Jump to content

Recommended Posts

Se cheama WESA - le trimiti originalul si-ti muta mecatronica. Pentru spate am platit parca 650 euro (GS 2012), plus transport. Plus inchirierea unui amortizor, ca nu era sa trec iarna cu ea pe butuci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna bine, tu ai ESA sau e la surub reglajul ?

La 1150'gsa nu este esa. Dar cum zicea si Robert, ai Wesa si ti imperecheaza electronica ta cu amortizoru lor.

Vezi pe site ul lor ca iti explica.

https://www.wilbers-shop.de/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de nici o epopee. Completezi un formular in care specifici greutatea ta, a pasagerului si bagajele + tipurile de drum pe care circuli.

 

Dar totusi, in ce masura sunt apoi reglabile? Nu inteleg asta cu specificatul greutatii etc. Ca nu mergi mereu cu pasager si/sau fix cu aceeasi greutate de bagaj. Si cum adica toate tipurile de drum pe care circuli? Nu o data mi s-a intamplat sa merg in aceeasi si de la autostrada impecabila la off cu sleauri adanci si pietre... d-apai intr-un sezon intreg.

 

La cele care se pun alaturi de ESA, banuiesc ca functiile ESA raman aceleasi si e clara treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1150 gsa nu are esa, dar se pot regla in acelasi fel in care reglezi suspensia stock, diferenta e ca astea noi vin setate special pentru tine.

Eu sunt mai greu si umblu in marea majoritate a timpului cu pasager. Autostrada prind cam o data pe an, cand merg in Grecia si nu mi-e greu sa intaresc putin suspensia pentru asta, in rest, drumuri rele, dar offroad nu fac, pentru asta am ktm-ul...

 

La cele cu Esa, reglezi ca inainte, din buton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar totusi, in ce masura sunt apoi reglabile? Nu inteleg asta cu specificatul greutatii etc. Ca nu mergi mereu cu pasager si/sau fix cu aceeasi greutate de bagaj. Si cum adica toate tipurile de drum pe care circuli? Nu o data mi s-a intamplat sa merg in aceeasi si de la autostrada impecabila la off cu sleauri adanci si pietre... d-apai intr-un sezon intreg.

 

La cele care se pun alaturi de ESA, banuiesc ca functiile ESA raman aceleasi si e clara treaba.

 

Pai e simplu, Vlad: la fel de reglabile ca orice suspensie OEM BMW cu ESA :)

O suspensie ESA nu e decat o suspensie reglabila pe toate cele trei caracteristici dar la care reglajul se face electronic.

La Wilbers (sau orice altceva) reglezi preloadul arcului, respectiv amortizarea pe compresie si revenire manual. Daca ai ESA clasic faci asta din buton. Singurul avantaj la ESA clasic este ca e idiot proof, adica nu trebuie sa intelegi nimic din mecanismul suspensiei ci doar o pui pe sport, comfort, etc. iar cei trei parametri se regleaza pentru tine automat. Cei de la Wilbers de exemplu pot integra mecanismul ESA de pe amortizorul OEM in amortizorul lor, care este servisabil. Lumea uita ca amortizorul are in el un ulei ce trebuie schimbat periodic. Plus piese supuse uzurii.

 

ESA asta nou, precum si skyhook-ul de la ducati e un pic mai destept in ideea ca sunt semi-active. Adica isi regleaza amortizarea singure, reactiv, in functie de conditiile de drum. ESA cu auto-leveling doar regleaza preload-ul arcului automat astfel incat sa ajunga la compresia optima a suspensiei in functie de incarcatura. Nu e nimic magic aici ... ESA nu inseamna ca ai un arc magic ce e potrivit pentru orice incarcatura posibila. Gandeste-te la extreme: rider de 65kg singur, respectiv motocicleta incarcata maxim cu toate cele 220+ kg acceptate.

Edited by stokerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e simplu, Vlad: la fel de reglabile ca orice suspensie OEM BMW cu ESA

 

Pai asta am spus din start, cu ESA imi e clar. Si ca se integreaza Wilbers cu ESA existent etc si faptul ca amortizorul este servisabil, ceea ce iar mi se pare important (cu conditia sa fie ceva foarte facil, sa poti face la un service "oarecare", fara sa depinzi de un service BMW la mama naibii)

 

Ce nu-mi era clar: care este logica acelei setari custom pt. fiecare client in parte cu care se lauda, cum am spus, avand in vedere ca poti merge totusi cu/fara bagaj sau nu prea poti spune ca mergi pe drum d-ala sau d-ala, ca d-aia ti-ai luat GS, sa mergi peste tot cu el. A incercat Gabi sa-mi spuna dar nu pot sa zic ca acum imi e mult mai clar, poate imi scapa ceva. Ma rog, daca din start tu ca utilizator ai 120kg in comparatie cu altul de vreo 80, inteleg ca se face o diferenta dar variabilele legate de pasager/bagaj si diferite drumuri raman.

 

Daca ai ESA clasic faci asta din buton. Singurul avantaj la ESA clasic este ca e idiot proof, adica nu trebuie sa intelegi nimic din mecanismul suspensiei ci doar o pui pe sport, comfort, etc. iar cei trei parametri se regleaza pentru tine automat.

 

ESA asta nou, precum si skyhook-ul de la ducati e un pic mai destept in ideea ca sunt semi-active.

Te cam contrazici zingur in acelasi rand :) ESA are doua mari avantaje: ca faci din buton si e simplu si rapid (si nu trebuie sa cobori, clickuri etc) si ca este cum ai zis tu "idiot proof", ambele fiind foarte importante dupa parerea mea.

Eu folosesc mult ESA, setarile diferite... Si mai ales in combinatie cu riding-modes, e priceless!

 

ESA asta nou este si mai si! Am bagat off sleauri si pietroaie, ridicata imediat la maxim... cand am urcat-o in tren, coborata la minim... mers normal pe auto, nu mai stai sa te gandesti cate bagaje ai sau daca s-a urcat pasagera si uitasei sa setezi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea suspensiei custom este ca vei avea un reglaj perfect pentru felul in care folosesti motocicleta cel mai des. De exemplu singur, cu ceva bagaj usor. Producatorul suspensiei (sau tunerul) iti alege un arc perfect potrivit acelei greutati, precum si o gama de reglaje a amortizarii. In orice alt caz, de incarcatura mai mare de exemplu vei avea un compromis mai mic sau mai mare, in functie de cat de mult te abati de la ideal.

 

O suspensie OEM este exact acelasi lucru - un compromis. Daca greutatea pe care o pui pe motocicleta pica fix unde trebuie referitor la tipul arcului atunci totul e ok. Problemele apar atunci cand esti mai usor sau mai greu - in cazurile astea vei avea tot timpul un compromis mai mic sau mai mare. Problema aici este ca nu stii care este greutatea ideala, nu scrie nicaieri in fisa tehnica si nici n-ai cum sa cumperi motocicleta noua cu arcul potrivit greutatii tale. Cumperi ce ti se da si gata.

 

Relativ la ESA clasic, ce incercam sa transmit este ca nu are nici un efect asupra calitatii propriu-zise a suspensiei, ci doar asupra usurintei in a o regla. Ceea ce poate conta mult pentru cine nu vrea sa-si bata capul sau pentru cine are nevoie sa schimbe des reglajele. Nu imi rau seama unde m-am contrazis.

 

Cea adaptiva e dintr-o cu totul alta liga, perfect de acord.

Edited by stokerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi rau seama unde m-am contrazis.

 

Am crezut ca s-a inteles: tu si zis "singurul avantaj" iar eu am zis ca sunt doua avantaje, amandoua importante, cel mentionat de tine (idiot proof, ca ai setarile deja predifinite) plus cel... tocmai mentionat de tine inainte de a zice asta, si anume "ca faci asta din buton". ;)

 

Revenind la Wilbers si servisarea lui.... deci, daca incepe sa curga amortizorul, asa cum a patit omul de la care a pornit discutia si asa cum i s-a mai aintamplat unui amic de-al meu prin mijlocul Turciei (la el a fost pe fata), ce poti face concret? Adica sa zicem ca solutia BMW este sa schimbi amortizorul care, pe langa ca este scump, trebuie comandat, dureaza bla-bla. La unul Wilbers ce faci? Il poti repara oriunde si eventual cu costuri minime?

 

Si pt ca s-a vorbit concret de ESA... dar daca ti se strica un amortizor la un BMW fara ESA care este diferenta de fapt? Banuiesc ca tot nu poate fi reparat, ca tot trebuie comandat la BMW, poate doar ca este mai ieftin... dar plimbarea tot s-a cam dat peste cap, nu?

Edited by KHK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Ca sa fac un fel de follow-up.

Am primit pretul de la ABv. Undeva la 40 % din valoarea de lista.

Nu pot sa ma plang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Revenind la Wilbers si servisarea lui....

 

Daca ti se strica in drum e cam totuna - specialisti in suspensii nu gasesti pe toate drumurile, nici vorba, asa ca ai pus-o. Ideea cu amortizorul (usor) servisabil era alta, am mai spus deja dar nu s-a inteles: poti preveni multe din defectiunile astea aparent subite printr-o mentenanta corespunzatoare.

Amortizoarele OEM de pe majoritatea motocicletelor nu sunt proiectate pentru a fi servisate. Ce inseamna servisare? Schimb de ulei, simeringuri, etc. piese de uzura... Nici un manual de service din cate am citit nu da vreun interval de service pentru suspensia spate, doar cel mult pentru furca (nu vorbim de BMW cu telelever aici). Asta pentru ca nu prea ai ce-i face unui amortizor capsulat; doar inspectezi si schimbi tot ansamblul cand se strica, de obicei atunci cand ai nevoie mai mare. Toata ideea asta e complet gresita - uleiul din suspensie se uzeaza la fel de mult ca cel din motor afectand tot comportamentul motocicletei.

 

In schimb un amortizor ca cel Wilbers se serviseaza periodic, ei spun la fiecare 20.000km. Ce inseamna asta? Doua ore manopera la un specialist in suspensii, inclusiv montat si demontat de pe motocicleta, odata la doua sezoane. Simplu si eficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortizoarele OEM de pe majoritatea motocicletelor nu sunt proiectate pentru a fi servisate.

 

Asta banuiam si io. Ideea mea ducea catre faptul ca am tot auzit preconceptia ca daca ai ESA, vai ce naspa e ca daca se strica... io inteleg ca un amortizor ti se poate strica oricum, cu sau fara ESA, rezultatul fiind fix acelasi (ma rog, mai scumpa piesa la modelele cu ESA) dar oricum tot s-a stricat plimbarea. Dar in schimb daca se strica ceva la ESA nu-i mare bai, nu mai poti face setari, ramai pe aia pe care erai insa mergi linistit mai departe.

Oricum, merci de explicatii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilbers se serviseaza periodic, ei spun la fiecare 20.000km. [...] Simplu si eficient.

 

Personal nu mi se pare nici simplu si nici eficient :) Inca o chestie pe care trebuie sa o fac la un interval relativ mic de km... Decat sa ii fac 3 revizii aluia, mai bine imi iau altul nou la 60-70mii km cand cedeaza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undeva la 40 % din valoarea de lista.

 

Chiar rau nu este dar avand in vedere ca inteleg ca s-a intamplat imediat la iesirea din garantie, ca esti clientul lor, mergea si mai mult. Dar 40% doar din pretul piesei? Si manopera?

» Post actualizat in 04 Oct 2017 12:31

Decat sa ii fac 3 revizii aluia, mai bine imi iau altul nou la 60-70mii km cand cedeaza...

 

Ca logica sunt de acord cu tine, si pt mine ar fi un stres in plus. Doar ca uite, cedeaza cand ti-e lumea mai draga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar rau nu este dar avand in vedere ca inteleg ca s-a intamplat imediat la iesirea din garantie, ca esti clientul lor, mergea si mai mult. Dar 40% doar din pretul piesei? Si manopera?

Cu totul.

Inteleg ca se putea si mai bine dar m-a dat in jos numarul de km. Sau ma rog in sus.

Daca esti cuminte si stai acasa esti rasplatit. :-L

 

Ca tot a venit vorba.

Ma bate gandul sa-mi adaug QuickShifter-ul... Am mers de cateva ori cu mobre care aveau dar din pacate neconcludent. Adica oras, aglomerat, fara bagaj, fara pasager.

Pareri ? Cine are...

Edited by pppandrei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca se putea si mai bine dar m-a dat in jos numarul de km. Sau ma rog in sus.

 

Ma bate gandul sa-mi adaug QuickShifter-ul...

 

Da, numarul de km poate fi o "scuza" de inteles, intr-adevar.

 

 

Mie imi place mult QS, e interesant ca idee. Il folosesc din ce in ce mai mult.

Am inca senzatia, mai ales la urcat in treapta superioara, ca nu functioneaza tocmai perfect, nu-i place chiar orice regim de turatie (evident, nu ma refer la turatie joasa ca se stie ca nu pt asta a fost pus acolo), dar nici daca sunt in turatie mare nu am mereu garantia ca va schimba bine. Cel mai des mi se intampla la trecerea din 2 in 3 dar tind sa cred ca de la cutie e problema, nu de la QS neaparat.

Ce mi se mai inapla ocazinal este sa tin piciorul deasupra schimbatorului pregatit pt retrogradare si la cea mai fina atingere a talpii (pe care poate abia o percep, fiind talpa de cizma moto) sa schimbe deja in jos fara ca sa fie neaparat momentul cand as fi vrut s-o fac.

Dar una peste alta imi place, clar. Si ajuta la demaraj rapid cand este cazul.

 

Trebuie vazut si cat costa, daca mai merita pus la moto actuala sau pui la urmatoarea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, numarul de km poate fi o "scuza" de inteles, intr-adevar.

 

 

Mie imi place mult QS, e interesant ca idee. Il folosesc din ce in ce mai mult.

Am inca senzatia, mai ales la urcat in treapta superioara, ca nu functioneaza tocmai perfect, nu-i place chiar orice regim de turatie (evident, nu ma refer la turatie joasa ca se stie ca nu pt asta a fost pus acolo), dar nici daca sunt in turatie mare nu am mereu garantia ca va schimba bine. Cel mai des mi se intampla la trecerea din 2 in 3 dar tind sa cred ca de la cutie e problema, nu de la QS neaparat.

Ce mi se mai inapla ocazinal este sa tin piciorul deasupra schimbatorului pregatit pt retrogradare si la cea mai fina atingere a talpii (pe care poate abia o percep, fiind talpa de cizma moto) sa schimbe deja in jos fara ca sa fie neaparat momentul cand as fi vrut s-o fac.

Dar una peste alta imi place, clar. Si ajuta la demaraj rapid cand este cazul.

 

Trebuie vazut si cat costa, daca mai merita pus la moto actuala sau pui la urmatoarea :D

 

Merci, cred ca mai discutam mai de mult pe tema asta si erai pro QS

Eu recunosc cand am mers cu cele cu QS am reusit foarte rar, mai ales ca era in oras, sa trec peste reflexul de a atinge ambreiajul asa ca atunci cand incercam sa schimb evident era decuplat...

Banuiesc ca face treaba buna la drum lung, serpentine si altele asemenea...

 

Ce sa zic de cost.... E undeva in jurul costului ca optional cand il pui la achizitie.

Altfel sigur costa cat nu face :), in sensul ca e un moft, poti schimba si fara. Dar na...

Legat de urmatoarea moto inca nu e la orizont. Modelul 2017 nu mi se pare ca justifica schimbarea. Are clar cateva chestii care-mi plac si de care m-as bucura sa le am dar mai astept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am mers cu QS dar ... nu face de fapt ce poti face oricum, adica sa schimbi fara ambreiaj ? Chestie pe care o pot face fff usor daca accelerez sau tai gazu ? Nu inteleg ce face in plus daca oricum trebuie sa ai turatia adecvata ... :)

Edited by Xandros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are auto-blipper care e toata smecheria... poti sa retrogradezi fara ambreiaj. La schimbari "in sus" intr-adevar poti schimba fara ambreiaj de la treapta 2 in sus, la orice motocicleta decenta.

Edited by stokerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot ati vorbit de suspensii - mi-a crapat si cea pe fata, asa ca o fac fac un upgrade complet in final, amortizorul spate fiind inlocuit iarna trecuta.

 

Daca nu servisez OEM-ul (ca nu se poate) sau Wilbers-ul (ca-s puturos), nu cred ca tine neaparat unul mai mult decat celalalt. Asa ca, atunci cand trag linia, este simplu: imi place Wilbers-ul cum se comporta mai mult decat cel OEM, este semnificativ mai ieftin unul nou (dar cu mecatronica mutata de pe cel OEM, pe care altfel as fi aruncat-o) si, bonus, daca nu-s puturos sau chiar ma pot lipsi de motocicleta un pic, il pot servisa si, astfel, sa am speranta ca se comporta bine si nu ma lasa in drum.

Dezavantajul mare pe care il vad este ca trebuie sa trimit amortizorul defect la ei si sa astept sa mi-l trimita inapoi, fata de varianta de a ma duce la reprezentanta si a cumpara unul nou cu livrare intr-o saptamana. Asa ca urmatoarea mea intrebare este: aveti careva unul fata folosit, GS DOHC 2012, de imprumut/inchiriat pentru vreo luna?


» Post actualizat in 07 Oct 2017 06:03

Retrag intrebarea, am gasit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am programat si eu la revizia de 50tkm si am intrebat de chestia cu furca. Baiatul de la Oradea mi-a spus ca daca are nu stiu ce joc sau ceva de genul asta mai mare de 2mm parca, nu imi schimba nimic.

 

Am fost si eu intr-un final la verificare furca vineri. Cred ca am fost ultimul din Bucuresti care a facut asta :))

Cica e ok, nu a necesitat chestii. Am furca d'aia buna, cum se facea pe vremuri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica e ok, nu a necesitat chestii. Am furca d'aia buna, cum se facea pe vremuri :D

 

De varianta sa nu-i faca nimic nu am auzit. Din cate stiu, bucsile se pun oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si eu intr-un final la verificare furca vineri. Cred ca am fost ultimul din Bucuresti care a facut asta :))

Cica e ok, nu a necesitat chestii. Am furca d'aia buna, cum se facea pe vremuri :D

 

Daca tu ai fost ultimul eu cica am fost primul.

La mine au gasit distanta minune, parca 0,2 mm, la una din furci asa ca au testat pe "mine" masinaria de pus bucse care abia sosise. Inteleg ca mai era varianta sa schimbe furcile daca erau foarte afectate. N-am avut norocul sa ma aleg cu unele noi :)

» Post actualizat in 30 Oct 2017 20:04

De varianta sa nu-i faca nimic nu am auzit. Din cate stiu, bucsile se pun oricum.

Ba cica e si asta o varianta si mie mi-au spus ca se pun bucse sau se inlocuiesc furcile daca e cazul

Edited by pppandrei

Share this post


Link to post
Share on other sites

De varianta sa nu-i faca nimic nu am auzit. Din cate stiu, bucsile se pun oricum.

 

Mi-a zis Tibi ca daca furca are ambutisarile astea din fabrica nu se face nimic (a fost o serie la inceput la care au facut asta, apoi au renuntat, nush de ce ...).

 

post-94777-0-28934700-1509394432_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De varianta sa nu-i faca nimic nu am auzit. Din cate stiu, bucsile se pun oricum.

Mi-a zis Tibi ca daca furca are ambutisarile astea din fabrica nu se face nimic (a fost o serie la inceput la care au facut asta, apoi au renuntat, nush de ce ...).

 

Dap. Cica se faceau nu stiu ce ambutisari pe furci la primele serii. Apoi au zis ca tre sa mai manace si aia de la ktm, honda and stuff o paine si au hotarat sa nu le mai faca :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...