Leon Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Acum 11 ore, pierrotlefou a spus: Bine ca esti tu destept si jmecher. Eu zic sa te opresti aici pana nu te trezesti cu rosii si oua stricate. Pe care le-ai merita din plin. P.S. Avand in vedere cum gandesti, nu ma mai mira nimic (a se vedea citatul din putzul gandirii tale). "Se mai primesc atentii la RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ». Sau daca stie cineva alte solutii prin care sa nu am probleme cu noxele (sa schimb evacuarea complet cred ca m-ar costa cam mult)." Omul intreaba pe un forum public daca poate sa dea spaga la RAR. Nu stiu ce raspunsuri ar vrea sa primeasca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Propun să fie încurajat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 @Serknt prietene, am si eu o curiozitate: care este din punctul tau de vedere utilitatea RAR (si a ITP)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 On 11.05.2022 at 9:08, Silver Arrow said: Fara catalizator nu corespunde normelor de poluarr euro si drept urmare nu treci RAR-ul. N-o să se ia nici dracu de el pentru așa ceva (și vorbim despre poluare la moto când e plină țara de cazane diesel fără filtru de particule, serios?). Dacă nu vor să-l treacă cu evacuarea, se vor lua de omologarea ei și de faptul că, aproape sigur nu a fost făcută specific pentru România. Evacuările sunt reglementate conform unei decizii a CE. Așa ceva trebuie să apară pe burlan: În cazul exemplului de mai sus, codul de țară este 13 - Luxemburg. Asta înseamnă că a fost omologată în mod specific în LU, iar celelalte autorități naționale ar trebui să accepte omologarea respectivă în spiritul armonizării legislației europene. Nu sunt însă obligați să o facă. Extras din decizia referențiată mai sus: The certification mark (if applicable) as a rectangle surrounding the lower-case letter ‘e’ followed by the distinguishing number of the Member State which has granted the certificate: 1 for Germany; 2 for France; 3 for Italy; 4 for the Netherlands; 5 for Sweden; 6 for Belgium; 7 for Hungary; 8 for Czechia; 9 for Spain; 12 for Austria; 13 for Luxembourg; 17 for Finland; 18 for Denmark; 19 for Romania; 20 for Poland; 21 for Portugal; 23 for Greece; 24 for Ireland; 25 for Croatia; 26 for Slovenia; 27 for Slovakia; 29 for Estonia; 32 for Latvia; 34 for Bulgaria; 36 for Lithuania; 49 for Cyprus; 50 for Malta Majoritatea evacuărilor moto europene au omologare făcută pentru Germania, Spania și Irlanda (e1, e9, e24). Dacă nu vor să-l treacă, îi vor spune că nu văd nicăieri "e19" pe tobă și la revedere. Trebuie însă să-i enervezi ca să se ajungă acolo; dacă mergi spășit, cu hârtia de omologare pe care o ai, cu DB-killer-e montate și cu o motocicletă 100% conformă în rest (gume, lumini, frâne, etc.) ai șanse mari să treci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Acum 11 minute, PzKpfW a spus: N-o să se ia nici dracu de el pentru așa ceva (și vorbim despre poluare la moto când e plină țara de cazane diesel fără filtru de particule, serios?). Dacă nu vor să-l treacă cu evacuarea, se vor lua de omologarea ei și de faptul că, aproape sigur nu a fost făcută specific pentru România. Evacuările sunt reglementate conform unei decizii a CE. Așa ceva trebuie să apară pe burlan: În cazul exemplului de mai sus, codul de țară este 13 - Luxemburg. Asta înseamnă că a fost omologată în mod specific în LU, iar celelalte autorități naționale ar trebui să accepte omologarea respectivă în spiritul armonizării legislației europene. Nu sunt însă obligați să o facă. Extras din decizia referențiată mai sus: The certification mark (if applicable) as a rectangle surrounding the lower-case letter ‘e’ followed by the distinguishing number of the Member State which has granted the certificate: 1 for Germany; 2 for France; 3 for Italy; 4 for the Netherlands; 5 for Sweden; 6 for Belgium; 7 for Hungary; 8 for Czechia; 9 for Spain; 12 for Austria; 13 for Luxembourg; 17 for Finland; 18 for Denmark; 19 for Romania; 20 for Poland; 21 for Portugal; 23 for Greece; 24 for Ireland; 25 for Croatia; 26 for Slovenia; 27 for Slovakia; 29 for Estonia; 32 for Latvia; 34 for Bulgaria; 36 for Lithuania; 49 for Cyprus; 50 for Malta Majoritatea evacuărilor moto europene au omologare făcută pentru Germania, Spania și Irlanda (e1, e9, e24). Dacă nu vor să-l treacă, îi vor spune că nu văd nicăieri "e19" pe tobă și la revedere. Trebuie însă să-i enervezi ca să se ajungă acolo; dacă mergi spășit, cu hârtia de omologare pe care o ai, cu DB-killer-e montate și cu o motocicletă 100% conformă în rest (gume, lumini, frâne, etc.) ai șanse mari să treci. Hai salut. Problema ridicata nu va fi evacuarea in sine si ca nu mai este euro pana mea, ci ca moto nu corespunde caracteristicilor cu care a fost omologat modelul. Respectiv echiparea cu catalizator. Chiar sunt curios care va fi rezultatul. Asta desigur daca ne va mai tine initiatorul la curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Nu sunt proști. Nu se vor lua de așa ceva pentru că nu au cum să demonstreze că nu are catalizator. Se vor lega de elemente pentru care au acoperire în legislație. Modificările la sistemul de evacuare nu sunt interzise în UE (dacă sunt omologate și conforme). Doar în anumite state din US (gen California) am auzit de așa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Pune analizorul de gaze si ii spune pe loc daca are sau nu catalizator, nu e mare filozofie. Iar daca de la iesirea din "chiuloasa" si pana la toba de esapament este o teava chioara , zic eu ca se prinde de lipsa catalizatorului. Oricum chestiile pe care le verifica prima oara la moto sunt: esapamentul si roti/anvelope. Nu sunt conforme cu specificatiilor modelului , mumu RAR. Asa este ca modificarile la esapamente sunt permise, si pentru asta ai certificari ale producatorilor aftermarket, si marcaje Exx (de obicei mai este si o serie stantata pe toba), ABE etc. Dar nimeni nu o sa ii dea acceptul unui producator de esapamente ca prin modificarile aduse sa afecteze negativ norma de poluare. Ne referim evident la ceea ce va circula pe drumurile publice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Nu există cadru legal pentru ceea ce spui tu, asta este doar teorie. Măsura cu norma de poluare la motociclete în UE se aplică doar producătorului - i.e. la vânzare, motocicleta trebuie să corespundă. Noxele nu se mai măsoară ulterior și în consecință (punct critic în situația de față) RAR nu poate să refuze validarea motocicletei invocând în mod specific emisia de noxe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 RAR nu va discuta de poluare ci de neconformitatea fata de caracteristicile modelului omologat. - lipsa catalizator. O sa vedem ce iese la verificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 (editat) Citat De-aș fi inginer la ITP, n-ar trece de mine nicio mașină cu probleme la frâne, direcție, suspensie, lumini și noxe. Cu rugina, dacă e superficială, închid ochii. Dacă gumele sunt 60 în loc de 55, jantele de 17 in loc de maxim 16, are suspensia coborâtă- dă-le dreq, n-ar fi foc. La moto m-aș uita strict la gume, frâne și să nu fie tobe stil uluc de acoperiș, că dacă are omul un far mai chior, e fix treaba lui cum o mierlește. La fel și cu semnalizările. Care-i logica dupa care o masina cu lumini neconforme e mai naspa decat o moto cu lumini neconforme? Sau de ce ai respinge o masina fara catalizator (sau filtru de particule) dar ai admite o motocicleta fara catalizator? Citat Nu există cadru legal pentru ceea ce spui tu Crezi tu ca nu exista Eu am vazut la RAR cum au fost respinse 2 dacii papuc din urmatoarele motive: - una era in acte pe injectie dar in realitate fusese trecuta pe carburator ( trecuse testul de noxe si era ok in rest) - alta era in acte 4x4 dar in realitate era doar 2x4, la fel, in rest era ok Editat Mai 12, 2022 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 35 minutes ago, Silver Arrow said: RAR nu va discuta de poluare ci de neconformitatea fata de caracteristicile modelului omologat. - lipsa catalizator. "Lipsă catalizator" nu este un criteriu pe care îl pot demonstra măsurând noxele pentru că nu au cadru legal. Se pot pronunța doar asupra conformității modificărilor aduse. Dacă piesa X (oricare ar fi ea) este omologată pentru modelul respectiv de motocicletă la nivel european/național, nu au ce comenta. Asta este valabil și pentru auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 12, 2022 Share Postat Mai 12, 2022 Acum 2 ore, binox a spus: Care-i logica dupa care o masina cu lumini neconforme e mai naspa decat o moto cu lumini neconforme? Sau de ce ai respinge o masina fara catalizator (sau filtru de particule) dar ai admite o motocicleta fara catalizator? Păi fiecare are grijă de luminile lui, să fie văzut ziua, nu mai vorbesc de mers noaptea. Doar inconștienții ar merge cu lumini aiurea. Sunt moto pe carburație- alea unde au catalizatorul? Ce fum dă o mobra fără catalizator și cum stai în spatele unei mașini cu eșapamentul mânarit sau cu dpf-off? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Mai 13, 2022 Share Postat Mai 13, 2022 (editat) Acum 12 ore, binox a spus: Crezi tu ca nu exista Eu am vazut la RAR cum au fost respinse 2 dacii papuc din urmatoarele motive: - una era in acte pe injectie dar in realitate fusese trecuta pe carburator ( trecuse testul de noxe si era ok in rest) - alta era in acte 4x4 dar in realitate era doar 2x4, la fel, in rest era ok Ceea ce spui tu nu are legatura cu cazul de fata. Asa cum spuneam inca de la inceput, nu se masoara noxele la motociclete. Daca prin absurd, chiar isi pune mintea vreun inginer de pe la RAR sa faca treaba asta, care sunt normele in care trebuie sa se incadreze ? Dupa parerea mea, are sanse sa treaca. Editat Mai 13, 2022 de MirceaB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 13, 2022 Share Postat Mai 13, 2022 Acum 9 ore, Lucian_M a spus: Păi fiecare are grijă de luminile lui, să fie văzut ziua, nu mai vorbesc de mers noaptea. Pe principiul asta ca fiecare trebuie sa aiba grija de atelajul lui ar trebui sa desfiintam ITP-ul. Citat Doar inconștienții ar merge cu lumini aiurea. Tu nu ai vazut niciodata motociclete/masini noaptea fara lumini, cu stopuri foarte slabe ( probabil au montat fara sa-si dea seama becuri de 24V ) , cu faruri foarte puternice, faruri reglate aiurea care te orbesc, sau faruri foarte puternice care te orbesc? Eu am vazut destule atat auto cat si moto. Cat despre inconstienti de tot felul, nu mai zic ca-s pline drumurile de specimene deastea, ma mir cum de tu nu te intalnesti cu ei.... Citat Sunt moto pe carburație- alea unde au catalizatorul? Ce fum dă o mobra fără catalizator și cum stai în spatele unei mașini cu eșapamentul mânarit sau cu dpf-off? La alea pe carburatie nu le cere nimeni catalizator ca nu au avut din fabrica, la fel si la masinile pe carburatie. Ideea era de ce le-am permite unora sa-si modifice atelajele astfel incat sa polueze mai mult dar altora nu le permitem ca au mai multe roti la atelaj. Pana la urma tot nu ai raspuns de ce ai fi mai permisiv cu motocicletele la ITP fata de auto. Oare nu pentru ca esti motociclist si simpatizezi cu motociclistii? Chiar crezi ca e ok modul in care ai inchide ochii la moto fata de auto daca ai fi inspector ITP? Daca nu ai fi inspector ITP ti-ar place sa nimeresti cu moto la unul care poate e pasionat de masini tunate si poate chiar are ciuda pe motociclisti? Citat Asa cum spuneam inca de la inceput, nu se masoara noxele la motociclete Nici tractiunea 4x4 nu se masoara la ITP. Citat Dupa parerea mea, are sanse sa treaca Clar are sanse daca inginerul nu-si face treaba cum trebuie si se intampla, chiar si fara spaga. Dar treaba lui e sa observe modificarile nepermise facute la moto si eliminarea catalizatorului care face automat ca moto sa nu se mai incadreze in norma de poluare ( chiar daca nu se masoara noxele) e o astfel de modificare Iti mai dau un exemplu in acest sens cu motocicletele mele. 2 motociclete identice prezentate la acelasi RAR Voluntari care au nimerit la inspectori diferiti. Ambele aveau aceeasi neregula, stopuri suplimentare de ceata montate pe spate. Un inspector nu a comentat nimic, altul m-a pus sa le dau jos pt a-mi da ITP-ul. Mie personal mi-a placut de primul dar dpdv legal al doilea avea dreptate si si-a facut treaba mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 13, 2022 Share Postat Mai 13, 2022 Chiar, la moto de ce nu se pune din fabrică lampă de ceață în spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dexter_wrx Postat Februarie 8, 2023 Share Postat Februarie 8, 2023 Salut baieti! Am gasit o Beta 520RR de vanzare cu acte de export din Italia pentru Romania. Pe acte are 9kw (nu stiu cum, fara sa fie limitata) si 498cc. Daca o iau si ii fac RAR-ul o sa mi-o treaca tot cu 9kw pe CIV sau o testeaza si imi schimba inapoi la 60cp?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.