cu ardere interna care va merge la o turatie constanta ( pentru o eficienta maxima) care va antrena un generator pentru a umple bateriile sistemului electric de propulsie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...