Sari la conținut

Juma' de TA


Postări Recomandate

Sambata m-a mancat undeva s-o tai singur la plimbare, contrar obiceiurilor mele si cu o umbra de teama ramasa de la prima tura solitara, nu prea reusita din motiv de rupere de lant. Din cateva optiuni incropite in graba m-am hotarat la traseul Pitesti-Brezoi-Voineasa-Obarsia Lotrului-Sugag-Jina-Sibiu-Brasov, urmand sa innoptez langa Campina, unde doi prieteni planuisera cateva ture pe drumuri neasfaltate. Din pacate am cam ignorat lungimea traseului asa ca veti vedea cat mi-a luat sa-l parcurg mai incolo.

Ma asteptam sa nu pot trece de la Obarsie la Sugag, banuind ca la altitudinea aia zapada e inca mare si drumarii nu s-au apucat de deszapezit, asa ca aveam si solutia de rezerva cu intoarcere pe forestierul de pe valea Lotrului, in jos de barajul Vidra, pe care il stiam bun, iar apoi indarat in DN7.

 

Deci, in concluzie, am luat-o din loc pe la 10 jumate (lene, stiu...) si prima pauza a venit mai repede decat anticipam: cum am intrat pe A1 a intrat si mobra pe rezerva, asa ca obligat-fortat am oprit la prima benzinarie iesita in cale. Pana la Dedulesti am mers intins, salivand cu gandul la mici... pe care i-am mancat:

 

 

8671550836_b37af645d8_z.jpg
Dealul Negru n-a fost prea aglomerat, asa ca am ajuns relativ repede pe valea Oltului, unde am profitat de o fereastra intre copacii de pe marginea drumului pentru a-i trage Coziei o panorama:
8671550468_86afb2b58d_z.jpg
8669030104_27409a30d5_z.jpg
Dupa un ocol e drumul de camioane, pentru a evita zona Calimanesti-Caciulata-Manastirea Cozia, am alimentat preventiv la Brezoi, dupa ce m-am abatut pret de 2.5 km si cateva poze la cascada Lotrisor:
8671547226_a3a804afa1_z.jpg
8670446041_8cdc3c69e3_z.jpg
Pana la Voineasa drumul e decent, insa localnicii se incapataneaza sa-si lase vacile libere pe marginea carosabilului, asa ca un pic de precautie nu strica:
8671546660_4affe0f002_z.jpg
8671541652_b4109a5909_z.jpg
8670442743_4f84194bda_z.jpg
8670442387_8dabf48520_z.jpg
Ei, si dupa Voineasa incepe dezastrul: drumul e plin de gropi, iar nisipul si pietrisul sunt prezente nelipsite, asa ca scad viteza catodata si pana la 30 km/h, sa evit cat pot din gropi si sa-mi mai protejez amortizoarele.
Dupa ce am fost avertizat de cateva petice de zapada itite pe marginea drumului din padure, cand ies la lumina constat ca e cam multa (si lumina, si zapada):
8671544760_df50a5c05c_z.jpg
8670442133_345cacd3f3_z.jpg
8671545030_60ef57e69b_z.jpg
Ma "felicit" in gand ca mi-am luat manusile de vara si continui, cu un ochi la norii cenusii care se strangeau amenintator spre vest. Pana la lacul Vidra cateva masini de teren ma umplu de praf pana sa le depasesc, iar la bifurcatia cu drumul spre statiune jandarmii montani nu pot sa ma lamureasca daca se poate trece de la Obarsie la Sugag, dar ma asigura ca pot sa trec la Petrosani. "Eh, vad io acolo" zic si ma avant pe drumul asfaltat de pe marginea lacului, unde constat ca, pe langa scurtele portiuni le la intersectiile cu vaile secundare lasate neterminate, apar si crapaturi de-a lungul drumului, probabil de la traficul de camioane cu lemne, pentru ca padurea se taie intr-o veselie. Trec si pe langa telefericul (in functiune) si monstrul de cladire in constructie de la baza noii partii de schi si trag o poza si-o tigara aproape de capul lacului:
8670440893_fb0500bd3b_z.jpg
Ajuns la Obarsie deja se innorase zdravan si ma batea gandul sa beau o cafea calda, dar cand am vazut cat de pustie si de deprimanta era zona, am intrat vioi pe Transalpina, alergat de un dulau de la cabana. Prima avertizare: panou care ma anunta ca urmeaza un drum inchis pe doua tronsoane. Ma gandesc ca oricat de inchise ar fi, reusesc cumva sa ma strecor cu mobra, asa ca-i dau bataie. Dupa 200 de metri, a doua avertizare: apare zapada pe marginea drumului, insa o banda si jumatate e curatata.
8670440337_c6ea74e6b1_z.jpg
Din pacate, pe masura ce continui urcarea portiunea curatata se ingusteaza usor, asa ca la hotarul cu judetul Alba situatia arata cam asa:
8671542672_5ced3fa947_z.jpg
8671542882_590b5087c7_z.jpg
Apar si primele picaturi de ploaie asa ca o intind rapid, dar peste putin timp raman cu o fasie de asfalt de maxim o juma de metru, plus ca pe fasia asta mai sunt sariti si cativa bulgarasi aruncati probabil de masini. Concentrat la drum nici nu observ ca in spate a aparut un Subaru Forester, care, desi discret, tare si-ar mai fi dorit sa treaca de mine. N-am ce face si ma bag in malul de zapada tasata si-i fac loc sa se duca. Si se duce, multumindu-mi, dar nu prea mult pentru ca mai jos drumul e ocupat de un camion cu doua remorci cu lemne, care astepta rabdator ca o masina in urcare sa manevreze in marasarier pana la urmatoarea alveola de refugiu. Si-asa mergem noi trei (ca mai aparuse o masina in spatele camionului) o juma de ora intr-a-ntaia, pana cand camionul gaseste un locsor pe stanga si ne face loc. Drumul incepe se se degajeze iara aproape de coada lacului Oasa zapada dispare. Usurat, incerc sa ma tin dupa cei din fata si ii prind pe portiunile ramase neasfaltate, unde iar imi iau portia de praf. Bine, nu stau eu prea aproape de ei pentru ca soferul primei masini a avut surpriza sa vada de aproape o caprioara care trecuse alert soseaua in drumul ei catre lac.
Mai iau o pauza de tigara si de poza pe un pod si apoi trec de baraj si continui pana in Sugag, unde ajung pe la 7 jumate. Din pacate drumul pana acolo e la fel ca anul trecut, adica decopertarile din suta in suta de metri facute in zona torentilor au ramas in acelasi stadiu, asa ca stilul de mers e blana-frana-blana-frana. :)
8670439513_0f6510b159_z.jpg
Dupa Sugag asfaltul devine impecabil, dar merg tot cu grija pentru ca lipseste semnalizarea rutiera si mai gasesc cateva firicele de pietris in curbe. Varianta Jina a cazut, preferand sa ajung rapid la Sebes si apoi tzeava pana la Sibiu. Gasesc totusi timp sa trag in poza si barajul Capalna:
8671542224_1479b9626a_z.jpg
De la Sebes nu mai sunt prea multe de povestit. Am ajuns in Sibiu pe la 9 seara, cand mai era o geana de lumina crepusculara, iar apoi pe noapte pana la Brasov si pe valea Prahovei, profitand de cativa "iepuri" cu masini, pentru ca farul de KLE a cam orb. Am tremurat de frig pe la Predeal si am ajuns in sfarsit la Campina la 1 jumate noaptea. Acolo prietenii ma asteptau cu berea rece, cuptorul cu microunde pregatit si povesti despre zapada de pe creasta Baiului.
Cam asta a fost. Sper sa va placa pozele si sa va fie utile informatiile despre drum, daca aveti de gand sa va planificati un traseu pe unde am "balaurit" eu.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehe frumos drum, frumoasa povestire. Inca odata se dovedeste ca e absolut necesar un multi-purpose enduro/touring ca sa profiti de a vedea cat mai mult din frumusetile tarii si in acelasi timp pentru a fi pregatit pentru "neprevazutul" care pandeste la tot pasul pe drumurile noastre.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam! :cheers:

 

Am uitat sa zic ceva: la cascada Lotrisor se intra pe aici, imediat dupa motelul cu acelasi nume. Indicatorul e pe stanga, dar e aproape sters.

La intrarea pe forestier am dat de o bariera si de un paznic in uniforma de padurar, cu care am avut un dialog simpatic:

 

"- Vreti sa vizitati?

- Da, zic eu.

- Pai stiti ca n-aveti voie cu asta? si arata spre motocicleta.

- Pai am mai fost o data pe drumul asta cu masina si n-au fost probleme. S-au schimbat regulile de vizitare?

- Cu masina e voie, cu asta nu! zice el si arata iar spre mobra.

- Am inteles. Atunci ma intorc, daca nu-i voie.

- Hai ca de data asta puteti sa intrati. Costa 5 lei biletul, dar sa nu stati mult! zice el si balbaie ceva legat de masinile care circula pe drumul spre cascada."

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai ca nu inteleg ... e voie cu masina si cu motocicleta nu? De ce? Nu l-ai intrebat? Eu chiar nu pricep ...

 

Teoretic in Parcul National Cozia n-ai voie sa intri cu mijloace motorizate (asa cum am vazut mai tarziu ca scrie si pe biletul de vizitare), dar probabil ca paznicul face o exceptie in cazul turistilor motorizati care cotizeaza.

 

Eu nu m-am uitat deloc la bilet, ca daca as fi vazut ca nu-i voie m-as fi dus in treaba mea si as fi lasat cascada pentru alta data, cand as fi mers pe jos.

 

PS: Cand am plecat de la cascada paznicul nu mai era acolo, asa ca oricine putea intra in voie. :)

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam!

A fost probabil mai mult inconstienta decat curaj, dar a iesit bine pana la urma. Oricum, n-as mai pleca singur la un asemenea drum si fara o planificare cat de cat riguroasa. N-a fost prea placut sa merg noaptea 200 km.

Am exclus din start o trecere de la Obarsie spre Ranca, in primul rand ca ar fi fost peste mana (planul era sa ajung seara la Campina) si in al doilea rand ca in pasul Urdele, la peste 2000m, sigur as fi gasit drumul troienit.

 

Bine ca am avut vreme buna, ca drumul n-a fost niciodata acoperit total de zapada si ca nu m-am simtit obosit deloc.

 

Mai fain a fost ieri, cand intre Campina si Bucuresti m-au prins doua torentiale din plin si sfarsitul unei a treia. :)

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai io ti-am zis ca-i prea mult pentru o zi...

Daca veneai cu noi direct pe Doftana - Baiului aveai parte si de zapada pe intreg drumul, doar ca era forestier..

 

post-50140-0-12077300-1366637673_thumb.jpg



Multam! :cheers:

 

Am uitat sa zic ceva: la cascada Lotrisor se intra pe aici, imediat dupa motelul cu acelasi nume. Indicatorul e pe stanga, dar e aproape sters.

La intrarea pe forestier am dat de o bariera si de un paznic in uniforma de padurar, cu care am avut un dialog simpatic:

 

"- Vreti sa vizitati?

- Da, zic eu.

- Pai stiti ca n-aveti voie cu asta? si arata spre motocicleta.

- Pai am mai fost o data pe drumul asta cu masina si n-au fost probleme. S-au schimbat regulile de vizitare?

- Cu masina e voie, cu asta nu! zice el si arata iar spre mobra.

- Am inteles. Atunci ma intorc, daca nu-i voie.

- Hai ca de data asta puteti sa intrati. Costa 5 lei biletul, dar sa nu stati mult! zice el si balbaie ceva legat de masinile care circula pe drumul spre cascada."

 

:)

Ala sigur a crezut ca mobra ta e o capra d-aia neinmatriculabila...

Iti dai seama show ce-i faceam daca eram cu tine...

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina tura!

Bravo!

 

 

Frumos tare..

In mod normal la o tura asemanatoare pleci pe la 6/7 cel tarziu ca sa ajungi pe zi..

 

 

:10: Bravo ... foarte frumoasa descrierea si pozele asemenea .

 

Multam pentru aprecieri! Pentru poze nu prea merit laude: o vorba din batrani zice ca tot ce-ti trebuie e "F8 and be there!" :)

 

Pai io ti-am zis ca-i prea mult pentru o zi...

Daca veneai cu noi direct pe Doftana - Baiului aveai parte si de zapada pe intreg drumul, doar ca era forestier..

 

attachicon.gif20042013115.jpg

 

Ala sigur a crezut ca mobra ta e o capra d-aia neinmatriculabila...

Iti dai seama show ce-i faceam daca eram cu tine...

 

Aveti dreptate cu plecatul de dimineata, dar se pare ca nu ma invat minte dupa ce m-a prins de cateva ori noaptea pe trasee nerecomandate. Si n-am nici mobra prea sprintena sa recuperez pe drumuri de viteza. Kollar stie.

 

Baiului il lasam pentru vara, bre, si daca erai cu mine nu ne lasa paznicul sa intram pe drum. Cu siguranta! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce "misto" e sa ai endurotouring :D . Frumoase poze si motocicleta.

Baiului este foarte frumos si foarte aproape.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...