KHK Postat Noiembrie 15, 2012 Share Postat Noiembrie 15, 2012 (editat) Aprilia Caponord 1200 a fost prezentata saptamana asta la salonul moto de la Milano - EICMA. Motor V2 de de 128cp @ 8500rpm si 116Nm @ 6500; ride by wire cu 3 moduri de mapare (Sport, Touring, Rain), transimisie prin lant, cursa suspensie fata/spate: 167/150mm. Roata fata de 17", ABS decuplabil, ASC cu 3 setari posibile si decuplabil, cruise-control, rezervor de 24L, parbriz reglabil (!!!). Despre greutate se pare ca nu exsita inca date. Pachet optional Travel: preload spate regalbil in 4 trepte, Aprilia Dymanic Damping, sidecase-uri de 29L in culoarea motocicletei si cric central (!!!). Poze, date tehnice si informatii pe site-ul oficial: http://caponord.apri...en/gallery.html Editat Noiembrie 15, 2012 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 17, 2012 Share Postat Noiembrie 17, 2012 Se inscrie perfect in noua clasa (nedeclarata inca), enduro-turing de sosea, alaturi de Crosstourer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 17, 2012 Share Postat Noiembrie 17, 2012 Clasa de care vorbesti tu nu e noua si e chiar foarte declarata se cheama TOURING. De aia e de sosea ; iar mobrele astea sunt niste touringuri "vopsite" sa para altceva dar sunt touringuri. BTW. Ai uitat sa incluzi aici Multistrada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 17, 2012 Share Postat Noiembrie 17, 2012 All-Round Touring sunt astea. Grand Touring sunt chestii gen Goldwing iar FJR intra la sport touring. Zic bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 (editat) parere sincera si personala este ca ii lipesete cardanul si janatele siptate dar poatea astea sunt optioanle(la jante ma refer) dar dupa ce vad in poze si date tehnice este suficent pt clasa enduro-touring si adica ma refer la putere,cuplu,comfort ( shaua aia pare nesimtit de comfortabila si fac pariu ca au optat pt gel) nu ma pot pronuta in cazul suspensiilor, la side case vad ca au ramas pe acesia forma din 2001 in coace (35L) sunt facute de Givi dar sub licenta aprila... in rest pare rivalul direct al Hondei si Triumphului( BMW`ul este alta clasa ,peste cele enumerate, nu ca as fi vre`un fan, dar asta e realitatea ) Editat Noiembrie 18, 2012 de smok3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 (editat) Inaintea celor enumerate de tine ii trebuiau cativa cm in plus la cursa suspensiilor si roata pe fata de 19. In rest este foarte OK. Lantul nu este o problema. Pui ungator, schimbi Kit-ul la 30000 km si ai transmisia finala noua mereu Mai nou vad ca si cardanele se schimba tot cam pe acolo, numai costul schimbarii este de 10 ori mai mare. Si asta la minunata" din alta clasa". Nici eu nu sunt vre-un fan, dar asta e realitatea! Editat Noiembrie 18, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 (editat) All-Round Touring sunt astea. Grand Touring sunt chestii gen Goldwing iar FJR intra la sport touring. Zic bine? Cum vrei tu, atata timp cat nu apare enduro acolo ....mi se pare ok si mi se mai pare ca nu si-ar avea locul pe sectiunea asta a forumului si asta e valabil pt orice mobra care nu are macar 19 pe fata. Nu ca asta ar fi singurul criteriu dar restul nu sunt asa de evidente. Inaintea celor enumerate de tine ii trebuiau cativa cm in plus la cursa suspensiilor si roata pe fata de 19. In rest este foarte OK. Lantul nu este o problema. Pui ungator, schimbi Kit-ul la 30000 km si ai transmisia finala noua mereu Mai nou vad ca si cardanele se schimba tot cam pe acolo, numai costul schimbarii este de 10 ori mai mare. Si asta la minunata" din alta clasa". Nici eu nu sunt vre-un fan, dar asta e realitatea! Pai eu mi-am schimbat kit-ul la peste 30k si asta in conditiile in care nu am avut ungator decat de la un moment dat si oricum pe aratura nu functioneaza ungatorul [nu stiu de ce] Nu imi este clar daca ti-ai schimbat cardanul sau te pregatesti ? Editat Noiembrie 18, 2012 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 (editat) Cum vrei tu, atata timp cat nu apare enduro acolo ....mi se pare ok si mi se mai pare ca nu si-ar avea locul pe sectiunea asta a forumului si asta e valabil pt orice mobra care nu are macar 19 pe fata. Nu ca asta ar fi singurul criteriu dar restul nu sunt asa de evidente. Pai eu mi-am schimbat kit-ul la peste 30k si asta in conditiile in care nu am avut ungator decat de la un moment dat si oricum pe aratura nu functioneaza ungatorul [nu stiu de ce] Nu imi este clar daca ti-ai schimbat cardanul sau te pregatesti ? Eu am moto din clasa comuna. Cardanele se strica in clasa speciala, legendele! Ce ungator ai ? Poti modifica debitul? La mine a functionat indiferent de traseu, problema este cu reglajul. Pe ploaie torentiala sau noroi debitul de ulei trebuie crescut de 10-15 ori fata de cel minim pe vreme frumoasa si sosea. Cu ungator poti trece usor de 40-50000km cu un kit de lant, in conditiile in care ultimii 5000km, nu zornaie sau trebuie intins din mie in mie. Ungatorul il recomand nu atat pt cresterea vietii kitului, cat pt simplitatea intretinerii. Scapi de spalat si uns lantul, aproape la fel de simplu ca la cardan. Editat Noiembrie 18, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Eu am moto din clasa comuna. Cardanele se strica in clasa speciala, legendele! Ce ungator ai ? Poti modifica debitul? La mine a functionat indiferent de traseu, problema este cu reglajul. Pe ploaie torentiala sau noroi debitul de ulei trebuie crescut de 10-15 ori fata de cel minim pe vreme frumoasa si sosea. Cu ungator poti trece usor de 40-50000km cu un kit de lant, in conditiile in care ultimii 5000km, nu zornaie sau trebuie intins din mie in mie. Ungatorul il recomand nu atat pt cresterea vietii kitului, cat pt simplitatea intretinerii. Scapi de spalat si uns lantul, aproape la fel de simplu ca la cardan. Bogdane ma dezamgesti cu ieftinelile astea, poti mai mult. Cate cardane bushite stii tu personal la oameni pe care ii cunosti ? Referitor la ungator e un Scottoiler . Stiu ca ar trebui sa-i cresc debitul in off dar mi-e incomod si mai si uit si mai nasol e sa uit sa-l dau inapoi cand ies de pe off ca se fac varza bagajele cel putin inainte sa-l rerutez asa se intampla. In fine kit-ul s-a dus la 30k pt ca am patit o chestie la foaie si asta mi-a stricat si lantul dar altfel cred ca mai ducea mult si bine . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Cum vrei tu, atata timp cat nu apare enduro acolo ....mi se pare ok si mi se mai pare ca nu si-ar avea locul pe sectiunea asta a forumului si asta e valabil pt orice mobra care nu are macar 19 pe fata. Nu ca asta ar fi singurul criteriu dar restul nu sunt asa de evidente. Valabil si pt. Multistrada, Versys etc. parere sincera si personala este ca ii lipesete cardanul si janatele siptate dar poatea astea sunt optioanle(la jante ma refer) dar dupa ce vad in poze si date tehnice este suficent pt clasa enduro-touring ... Dupa parerea mea, cu roata de 17" pe fata, notiunile enduro/offroad ies de tot din discutie. Lasand la o parte diametrul in sine, pentru 17" o alta problema o constituie anvelopele mixte sau enduro. ... in rest pare rivalul direct al Hondei si Triumphului( BMW`ul este alta clasa ,peste cele enumerate, nu ca as fi vre`un fan, dar asta e realitatea ) Daca puneai "alta clasa" intre ghilimele, poate unii eram de acord cu tine. Dar altfel, atat Honda Crosstourer (cu niste mici retineri dupa parerea mea) si Triumph Tiger Explorer, cat si Yamaha (ST1200), sunt fix in aceeasi clasa cu BMW 12GS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Bogdane ma dezamgesti cu ieftinelile astea, poti mai mult. Cate cardane bushite stii tu personal la oameni pe care ii cunosti ? Referitor la ungator e un Scottoiler . Stiu ca ar trebui sa-i cresc debitul in off dar mi-e incomod si mai si uit si mai nasol e sa uit sa-l dau inapoi cand ies de pe off ca se fac varza bagajele cel putin inainte sa-l rerutez asa se intampla. In fine kit-ul s-a dus la 30k pt ca am patit o chestie la foaie si asta mi-a stricat si lantul dar altfel cred ca mai ducea mult si bine . Sa-i parasc eu. Nu se face. Ungatorul nu are nicio vina. De unde sa stie el pe unde mergi tu. Regleaza-l corect de fiecare data si asta este tot. Hai ca poti, nu e greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIA Postat Noiembrie 18, 2012 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2012 Diferente fata de vechiul model: 1) Ce nu imi place: - ghidonul (au pastrat totusi minunatia aia de distantier) - oglinzile (arata prea sport, dar par functionale) - toba in lateral (sunt fan evacuare sub sa) - radiatorul de ulei (atarna cam aiurea) - multa electronica (sper ca au pus macar un claxon mai bun, ala de pe variata veche e de cacao) - sper sa vedem pe o eventuala varianta RAID: crash-bar, roti spitate si muldorita roata fata de 19; 2) Ce imi place: - parbriz reglabil; - genti laterale frumos integrate in linia motocicletei (de ce toate touring-urile trebuie sa aiba genti patratoase?) - bascula spate arata foarte bine (ca la unele eduro) - amortizor spate prins in lateral (mi-a placut solutia asta la mai multe motociclete, in special la Moto Morini Granpasso) - saua sper ca e cel putin la fel de cofortabila ca pe vechiul Capo RR - sistemul ADD - nu in ultimul rand: struto-domnisoara de pe motoreta Enjoy: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Parbriz reglabil, foarte bine, dar unde este parbrizul? Mult prea mic pt a fi confortabil la drum lung. Toba sub sa. In niciun caz, cel putin nu in aceasta clasa. Chiar in afara de vitezane exista un turing cu toba sub sa? Nu-mi vine nimic in cap. Pe de alta parte toba seamana cu cea de Hayabusa. Frumoasa, dar parca nu este a ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 (editat) Si filmul oficial de prezentare: http://www.youtube.com/watch?v=Am5NJU19Pgw Mie-mi place Editat Noiembrie 18, 2012 de Thomas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Chiar in afara de vitezane exista un turing cu toba sub sa? Nu-mi vine nimic in cap. Baiatul vrea s-o aduca in clasa endiuro-turing, la care toba e cam sub sa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 Arata foarte bine. E un moto pe care poti sa faci un tur al Europei, pe sosea, dar cam atat. Pt zone mai putin prietenoase (gen Africa) exista alta clasa de motoare.... Sidecase-urile imi par a fi posete de domnisoara. Unde pui tu bagaj pt doua persoane ? Daca scopul e sa mergi cu acest motor din hotel in hotel, atunci da, incap numai bine cateva perechi de sosete, chiloti, un aparat foto si periuta de dinti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 ai sa razi dar sunt destul de incapatoare si cum spuneam si mai sus cateva posturi sunt de 35 de L si au acelasi linie si aprilia le foloseste de prin 2001, mai montezi un Givi de 55 de L in spate si eu zic ca ai suficent spatiu chiar si pt 2 persoane lejer fara sa mai vorbim de tankbag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 18, 2012 Share Postat Noiembrie 18, 2012 ai sa razi dar sunt destul de incapatoare si cum spuneam si mai sus cateva posturi sunt de 35 de L ... Nu e chiar asa important dar omul de mai sus vorbea probabil ontopic de Caponord 1200... tu la ce te referi pt. a doua oara cu cei 35L?? Sidecase-urile imi par a fi posete de domnisoara. Unde pui tu bagaj pt doua persoane ? Daca scopul e sa mergi cu acest motor din hotel in hotel, atunci da, incap numai bine cateva perechi de sosete, chiloti, un aparat foto si periuta de dinti. Daca te uiti in general pe strazi, cred ca 80-90% din motociclisti merg solo; asadar, de ce ar trebui sa fie din start gandite pentru doua persoane? Mie imi plac cum sunt integrate in designul motocicletei; si sunt convins ca nu sunt singurul care apreciaza ceva si dpdv al designului. In plus, cei 58L la care poti adauga un topcase si un tankbag, cum s-a spus si mai sus, nu-s chiar de colo. Apoi, cu cat sunt mai mari, sunt mai incomode in trafic. Cine are nevoie de mai mult, gaseste solutii. Pt. ca asa, daca iti iei si echipament de camping, daca vrei sa cari si conserve sau mai stiu io cate scule, spatiul nu va fi niciodata suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Noiembrie 19, 2012 Share Postat Noiembrie 19, 2012 (editat) Normal ca la sidecase`uri, 35 de L pe bucata, la ce credeai ca ma refer ? omul le`a facut posete dar nu este chiar asa si nu sunt mici ,le`am avut si stiu depsre ce vorbesc Editat Noiembrie 19, 2012 de smok3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 19, 2012 Share Postat Noiembrie 19, 2012 Normal ca la sidecase`uri, 35 de L pe bucata, la ce credeai ca ma refer ? omul le`a facut posete dar nu este chiar asa si nu sunt mici ,le`am avut si stiu depsre ce vorbesc Ca te refereai la sidecase-uri era evident... Doar ca omul caruia ii raspundeai nu se referea la sidecase-urile pe care le-ai avut tu, ci la cele ale noii Aprilia Caponord (ca despre asta este vorba in acest topic) iar astea au 29L (asa cum am scris in primul meu post cu o pagina in urma) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smok3 Postat Noiembrie 19, 2012 Share Postat Noiembrie 19, 2012 ai perfecta dreptate ! se pare ca am omis postul tau unde ai scris ca au 29 de L si tot o data am deschis si acel link pus de tine cu datele oficiale dar niciaieri nu am gasit ca scrie ca sunt de 29 L ? dar din nou banuiesc ca ma potzi convinge poate cu alt link nu de alta dar din poze sunt sigur( posibil sa ma insel nu zic nu ) ca sunt fix aceleasi sidecase`uri care le`am avut eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 De ramarcat si inbucurator este diversitatea optiunilor in clasa enduro-turing mare, sau mai exact, turing cu ceva valente enduro. Cred ca a devenit clasa cea mai bogata dintre toate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuckeru Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 Sint remorci de 200l Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 ...parca era mai ok cu jante cu spite! Aici cred ca ai dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 1, 2013 Share Postat Martie 1, 2013 imi place motdelul asta chiar daca nu are treaba cu enduroul, cel mult un drum de pamant sau forestier mai lejereanu. lookul e clar de unde l-au luat de la rsv4 care a castigat anul trecut din nou WSBK. iar daca va uitati la bascula o sa sesizati ca este croita dupa cea care este folosita la modelul de 450 rally raid. cadrul e asemantor cu cel folosit pe shiver, mana, dorsoduro electronica vine tot de pe rsv4 si tuono aprc, care sunt full de astfel de gizmouri. in parerea mea, au pus pe modelul asta tot ce aveau mai bun, sa speram ca ii ajuta si vanzarile. oricum e mai interesanta decat ducati, care e concurentu direct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.