Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

. daca stai sa cauti sunt destule topicuri aici la service cu HONDAAAAAA :wink:

In care la final se afla ca de fapt cu are nimic ... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator corleone
mergea ceas pana cand nu mai mergea , asta era cauza rateurilor :wink:

 

 

pana la urma mai multi electrozi inseamna bujii iridiu, sau sunt bujii iridiu si cu un singur electrod ?

din ce stiu eu mai multi electrozi nu garanteaza scanteie la cel mai apropiat electrod decat cand exista o diferenta intre distantele dintre electrozi altfel e si sansa ca scanteia sa se imparta si sa fie mai slaba .

de volumul camerei de ardere, pozitionarea bujiei, amestec , depinde si modelul bujiei recomandate de producator

 

Daca are mai multi electrozi nu inseamna ca bujia este iridiu. Oricum, indiferent daca iti iei cu iridiu sau nu trebuie sa cumperi bujii recomandate de producator, restul sunt povesti.

 

Mesaj completat

Problema. Am auzit ca sunt foarte proaste in cazul unui motor pe carburatie, adica tin o luna - doua si apoi se duc, are cineva iridium pe carburatie ?

 

Nu este adevarat, merg foarte bine si pe carburatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am iridiu pe carburatie, deja au 12000km facuti sezonul trecut si nu sunt probleme.

initial am acut cu platina(asa am cumparat-o), dar cum din 4 mergeau doar 2 bine a trebuit sa le schimb. pe moment nu am avut bani de unele cu iridiu si am luat normale.au mers perfect. pana cand am cumparat cu iridiu si le-am schimbat. nu am vazut nici o diferenta majora, consumul este acelasi, relantiul este la fel, la putere nu-mi dau seama sa fi crescut.

poate ca or sa tina mai mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o problema cu pornirea la rece ,la un moment dat indemnat de un prieten am cumparat 2 bujii cu iridium care spre uimirea mea a imbunatatit semificativ pornirea la rece , ulterior am constatat ca i-mi pornea greu la rece ca era compresia pe ambii cilindri foarte mica, pot sa mai spun ca dupa ce am inceput sa folosesc bujiile cu iridium,motorul este mai "elastic",se comporta mai bine in ture mai mici decit cu bujiile clasice care l-am avut inainte.Nu contest bujiile clasice dar in cazul meu bujiile cu iridium mi-au fost de mare ajutor.Precizez ca motorul este unul pe carburatie,GPZ 500 S

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.Am o intrebare pentru cei cunoscatori ai mecanicii.As vrea sa-i pun motocicletei mele (buji cu varf de iridium).Motocicleta este un gsx600 f an 92-la magazinul de piese moto mi s-a spus ca nu se poate.SA FIE ADEVARAT din cauza vechimii.

Am constatat , ca aceste buji nu se ineaca.Constatarea am observat-o pe zx6r punandu-i iridium.

VA MULTUMESC ANTICIPAT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti pune si iridium (DR8EIX - http://ngk.com/results_appOther.asp?otherM...6590&mfid=1 ) dar esti sigur ca DOAR asta e problema? Adica mai bine te duci si la un mecanic sa verifici compresia si carburatia, daca tot vrei sa faci o treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

pune fara probleme, am pe cineva care are gsx1100f din 89 si chiar i-au imbunatatit relanti-ul(nu mai oscileaza turometrul) si pornirea. Cum a zis si Thomas .....DR8EIX, cine zice ca nu se poate ..mai bine tace, pentru ca le gasesti exact pe modelul tau, tip si an pe site. Nu inteleg de ce unii refuza chestiile noi, care pot fi la caracteristici cel putin egale cu cele de generatie mai veche, dar in general sunt mai mult sau mai putin superioare.

Editat de G-UNIT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba ca nu se pot pune, se pot pune foarte bine.

 

E vorba ca iridiumul aduce un plus acolo unde un gsx din 92 nu ajunge niciodata.

Iridiumul are un punct de topire foarte ridicat ceea ce permite electrozi mai subtiri, eventual bobine aftermarket mai puternice, scanteie mai constanta, si ca urmare mai putine "miss-fire"-uri la turatii extreme. Lucruri care nu se aud sau vad cu ochiul liber dar se vad intr-un plus de ordinul procentelor in puterea de varf.

 

Tu nu vei simti nimic in afara de pretul mai mare si de faptul ca le vei schimba mai des pentru ca se umplu de calamina mai usor.

 

Cel mai bun lucru care i se poate intampla unui gsx din 92 sunt consumabile conform manualului motocicletei (inclusiv cauciucuri, lichid de frana nou nu completat, ulei de furca etc.) si reglaje corecte la carburatie si distributie.

Mesaj completat

 

Ralanti-ul se imbunatateste tot timpul cand schimbi o bujie veche cu una noua, nu e meritul iridium-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Orice bujie se inneaca, chiar si una noua, sau una noua iridium, asta tine de alti parametri in functionarea motorului. Poate tine de bujii doar atunci cand sunt foarte uzate sau chiar noi, dar cu ceramica sparta.

La bujii cu iridium motorul se va comporta "mai prost la rece", dar vei avea un consum mult mai mic, vei uita de ele, se vor uza muuuult mai greu (poate exceptand cazul unei carburatii prost facute sau patrunderii uleiului in camera de ardere, asa vor capata depuneri de calamina in exces.....) Cu mana mea am pus niste bujii cu iridium pe un motor, 20000 km mai tarziu, cu aceleasi maini le-am scos, masurat si constatat uzura 0. Motorul este un ZXR750 fabricatie 1991 si sa nu iti imaginezi ca a vazut mai putin de 6 mii in regim de croaziera, asta in conditii de consum in regim extraurban 5.5 l%........ca sa nu zic 5, cateodata chiar si sub....................legenda!?.......ramane la latitudinea ta sa iei o hotarare buna

 

Orice ai face, inainte sa te duci sa iti cumperi bujiile, intra pe site-ul firmei producatoare si afla codul respectivelor bujii, sa nu ai incredere in dealer, ca s-a uitat el dupa cod etc. Ce stii tu ca iti trebuie aia sa scrie pe bujie, altfel vei ajunge sa cumperi unele mai scurte sau prea lungi.

Mult succes!

Editat de ChaosBorn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VA MULTUMESC TUTUROR.Motocicleta porneste si merge bine,numai ca oscileaza in turatii,si se ineaca usor in momentul in care nu a fost pornita o luna.

Referitor la carburatie:-un bun prieten de-al tatalui meu,care face si reface motoare de orice fel-de la motociclete rusesti, la japoneze,pana si la masini(mercedes e 200 in cazul meu)-dar nu-si castiga existenta din aceasta munca care de fapt este o pasiune, spune ca o carburatie de motocicleta nu are cum sa se deregleze decat in cazul in care motorul si carburatia sunt desfacute si refacute.Nu am vrut sa cred si ma lasat sa merg cu motocicleta lui ,o honda 1100 parca,care mergea extraordinar de bine, nesincronizandu-i carburatia de 5 ani.

VA MULTUMESC INCA ODATA CELOR CARE MI-AU RASPUNS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VA MULTUMESC TUTUROR.Motocicleta porneste si merge bine,numai ca oscileaza in turatii,si se ineaca usor in momentul in care nu a fost pornita o luna.

Referitor la carburatie:-un bun prieten de-al tatalui meu,care face si reface motoare de orice fel-de la motociclete rusesti, la japoneze,pana si la masini(mercedes e 200 in cazul meu)-dar nu-si castiga existenta din aceasta munca care de fapt este o pasiune, spune ca o carburatie de motocicleta nu are cum sa se deregleze decat in cazul in care motorul si carburatia sunt desfacute si refacute.Nu am vrut sa cred si ma lasat sa merg cu motocicleta lui ,o honda 1100 parca,care mergea extraordinar de bine, nesincronizandu-i carburatia de 5 ani.

VA MULTUMESC INCA ODATA CELOR CARE MI-AU RASPUNS.

Daca nu a sincronizat un XX (cred ca despre aceasta honda de 1100 este vorba) in 5 ani, nu stie ce pierde!

Este adevarat ca XX-ul este o motocicleta care nu se deregleaza si se strica foarte usor dar mai trebuie o sincronizare din cind in cind!

PS Crede-ma am avut 2 xx-uri pentru aproape 7 ani! ;)

Incearca si tu pentru a ta cu o sincronizare o sa vezi diferenta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Putina lume am auzit ca stie despre modul cel mai eficient de montare al bujiilor - atunci cand filetul bujiei si filetul chiulasei o permit.

Cel mai eficient mod de a monta o bujie este cu spatiul dintre cei doi electrozi catre supapele de admisie. Desigur o scanteie ramane o scanteie si va aprinde orice amestec combustibil dar cand turatia trece frecvent peste 10.000 RPM si scanteile se produc la intervale de miimi de secunda, orientarea bujiei conteaza. Exista o problema insa, din momentul in care ai pus bujia in cheie si o bagi in chiulasa, nu mai ai idee cum sunt orientati electrozii. Drept pentru care eu marchez bujia cu o carioca atunci cand o montez. La naked-uri marchez doar bujia pentru ca este vizibila, la sportive marchez cu carioca si pe prelungitorul cu care o bag in chiulasa (pentru ca este imposibil de vazut bujia), slotul dintre electrozi cum se vede in imagine. Daca dupa ce o insurubez la mana, ramane un sfert de tura pana la pozitia "spre inapoi" lucrul asta este minunat, cu o strangere de un sfert de tura cu tubulara stiu ca am montat bujia perfect. Daca nu reusiti sa montati bujia la fix, n-o strangeti prea tare pentru ca riscati sa ramaneti cu filetul rupt in chiulasa. Exista posibilitatea sa schimbati saiba de etansare cu una mai subtire sau mai groasa pentru a aduce bujia in pozitia dorita.

post-14189-1269329282_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu as fi curios de explicație, ținand cont de faptul ca scanteia vine la ceva vreme după închiderea supapelor de admisie, si mai ales după timpul de compresie.

nu zic ca nu ar fi adevărat, dar mi-ar plăcea si o explicație :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am zis la inceput ca este doar o gaselnita. Nu este o gaselnita dar nici o descoperire epocala care va aduce cai putere in plus si litri in minus la consum. La 10.000 de ture pe minut, adica aprox. 166 ture pe secunda, supapele de admisie se deschid si se inchid de 83 de ori - motorul in 4 timpi are un ciclu complet la doua ture. Adica intr-o singura secunda se petrec 83 de astfel de evenimente - o deschidere la 12 miimi de secunda. Motivul pentru care ar fi mai istet ca amestecul carburant sa intre direct spre fanta dintre electrozi unde se da scanteia este tocmai timingul foarte rapid la astfel de turatii. Nu am testat pe dyno aceasta metoda, nu am comparatie intre metoda asta si o asezare aleatoare sau diametral opusa a bujiei in chiulasa. Am citit mai demult despre asta si de atunci asa montez bujiile. Atunci am zis intuitiv ca asa trebuie sa fie mai bine. Basca, la mine s-a potrivit de fiecare data ca bujia sa se infileteze asa cum am vrut deci n-am schimbat saibe. Nu am rezultate stiintifice sau studii cu care sa va conving dar sigur puteti sa va ganditi si voi daca o fi sau n-o fi mai bine :rose: Sau si mai bine, sa facem un test comparativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca pipele de la trotineta mea au luat-o razna si am tot cautat sa le inlocuiesc.

Mecanicul spune ca e riscant sa iau second hand pentru ca pot sa ma tina prea putin, iar pe internet am comandat NGK XD05F (care peste tot e dat ca inlocuitor pentru cbr 900 rr 1997) si nu incap, sunt prea scurte (au 70 mm fata de 100 mm cat au cele de pe ea).

am eu vreo modificare la motor de nu incap, sau trebuie alt model de pipa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e bine sa le schimbi.

Da, probabil e o neclaritate in catalogul lor, cauta chiar pentru alt model sau alt an acelasi model si vezi sa fie lungimea care trebuie.

Sigur motocicleta nu are nimic modificat in sensul asta.

 

Nu insinuez nimic, dar la multe motociclete se crede ca anul primei inmatriculari trecut in C.I. este anul fabricatiei, dar de multe ori nu este chiar asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motocicleta chiar este din 1997, si in catalogul dealerului ca si pe site-urile unde m-am uitat este trecut acelasi model, si se pare ca si la modelul 98-99 e tot aceeasi pipa. chiar nu mai inteleg :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motocicleta chiar este din 1997, si in catalogul dealerului ca si pe site-urile unde m-am uitat este trecut acelasi model, si se pare ca si la modelul 98-99 e tot aceeasi pipa. chiar nu mai inteleg ;)

Vezi de la ce dealer le cumperi, ca si eu am vrut la un moment dat sa schimb fisele si pipele la GS, cu NGK, cu toate ca alea OEM erau bune. Alea originale au vreo 10 cm lungime (pipele), iar alea de la NGK aveau vreo 3 cm :cheers:

 

Mecanicul insista ca sa le imping mai tare ca intra ele ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asa insista si asta, sa imping ca intra ele, desi e diferenta de 3 cm ... ma gandesc ca poate o fi alt model de la ngk mai lung cu aceleasi proprietati ?

Mesaj completat

si totusi chiar nu exista un echivalent la ele de la NGK ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura diferenta intre clasice si iridium e ca ultimele au elementul din..IRIDIUM.iar acest metal nu se toceste,nu tre facuta distanta cu lera,etc.in rest aceiasi bujie.

eu mi-am pus iridium pe a mea,injectie si nu se simte nicio diferenta..nu fuge mai tare,nu consuma mai putin...etc

diferenta de pret este doar pt ca e tehnologie noua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus IRIDIUM pe motor pe carburatie si nu am simtit nici o diferenta fata de cele "clasice".

 

Din ce am citit, iridiumul, pe langa bune proprietati de conductivitate, este si mai rezistent la uzura provocata de arcul electric si temperatura inalta din camera de ardere. Aceasta din urma, in anumite conditii, este insa o sabie cu doua taisuri, daca din anumite motive un motor merge prea incins electrodul bujiei nu se va mai topi ca sa ne anunte din timp.

 

In rest, ca la orice bujie clasica, trebuie tinut cont de indicele termic corespunzator fiecarui motor.

 

Strict subiectiv, consider ca nu'si merita banii, cel putin pe motoare de generatie mai veche.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ce ma intereseaza pe mine/noi NU am aflat de la tine, ideea era sa aflam cum merge pe carburatie ...

 

Aaaa si inca ceva: M-ati spart fratilor cu Honda voastra, Honda in sus, Honda in jos ... daca stai sa cauti sunt destule topicuri aici la service cu HONDAAAAAA :cheers:

 

 

ok, se pare ca n am facut o gluma prea buna. scuze, so..Hondaaa e la fel ca orice alt motor,sa le stapanim sanatosi

din experintea mea ( care a fost pe aceasta marca) - tinand cont de ce spune cartea motocicletei cred ca raspunsul meu este la obiect - daca in cartea celor pe carburatie zice de iridiu, asa sa fie

ce incercam sa spun este ca toata aceasta " mareata" " bujie" nu e un subiect de dezbatut pe toate partile - pui bujia care scrie, ai girja de motor si te dai.

- un motor ingrijit nu are voie sa" pape" bujii

respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...