Sari la conținut

Vaselina Pt. Lant?


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Nu dati cu pietre dar am si eu o intrebare: se poate da si cu altceva pe lant cum ar fi vaselina? Intreb asta pt. ca folosesc numai spray de lant (am incercat o gramada de tipuri) si mereu sare "mascrem" d-ala de pe lant pe janta spate, pe roata si pe aripa si se face o mazga foarte greu de curatat, chiar daca nu plec imediat dupa ce il ung. Si ca orice chopperist, tin foarte mult la aspectul motorului :lol: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si WD 40 arunca. Eu intreb daca este ceva de uns care sa nu arunce peste tot.

 

Spray PTFE (Teflon).

 

 

Ok, dar mai da-mi niste detalii, nu fi zgarcea. Pe unde gasesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vaselina e mai mizerabila decat spray-ul. Se prinde praful si uzeaza premarut lantul si pinioanele. Odinioara, pana sa apara sprayurile, erau motoristi care recomandau chiar ca lantul sa nu fie uns deloc: frecare metal pe metal e mai bine decat metal pe vaselina+praf. Vaselina fiind mai vascoasa, nu unge si interiorul rolelor de lant.

 

Foloseste spray cu teflon si, dupa ce ai uns lantul si ai lasat 15-20 de minute sa se aseze, sterge surplusul de pe margini. Cel putin asa spun instructiunile de pe spray-ul pe care il folosesc eu (Sonax).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Vaselina fiind mai vascoasa, nu unge si interiorul rolelor de lant...

 

Exact. Lubrifiantii fluizi se infiltreaza mai bine. Lantul e prevazut cu o multitudine de garnituri torice de cauciuc (o-rings) care au rolul de a pastra lubrifiant in interiorul rolelor.

 

 

Eu n-as folosi WD40 pentru ungerea lantului de motocicleta. Nu e prevazut pt. asa ceva. ( http://www.riderforums.com/archive/index.php/t-917.html )

 

Lubrifiantul de lant e supus la presiuni extreme, intre role si pinioane, si trebuie sa reziste.. Uleiul de transmisie (cutie de viteza) poate fi folosit cu rezultate bune, dar e mai greu de aplicat decat un spray.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vaselina e mai aiurea.. dupa cum ziceau unii din cauza viscozitatii mai mari nu intra unde trebuie + ca o sa ai mult mai mult jeg pe motor. varianta mai buna este cea cu Teflon, dar nici cu aia nu trebuie exagerata!

 

PS cel mai bine e cu Cardan :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ce este super bun dar nu prea gasesti ??Este spray cu vaselina Rosie de la 2+2 este mai bun ca orice cand il aplici este fluid si dupa 15 sec se intareste la fix eu prefer asta in locul la alte sprayuri speciale pt lant da rezultate mai bune sau mai este de Wurth un spray cu ulei incolor care tot asa e ffff fluid la aplicare dar se intareste in timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca folosesti teflon sau spray de lantz pe vremea asta (frig) risti o uzura mare a lantzului din cauza ca vascozitatea lor este foarte mare la temperaturi scazute. nu stiu daca producatorul specifica temperaturile de lucru pt produs dar eu cred ca ar trebui sa o faca. eu am stricat 2 lantzuri iarna si le-am uns la fiecare o suta de km.

acum folosesc ulei de transmisie, este mai fluid decat orice spray pe vremea asta, si tzine pelicula mai bine.

 

referitor la murdarirea rotzii ... tre sa speli (macar sa stergi bine) lantzul de lubrifiantul vechi, inainte de a unge din nou. asta e secretul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul de transmisie nu afecteaza negativ oringurile lantului ?

 

uleiul de transmisie nu afecteaza oringurile. este recomandat de d.i.d. pt ungerea lantzului. dupa ungerea cu ulei si stergerea lui cu carpa, abia atunci se da cu spray cu teflon pt protejare contra prafului. dar cel care unge este uleiul !! teflonul face doar o pelicula sa nu ajunga praful la ulei : ) simplu dar lumea nu stie... nici chiar pe la service-uri, : (

 

wd 40 distruge lantul si il curata de lubrifiantul original.

spala janta mai des ;)

 

asa-i !!!

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul de transmisie nu afecteaza oringurile. este recomandat de d.i.d. pt ungerea lantzului. dupa ungerea cu ulei si stergerea lui cu carpa, abia atunci se da cu spray cu teflon pt protejare contra prafului. dar cel care unge este uleiul !! teflonul face doar o pelicula sa nu ajunga praful la ulei : ) simplu dar lumea nu stie... nici chiar pe la service-uri, : (

 

 

O sa incerc si asa, mersi pt. sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spray-ul cu teflon despre care vorbim se gaseste de exemplu la Louis, se cheama Dry Lube Kettenspray (adica USCAT). Lasa un strat nelipicios de teflon (sub forma de fulgi, dar asta se vede doar la microscop), care are o aderenta super (se ia doar cu diluant daca dai pe ceva). Deci nu are cum sa sara si sa murdareasca nimic, iar consistenta nu-i permite sa acumuleze praf sau alte impuritati.

Eu folosesc asa ceva, costa cam 8 E doza de 400 si in 7.000 km inca nu a fost nevoie sa intind lantul. Plus ca arata tot timpul uscat si auriu, culoarea lui naturala.

Mai e problema O-ringurilor, care retin in interior o vaselina speciala, care unge "pe viata" lantul. In momentul cind s-au dus O-ringurile, s-a cam dus si lantul.

Ceea ce ungem noi este doar exteriorul, partea de contact dintre role si dintii pinioanelor. Ca fapt divers, producatorii de lanturi si de moto recomanda ulei W80 sau W90 (de cutie/angrenaje).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...