yo4hgx Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 ps: de cand am motociclete nu am reusit sa inec niciuna! de ce oare?! Poate pentru ca toate stiau sa inoate?... Lasand gluma la o parte, la motoarele pe carburatie clasica bujiile irridium nu ofera nici un castig in performanta (putere, consum, etc...) ci doar, si aici o sa revin, longevitate sporita. Irridium-ul este mai dur, are punctul de topire mai ridicat, proprietati superioare de conducator electric...etc., fapt ce a permis reducerea diametrului electrodului pentru concentrarea mai buna a scanteii. Bujiile irridium au nevoie de un curent mai mic pentru initierea scanteii. Din acest motiv, motoarele concepute sa functioneze cu bujii irridium au bobinele mai mici (in general bobine independente pe fiecare cilindru, incastrate in pipe) si nu vor functiona (bine) cu bujii clasice. Reciproca nu e valabila, insa alte avantaje (sesizabile) in afara longevitatii nu sunt evidente. Oricum, longevitatea este discutabila. O bujie irridium va fi mai longeviva doar daca motorul functioneaza in parametri normali: temperatura, compresie, lipsa detonatiilor... etc. altfel, desi electrodul va rezista mai bine abuzurilor materialul ceramic izolant poate ceda prematur si creea probleme, exact ca la orice alta bujie normala. Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa. pai da, asta din cauza ca, privind din punctul de vedere al unui electrician curentul "ba e , ba nu e", iar din punctul de vedere osciloscop, curentul e o sinusoida care trece ba la + ba la - . . io creca din cauza asta la motoarele 4l cu bujiile legate cate doua pe bobina, cand e partea pozitiva a alternantei pe o bujie si face scanteie, pe bujia alalta e partea negativa a semialternantei si face contrascanteie. dupa cum bine stim scanteia afecteaza electrodul central iar contrascanteia electrodul de masa. asta fiind motivul pentru care cercetatorii japonezi au creat bujia fara electrod de masa. nemaifiind electrod de masa contrascanteia nu are ce sa afecteze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Contrascanteia asta... e o figura de stil? Ca nu am mai auzit de ea pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 (editat) http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=1684 Contrascanteia asta... e o figura de stil? Ca nu am mai auzit de ea pana acum pai e simplu: se compune din "actiune" la care se adauga "contra" actiune - contraactiune masuri - contramasurimanevre - contramanevre cazuri speciale intalnim in urmatoarele situatii: medic-paramedic trasnet-paratrasnet Editat Martie 5, 2013 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Ai si-o pozã cu ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 =))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Ai si-o pozã cu ea? am pus link Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 ba ce tari sunteti...)))cand vreau sa ma binedispun..doar imi arunc ochii pe topicurile astea..si uahh..ce bine rad... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Poate pentru ca toate stiau sa inoate?... Lasand gluma la o parte, la motoarele pe carburatie clasica bujiile irridium nu ofera nici un castig in performanta (putere, consum, etc...) ci doar, si aici o sa revin, longevitate sporita. Irridium-ul este mai dur, are punctul de topire mai ridicat, proprietati superioare de conducator electric...etc., fapt ce a permis reducerea diametrului electrodului pentru concentrarea mai buna a scanteii. Bujiile irridium au nevoie de un curent mai mic pentru initierea scanteii. Din acest motiv, motoarele concepute sa functioneze cu bujii irridium au bobinele mai mici (in general bobine independente pe fiecare cilindru, incastrate in pipe) si nu vor functiona (bine) cu bujii clasice. Reciproca nu e valabila, insa alte avantaje (sesizabile) in afara longevitatii nu sunt evidente. Oricum, longevitatea este discutabila. O bujie irridium va fi mai longeviva doar daca motorul functioneaza in parametri normali: temperatura, compresie, lipsa detonatiilor... etc. altfel, desi electrodul va rezista mai bine abuzurilor materialul ceramic izolant poate ceda prematur si creea probleme, exact ca la orice alta bujie normala. Desi fara legatura directa cu subiectul dezbatut, este interesant de reamintit ca la motoarele 4L cu 2 bobine de inductie (wasted spark) si bujii clasice este recomandat ca bujiile de pe fiecare bobina sa fie inversate intre ele din timp in timp. Explicatia este polarizarea curentului - faptul ca bujiile fiind plasate pe ambele capete ale secundarului bobinei, una va lucra cu curent pozitiv iar cealalta cu curent negativ. Fara a intra in detalii tehnice insipide, ... practic la bujiile polarizate negativ se va uza electrodul central pe cand le celelelate cel de la masa. Da, le-am invatat sa inoate! faza cu bobinele si reciproca pica! cbr 600f4 foloseste bujii 'normale', cbr 600 f4i bujii iridium- ambele au aceleasi bobine de inductie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Da, le-am invatat sa inoate! faza cu bobinele si reciproca pica! cbr 600f4 foloseste bujii 'normale', cbr 600 f4i bujii iridium- ambele au aceleasi bobine de inductie! desi in aparenta sunt la fel, I-ul din terminatie ne arata nouadespre ce e vorba de fapt. carele va sa zica, la "i" in carcasa de bobina de inductie clasica, este strecurat undercover un balast de ala slim. aaaa scuzati bujie. aaa nu, bobina.. bobina fiind slim e ok pentru bujiuce cu iridiu, dar fiind pitita in carcasa de bobina mare, bujia normala nu sesizeasa inselaciunea si se incapataneaza sa functioneze ca si cum ar avea bobina noirmala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 @tiranspider esti penibil..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 ba nu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 Da, le-am invatat sa inoate! faza cu bobinele si reciproca pica! cbr 600f4 foloseste bujii 'normale', cbr 600 f4i bujii iridium- ambele au aceleasi bobine de inductie! Cam toata lumea isi pune problema nu DACA ci CE avantaje concrete are daca trece de la bujii clasice la iridium si daca merita diferenta de pret. Nu am auzit insa ca cineva sa fi facut experimentul in sens invers, adica sa fi pus bujii clasice pe un motor iesit din fabrica cu iridium. Cert este ca eu nu am simtit nici o diferenta intre bujiile standard si iridium si, desi nu am nici cea mai mica intentie sa ma lansez intr-o polemica sterila, indraznesc sa afirm ca daca cineva a simtit aceasta diferenta la modul evident, dupa parerea mea motorul ala nu era in toate mintile. Inca ceva, aici poate fi vorba de o impresie subiectiva, toata lumea compara "performantele" bujiilor iridium... dupa ce le-au inlocuit pe cele clasice, uitand insa un mic amanunt - un set de bujii noi, iridium sau clasice, se vor comporta evident mai bine decat unele vechi, uzate, material izolant imbatranit... cu eventuale depuneri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 Acum cativa ani cand mi-am luat VFR-ul si imi puneam si eu intrebarea daca merita iridiu sau nu, citisem pe net un test facut de un nene prin USA sau Canada, dar era vorba de o masina . Omul facea naveta zilnic cu masina pe o distanta maricica si-si nota mereu toate costurile, consumabile combustibil etc. Facuse si el trecerea de la bujii clasice la iridiu si calculand costurile cu bujiile si combustibilul ajunsese la concluzia ca merita, pt ca le schimbi mai rar si obtii un consum de combustibil un pic mai bun. Nu stiu cat de real e ceea ce scrisese el acolo dar pe mine m-a convins povestea lui si faptul ca ar trebui sa umblu mai rar la bujii ,la motorul asta fiind mai dificil de umblat decat la precedentul la care era f simplu.(asta cu umblatul mai rar a fost o pacaleala pt ca uitasem ca jocul la supape trebuie ajustat mai des decat se schimba bujiile normale si asta implica oricum demontarea bujiilor). Cand le-am montat am simtit clar o imbunatatire, dar e greu de spus daca se datoreaza exclusiv bujiilor cu iridiu, sau faptului ca am schimbat bujii vechi cu altele noi sau o combinatie de factori. Am aproape 40kkm cu bujiile iridiu si pana acum am fost f multtumit de ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
el_nynios Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 un caz particular am un enduro 1 cilindru bujia gasita pe el ngk bpr6es afumata carburatia facuta joc supape ok acum intreb ? sa iau cu cifra termica mai mare sau mai mica ,, mai mare insemand bpr7es sau bpr5es . cagiva canyon 600 . nu gasesc ce bujie recomada producatorul mentionez ca nu papa ulei bujia e neagra de funingine nu de ulei .. ms am gasit si m-am lamurit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 bp7es/bcp7es. de preferat prima. scrie in manual, acolo recomanda... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flavius.corhei Postat Iunie 20, 2013 Share Postat Iunie 20, 2013 E normala culoarea asta neagra la o bujie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 21, 2013 Share Postat Iunie 21, 2013 Normal nu inseamna neaparat si in parametri. Cum stai cu consumul de ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Iunie 21, 2013 Share Postat Iunie 21, 2013 E normala culoarea asta neagra la o bujie? Asa cum sugereaza si Cesar... Daca te uiti cu atentie, bujia mai deschisa are mici urme de perlare pe ea ceea ce arata ca functioneaza o idee prea fierbinte. Bujia mai inchisa la culoare indica un mers in exces de benzina si/sau ciupeste ceva ulei. Personal, prefer nuantele de gri/caramiziu. La multi kilometri frumosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iunie 23, 2013 Share Postat Iunie 23, 2013 Un cilindru merge defectuos (bujia afumata). Cauzele pot fi : -carburatoate dereglate - verifica nivelul iar daca e motor in V si main jet-ul ,fa o sincronizare buna (in tandem cu jocul supapelor) ; -consum de ulei(segment rupt/uzat ,etansare supape compromisa) - verifica compresia ; -furnizarea scanteii neconsecventa (bujie defecta ,pipa bujiei ,fisa,bobina ,ICU defect) -1) daca bujiile sunt identice schimbate intre ele iar daca dupa 10km (de forja) ramane afumata aceeiasi bujie insemna ca e PSF ,2) verifica cu stroboscopul fisa/bobina/senzorul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flavius.corhei Postat Iunie 24, 2013 Share Postat Iunie 24, 2013 Am verificat, - nivelul in carburatoare e la fel pe ambele camere. - jocul la supape l-am facut acu' 12000 km, apoi sincronizare si nu erau probleme. - motorul e 2 in linie dar compresia e identica la ambele pistoane ~6.5 - am observat ca o pipa de bujie nu are supresorul de 5kohm, bujia este cea de culoare deschisa. - bujiile le-am schimbat intre ele, si la un piston tot se inegreste, indiferent de bujie. - bobina am masurat-o si valoarea corespunde cu ce zice manualul. eventual sa vad cine are analizator de gaze, sa fac amestecul... sau cum sa rezolv? mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iunie 25, 2013 Share Postat Iunie 25, 2013 Verifica aprinderea cu stroboscopul ! Daca nu ai acces la unul incearca o verificare prin inlocuire : pipa poate fi defecta ,fisa de asemenea ,rezistenta de izolatie a bobinei strapunsa . Bobina poate sa nu primeasca semnal corect/suficient (contacte imperfecte /intrerupte) ;verifica/reimprospateaza traseul de la senzor la ICU si traseul de la TPS la ICU . Cu analizorul de gaze faci ce ? Poti sa afli daca consuma ulei sau benzina ... dupa cum arata afumatura e exces de benzina , benzina care vine prin carburatoare iar cu ajutorul scanteii date de bujii e arsa ;altfel ramane in cilindru si se depune pe pereti,bujie,piston . Sincronizarea se face din 12 000km in 12 000km iar verificarea din 6000 in 6000 km . De asemenea ,o membrana de carburator sparta/fisurata poate afuma . Reglajul aerului poate face asta . Pasii urmatori sunt: -un sincron bine facut (oricum nu strica si trebie facut in curand si daca problema se rezolva) -verificarea aprinderii cilindrului cu pricina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4mihai Postat Iulie 4, 2013 Share Postat Iulie 4, 2013 Dupa cum zice si in titlu, caut sa schimb si eu bujiile la un 929rr... pe undeva prin bucuresti. De preferat ar fi sa gasesc o "mana" de ajutor... mai precis imi trebuie doar sculele, ca la restu ma pricep. Se ofera 1 2 berici reci reci, sau sa imi sugerati o persoana care ma poate ajuta la un scor micut. (nu vreau sa aud iarasi ca pentru cateva suruburi si 4 fise se cer milioane... cu toate ca nu sunt la curent cu preturile). Inca odata, LOCATIE - BUCURESTI... de preferat cat mai curand (weekendul asta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.