Sari la conținut

instalare corecta cauciuc


Postări Recomandate

sal

de curand am fost la un service pt un schimb de anvelope . cand am ajuns acasa am vazut ca semnul de pe cauciucul fata care trebuie sa fie in dreptul valvei este cam la 90 de grade de aceasta . Am discutat cu oamenii de acolo si au spus ca roata a fost echilibrata si ca nu conteaza unde este semnul ala . Semnul este un triunghi alb cu un cerc in el , cauciucurile sunt dunlop sportmax Q2 , la echilibrat s-au folosit 40 gr de plumb cate 20 gr pt fiecare parte . Baietii au lucrat f ingrijit nu am ce sa le reprosez poate doar scaparea asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi dau si eu cu parerea, ca nu-s de meserie!

Daca roata este echilibrata nu e nici o problema, e o recomandare montarea cu semnul in dreptul valvei(cred). Am cautat si eu explicatia dar nu am gasit-o.

Acum, producatorul nu are cum sa stie cat de deformata este janta ca sa faca anvelopa echilibrata in functie de asta si sa se monteze cu semnul corect; deci tot dupa o montarea plumbilor de rezolva echilibrarea!

Uite si alte pareri!

That is the indicator from the maker of the tire that tells the person installing the tire to align that mark to the valve stem for the best balance on the tire. Most people do some do not it really does not effect anything since the balance machines used know are really accurate and unless you feel a vibration I would not worry about it.



Roata este echilibrata.

Da, trebuiau sa puna semnul in dreptul valvei si in felul asta plumbii ar fi fost mai mici.

corect!

Editat de KOS36
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol, nici nu stiam de existenta acelui semn..parca la masini e semnul ala cu bulina colorata?sau ala e altceva?

Este acelasi lucru! Dar montajul este diferit! Am inteles ca rosu se monteaza opus valvei, nu ca in poza!

Alb si galben se monteaza la valva!

post-68636-0-58964800-1374140011_thumb.jpg

post-68636-0-33091800-1374140060_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de specificatiile producatorului. Nu prea conteaza culoarea, intri pe site-ul producatorului si iti da mura in gura.

ai un link ceva, ca am tot cautat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Pana la urma cum e cu marcajul ala pentru valva?

Azi am dus la montat cauciucul nou de spate si avea pe el doua buline rosi, la 2cm una de cealalta.

Baiatul care a facut montajul a pozitionat valva intre cele doua buline.

La echilibrare au intrat 30g pe partea stanga (unde vine pinionul) si 10g pe dreapta, fix opus valvei.

Deci valva vine in dreptul bulinelor, sau in partea opusa?

Alta chestie... echilibrarea se face cu ansamblul butuc+pinion montate pe roata, sau fara? Sau nu conteaza? Mie mi-a echilibrat-o fara partea cu pinion si tampoanele de cauciuc.

Pana la urma cat de mare e influenta acelui marcaj. Banuiesc ca si daca ar fi pus in pozitia opusa, nu cred ca ar dezechilibra cu 30-40 grame roata, fiind teoretic gandit sa compenseze greutatea valvei care probabil are vreo 10 grame; parerea mea

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am montat si echilibrat multe anvelope,iar concluzia la care am ajuns este ca chiar nu conteaza unde este markerul de pe anvelopa.

Am pus si cu semne si fara,ideea este ca si janta are o extragreutate,de regula mult mai mare de cat anvelopa.Asa ca nu prea conteaza cum o pui, important este sa nu ai "norocul" sa pui extragreutatea de la anvelopa si janta in acelasi loc.

Se intampla,rar,dar atunci nu trebuie de cat sa rotesti 180 grade anvelopa.

Dau daca "cere"prea multi plumbi, peste 50grame...atunci la fel o rotesti in alta pozitie.

Ansamblul pinion nu conteaza,sunt piese de precizie si nu prea au extragreutati sa conteze.

Asta este parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnul ala nu are de a face cu distributia greutatii ci cu o abatere de forma a anvelopei (acolo raza ar fi mai mare decat in alte parti). Exista masini de echilibrat roti mai spalate (http://www.hunter.com/wheel-balancers/road-force-touch ca exemplu) care au o rola care preseaza suprafata de rulare si masoara cat de departe este de centru . Fiind o treaba mai de finete si care se invata la cursuri de vulcanizatori tinute de Michelin, good year etc, la noi in tara nu prea e cazul.

Acum o sa vina 27 de forumisti care stiu ei ca asta e o prostie, nu e nevoie, si ca au montat roti neeechilibrate si au mers cu 300 la ora, le urez drum bun si roti rotunde si nu continui discutia. Exista google, sa se instruiasca fiecare.

ai citit tu ceva pe google dar e usor pe langa

 

nu toti producatorii de cauciucuri folosesc aceleasi semne(daca folosesc), unde ai semn rosu si semn galben, rosu este greutate si se pune la valva , iar galben este varful excentric si se pune dupa ce se masoara janta .

 

road force de la hunter e o inventie de marketing sa ia banutii de la americani pufosi, in europa nu prea vezi vulcanizari cu roadforce dar vezi masini care merg zilnic cu 250+ pe autostrada...

 

cat timp echilibrezi roata dupa ce ai jantat/umflat cauciucul , arata-mi mie servisul care dejanteaza un cauciuc doar ca sa-l intoarca xx grade ca asa-i spune roadforcekkt

 

nu mai mancatz marketing pe paine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tyre radial runout se mai cheama asta si ce zice BECul e explicat aici:

https://www.yokohamatire.com/tires-101/advanced-information/match-mounting , dar se pare ca e metoda de preferat pentru instalare fata de alinierea maselor.

 

La Yoko am gasit si eu explicatii destul de detaliate pentru ca m-am uitat putin chioras cand am vazut atat punct galben cat si rosu :)

» Post actualizat in 22 Sep 2016 08:41

Pentru motocicletele de strada este foarte important sa se monteze anvelopele cu marcajul la valva, in special pentru anvelopele grele.

Pirelli, Metzeler,Bridgestone au punct rosu.

Dunlop are punct galben-verzui.

Michelin n-are punct si chiar daca ar avea tot proaste sunt :D

 

Cel mai greu de echilibrat sunt anvelopele SH :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tyre radial runout se mai cheama asta si ce zice BECul e explicat aici:

https://www.yokohamatire.com/tires-101/advanced-information/match-mounting , dar se pare ca e metoda de preferat pentru instalare fata de alinierea maselor.

» Post actualizat in 22 Sep 2016 08:12

Si bonus

http://blobs.continental-tires.com/www8/servlet/blob/554548/e3119edf9831c33103e5a771a0fe5717/download-coloured-dot-markings-data.pdf

deci yokohama sunt pe invers :)

 

bine ca nu mai fac gume moto de cativa ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

important este sa nu ai "norocul" sa pui extragreutatea de la anvelopa si janta in acelasi loc.

Se intampla,rar,dar atunci nu trebuie de cat sa rotesti 180 grade anvelopa.

 

ori sa pui janta fara cauciuc pe masina ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
La 22.09.2016 la 9:59, superbec a spus:

ai citit tu ceva pe google dar e usor pe langa

 

nu toti producatorii de cauciucuri folosesc aceleasi semne(daca folosesc), unde ai semn rosu si semn galben, rosu este greutate si se pune la valva , iar galben este varful excentric si se pune dupa ce se masoara janta .

 

road force de la hunter e o inventie de marketing sa ia banutii de la americani pufosi, in europa nu prea vezi vulcanizari cu roadforce dar vezi masini care merg zilnic cu 250+ pe autostrada...

 

cat timp echilibrezi roata dupa ce ai jantat/umflat cauciucul , arata-mi mie servisul care dejanteaza un cauciuc doar ca sa-l intoarca xx grade ca asa-i spune roadforcekkt

 

nu mai mancatz marketing pe paine !

in ungaria, unde-mi fac service-ul de roti, chiar asa si fac!

dupa montaj si echilibrat, dezumflat, dejantat, intors cu 90 grd sau nu stiu cat si o fac de 3-4 ori operatiunea...poate or fi mai prosti...

nu stiu ce marca e scula de echilibrat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, chv a spus:

in ungaria, unde-mi fac service-ul de roti, chiar asa si fac!

dupa montaj si echilibrat, dezumflat, dejantat, intors cu 90 grd sau nu stiu cat si o fac de 3-4 ori operatiunea...poate or fi mai prosti...

nu stiu ce marca e scula de echilibrat

si eu am patit chestia asta in romania, dar la masina,a reusit sa scoata o roata fara plumbi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...