Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

voi reveni si eu cu updateuri dupa ce imi voi pune iridium (acelasi producator, acelasi indicativ, nu va ganditi la nebunii cum zic unii ca pun „d-alea de Audi„)

 

Am o intrebare domnilor:

 

mobra mea merge cu bujii NGK BPR7ES (citez din manual)... daca vreau sa pun iridium corespondentul lor este cumva BPR7EIX?

intreb asta pentru ca nu vad S-ul in indicativ... (s-ar putea tocmai sa fi scris o prostie.. S-ul sa fie de la "tipul" bujiei...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da stiu asta ma refeream la diferente cati km tin una cati alta.

Mi-am pus eu cu iridiu si am uitat de ele. Anul trecut cand m-am dus sa-mi aliniez motorul mi-a zis mecanicul ca nu-mi trebuie nici un aliniat ci bujii noi ca e crapata faianta la una si rasufla si nu mai am compresie simetrica si m-a intrebat cam cat am mers cu ele. Dupa ce am socotit si i-am spus cam 23 de mii mi-a spus ca-s nebun.

Pe de alta parte unul care alearga cu un CBR1000RR prin RoSBK mi-a spus ca nu-s mult mai bune decat alea chioare ci mult mai rezistente, dar ca sa ai un castig mare in performanta trebuie sa-ti ieie din alea si mai scumpe cu platina si iridium, dar ca nu stie daca tin la fel de mult ca el le schimba dupa fiecare cursa.

 

Dupa manualele de utilizare ale motoarelor si ghidurile celor de la NGK pe care le-am citit eu, treaba sta cam asa:

- Bujia normala (aia cu EH sau asa ceva in nume) se schimba la 5-10,000km in functie de motor si conditiile de exploatare;

- Bujia cu iridiu (aia cu IX in nume), din cauza faptului ca are borna centrala ascutita are scanteia mult mai bogata. Iridumul se pune acolo ca altfel borna la forma aia s-ar topi in varf de la scanteie. In medie randamentul motorului creste cu circa 15% (fie putere fie economie la consum in functie de cum strangi de urechea dreapta a animalului) si fabricantul recomanda schimbarea bujiei la circa 15-20,000km.

- Bujia cu platina-iridiu iti creste randamentul cu mai mult (macar 20% zic ei) dar rezistenta in timp e cam ca a uneia normale.

 

Iar preturile tipice sunt 5, 20 si respectiv 30 de Euro bucata prin UE. Asa ca eu zic ca merita cu iridiu pentru mers la servici si la plimbare ca economisesti pana la urma ceva bani de la un consum ceva mai redus si ture date mai rar pe la mecanic, si din aia scumpa de tot pentru mers la curse. Si pentru aia care nu au bani de bujii noi merg si alea chioare de 18 lei bucata pana la urma, important e totusi sa scanteiasca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au, castig 15% doar datorita bujiei?

Aaauuu

Sa stii ca ultima moda (la masini scumpe si unele motociclete si scutere tot scumpe) e sa pui doua bujii pe cilindru pentru ca daca declansezi explozia din mai multe puncte ai randament al motorului mult mai bun. Astia de la NKG pretind ca din cauza faptului ca electrodul central e ascutit la varf scanteia e mult mai bogata (se declanseaza jur imprejurul chestiei aleaia, nu doar intr-un loc in centru) si ei spun ca motorul iti merge mult mai bine.

 

Eu pe un scuter (Piaggio Fly limitat electonic dar nu mecanic) am constata o reducere a consumului de benzina cu circa 10% dar foloseam acceleratia de obicei pe post de buton on/off asa ca probabil cifra corecta ar fi putut fi 15% daca as fi plecat la fel de incet de la semafor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut!

 

2 in V, carburatie, 2 bujii pe cilindru.

 

Am scos bujiile si am vazut ca sunt albe(amestec sarac). Am dat jos carburatoarele si am vazut ca plutitoarele stateau cu 1 mm mai jos (nivel sub standard) decat zice manualul. Le-am pus la cat trebuie si 700 de km mai tarziu, bujiile sunt tot albe. Motocicleta porneste perfect (rece/cald), ralanti stabil, se tureaza bine, consumul pare sa fie normal, intr-un cuvant merge perfect.

 

 

Bujii: NGK, noi, cifra termica standard, indicata de manual.

Filtru de aer: Miww, element de hartie, standard, nou. (suspectez filtrul; poate influenta chiar ata de mult culoarea bujiilor?)

Robinet rezervor: site curatate, are debit normal.

Carburatoare: curatate, suflate cu aer comprimat, membrane bune, nivel plutitor reglat conform manualului, sincronizate, suruburi ralanti (pilot screw) reglate (unul 3 ture, celalalt 3,5 ture), cuiul de dozaj (cel care se ridica odata cu pistonasul) are pozitie fixa, nu se poate ridica/lasa. Doar pistonasele carburatoarelor au uzuri minime, in rest totul arata ca nou.

Exploatare: intre 4000 si 5000 de ture, adica aproximativ la jumatatea plajei de turatie

 

 

 

Doua mentiuni:

1) bujiile au fost cafenii si cu vechiul nivel (mai mic cu 1 mm), apoi s-au albit, apoi am marit eu nivelul cu 1 mm dar degeaba;

2) de proba, am pus si bujii mai reci (pentru mers pe autostrada, la turatii inalte) dar si astea se fac tot albe.

 

 

 

 

 

 

 

Din ce cauza credeti ca bujiile sunt in continuare albe?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca e corect sa le vezi culoarea dupa ce bagi o tura in care sa ajunga la temp normala de functionare a motorului si apoi sa il opresti. Ca il incalzesti tu pe loc pana la temp aia nu cred ca e corect.

 

Si daca totu merge bine, lasa-l asa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, fac 50-100 de km la drum intins, 4000-5000 de ture si nu-l las sa stea la ralanti inainte sa scot bujiile.

 

Nu-l las asa fiindca mi-e frica sa nu topesc vreun piston cand voi merge mai tare.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Filtru de aer: Miww, element de hartie, standard, nou. (suspectez filtrul; poate influenta chiar ata de mult culoarea bujiilor?)

 

 

Normal ca da, el e factorul cel mai important care influenteaza, dupa nivelul din carb si marimea jiclorului principal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru Belbody: e Transalp 600. Am fost atent cand am montat cutia de aer si vine bine.

 

pentru Pedros: manualul zice ca reglajul se incepe de la 2,5 ture, dupa care invarti stanga/dreapta, etc, stii procedura. Asa am facut si am observat ca la 3, respectiv 3,5 ture merge cel mai bine. In plus, peste 3000 de ture nu mai conteaza reglajul asta de aer. Eu am mers cu 4000-5000 de ture.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La transalp tendinta generala e sa fie albe bujiile, am patit si eu si nu mi-am batut capul ever, la ambele motoare pe care le-am avut.

 

In plus, daca inainte au fost albe si apoi ai facut ceva reglaje, abia dupa mult timp o sa ajunga la culoarea caramizie, dupa cateva sute de km. Nu-ti bate capul, sfatul meu

 

Negre n-o sa le faca niciodata.. nici daca papa tone de ulei sau daca dai nivelul in carburi la maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru Belbody: e Transalp 600. Am fost atent cand am montat cutia de aer si vine bine.

 

pentru Pedros: manualul zice ca reglajul se incepe de la 2,5 ture, dupa care invarti stanga/dreapta, etc, stii procedura. Asa am facut si am observat ca la 3, respectiv 3,5 ture merge cel mai bine. In plus, peste 3000 de ture nu mai conteaza reglajul asta de aer. Eu am mers cu 4000-5000 de ture.

pune-le la 2.5.

 

Salut!

 

2 in V, carburatie, 2 bujii pe cilindru.

 

Am scos bujiile si am vazut ca sunt albe(amestec sarac). Am dat jos carburatoarele si am vazut ca plutitoarele stateau cu 1 mm mai jos (nivel sub standard) decat zice manualul. Le-am pus la cat trebuie si 700 de km mai tarziu, bujiile sunt tot albe. Motocicleta porneste perfect (rece/cald), ralanti stabil, se tureaza bine, consumul pare sa fie normal, intr-un cuvant merge perfect.

 

 

Bujii: NGK, noi, cifra termica standard, indicata de manual.

Filtru de aer: Miww, element de hartie, standard, nou. (suspectez filtrul; poate influenta chiar ata de mult culoarea bujiilor?)

Robinet rezervor: site curatate, are debit normal.

Carburatoare: curatate, suflate cu aer comprimat, membrane bune, nivel plutitor reglat conform manualului, sincronizate, suruburi ralanti (pilot screw) reglate (unul 3 ture, celalalt 3,5 ture), cuiul de dozaj (cel care se ridica odata cu pistonasul) are pozitie fixa, nu se poate ridica/lasa. Doar pistonasele carburatoarelor au uzuri minime, in rest totul arata ca nou.

Exploatare: intre 4000 si 5000 de ture, adica aproximativ la jumatatea plajei de turatie

 

 

 

Doua mentiuni:

1) bujiile au fost cafenii si cu vechiul nivel (mai mic cu 1 mm), apoi s-au albit, apoi am marit eu nivelul cu 1 mm dar degeaba;

2) de proba, am pus si bujii mai reci (pentru mers pe autostrada, la turatii inalte) dar si astea se fac tot albe.

 

 

 

 

 

 

 

Din ce cauza credeti ca bujiile sunt in continuare albe?

 

Multumesc!

daca e prea mult aer nu se tureaza bine, se tureaza prea bine, adica prea tare, adica ai bujiile albe

 

Asa face "drujba" (Sthil) mea cand ramane fara benzina ... se tureaza

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e din ciclul : "l-am desfacut sa vad de ce merge"

 

 

+ 1

 

if it ain't broke, don't fix it

 

 

 

Dar voi din ce cauza intindeti periodic lantul? Fiindca dupa parerea voastra nu e stricat si n-aveti motive sa umblati acolo.

 

E de bun simt sa iti dai seama ca mersul cu amestec sarac scurteza viata unui motor. In ce proportie, habar n-am.

 

Sa nu-mi spuneti ca suneti genul de oameni care pentru chestii banale va duceti cu motocicleta la mecanic, dar pe forum mai lasati cate un sfat.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar voi din ce cauza intindeti periodic lantul? Fiindca dupa parerea voastra nu e stricat si n-aveti motive sa umblati acolo.

 

E de bun simt sa iti dai seama ca mersul cu amestec sarac scurteza viata unui motor. In ce proportie, habar n-am.

 

Sa nu-mi spuneti ca suneti genul de oameni care pentru chestii banale va duceti cu motocicleta la mecanic, dar pe forum mai lasati cate un sfat.

e hai ,acum mai glumim si noi , nu am putut sa ma abtin cand am vazut ,citez din ce ai scris tu ,:"intr-un cuvant merge perfect"

pai daca merge perfect ce rost avea sa o desfaci? intelegi ,pur si simplu ma pufnit rasul ...

Editat de hannspree
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar voi din ce cauza intindeti periodic lantul? Fiindca dupa parerea voastra nu e stricat si n-aveti motive sa umblati acolo.

 

E de bun simt sa iti dai seama ca mersul cu amestec sarac scurteza viata unui motor. In ce proportie, habar n-am.

 

Sa nu-mi spuneti ca suneti genul de oameni care pentru chestii banale va duceti cu motocicleta la mecanic, dar pe forum mai lasati cate un sfat.

Mie doar mecanicul imi intinde lantul, eu cel mult il curat si in ultimul timp l-am curatat atat de prost ca a murit cam la 10,000 km :unsure:

Sau te adresai doar mecanicilor moto de pe forum? Ca astia sunt rupti cu munca in sezonul asta si nu prea apuca sa intre pe forum ca de exemplu trebuie sa-mi schimbe mie lantul zilele astea cand vine lantul ala :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai de verificat asa :

 

1. Daca sunt bujiile pentru motocicleta corecta - heat range.

2. Avansul

3. Amestecul.

4. Colierele care prind carburatoarele de motor ( vezi sa nu traga ceva aer pe acolo )

5. Supapele sa nu deschida cum trebuie.

6. Vezi si lichidu de racire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...