Sari la conținut

Accident Stirbei Voda


Mr.Sam
 Share

Postări Recomandate

Aici i-si dau cu parerea numai oameni care dau copy paste de pe net, nicidecum cei ce merg in realitate cu +200(niste inconstienti daca o fac pe strada). Vreau sa posteze si cei ce au mers pe autostrada cu peste 200km/h si o masina care mergea cu 100km/h a schimbat banda brusc cind ei erau la mai putin de 50m de masina. Daca va pasioneaza asa de mult tehnica frinarii, mergeti si faceti teste, puneti jaloane ca sa aveti repere vizuale. Dupa aceea, veniti sa dati lectii pt fraierii inca nebotezati la SMURD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 189
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Prima data calc spatele, se incarca fata

 

Au, ma doare capul. Nu e chiar asa - frana fata incarca suspensia fata. Cel mai repede si cel mai bine. Cu exceptia unui drum de tara de pamant/macadam, sa zicem, si ti-a iesit o gasca in fata iar tu nu vrei sa calci pasarea gospodarului ;) Atunci da, apesi spatele primul. Vad ca ai motoreta sportiva, deci exclus frana spate prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci la ss-uri frana spate e pusa acolo doar ca sa te joci cu ea in viraje, finut. bine de stiut, acu sunt curios pe strada, daca reusesti sa opresti mult mai devreme cu un ss decat cu un naked. fiecare cum stie mai bine sa franeze. a facut careva comparatia asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai corecta abordare! Nota 10!!!! Cel mai important aspect este urmatorul: Strada nu e circuit (amkart brno hungaroring) Motocicletele voastre sunt construite ptr drumuri publice, nu circuite. Contstructorul a pus frana pe spate ca sa fie folosita, alfel nu mai ingreuna motocicleta cu etriere discuri furtune si lichid de frana. Folositi frana spate!!!! si multe evenimente nu vor mai aparea aici!!! Metoda data de shakalul e corecta si nu da gres niciodata in combinatie cu putina, foarte putina cumpatare!!! 2: lasati spatele sa alunece in cel mai rau caz, o culcati si ajunge motocicleta in obstacol prima, nu invers, cum se intampla cand blocati fata si ajunge-ti voi primii in obstacol ingramaditi de la spate de motor! Sanatate!!!!

 

Vai, ma doare capuyl si mai tare. :D

La choppere poti sa apesi spatele si sa nu mai apesi fata deloc. Da se poate, e valabil, se poate conduce o motocicleta si asa. Desi, mie mi-a placut mult mai mult sa conduc un Harley Softail '97 aproape exclusiv cu frana fata. Si incet, usor, civilizat se poate frana si inclinat cu tractorul ala american.

Derapajul cu spatele e ok, la limita daca se exerseaza. Sunt cazuri cand printr-un scurt derapaj, motocicleta supravireaza, trasa se poate schimba brusc si se poate evita obstacolul.

 

Cat despre calcat spatele, REPET, chiar si la 150+ km/h pe viraj, daca simt ca am viteza prea mare, IL CALC, fara frica(nu prosteste, totusi), ca stabilizeaza motocicleta pe trasa si reduce suficient viteza cat sa te ajute sa nu supra-virezi.

 

Sunt curios ce inseamna pt tine sa supravirezi, ca nu sunt sigur exact ca am inteles. Din ce spui pare sa fie un lucru nasol... Calcand spatele mai tare pe viraj, ajuti motocicleta sa supravireze. Deci cum e pana la urma?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu iti recomand o motocicleta, nu o shareta cu ITP si RCA :D Multumesc pt intelegere!

Nu-mi trebuie mie motocicleta, ma, mie-mi place sa franez cu spatele si, cum asta e interzis la motociclete tru, prefer sa raman la faitonu' meu. Macar ma duce intreg acasa si chiar mai repede decat SS-urile care nu trec de oglizile masinilor din ambuteiaje. Plus ca nu tre' sa stau sa ma concentrez si sa ma fac zen ca sa franez in caz de ceva. Franez si gata. Stiu, tu si cu Dan Nastase nu sunteti de acord. Dar voi sunteti motociclisti, deci n-avem ce sa cautam in aceeasi oala.

Respectele mele motociclistilor adevarati care stiu sa franeze, doar ca le ia vreo 10 minute sa-si aduca aminte cum se face, ca deh, e complicata procedura... Conducatorii de sarete va admira pana la veneratie.

 

:offtopic: :s2177:

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ma, am inteles ce faci tu si ca o arzi cu toroapa prin oras in trafc.

De aia se fac si motorete pentru tocilari in ziua de azi, ca sa poata sa consume toti benzina, sa plateasca accize la stat :D Nu inteleg unde-i mandria ca ai motoreta si o arzi in oras, ca eu cu un scuter sau o bicla mi-as face mult mai bine treaba.

De fapt stiam dinainte unde poate sa ajunga o astfel de discutie. Alta data, nu te mai baga ca chilotii in k.ur in vorba daca nu ai nimic de zis.

Bafta la apasat pedala, asa cum stii tu, n-are importanta! Sanatate si virtute!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2-3 ani am avut o situatie asemanatoare cu cel care a avut accidentul. Motoreta mea neavand frane prea bune din fabrica si nici servisate corect la vremea aia, ma foloseam si de frana spate ca sa franez mai tare, simteam ca frana fata nu e de-ajuns.

 

Situatia a fost urmatoarea, in fata mea o masina, destul de aproape, din contrasens venea o masina mai departe si m-am lansat ca dupa ce va trece acea masina de pe contrasens sa depasesc masina de pe sensul meu, deci eram in accelerare deja pentru o depasire ulterioara. Pe partea dreapta am zarit un caine, eu l-am vazut mai repede decat cel din fata mea, vazand ca asta cu masina nu reactioneaza nu am facut nimic.

 

Problema a fost ca animalutzul si- continuat drumul mai repejor, masina din fata s-a speriat si a pus frana, pe contrasens nu se creease inca spatiul de depasire asa ca m-am suit pe frane, ambele frane.

A trebuit sa franez foarte puternic pentru ca abea am luat mana din gaz, inertia era mare, asa ca am apasat si maneta si pedala. Problema e ca imediat ce s-a incarcat fata apasarea mea pe pedala spate era prea puternica si a inceput dansul, stanga-dreapta, eu ma chinuiam sa redresez motocicleta in loc sa franez - vedeam cum se apropie portbagajul masinii din fata si eu inca redresam poponeata motocicletei. Am avut noroc ca ala din fata dupa ce a trecut cainele a lasat frana si s-a pus in miscare cativa cm incat sa termin si eu de franat. M-au trecut toti fiorii pe sira spinarii.

 

De atunci tehnica mea de franare s-a schimbat, am grija ca frana fata sa fie in parametri, am alte cauciucuri mai aderente pe care ma pot baza, suspensia fata e reglata muuuult mai tare ca pe vremuri, ma concentez pe incarcarea rotii fata si pe ocolirea obstacolului si imi merge de minune.

 

Frana spate e atat de slaba incat trebuie sa o abuzezi groaznic ca sa blochezi roata, o folosesc in oras si la inchisul trasei pe curba, cam atat. In rest frana fata.

 

Daca o sa cititi cine si ce recomanda, veti vedea ca baietii care se dau cel mai tare franeaza cel mai tare cu fata in caz de frana puternica si folosesc frana spate in alte scopuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana una alta morala discutiei nu e neaparat tehnica de franare....

 

Cred ca traficul prin marile orase a ajuns la un nivel la care e prea periculos ca sa facem exces de sprinturi si depasiri prea sportive....

 

Orice tehnica de franare ai avea si orice etrieri/pompa frana....toate iti sunt la mila NEPREVAZUTULUI...

 

Exista o relatie stransa intre viteza cu care rulezi si "cat de in scurt" iti sare neprevazutu' in fata...

 

Uneori descoperi ca si 50 la ora e PREA mult pentru a opri din scurt...

 

Eu incerc sa ma invat sa adaptez viteza fix la ipoteticul neprevazut... E dificil ca ma mananca si pe mine in cu.r de multe ori prin oras,dar unde vad ca-i posibilitatea sa-mi sara ceva in fata (de la un caine de sub o masina, de la un bou de dupa masini parcate, de la un taxi care intoarce pe linia continua in fata mea, unde vad ca-i posibilitatea asta,incerc s-o las mai moale,pentru ca nu merita....

 

Nu vreu sa ma contrazic cu cei care o ard sportiv mereu prin oras. Nu este o chestie de skill decat pana atunci cand skillu' va fi in inferioritatea 'nesansei' si 'ghinionului'....

 

Talentu' si reflexele te pot salva de un numar de ori sau pana intr-un anumit punct.... daca sari calu' si-i dai incat intri in sfera in care guverneaza 'neprevazutul' si 'imprevizibilul'.....atunci e cam ruleta ruseasca...

Editat de Adrian B
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intimpla daca in locul virajului aparea o basculanta, si viteza nu era de 100km/h, poate era de 150km/h?

 

In primul rand intamplarea asta nefericita de la care a pornit dicutia nu a avut loc pe circuit. Asa ca nu vad motivul sa vorbim despre circuite. Ala despre care vorbesti tu se numeste motociclism sportiv. Efectiv nu stiu unde vezi tu legatura. Tot vorbiti despre franari la 200/h, viraje la 150/h.

Ca sa iti raspund la intrebarea de mai sus. Daca ii aparea o basculanta si el avea 150/h se numea accident rutier. Se incadra la neadaptarea vitezei la conditiile de drum. Si se lasa cu accident din cauza ca nu a respectat regulile de circulatie pe drumurile publice. Nu fiindca nu a stiut sa franeze.

Noi discutam despre circulatia si franarea pe drumurile publice tu tot ii dai inainte cu circuite, motociclisti stradali, zeii franarilor la viteze aviatice si alte nebunii.

Vreiti discutii despre circuite va recomand sa cautati pe forumurile dedicate.

Si sa ne lasati pe noi astia stradali cu problemele noastre cotidiene, cu motocicletele noastre de doi lei si zece cai si fara antrenamente de franare.

 

 

Toti contestatarii cu tehnica frinatului cu supersport sint detinatori de orice altceva, mai putin supersport.

 

Ai dreptate. Toti avem orice numai SS nu. Dar unii dintre noi am avut si alte motociclete. Unii au avut chiar si SS.

Oricum nu e obligatoriu ca cei care detin orice altceva nu au mers in viata lor pe un SS.

Unii au permise de atata timp incat au avut mai multe motociclete. In atata timp au mers pe la curse, au mers pe motociclete de curse. Nu pe motociclete supersport stradale. Chiar cu motocilete de curse. Dealea adevarate.

Si acum ce trebuie sa faca acei oameni care au facut toate aceste lucruri? Sa se rupa toti in figuri. Sa se laude cu performantele lor pe alea aia din parcul Amkart?

Pentru ce? Ca sa aiba dreptate la un capitol al motociclismului despre care exista multe necunoscute.

 

Am explicat in postul anterior ca nu toate motocicletele franeaza la fel.

Stiti ca motocicletele sprotivilor sunt construite pe masura acestora?

In aceste conditii mai are rost sa discutam despre motocicletele stradale si franele lor standard in comparatie cu motocicletele pregatite pentru circuit?

 

Propun sa eliminam toti frana spate de pe motociclete si sa franam tare frana fata in toate virajele de la coltul strazilor. Asa ca pe circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Noi discutam despre circulatia si franarea pe drumurile publice tu tot ii dai inainte cu circuite, motociclisti stradali, zeii franarilor la viteze aviatice si alte nebunii.

Vreiti discutii despre circuite va recomand sa cautati pe forumurile dedicate.

Si sa ne lasati pe noi astia stradali cu problemele noastre cotidiene, cu motocicletele noastre de doi lei si zece cai si fara antrenamente de franare.

 

 

 

Voi aveti impresia ca discutati despre motociclete stradale si problemele voastre, inculpatul aici are un ZX10 2004 care este o racheta cu oglinzi si numere, care "a plecat tare de la eroilor...". Dintr-o data toate invatamintele despre motorete sport si franari de urgenta pe circuit devin aplicabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi aveti impresia ca discutati despre motociclete stradale si problemele voastre, inculpatul aici are un ZX10 2004 care este o racheta cu oglinzi si numere, care "a plecat tare de la eroilor...". Dintr-o data toate invatamintele despre motorete sport si franari de urgenta pe circuit devin aplicabile.

 

Degeaba te chinui sa le explici la toti terminatii, distrusii, prajitii sau fratilor care salveaza planeta de soferi :D (fara pretentia de adevar absolut, ci ca o altfel de tehnica, aplicata la altfel de motociclete), aspecte ale pilotajului, ca ei au sa se bata cu pumnul in pieptul de otel ca motociclistii care mai merg si pe circuit sunt de fapt niste idioti, si ca ce-au invatat calculatoristii de pe net e bine si e sfant.

E simplu ca buna ziua: cine merge incet pe sportiva, poate sa franeze incet - adica cu spatele sau cu spatele si apoi fata, adica mai lejer. Cine merge tare, n-are cum sa franeze incet ca e risc maxim, deci trebuie sa franeze tare cu fata. Aia e.

 

Stim, stim... De mult... Asta e...

 

Altu cu personalitate multipla sau care vorbeste singur in oglinda cu "dumneavoastra" :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi aveti impresia ca discutati despre motociclete stradale si problemele voastre, inculpatul aici are un ZX10 2004 care este o racheta cu oglinzi si numere, care "a plecat tare de la eroilor...". Dintr-o data toate invatamintele despre motorete sport si franari de urgenta pe circuit devin aplicabile.

 

Da ma o fi zx10 racheta cu oglinzi si poti sa faci tu mama circuitelor ca tot nu e acelasi lucru.

Stii ca sunt doua diferente majore. Prima este ca racheta aia nu are cauciuce de circuit si chiar daca ar avea vine partea a doua si anume ca nici asfaltul nu e de circuit.

Asa ca poate sa aiba el mama antrenamentelor pe toate circuitele din lume. Daca franeaza ca pe circuit cu cauciuce de strada pe asfaltul primariei e posibil sa aiba surprize. Si pateste ca baiatul care a plecat tare de la Eroilor.

El a explicat clar ca nu facea manevra aia pentru prima data. Ceva a fost diferit. Poate temperatura asfaltului, poate ploaia dinainte a lasat praf, mazga, poate basculanta dinainte a facut valori in asfalt ori a lasat ceva nisip pe jos. Si uite asa pe circuit nu e ca pe strada.

 

Degeaba jignesc unii fara discenamant. Asa se intampla cand nu mai exista argumente. Sa fie sanatosi si raceri in continuare.

 

Hai sa iti mai spun cum e cu diferentele de asfalt.

Acum cativa ani in campionatul romanesc de viteza a aparut o echipa noua cu sportivi straini.

La noi cursele se tin pe aeroporturile din tara unde nici macar nu este asfalt. Este beton si ca sa se poata tine cursa se toarna zmoala la imbinarea dintre placi si se da cu matura.

Ei bine ai nostrii sportivi sunt obisnuiti cu cimentul ala si zburau efectiv pe langa echipa cu sportivi straini. Totusi saracii straini nu erau chiar atat de slabi dar ei staiu sa se dea pe circuite cu asfalt.

 

Daca e ceva ilogic din ce spun eu imi accept vina in fata unor argumente solide. Jignirile gratuite nu le pot considera argumente oricat de ingaduitor incerc sa fiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi aveti impresia ca discutati despre motociclete stradale si problemele voastre, inculpatul aici are un ZX10 2004 care este o racheta cu oglinzi si numere, care "a plecat tare de la eroilor...". Dintr-o data toate invatamintele despre motorete sport si franari de urgenta pe circuit devin aplicabile.

 

 

Nu stiu cum sa spun, e incredibil ca toti contestatarii de pe acest topic sint numai enduristi cu sute de mii de km la activ, si care habarnuau ce inseamna , in cazul de fatza, un ZX10 -2004. Riderul a afirmat de la inceput ca a plecat tare, cu ZX10, tare, inseamna, ca si cum ai pleca cu Translalpul cu 6000ture, patinat ambreiaj, red line si schimbat 3 viteze la roshu. Dupaia, i-ti dai seama ca ceva nu e in regula si te arunci pe frine intr-un sfert de secunda. Numai ca motocicleta nu e Transalp, e un ZX10 2004, cu centrul de greutate plasat foarte in fatza comparativ cu un Transalp, asta inseamna ca degeaba apesi intii spatele, forta de frinare a rotii spate tinde spre 0 comparativ cu ce fortza trebuie aplicata motocicletei pt a opri. Aici putem vorbi si despre pozitia pilotului pe motocicleta, la plecare fundul in fatza, pieptul pe rezervor. La frinare, fundul in spate. La fel, pe Amckart toti incepatorii forjatori stau cu pelvisul lipit de rezervor cind frineaza.

 

Acest topic nu e pt a INCURAJA mersul sportiv in oras, din contra, daca-mi cititi reply-urile, vedeti ca mereu intreb ce viteza avea accidentatul in mai toate topicurile despre accidente.Personal sint 100% impotriva mersului tare pe drumurile publice. Ceea ce doresc sa spun, e ca multi detinatori si forjatori pe supersporturi, HABARNUAU sa frineze. Inainte de a deschide gazul pe drum public, fiti siguri ca stapiniti perfect tehnica frinatului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as putea as inchide acum topicul asta care a devenit tot ce urasc la un forum public si care este si motivul pentru care "am atat de multe posturi". Mai bine taceam si nu trecea de prima pagina. Hai terminati si voi cu certurile inutile si sa ne vedem la anul (sau cand o fi gata) pe circuitul de la Adancata ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JAGI: se scrie "iti". Daca vrei sa tii cont de sfat,bine ,daca nu,poti sa ne zgarii in continuare retina cu sfaturile tale de racer :)

 

 

Plimba ursul pe forumul dedicat limbii romane (daca o exista). Recomand ochelari fumurii sa nu te mai accidentezi la retina, prefacutule. Si, stradalule, vezi ca rezervorul nu are rolul de "pasarica".Daca-mi cauti nod in papura, te tratez pe masura.

 

Da-ne un sfat pretios legat de mersul in siguranta pe motocicleta, nu mai foote dex-ul limbii romane. Spune-mi o fraza de-a mea pe care n-o intelegi. Daca nu vrei sa pricepi, inseamna ca esti un pic mai greu de cap.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe circuit nu exista franare de urgenta si nu exista chestii neprevazute precum nisip, frunze, balega, ulei, denivelari etc. Franati voi cu fata in situatii din astea, daca va da mana; cand iti aluneca fata nu mai redresezi, cand iti aluneca spatele ai sanse bune, indiferent de tipul motorului; mai bine ii spuneti omului sa merga pe drumurile publice incet, sa invete sa foloseasca frana spate si frana de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai JAGI, nu mai confunda frate circuitul cu strada. ca au parti comune e altceva dar sa dai sfaturi ca si cum oricine cu vitezana merge pe strada cu deprinderile dobandite pe circuit e cu totul altceva.

 

strada nu e circuit sau iarna nu-i ca vara sau si curvele e femei. ce atata vrajeala :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe circuit nu exista franare de urgenta si nu exista chestii neprevazute precum nisip, frunze, balega, ulei, denivelari etc. Franati voi cu fata in situatii din astea, daca va da mana; cand iti aluneca fata nu mai redresezi, cand iti aluneca spatele ai sanse bune, indiferent de tipul motorului; mai bine ii spuneti omului sa merga pe drumurile publice incet, sa invete sa foloseasca frana spate si frana de motor.

 

"Pe circuit nu exista franare de urgenta si nu exista chestii neprevazute precum nisip, frunze, balega, ulei" zise unul ce-si luase numele de FILOSOFULL. Stai in banca ta, dupa ce o sa mergi macar O DATA, in viata ta sa te dai intr-o cursa pe circuit, ai sa-ti schimbi parerea. Fiecare capat de linie dreapta este o frinare de urgenta, faci slide cu roata spate, pe perioada de frinare se fac depasiri. Ulei?? Ha ha, esti novice, de multe ori pe pista e mai mult ulei decit pe strada. I se sparge unuia motorul, tu esti in spatele lui la citiva metri. Sau,cad motoretele, se sparge capacul motorului, ulei pe pista. Se da cu soda caustica pt neutralizare, dar sa te vad pe tine cum frinezi pe portiunea aceea cu ulei, imediat dupa aplicarea prafului alb. Sint zile la Pannoniaring cind e ulei pe pista aproape in fiecare curba din cauza multiplelor cazaturi pe parcursul unei zile.

Vad ca sinteti unii inversunati , afirmati mereu, pe strada nu-i ca pe circuit. Demonstrati ca aveti mintea foarte ingusta. DE UNDE STITI?Din filme?

Aveti experienta in domeniu? Eu vorbesc dpdv al unuia care s-a dat zeci de mii de km kamikaze pe strada (sint norocos ca nu am murit) si pe circuit, cu multe mii de km pe pista. Voi unde v-ati dat?

Filosofull conduce un touring, vreau sa posteze si cei ce merg pe sportive reale, cum e Stau de 6 sau Niko.

 

/index.php?/topic/568560-secretele-franarii/

 

Postati pe topicul lui Dan Nastase. Omul are kilometri cit nu o sa faceti voi in 3 vieti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tipule, si cand o sa fac de 5 x kilometri cat ai tai pe strada si pista adunati, tot n-o sa arunc postari cu atata infatuare.

sunt convins ca te pricepi si ca mergi tare pe circuit, foarte bine ca ai trecut de perioada forjelor de bulevard si ca-ti faci autocritica, dar mai lasa-ne dracului cu atata autosuficienta si sfaturi de-astea aruncate de la inaltime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...