Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 977
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Filtru de aer: Miww, element de hartie, standard, nou. (suspectez filtrul; poate influenta chiar ata de mult culoarea bujiilor?)

 

 

Normal ca da, el e factorul cel mai important care influenteaza, dupa nivelul din carb si marimea jiclorului principal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru Belbody: e Transalp 600. Am fost atent cand am montat cutia de aer si vine bine.

 

pentru Pedros: manualul zice ca reglajul se incepe de la 2,5 ture, dupa care invarti stanga/dreapta, etc, stii procedura. Asa am facut si am observat ca la 3, respectiv 3,5 ture merge cel mai bine. In plus, peste 3000 de ture nu mai conteaza reglajul asta de aer. Eu am mers cu 4000-5000 de ture.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La transalp tendinta generala e sa fie albe bujiile, am patit si eu si nu mi-am batut capul ever, la ambele motoare pe care le-am avut.

 

In plus, daca inainte au fost albe si apoi ai facut ceva reglaje, abia dupa mult timp o sa ajunga la culoarea caramizie, dupa cateva sute de km. Nu-ti bate capul, sfatul meu

 

Negre n-o sa le faca niciodata.. nici daca papa tone de ulei sau daca dai nivelul in carburi la maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru Belbody: e Transalp 600. Am fost atent cand am montat cutia de aer si vine bine.

 

pentru Pedros: manualul zice ca reglajul se incepe de la 2,5 ture, dupa care invarti stanga/dreapta, etc, stii procedura. Asa am facut si am observat ca la 3, respectiv 3,5 ture merge cel mai bine. In plus, peste 3000 de ture nu mai conteaza reglajul asta de aer. Eu am mers cu 4000-5000 de ture.

pune-le la 2.5.

 

Salut!

 

2 in V, carburatie, 2 bujii pe cilindru.

 

Am scos bujiile si am vazut ca sunt albe(amestec sarac). Am dat jos carburatoarele si am vazut ca plutitoarele stateau cu 1 mm mai jos (nivel sub standard) decat zice manualul. Le-am pus la cat trebuie si 700 de km mai tarziu, bujiile sunt tot albe. Motocicleta porneste perfect (rece/cald), ralanti stabil, se tureaza bine, consumul pare sa fie normal, intr-un cuvant merge perfect.

 

 

Bujii: NGK, noi, cifra termica standard, indicata de manual.

Filtru de aer: Miww, element de hartie, standard, nou. (suspectez filtrul; poate influenta chiar ata de mult culoarea bujiilor?)

Robinet rezervor: site curatate, are debit normal.

Carburatoare: curatate, suflate cu aer comprimat, membrane bune, nivel plutitor reglat conform manualului, sincronizate, suruburi ralanti (pilot screw) reglate (unul 3 ture, celalalt 3,5 ture), cuiul de dozaj (cel care se ridica odata cu pistonasul) are pozitie fixa, nu se poate ridica/lasa. Doar pistonasele carburatoarelor au uzuri minime, in rest totul arata ca nou.

Exploatare: intre 4000 si 5000 de ture, adica aproximativ la jumatatea plajei de turatie

 

 

 

Doua mentiuni:

1) bujiile au fost cafenii si cu vechiul nivel (mai mic cu 1 mm), apoi s-au albit, apoi am marit eu nivelul cu 1 mm dar degeaba;

2) de proba, am pus si bujii mai reci (pentru mers pe autostrada, la turatii inalte) dar si astea se fac tot albe.

 

 

 

 

 

 

 

Din ce cauza credeti ca bujiile sunt in continuare albe?

 

Multumesc!

daca e prea mult aer nu se tureaza bine, se tureaza prea bine, adica prea tare, adica ai bujiile albe

 

Asa face "drujba" (Sthil) mea cand ramane fara benzina ... se tureaza

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e din ciclul : "l-am desfacut sa vad de ce merge"

 

 

+ 1

 

if it ain't broke, don't fix it

 

 

 

Dar voi din ce cauza intindeti periodic lantul? Fiindca dupa parerea voastra nu e stricat si n-aveti motive sa umblati acolo.

 

E de bun simt sa iti dai seama ca mersul cu amestec sarac scurteza viata unui motor. In ce proportie, habar n-am.

 

Sa nu-mi spuneti ca suneti genul de oameni care pentru chestii banale va duceti cu motocicleta la mecanic, dar pe forum mai lasati cate un sfat.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar voi din ce cauza intindeti periodic lantul? Fiindca dupa parerea voastra nu e stricat si n-aveti motive sa umblati acolo.

 

E de bun simt sa iti dai seama ca mersul cu amestec sarac scurteza viata unui motor. In ce proportie, habar n-am.

 

Sa nu-mi spuneti ca suneti genul de oameni care pentru chestii banale va duceti cu motocicleta la mecanic, dar pe forum mai lasati cate un sfat.

e hai ,acum mai glumim si noi , nu am putut sa ma abtin cand am vazut ,citez din ce ai scris tu ,:"intr-un cuvant merge perfect"

pai daca merge perfect ce rost avea sa o desfaci? intelegi ,pur si simplu ma pufnit rasul ...

Editat de hannspree
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar voi din ce cauza intindeti periodic lantul? Fiindca dupa parerea voastra nu e stricat si n-aveti motive sa umblati acolo.

 

E de bun simt sa iti dai seama ca mersul cu amestec sarac scurteza viata unui motor. In ce proportie, habar n-am.

 

Sa nu-mi spuneti ca suneti genul de oameni care pentru chestii banale va duceti cu motocicleta la mecanic, dar pe forum mai lasati cate un sfat.

Mie doar mecanicul imi intinde lantul, eu cel mult il curat si in ultimul timp l-am curatat atat de prost ca a murit cam la 10,000 km :unsure:

Sau te adresai doar mecanicilor moto de pe forum? Ca astia sunt rupti cu munca in sezonul asta si nu prea apuca sa intre pe forum ca de exemplu trebuie sa-mi schimbe mie lantul zilele astea cand vine lantul ala :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai de verificat asa :

 

1. Daca sunt bujiile pentru motocicleta corecta - heat range.

2. Avansul

3. Amestecul.

4. Colierele care prind carburatoarele de motor ( vezi sa nu traga ceva aer pe acolo )

5. Supapele sa nu deschida cum trebuie.

6. Vezi si lichidu de racire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de verificat se verifica oarecum simplu, de modificat nu prea ai cum decat la cele cu cdi aftermarket programabil, referitor la transplant, am fix aceeasi problema de 2 zile, se da un 2v, bujii iridium, filtru k&n, toba sport, merg cu configuratia asta de 1 an, toate bune pana m-am gandit sa curat carbelitoarele, verificat membranele inclusiv cele de air cut off si sunt intregi, nu am atins surubul de sincronizare, nu m-am atins de pozitia plutitoarelor, doar am dat niste spray si am suflat cat am putut fara aer comprimat, pus la loc, rateuri la greu pe deccelerare si bujii albe, surubele de aer sunt deschise la 3,5 ture, daca le mai inchid da rateuri si mai rau.

bujiile aveau culoarea perfect cafenie inainte de curatare :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avansu se verifica cu pizdolu de verificat avansu si de modificat depinde de mobra.

Ori prin CDI programabil, cum zicea cineva mai sus ori daca mobra permite, prin schimbarea pozitiei senzorilor de aprindere, care poa' sa fie cu efect HALL sau pick-up coils. La mine de exemplu pot modifica pozitia senzorilor destul de usor ;)

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai aratati-mi bre si mie unde e surubul de reglat avansul la japonezele cu aprindere cu senzor....

daca ati sti cat l-am cautat.....

a, si fereastra aia unde se verifica cu stroboscopu'...

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, de verificat merge la transalp, dar daca nu ai CDI aftermarket nu poti modifica/regla nimic.

 

E normal sa fie bujii mai albicioase la Transalp, mai zic odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avansul se modifica sau nu dar bujiile noastre tot albe sunt :)

 

relith, la tine e putin diferita problema fiindca ai rateuri cand inchizi acceleratia. Mai mult ca sigur s-a infundat ceva cand ai umblat pe acolo. Poate niste aer comprimat ar rezolva problema. :)

 

belbody, inteleg ca tu ai avut doua motoare cu bujii deschise la culoare dar bujiile de pe motorul meu au fost cafenii iar acum sunt albe. Ceva s-a schimbat si incerc sa-mi dau seama ce anume.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul de aer si am mai zis, atentie mare la airbox cum e prins de carburi si daca acele coliere chiar strang sau ajung la maxim, par stranse dar ele nu strang cauciucul pe gatul carbului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...