Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

Probabil ca inainte erau bujiile pe duca si din acest motiv iti dadea in nas in 5-a la 50km/h ca sa nu mai vb de efectul placebo. Mie imi porneste mobra la sfert cu bujii normale iar de mers imi merge perfect in orice turatie (CBR600F2), daca bag iridium oare cum va porni pe urma? doar ii bag cheia in contact?

Nu zic ca bujiile iridium nu sunt bune dar nu mai aplecati urechea la povestile din reclama sau de pe net, avantajul net si dupa parerea mea si singurul este durata de viata mai mare care in timp duce la economii financiare si trecerea mai rara pe la service.

Cred ca am fost destul de clar. Cu bujiile normale vechi (15000km) si cu bujii normale Denso noi motorul dadea in nas la 50-55km/h in vit 5. Dupa 5000km am schimbat din nou bujiile cu unele iridiu, fara sa fac nici o alta interventie la motor (reglaje, filtru aer, etc) si mersul motorului s-a schimbat mult mai ales la turatii mici. Este vorba totusi de un monocilindru pe carburatie si probabil diferenta este mai usor sezizabila decat la un motor cu mai multi cilindri si eventual mai puternic, la care ai o rezerva de putere si cuplu mai mare in orice situatie. Asta am simtit eu si nu este placebo sau reclama pt iridiu ca nu am nici un interes :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Faza cu bujiile indicare am auzit-o si eu, adica un tip punea pe nepra lui bujii normale de dacie, avand bineinteles bobine de dacie, problema era ca, nu ii pornea decat o singura data cu bujiile alea. Noi le lua, le punea si ii pornea beton si mergea ok, dupa ce oprea nu mai pornea neam, daca punea bujiile pe altceva mergeau ok sau daca schimba bujiile la el pornea. In final a bagat bujiile indicate de manual si nu i-a mai facut faze deloc.

 

 

Incercati totusi sa va abtineti de la off-topic se vrea un raspuns concret despre bujiile iridium si atat.

 

Problema. Am auzit ca sunt foarte proaste in cazul unui motor pe carburatie, adica tin o luna - doua si apoi se duc, are cineva iridium pe carburatie ?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut pe xt, m-a tzinut aproape un an, apoi a inceput sa dea rateuri cand era in sarcina motoru, n-am avut bani sa cumpar alta tot cu iridium si am pus normala, merge ceas. pe carburatie... si cea cu iridium mergea perfect inainte sa inceapa rateurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercati totusi sa va abtineti de la off-topic se vrea un raspuns concret despre bujiile iridium si atat.

 

Problema. Am auzit ca sunt foarte proaste in cazul unui motor pe carburatie, adica tin o luna - doua si apoi se duc, are cineva iridium pe carburatie ?

 

Rasuns concret: am iridium pe atv 50 cc (2timpi),atv 250cc (4timpi),scuter 200cc (4t),scuter 50cc (4t)!Toate pe carburatie si monocilindrice!Pe scuterul de 200 am schimbat-o la 20000km,pentru ca mai aveam una si am socotit ca ia ajuns cat a stat pe motor,ea este buna in continuare!

Pe atv-uri le am de 4000 respectiv 5000km!

Important este sa iei varinta iridium a celei normale si nu altceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergea ceas pana cand nu mai mergea , asta era cauza rateurilor :wink:

 

 

pana la urma mai multi electrozi inseamna bujii iridiu, sau sunt bujii iridiu si cu un singur electrod ?

din ce stiu eu mai multi electrozi nu garanteaza scanteie la cel mai apropiat electrod decat cand exista o diferenta intre distantele dintre electrozi altfel e si sansa ca scanteia sa se imparta si sa fie mai slaba .

de volumul camerei de ardere, pozitionarea bujiei, amestec , depinde si modelul bujiei recomandate de producator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So, 3 motoare,

2 cu iridiu, una ..normala

 

1. xx1100 - are 45.000, bujiile originale..merge ceas

2. varadero - schimbate la 48.000 ( dehm, ca in carte, ) - merge LA FEL, cele vechi aratau perfect

3. SLR ( monocilindur) - are inca bujia originala, are 27.000 km. Am cumpart una noua pe la 12.000 si de atunci o " plimb" cu mine,. nemontata.

motorul merge ceas ( anul 1998 ) deci bujia aia e batrana rau :wink:

 

 

la 1, 2 - iridiu -

3 - normala

 

concluzia..habar n am cum poate cineva sa schimbe bujia ( iile ) in mai putin de 20,.000 km. ambele motoare sunt pe injectie ( 1, 2)

 

cu saufara iridium.

 

concluzia 2 - HONDAAAAAA ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

concluzia..habar n am cum poate cineva sa schimbe bujia ( iile ) in mai putin de 20,.000 km. ambele motoare sunt pe injectie ( 1, 2)

hai sa-ti zic eu cum: cu cheia de bujii.

in manual la mine scrie ca se schimba la 12000. vezi pozele de mai inainte cum arata dupa vreo 10000. se observa clar ca distanta dintre electrozi e undeva spre 0,9 mm la unul si 0,8 la celalalt, cind maximul e 0,7.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So, 3 motoare,

2 cu iridiu, una ..normala

 

1. xx1100 - are 45.000, bujiile originale..merge ceas

2. varadero - schimbate la 48.000 ( dehm, ca in carte, ) - merge LA FEL, cele vechi aratau perfect

3. SLR ( monocilindur) - are inca bujia originala, are 27.000 km. Am cumpart una noua pe la 12.000 si de atunci o " plimb" cu mine,. nemontata.

motorul merge ceas ( anul 1998 ) deci bujia aia e batrana rau ;)

 

 

la 1, 2 - iridiu -

3 - normala

 

concluzia..habar n am cum poate cineva sa schimbe bujia ( iile ) in mai putin de 20,.000 km. ambele motoare sunt pe injectie ( 1, 2)

 

cu saufara iridium.

 

concluzia 2 - HONDAAAAAA :laugh:

 

Tocmai ce ma intereseaza pe mine/noi NU am aflat de la tine, ideea era sa aflam cum merge pe carburatie ...

 

Aaaa si inca ceva: M-ati spart fratilor cu Honda voastra, Honda in sus, Honda in jos ... daca stai sa cauti sunt destule topicuri aici la service cu HONDAAAAAA :wink:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
mergea ceas pana cand nu mai mergea , asta era cauza rateurilor :wink:

 

 

pana la urma mai multi electrozi inseamna bujii iridiu, sau sunt bujii iridiu si cu un singur electrod ?

din ce stiu eu mai multi electrozi nu garanteaza scanteie la cel mai apropiat electrod decat cand exista o diferenta intre distantele dintre electrozi altfel e si sansa ca scanteia sa se imparta si sa fie mai slaba .

de volumul camerei de ardere, pozitionarea bujiei, amestec , depinde si modelul bujiei recomandate de producator

 

Daca are mai multi electrozi nu inseamna ca bujia este iridiu. Oricum, indiferent daca iti iei cu iridiu sau nu trebuie sa cumperi bujii recomandate de producator, restul sunt povesti.

 

Mesaj completat

Problema. Am auzit ca sunt foarte proaste in cazul unui motor pe carburatie, adica tin o luna - doua si apoi se duc, are cineva iridium pe carburatie ?

 

Nu este adevarat, merg foarte bine si pe carburatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am iridiu pe carburatie, deja au 12000km facuti sezonul trecut si nu sunt probleme.

initial am acut cu platina(asa am cumparat-o), dar cum din 4 mergeau doar 2 bine a trebuit sa le schimb. pe moment nu am avut bani de unele cu iridiu si am luat normale.au mers perfect. pana cand am cumparat cu iridiu si le-am schimbat. nu am vazut nici o diferenta majora, consumul este acelasi, relantiul este la fel, la putere nu-mi dau seama sa fi crescut.

poate ca or sa tina mai mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o problema cu pornirea la rece ,la un moment dat indemnat de un prieten am cumparat 2 bujii cu iridium care spre uimirea mea a imbunatatit semificativ pornirea la rece , ulterior am constatat ca i-mi pornea greu la rece ca era compresia pe ambii cilindri foarte mica, pot sa mai spun ca dupa ce am inceput sa folosesc bujiile cu iridium,motorul este mai "elastic",se comporta mai bine in ture mai mici decit cu bujiile clasice care l-am avut inainte.Nu contest bujiile clasice dar in cazul meu bujiile cu iridium mi-au fost de mare ajutor.Precizez ca motorul este unul pe carburatie,GPZ 500 S

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.Am o intrebare pentru cei cunoscatori ai mecanicii.As vrea sa-i pun motocicletei mele (buji cu varf de iridium).Motocicleta este un gsx600 f an 92-la magazinul de piese moto mi s-a spus ca nu se poate.SA FIE ADEVARAT din cauza vechimii.

Am constatat , ca aceste buji nu se ineaca.Constatarea am observat-o pe zx6r punandu-i iridium.

VA MULTUMESC ANTICIPAT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti pune si iridium (DR8EIX - http://ngk.com/results_appOther.asp?otherM...6590&mfid=1 ) dar esti sigur ca DOAR asta e problema? Adica mai bine te duci si la un mecanic sa verifici compresia si carburatia, daca tot vrei sa faci o treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

pune fara probleme, am pe cineva care are gsx1100f din 89 si chiar i-au imbunatatit relanti-ul(nu mai oscileaza turometrul) si pornirea. Cum a zis si Thomas .....DR8EIX, cine zice ca nu se poate ..mai bine tace, pentru ca le gasesti exact pe modelul tau, tip si an pe site. Nu inteleg de ce unii refuza chestiile noi, care pot fi la caracteristici cel putin egale cu cele de generatie mai veche, dar in general sunt mai mult sau mai putin superioare.

Editat de G-UNIT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba ca nu se pot pune, se pot pune foarte bine.

 

E vorba ca iridiumul aduce un plus acolo unde un gsx din 92 nu ajunge niciodata.

Iridiumul are un punct de topire foarte ridicat ceea ce permite electrozi mai subtiri, eventual bobine aftermarket mai puternice, scanteie mai constanta, si ca urmare mai putine "miss-fire"-uri la turatii extreme. Lucruri care nu se aud sau vad cu ochiul liber dar se vad intr-un plus de ordinul procentelor in puterea de varf.

 

Tu nu vei simti nimic in afara de pretul mai mare si de faptul ca le vei schimba mai des pentru ca se umplu de calamina mai usor.

 

Cel mai bun lucru care i se poate intampla unui gsx din 92 sunt consumabile conform manualului motocicletei (inclusiv cauciucuri, lichid de frana nou nu completat, ulei de furca etc.) si reglaje corecte la carburatie si distributie.

Mesaj completat

 

Ralanti-ul se imbunatateste tot timpul cand schimbi o bujie veche cu una noua, nu e meritul iridium-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Orice bujie se inneaca, chiar si una noua, sau una noua iridium, asta tine de alti parametri in functionarea motorului. Poate tine de bujii doar atunci cand sunt foarte uzate sau chiar noi, dar cu ceramica sparta.

La bujii cu iridium motorul se va comporta "mai prost la rece", dar vei avea un consum mult mai mic, vei uita de ele, se vor uza muuuult mai greu (poate exceptand cazul unei carburatii prost facute sau patrunderii uleiului in camera de ardere, asa vor capata depuneri de calamina in exces.....) Cu mana mea am pus niste bujii cu iridium pe un motor, 20000 km mai tarziu, cu aceleasi maini le-am scos, masurat si constatat uzura 0. Motorul este un ZXR750 fabricatie 1991 si sa nu iti imaginezi ca a vazut mai putin de 6 mii in regim de croaziera, asta in conditii de consum in regim extraurban 5.5 l%........ca sa nu zic 5, cateodata chiar si sub....................legenda!?.......ramane la latitudinea ta sa iei o hotarare buna

 

Orice ai face, inainte sa te duci sa iti cumperi bujiile, intra pe site-ul firmei producatoare si afla codul respectivelor bujii, sa nu ai incredere in dealer, ca s-a uitat el dupa cod etc. Ce stii tu ca iti trebuie aia sa scrie pe bujie, altfel vei ajunge sa cumperi unele mai scurte sau prea lungi.

Mult succes!

Editat de ChaosBorn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VA MULTUMESC TUTUROR.Motocicleta porneste si merge bine,numai ca oscileaza in turatii,si se ineaca usor in momentul in care nu a fost pornita o luna.

Referitor la carburatie:-un bun prieten de-al tatalui meu,care face si reface motoare de orice fel-de la motociclete rusesti, la japoneze,pana si la masini(mercedes e 200 in cazul meu)-dar nu-si castiga existenta din aceasta munca care de fapt este o pasiune, spune ca o carburatie de motocicleta nu are cum sa se deregleze decat in cazul in care motorul si carburatia sunt desfacute si refacute.Nu am vrut sa cred si ma lasat sa merg cu motocicleta lui ,o honda 1100 parca,care mergea extraordinar de bine, nesincronizandu-i carburatia de 5 ani.

VA MULTUMESC INCA ODATA CELOR CARE MI-AU RASPUNS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VA MULTUMESC TUTUROR.Motocicleta porneste si merge bine,numai ca oscileaza in turatii,si se ineaca usor in momentul in care nu a fost pornita o luna.

Referitor la carburatie:-un bun prieten de-al tatalui meu,care face si reface motoare de orice fel-de la motociclete rusesti, la japoneze,pana si la masini(mercedes e 200 in cazul meu)-dar nu-si castiga existenta din aceasta munca care de fapt este o pasiune, spune ca o carburatie de motocicleta nu are cum sa se deregleze decat in cazul in care motorul si carburatia sunt desfacute si refacute.Nu am vrut sa cred si ma lasat sa merg cu motocicleta lui ,o honda 1100 parca,care mergea extraordinar de bine, nesincronizandu-i carburatia de 5 ani.

VA MULTUMESC INCA ODATA CELOR CARE MI-AU RASPUNS.

Daca nu a sincronizat un XX (cred ca despre aceasta honda de 1100 este vorba) in 5 ani, nu stie ce pierde!

Este adevarat ca XX-ul este o motocicleta care nu se deregleaza si se strica foarte usor dar mai trebuie o sincronizare din cind in cind!

PS Crede-ma am avut 2 xx-uri pentru aproape 7 ani! ;)

Incearca si tu pentru a ta cu o sincronizare o sa vezi diferenta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Putina lume am auzit ca stie despre modul cel mai eficient de montare al bujiilor - atunci cand filetul bujiei si filetul chiulasei o permit.

Cel mai eficient mod de a monta o bujie este cu spatiul dintre cei doi electrozi catre supapele de admisie. Desigur o scanteie ramane o scanteie si va aprinde orice amestec combustibil dar cand turatia trece frecvent peste 10.000 RPM si scanteile se produc la intervale de miimi de secunda, orientarea bujiei conteaza. Exista o problema insa, din momentul in care ai pus bujia in cheie si o bagi in chiulasa, nu mai ai idee cum sunt orientati electrozii. Drept pentru care eu marchez bujia cu o carioca atunci cand o montez. La naked-uri marchez doar bujia pentru ca este vizibila, la sportive marchez cu carioca si pe prelungitorul cu care o bag in chiulasa (pentru ca este imposibil de vazut bujia), slotul dintre electrozi cum se vede in imagine. Daca dupa ce o insurubez la mana, ramane un sfert de tura pana la pozitia "spre inapoi" lucrul asta este minunat, cu o strangere de un sfert de tura cu tubulara stiu ca am montat bujia perfect. Daca nu reusiti sa montati bujia la fix, n-o strangeti prea tare pentru ca riscati sa ramaneti cu filetul rupt in chiulasa. Exista posibilitatea sa schimbati saiba de etansare cu una mai subtire sau mai groasa pentru a aduce bujia in pozitia dorita.

post-14189-1269329282_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...