Taz Asg Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 De multe ori neglijată, bujia este esențială pentru buna funcționare a motocicletei. În plus, explicăm Âşi cifra octanică. CiteÂşte mai mult Cifra octanică a benzinei vă arată cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, Âşi nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul. creca faci o mica confuzie intre octanica si cetanica . iar detonarea are alte cauze decat cea mentionata de tine. cand amestecul se aprinde din cauza compresiei se numeste autoaprindere.detonarea apare in conditii de temperatura inalta undeva la sfarsitul admisiei si inceputul comprimarii cand amestecul carburant se aprinde de la depunerile de calamina . termenul de detonare vine de la faptul ca in momentul aprinderii amestecului ( dupa cum am spus undeva la sfarsitul admisiei si inceputul compresiei)una din supape este partial deschisa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 o alta cauza a detonatiei ar mai fi aprinderea in puncte diferite ( tot de la calamina) in care amestecul carburant este comprimat .... , supapele fiind inchise, si pornesc 2 fronturi de"flacara " una provocata in "adancul camerei de ardere" si cea provocata de scanteia bujiei.... si tot asa ..... fise incorect puse pe 2 si 3., avans la aprindere mare (mas ,ruptor distribuitor) etc numa bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
agoox Postat Aprilie 14, 2009 Share Postat Aprilie 14, 2009 bujia face scanteie numai cand pornesti motorul? sau de fiecare data cand urca supapa(adica are aprinderi repetate si continue in timpul mersului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 creca faci o mica confuzie intre octanica si cetanica. eu creca nu. de fapt sigur nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kidal Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 fenomenul de detonare apare in general doar la benzina proasta (CO 95) sau si la benzina buna (CO 98, 100)? Intreb fiindca eu la a mea ii pun de obicei 100 insa de cateva ori am fost nevoit sa ii pun 95 si am auzit ceva zgomote ciudate; de atunci evit cu desavarsire sa ii mai pun 95. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G55STEYR Postat Mai 9, 2009 Share Postat Mai 9, 2009 DETONAREA APARE LA TEMPERATURI MARI, NORMAL. CAUZA E O COMBINATIE INTRE CIFRA OCTANICA MICA A BENZINEI SI RAPORT DE COMPRESIE MARE. E O ARDERE NEUNIFORMA VIOLENTA. ADICA FLACARA NU SE PROPAGA LINIAR DE LA BUJIE, CI CU UNDE DE SOC DIN MAI MULTE PUNCTE. CU TOATA VIOLENTA NU PRODUCE O PUTERE MAI MARE DECT CEA NORMALA A MOTORULUI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 10, 2009 Share Postat Mai 10, 2009 si avansul poate influenta detonarea si multe alte lucruri ,poate fi o situatie complexa numai cineva cu experienta poate determina asta insa totul se reduce la temperatura din cilindru a exploziei daca este prea mare apare e o problema bujia spune multe etc etc mecanica grea deh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorurobr Postat Mai 10, 2009 Share Postat Mai 10, 2009 VA SALUT Am o problema imi intrerupe intre 5000-7000 si nush de ce sa ma leg. In manualul de reparatii al motocicletei tipul de bujii e cr9e iar eu am pe ea cr9evx(asa am cumparato)cica sunt cu platina si multi miau spus ca asta ar fi problema. Ce imi recomandati sa schimb bujiile sau sa mai dau un sfert de tura la aer,carb. sunt reglate la 2 ture. MULTUMESC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 (editat) Adica cum iti intrerupe? Se opreste motoru sau iti da in nas? Editat Mai 11, 2009 de Survolaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 Banuiesc ca nu mai trage / are un gol de putere dar daca ar folosi search ar gasi in mare parte cum sa rezolve problema. Bujile acelea nu sunt cu platina sunt cu IRIDIUM dar asta aflai tot cu SEARCH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 fenomenul de detonare apare in general doar la benzina proasta (CO 95) sau si la benzina buna (CO 98, 100)? Intreb fiindca eu la a mea ii pun de obicei 100 insa de cateva ori am fost nevoit sa ii pun 95 si am auzit ceva zgomote ciudate; de atunci evit cu desavarsire sa ii mai pun 95. vaca mea (batrana) mere mai bine cu 95 decat cu 98 si parca si consuma mai putin cu 95 dect cu 98. Ce te face sa crezi ca, capritza ta e mai sensibila? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 Am pus mai demult pozele astea cu tot cu explicatia problemei bujiei, aici: http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?showtopic=1368 (am facut atunci si un topic pe forumul asta, la rubrica service, parca) sursa: www.dansmc.com UP cu topicul ca vine promotie noua de incepatori. bravo mane...buna initiativa sa faci UP unui asa topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Detonatia are ca si cauza numai avansul incorect, si apare in momentul in care scanteia vine ceva mai repede, cand pistonul nu a ajuns inca la TDM (adica inca este in urcare); din acest motiv, este o creste foarte mare si brutala de presiune in camera de ardere, care cauzeaza detonatia; intr-adevar, avansul incorect poate avea mai multe cauze, dal la motoarele pe injectie in general majoritatea acestor cauze sunt "corectate" de senzorul de detonatie (knock sensor) care ii spune ECU-ului sa intarzie scanteie cu cateva grade. Cat despre benzine, nu cred ca este inca vreun producator care sa recomande cifre octanice de peste 95, la fel cum nu cred nici ca la noi s-ar gasi ceva de peste 98 Bujia la fel, trebuie sa fie cea recomandata de producator daca nu au fost aduse modificari motorului (marirea raportului de compresie, etc). Daca sunt modificari, atunci intr-adevar probabil va trebui o bujie mai "rece", da deja discutiile sunt mult mai aprofundate si nu sunt multi oameni care fac fata, si de aceea sie u ma voi opri aici Numa bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 vaca mea (batrana) mere mai bine cu 95 decat cu 98 si parca si consuma mai putin cu 95 dect cu 98. Ce te face sa crezi ca, capritza ta e mai sensibila? La fel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Topicul este ca vinul.... cu cat este mai vechi, este mai bun... ( valabil pe motociclism.ro ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Astea cu 95, 98, 100 super + super ++++ tin in mare masura de marketing. Eu nu am inteles de ce in austria aia au 2 tipuri de benzina: normala (CO90) si SUPER (CO 95). La noi nici vorba de CO90 si asa daca bagi de 95 se zice ca faci economie . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Iunie 20, 2009 Share Postat Iunie 20, 2009 De multe ori neglijată, bujia este esențială pentru buna funcționare a motocicletei. În plus, explicăm Âşi cifra octanică. CiteÂşte mai mult daca ai o bujie noua(curata ) consumul este mai mic ? si daca ai un filtru de aer sprort cum e cu - compresia , stica motorul cu timpu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Iunie 22, 2009 Share Postat Iunie 22, 2009 Daca motorul este in stare tehnica buna, bujia ar trebui sa mearga atat cat recomanda producatorul fara probleme. De acolo in sus, deja pot sa apara probleme, la fel cum pot sa apara daca sunt probleme la motor (amestec incorect, avans incorect, consum de ulei, etc); evident ca atunci poate creste si consumul. despre filtrul de aer sport s-au scris foarte multe, mai ales pe forumurile de masini, dar aplicatiile sunt aceleasi si la motociclete: Filtrele de aer sport (dar numai de calitate - de exemplu K&N), nu strica motorul, nu lasa sa treaca mizeria, etc. Are 2 mari avantaje: daca este intretinut corespunzator, intr-adevar este mai putin restrictiv decat filtrele de aer clasice, si mai ales nu trebuie inlocuit Dar repet, doar cele de calitate. Am pe masina K&N de 30.000 km, si clapeta de acceleratie este curata, traseul de admisie la fel. p.s. scuze de offtopic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Haribo Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 Am si eu nevoie de niste buji pentru un kawasaki 500GPZ din 1992 cred ca este bujiile nu da bine schanteie sau poate sa fie si alceva ma poate sa ajute cineva daca sand bujiile sami spuneti din care sa iau va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 poate gasesti aici http://www.manualedereparatie.info/categorii/kawasaki.html sau mai cauta pe forum, este un topic unde poti sa afli exact ce tip de bujii ai nevoie, pentru foarte multe tipuri de motocicleta. si nu te supara, mai editeaza putin inainte sa postezi...nu sae prea intelege ce vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 sau aici http://www.ngk.de/Produktausgabe.403.0.htm...ASAKI&m=500 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Iulie 5, 2009 Share Postat Iulie 5, 2009 (editat) Imi cer scuze.,editez...prietene, tu abia scrii romaneste(nu vreau sa-mi imaginez cum vorbesti) si vrei sa fii ajutat in legatura cu problema ta ? Editat Iulie 5, 2009 de razvanusv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 6, 2009 Share Postat Iulie 6, 2009 Imi cer scuze.,editez...prietene, tu abia scrii romaneste(nu vreau sa-mi imaginez cum vorbesti) si vrei sa fii ajutat in legatura cu problema ta ? probabil mai bine ungureste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogat Postat Iulie 6, 2009 Share Postat Iulie 6, 2009 Dragi motociclisti de ce va afectati mereu de scrisul cate unuia care nu se stie din ce motive a scris total aiurea?...poate nu e roman 100%....poate s-a grabit foarte tare cand a scirs(mai rar)....etc.Incercati sa nu mai criticati ca nu ajuta din pacate la nimic.Daca puteti sa il ajutati pe om o faceti daca nu, nu.Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Iulie 6, 2009 Share Postat Iulie 6, 2009 scautha shi tu pe Louis.de shi vizi ackolo daca este sau nu bujii pi ztoc Las-o frate cat de nestiutor de limba romana sa fii sa nu poti scrie corect? PS: chiar poti cauta pe Louis ce bujii sunt pt modelul tau de Kawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.