Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

59 minutes ago, xt600 said:

Nasc indiferenta nu numai pentru ca nu au personalitate, ca sunt stersi, ci si pentru ca - exceptandu-l pe MM - nici unul nu se detaseaza prin performante.

 

Piloții din MotoGP sunt cei mai buni, nu cred că există îndoială. Problema este că Marc Márquez este un fenomen de tipul celora care ajung în competiție o dată la câteva decenii. Asta-i face pe restul să pară oarecum anonimi.

 

59 minutes ago, xt600 said:

Problema de fond insa ramane... chiar daca diferenta intre motocicletele de MotoGP si cele de WSBK ar fi ..sa zicem... de 2-2.5 s (dar nu este!), tot este prea mica

 

De ce este o problemă? Eu mă bucur că trăiesc în era asta, în care o motocicletă accesibilă aproape oricui este comparabilă la performanțe cu cele mai rapide motociclete din lume.

 

Legat de costuri, lucrurile nu sunt atât de dramatice. Sau mai degrabă sunt distorsionate de "costul perceput". Un prototip va fi mai scump prin definiție pentru că presupune folosirea unor piese și subansamble fărcute "pe măsură", de multe ori manual sau de aparate specializate, la scară foarte mică. Dar în absolut, motocicletele de MotoGP nu sunt structural diferite și nu folosesc componente exotice în comparație cu motcicletele sport de stradă (cum este cazul monoposturilor de F1 de exemplu). Un șasiu din aliaj de aliminiu, un motor cu o arhitectură pe care o găsești pe stradă și materiale relativ comune, roți din magneziu și furci din aluminiu, carenaj din fibră de carbon, ș.a.m.d. Singurele lucruri specifice ar fi discurile de frână din carbon sau anumiți senzori. Costurile mari sunt date de fapt de cercetare și dezvoltare, de fabricarea pieselor specifice, de mentenanță, logistică, etc.

 

Alt aspect este faptul că superbike-urile au ajuns atât de rapide tocmai datorită MotoGP-ului și a tehnologiilor dezvoltate acolo - și bineînțeles a fabricanților care sunt dispuși să transfere acele tehnologii pe modelele de stradă. Cel mai evident exemplu este probabil al celor de la Ducati, care au dezvoltat familia Panigale (V2 și apoi V4) direct din proiectul de MotoGP. Și Yamaha folosesc pe superbike-uri motoare inițial create pentru MotoGP, și șasiuri și electronică rafinate tot acolo. Furnizorii fac și ei același lucru: împing spre producția de masă componente dezvoltate la nivel de prototip în MotoGP. Sunt doar câteva exemple.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

imposibilitatea de a avea o cursa cap coada plina de depasiri

teoretic da dar sunt oameni care au pelcat din spate si au ajuns pe 4-5 mergand cam cox cap-coada..

rins a venit din spate, mm in america etc.

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

gumele actuale pe care le ofera michelin nu permit full gas pe parcursul unei curse intregi, sau macar 2/3, abia fac fata la 1/3

o sa aflam in curand daca fac fata la 1/2 din cursa, nu ne mai incurcam cu treimi :) 

 

Parerea mea:

vom avea un campion al sprinturilor si un campion al lungelor.

 

ex.

sprint: miller / martin - mergeau tare dar ramaneau fara la final etc.

lungi: basti - incepea greu dar termina pe 1.

 

saaaaau campion unificat: MM :)) 

 

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

ma obligi la rezervor de 20l

poate au bagat asta sa nu o ia in balarii gen sa ajunga motoarele la 30k de ture? 

daca ar fi la liber nu stiu daca ar pune rezervor de ..30litri? greu ca naiba si mare ca naiba.. ok se consuma pe parcurs dar dubios rau probabil..

sau ar baga benzina si in cadru si in ghidon si parbriz si in costum pe rider.

 

ideea e ca limitarile sunt probabil sa nu o dea in balarii?

1 oră în urmă, xt600 a spus:

ca sa castigi cc 2 sec?

suna putin 2 sec dar oamenii se califica la miimi intre ei.(nu mereu)

2 sec e 2000 de miimi.

acum parca suna mult?

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.02.2023 la 10:23, xt600 a spus:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Omul a spus cum s-a simtit pe motocicleta KTM. Sau cum nu s-a simtit.. ;) Totusi, sunt parerile unor piloti MotoGP campion si vicecampion mondial, la Moto2. Tu ce argumente ai in fata lor? 

 

Hmm.. chestie de gust. 

1. Disputat... campionatul 2022 a fost un campionat facut parca din doua jumatati care nu aveau nici o legatura una cu alta. In prima jumatate, pe fondul greselilor personale, a problemelor de set up, lipsei de strategie la Ducati, etc, Q a pus destul de rapid o diferenta linistitoare intre el si contracandidati. In partea a doua, o penalizare gratuita la adresa lui Q (care i-a taiat maioneaza) + ordinele de echipa de la Ducati au dus la o lupta disproportionata, gen David vs Goliat. Ducati nu a avut decat sa isi alinieze cat mai multi piloti in spatele "campionului" desemnat si au transat campionatul. Intrebare: unde a fost disputa? Cu putine exceptii, spectacolul pe circuit a lipsit. 

2. Interesant.  Prima parte, se poate spune ca a fost ceva mai interesanta, prin prisma "desprinderii" lui Q, care cel putin in teorie, pleca cu sansa a doua. In partea a doua, cand la Ducati au intrat in vigoare ordine de echipa pe fata, totul a devenit o formalitate. Finalul a fost previzibil. Singurele momente interesante au fost "defectiunea" lui Bastianini, cand i-a luat victoria lui Bagnaia (de umblau toti boss-ii cu botul pus, la boxele echipei de uzina) si cele doua victorii ale lui Rins/Suzuki de la final.  Cam putin, ca sa putem vorbi despre cel mai disputat si mai interesant campionat. Bine, cum spuneam..... pana la urma, este o chestie de perceptie si gust, daca tie ti-a placut si ti s-a parut disputat si interesant, este ok. 

 

Am fost unul dintre putinii care au sustinut si sustin ca sezoanele din era Stoner si Lorenzo au fost cele mai boring ever, insa spre deosebire de campionatul 2022, acelea s-au disputat corect. Stoner, Lorenzo, Rossi, Pedrosa si-au aparat corect sansele si cand au putut, si-au zdrobit concurenta. Nici unul din astia patru nu erau "baieti de echipa" (de la Miller zicere), luptau pentru ei si palmaresul lor. Altfel spus, aveam competitie, nu un fake. Privind retrospectiv, prefer o competitie boring, dar corecta, decat un circ ieftin, viciat de ordine de echipa si penalitati date la masa verde. Ne mai miram de ce nu mai vine publicul la circuit si scad audientele TV? Pai dai bani (si nu putini), ca sa vezi un simulacru de competitie?  

 

Un extras din studul de caz Kodak pe care l-am studiat la HBS

"

As technology progressed, the use of films and printing sheets gradually came to a halt. This was due to the invention of digital cameras in 1975. However, Kodak dismissed the capabilities of the digital camera and refused to do something about it. Did you know that the inventor of the digital camera, Steven Sasson, was an electrical engineer at Kodak when he developed the technology? When Steven told the bosses at Kodak about his invention, their response was, “That’s cute, but don’t tell anyone about it. That's how you shoot yourself in the foot!"

"

Nu a facut decat trecereea la faliment, pentru ca nu au crezut in digital. Si daca prin Kodak  a fost printre primele care au facut trecerea la digital, aici te referi la inginerul care a inventat digitaul si care a plecat de la Kodak ca au ras de el :), da , au fost printre primii.

 

Iar in 2005-2007 deja Kodak era cumparat dupa ce au intrat in faliment.

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, damager a spus:

 

Un extras din studul de caz Kodak pe care l-am studiat la HBS

"

As technology progressed, the use of films and printing sheets gradually came to a halt. This was due to the invention of digital cameras in 1975. However, Kodak dismissed the capabilities of the digital camera and refused to do something about it. Did you know that the inventor of the digital camera, Steven Sasson, was an electrical engineer at Kodak when he developed the technology? When Steven told the bosses at Kodak about his invention, their response was, “That’s cute, but don’t tell anyone about it. That's how you shoot yourself in the foot!"

"

Nu a facut decat trecereea la faliment, pentru ca nu au crezut in digital. Si daca prin Kodak  a fost printre primele care au facut trecerea la digital, aici te referi la inginerul care a inventat digitaul si care a plecat de la Kodak ca au ras de el :), da , au fost printre primii.

 

Iar in 2005-2007 deja Kodak era cumparat dupa ce au intrat in faliment.

Ce sa zic, citatul dat de tine se bate cap in cap cu ceea ce stiu eu si mai ales cu experienta personala cu aparatele Kodak. La inceputurile mele cu camerele digitale, am folosit (printre altele) aparate digitale KODAK si senzori Kodak. Cum spuneam, au fost printre primii care au facut aceasta trecere. Se poate spune ca au fost printre pionierii fotografiei digitale. Prin 2001 sau 2002 (nu mai tin minte exact, sunt ani de atunci) au scos chiar un DSLR full frame, celebrul Kodak DCS Pro 14 N. A fost printre primele DSLR-uri full frame, cu un senzor de 13,8 sau 14 milioane de pixeli, ceva stratosferic pe vremea aia, construit pe un body de Nikon D80. Il mentionez, pentru ca am tras mii de cadre cu DCS 14N , iar Nikon D 80 (donatorul body-ului) l-am detinut ani buni.  Intr-adevar, prin 2005 au incetat productia de DSLR-uri, si s-au concentrat pe aparate compacte si bridge. Tot cam pe atunci s-au apucat sa faca back-uri digitale pentru camere forrmat mediu, Mamiya, Hasselblad, Contax, delicateturi de astea... . Leica M8 si M9 (primele modele Leica digitale) aveau senzor CCD Kodak.  Cu M9 am avut, de asemenea, ocazia sa trag niste cadre.  Deci nu prea au falimentat in 2005-2007, au fost chiar bine infipti in productia de aparatura foto digitala.  Mai tarziu, au vandut divizia de senzori si din momentul ala nu am mai auzit de ei, dar asta se intampla undeva prin 2010-2011, 2012, ceva de genul, nu in 2005 cum spui. Stiu lucrurile astea pentru ca fotografia este una dintre preocuparile mele si sunt conectat la fenomenul asta. Nu stiu ce spune studiul de caz respectiv, eu iti vorbesc despre o realitate concreta si dintr-o experienta nemijlocita cu aceste camere. Le-am tinut in mana, am lucrat cu unele, le cunosteam specificatiile tehnice, am putut face comparatii cu alte aparate de la concurenta.  Ani de zile, Kodak a fost foarte prezent pe piata aparatelor foto digitale.  Inclusiv in Romania, orice sarman isi putea lua o sapuniera sau un bridge Kodak. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Ce sa zic, citatul dat de tine se bate cap in cap cu ceea ce stiu eu si mai ales cu experienta personala cu aparatele Kodak. La inceputurile mele cu camerele digitale, am folosit (printre altele) aparate digitale KODAK si senzori Kodak. Cum spuneam, au fost printre primii care au facut aceasta trecere. Se poate spune ca au fost printre pionierii fotografiei digitale. Prin 2001 sau 2002 (nu mai tin minte exact, sunt ani de atunci) au scos chiar un DSLR full frame, celebrul Kodak DCS Pro 14 N. A fost printre primele DSLR-uri full frame, cu un senzor de 13,8 sau 14 milioane de pixeli, ceva stratosferic pe vremea aia, construit pe un body de Nikon D80. Il mentionez, pentru ca am tras mii de cadre cu DCS 14N , iar Nikon D 80 (donatorul body-ului) l-am detinut ani buni.  Intr-adevar, prin 2005 au incetat productia de DSLR-uri, si s-au concentrat pe aparate compacte si bridge. Tot cam pe atunci s-au apucat sa faca back-uri digitale pentru camere forrmat mediu, Mamiya, Hasselblad, Contax, delicateturi de astea... . Leica M8 si M9 (primele modele Leica digitale) aveau senzor CCD Kodak.  Cu M9 am avut, de asemenea, ocazia sa trag niste cadre.  Deci nu prea au falimentat in 2005-2007, au fost chiar bine infipti in productia de aparatura foto digitala.  Mai tarziu, au vandut divizia de senzori si din momentul ala nu am mai auzit de ei, dar asta se intampla undeva prin 2010-2011, 2012, ceva de genul, nu in 2005 cum spui. Stiu lucrurile astea pentru ca fotografia este una dintre preocuparile mele si sunt conectat la fenomenul asta. Nu stiu ce spune studiul de caz respectiv, eu iti vorbesc despre o realitate concreta si dintr-o experienta nemijlocita cu aceste camere. Le-am tinut in mana, am lucrat cu unele, le cunosteam specificatiile tehnice, am putut face comparatii cu alte aparate de la concurenta.  Ani de zile, Kodak a fost foarte prezent pe piata aparatelor foto digitale.  Inclusiv in Romania, orice sarman isi putea lua o sapuniera sau un bridge Kodak. 


cauta pe net kodak case-study si o sa vezi.
a dat faliment in 2012. 

Anyway, alta e discutia aici, kodak era doar un exemplu de ce se poate intampla cu un mamut care este prea mult timp pe val. In alt exemplu daca vrei e nokia, care la fel a crezut ca telefoanele lot vor dainuo vesnic si nu am mai investit in r&d.
"la fel si  honda, relaxareq venita din performantele lui MM au creat situatia actuala. Si nu e usor de iesit, mobra e mult in spatele ducati. Doar ca au un atu mare... MM

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, xt600 a spus:

Foarte corect. Nasc indiferenta nu numai pentru ca nu au personalitate, ca sunt stersi, ci si pentru ca - exceptandu-l pe MM - nici unul nu se detaseaza prin performante. Nici unul nu straluceste.... nivelul mediu al competitiei a crescut poate, dar daca facem un grafic al valorii tuturor pilotilor de pe grila, toti graviteaza in jurul acelei medii.   

 

Pai pneurile soft din MotoGp au ajuns un fel de pneuri de calificare. Putini piloti isi permit sa le utilizeze in curse si nici aia pe toate circuitele, asa ca actualele softuri sunt folosite mai mult pentru time attack. Problema de fond insa ramane... chiar daca diferenta intre motocicletele de MotoGP si cele de WSBK ar fi ..sa zicem... de 2-2.5 s (dar nu este!), tot este prea mica, daca avem in vedere diferentele de buget dintre cele doua competitii. Vorbim de o motocicleta de 150-200 mii dolari vs. una de cca 2 milioane de dolari. Pai cheltui un buget de 60 - 70 de milioane pe sezon, ca sa castigi cc 2 sec? In realitate cred ca nu sunt mai mult de 1,5 sec, in cele mai optimiste scenarii.  

Ei...nu e chiar asa...dupa cum a zis si colegul mai sus,pilotii din gp sunt crema,doar ca MM e ceva special si asta ii face pe restul sa para mai ne-performanti.Dar sunt convins ca de ex Aleix daca s-ar duce in orice competitie moto ar rupe.Q (la nivelul actual in zilele lui bune) e aproape imbatabil.Bagnaia in vreo 2 ani va putea sa ii dea replica lui MM.Si Bestia promite si Mir promite - sunt perspective de piloti cu adevarat performanti.Personalitatea e una,iar performanta e altceva - la performanta per pilot,gp ul sta stralucit as zice.

 

Ee,ai decretat tu ca gumele din gp = gume de calificare.Acest egal l-ai pus dupa teste nenumarate atat pe gumele de quali Pirelli cat si gumele soft de la Michelin?Iarasi aplicam logica feminina? - nu combatem argumentele sau pe Carmelo ci ne intoarcem la ideea de la inceputul discutiei :)

Repet - cand vom vedea un prototip de top de gp (Yamaha sa zicem) dimpreuna cu o moto de sbk (R1?exista in sbk?) pe aceleasi gume (oricare ar fi ele),cu acelasi pilot la ghidon si in acelasi timp relativ deci pe aceleasi conditii de pista facand un test atunci vom putea trage o concluzie reala.Pana atunci e o discutie gen Brusli il bate pe Vandam.

Tu spui ca au 2.5s eu zic ca sbk e la nivel de moto2.

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

Legat de costuri, lucrurile nu sunt atât de dramatice. Sau mai degrabă sunt distorsionate de "costul perceput". Un prototip va fi mai scump prin definiție pentru că presupune folosirea unor piese și subansamble fărcute "pe măsură", de multe ori manual sau de aparate specializate, la scară foarte mică. Dar în absolut, motocicletele de MotoGP nu sunt structural diferite și nu folosesc componente exotice în comparație cu motcicletele sport de stradă (cum este cazul monoposturilor de F1 de exemplu). Un șasiu din aliaj de aliminiu, un motor cu o arhitectură pe care o găsești pe stradă și materiale relativ comune, roți din magneziu și furci din aluminiu, carenaj din fibră de carbon, ș.a.m.d. Singurele lucruri specifice ar fi discurile de frână din carbon sau anumiți senzori. Costurile mari sunt date de fapt de cercetare și dezvoltare, de fabricarea pieselor specifice, de mentenanță, logistică, etc.

 

Alt aspect este faptul că superbike-urile au ajuns atât de rapide tocmai datorită MotoGP-ului și a tehnologiilor dezvoltate acolo - și bineînțeles a fabricanților care sunt dispuși să transfere acele tehnologii pe modelele de stradă. Cel mai evident exemplu este probabil al celor de la Ducati, care au dezvoltat familia Panigale (V2 și apoi V4) direct din proiectul de MotoGP. Și Yamaha folosesc pe superbike-uri motoare inițial create pentru MotoGP, și șasiuri și electronică rafinate tot acolo. Furnizorii fac și ei același lucru: împing spre producția de masă componente dezvoltate la nivel de prototip în MotoGP. Sunt doar câteva exemple.

Good point.

Cadrul de gp nu e ceva super mega ultra exotic din CF,motorul la fel,e un motor aproape similar cu cele de strada cu exceptia valvelor pneumatice.Electronica e simpla,probabil la sbk e mai avansata,ok cate un brat spate,carene si jambe furci din CF dar astea dau jos 7-8 kg?Oricum trebuie sa aiba 157,deci e vorba mai mult despre locul unde se pozitioneaza acele 7-8 kg..Per total,dupa cum ai zis,costa mult datorita faptului ca toate piesele sunt facute manual si datorita R&D'ului,care R&D,care se deconteaza la motogp dar de care beneficiaza cat de mult se poate sbk'ul.So...

De ex BMW'ul HP4 Race cu intreg cadrul si rotile din CF,si cu acel "blueprinted engine" si electronica avansata,cred ca e aproape de un prototip de gp ca si cheltuieli de productie,si e undeva la 80 000 euro.

Acum 18 ore, frigider a spus:

vom avea un campion al sprinturilor si un campion al lungelor.

 

ex.

sprint: miller / martin - mergeau tare dar ramaneau fara la final etc.

lungi: basti - incepea greu dar termina pe 1.

 

saaaaau campion unificat: MM :)) 

 

poate au bagat asta sa nu o ia in balarii gen sa ajunga motoarele la 30k de ture? 

daca ar fi la liber nu stiu daca ar pune rezervor de ..30litri? greu ca naiba si mare ca naiba.. ok se consuma pe parcurs dar dubios rau probabil..

sau ar baga benzina si in cadru si in ghidon si parbriz si in costum pe rider.

Da,se prea poate sa fie un castigator predilect al sprint'urilor.Un Ducati sau MM zic eu.

Cei care mergeau tare la inceput dar se taiau la final erau macalai care nu inteleau managementul gumelor (Miller - a si recunoscut ca a gresit-o asa de cateva ori),sau super mega rapizi si nerabdatori - Martin.Care in 9 din 10 ocazii nu mai ajungea la final - se depasea si pe el insusi :P

 

Aa,nu,au loc berechet si de 30L,nu asta e problema.Problema e ca deja...la viteze "obisnuite" de 335-350 pe linia dreapta tu le mai dai 10 litri?Unde ar ajunge?Nu e ok.Deja e insane viteza lor,doar MM a reusit sa scape de la asa o viteza,undeva trebuie limitati,iar 20L e decent - limitarea lor principala in a nu forta pe toata durata cursei raman gumele.

Acum 10 ore, damager a spus:

When Steven told the bosses at Kodak about his invention, their response was, “That’s cute, but don’t tell anyone about it. That's how you shoot yourself in the foot!"

Haha,nu stiam ca unul de-al lor a inventat digitalul si mai ales in 1975 ! F interesant,da.Mai,pt 1975 au procedat bine - oamenii faceau bani cu filmele clasice,mergea treaba unsa,de ce sa deschida cutia Pandorei?Insa ar fi trebuit sa reactioneze si sa-si ia masuri de precautie - contract cu inginerul/inregistrare tehnologie proprietary/patent etc,nu efectiv sa ignore inventia.Nu au ascultat insusi vorba lor "that's how you shoot yourself in the foot".

Acum 1 oră, damager a spus:

Anyway, alta e discutia aici, kodak era doar un exemplu de ce se poate intampla cu un mamut care este prea mult timp pe val. In alt exemplu daca vrei e nokia, care la fel a crezut ca telefoanele lot vor dainuo vesnic si nu am mai investit in r&d.
"la fel si  honda, relaxareq venita din performantele lui MM au creat situatia actuala. Si nu e usor de iesit, mobra e mult in spatele ducati. Doar ca au un atu mare... MM

Nokia e un exemplu monumental de lipsa de reactie...acolo da case study.Cum sa pierzi o cota de piata de 42% (sa nu ii zic monopol dar pe aproape) pt ca efectiv refuzi sa reactionezi la schimbarea tehnologiei?

5 ani de stat cu mainile in san de incapatanare,de uitat la cum isi iau avand Apple si Samsung si de a refuza sa iei in seama "the elephant in the room".Si cand finally reactionezi,sa treci la windows phones....cand android'ul era net superior...nush cine a fost responsabil de ideea aia,dar nu cred ca a putut sa stea cu un windows phone si cu un android in mana si sa decreteze "windows is better".De Ios nu mai zic.

Si la ce brand loyality aveau de la public...mai rar sa distrugi asa o afacere.Adica mangementul lor chiar a trebuit sa se chinuie sa distruga Nokia.Le-a luat 5 ani buni dar pana la urma au reusit :D

 

MM daca o "simte" ca nu functioneaza mi-e ca isi ia talpasita,cu tot pupatul lor pe gura.Dar cred ca HRC va da bani cat e necesar si va face tot absolut tot ce e omeneste posibil sa ii dea o moto decenta.Si,sustin inca,au cel mai bun track team.Asta va conta.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, damager a spus:


cauta pe net kodak case-study si o sa vezi.
a dat faliment in 2012. 

Anyway, alta e discutia aici, kodak era doar un exemplu de ce se poate intampla cu un mamut care este prea mult timp pe val. In alt exemplu daca vrei e nokia, care la fel a crezut ca telefoanele lot vor dainuo vesnic si nu am mai investit in r&d.
"la fel si  honda, relaxareq venita din performantele lui MM au creat situatia actuala. Si nu e usor de iesit, mobra e mult in spatele ducati. Doar ca au un atu mare... MM

Da, 2012 este corect. Nu mai stiam exact daca a fost in 2011, 2012, etc.. dar in nici un caz in 2005-2007.  In orice caz, nu te suspectam pe tine de rea credinta, discutia mea era cu colegul Panzer, care intra uneori pe un teren prea alunecos pentru el. Cat despre Honda, da, poate ai dreptate, dar cred ca anul asta s-au trezit din somn, mai ales ca acum s-a intors si Mimisor. Cel putin asa sper. 

Acum 16 minute, Method a spus:

Ei...nu e chiar asa...dupa cum a zis si colegul mai sus,pilotii din gp sunt crema,doar ca MM e ceva special si asta ii face pe restul sa para mai ne-performanti.

 

Ee,ai decretat tu ca gumele din gp = gume de calificare.

 

Repet - cand vom vedea un prototip de top de gp (Yamaha sa zicem) dimpreuna cu o moto de sbk (R1?exista in sbk?) pe aceleasi gume (oricare ar fi ele),cu acelasi pilot la ghidon si in acelasi timp relativ deci pe aceleasi conditii de pista facand un test atunci vom putea trage o concluzie reala.Pana atunci e o discutie gen Brusli il bate pe Vandam.

 

Tu spui ca au 2.5s eu zic ca sbk e la nivel de moto2.

 

 

Insa ar fi trebuit sa reactioneze intradevar si sa-si ia masuri de precautie - contract cu inginerul/inregistrare tehnologie proprietary/patent etc,nu efectiv sa ignore inventia.

 

Nokia e un exemplu monumental de lipsa de reactie...acolo da case study

 

Toata lumea stie ca sunt crema (cel putin in teorie), am spus-o si eu de cateva ori pe acest forum. Ceea ce am sustinut si sustin, este ca sunt piloti de nivel MotoGP si in alte competitii. Tu neurmarind acele competitii, vorbesti din auzite, eu vorbesc pe ce vad si pot sa compar.

Ca sa intelegi ceea ce am vrut sa spun, in legatura cu nivelul actual al pilotilor de MotoGP, am sa iti dau urmatorul exemplu: imagineaza-ti o clasa selectionata numai cu olimpici la matematica, fizica, ce vrei tu. Toti de nivel international, crema a ceea ce se poate selectiona la un moment dat, unii cu medalii de aur la concursurile internationale, la care participa, dar nici unul nu este un Einstein, Hawking sau ce geniu al matematicii vrei tu. Nici unul nu va ajunge laureat Nobel. la fel si cu baietii astia de acum din MotoGP. Q este foarte bun, Mir la fel, Binder, Oliveira, Bagnaia, Rins, excelenti dar nici unul nu este Rossi, sau MM. Sunt doar niste piloti foarte buni, care au ridicat media performantei in MotoGP. Ajutati, desigur, si de tehnologia de pe ghidon. Ca daca ii pui pe toti pilotii Ducati, din acest moment, sa piloteze modelul Ducati din 2007, al lui Stoner, probabil azi nu i-am mai vedea in competitia asta. 

 

Am spus "au ajuns un fel de pneuri de calificare. De unde ai tras tu concluzia ca am pus semnul =? Fii atent la nuante. 

 

Aici vezi ca ai o fractura de logica: nu poti compara o motocicleta dintr-o competitie cu componente din alta competitie (de ex.R1 din WSBK cu frane si pneuri de MotoGP), este absurd asa ceva. Trebuie comparate motocicletele cu set up-ul de competitie, pilotate de pilotii care pot scoate cele mai bune performante pe modelele respective. Acum niste ani in urma, au fost niste shakedown-uri comune (MotoGP + WSBK) si rezultatele au fost destul de interesante, ca sa nu spun surprinzatoare.  

 

Am spus 2,5 sec, ca sa iti dau tie satisfactie. In realitate, nu cred sa fie mai mult de 1,5 sec. Pe un tur de pole. In cursa s-ar putea sa fie o diferenta chiar mai mica. 

 

Cum ii spuneam mai sus colegului, lucrurile stau diferit, dar pentru ca va bagati in subiecte despre care nu aveti habar, ati mustact-o si tu si Panzer. Dar iata ca si la cele mai tari programe de master, se poate veni cu informatii eronate. Desigur, cand vine marele profesor si face afirmatii de la inaltimea autoritatii sale stiintifice, nah.. tinzi sa il crezi. Numai ca realitatea bate filmul. 

 

Da, Nokia este poate un exemplu mai potrivit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

53 minutes ago, xt600 said:

care intra uneori pe un teren prea alunecos pentru el.

 

Cred că ți-a demonstrat @damager că vorbeam fix despre același lucru.

 

1 hour ago, Method said:

pe aceleasi gume (oricare ar fi ele),cu acelasi pilot la ghidon si in acelasi timp relativ deci pe aceleasi conditii de pista facand un test atunci vom putea trage o concluzie reala.Pana atunci e o discutie gen Brusli il bate pe Vandam.

Tu spui ca au 2.5s eu zic ca sbk e la nivel de moto2.

 

MotoGP-urile nu pot funcționa decât pe gumele dedicate, pe care la rândul lor nu pot merge WSBK-urile. Este deci imposibilă o asemenea comparație.

 

Nu știu care e diferența "reală" dintre ele dar cel mai probabil depinde de pistă: superbike-urile tind să fie mai apropiate pe circuite virajate. Un circuit rapid va exacerba diferența, datorită avantajului de putere și de pe frânare pe care-l au prototipurile. Oricum, nu sunt la nivel de Moto2. În acest sens, este destul de relevantă comparația între cele mai rapide ture în cursă** (unde nu se mai pune problema de gume de calificare), pe același circuit și în condiții meteo similare. Câteva exemple:

 

Assen 2022:

  • MotoGP FL - 1:32.500
  • WSBK FL - 1'34.093
  • Moto2 FL - 1:36.729

 

Aragon 2022:

  • MotoGP FL - 1:47.795
  • WSBK FL - 1'50.025
  • Moto2 FL - 1:52.484

 

Misano 2022:

  • MotoGP FL - 1:31.868
  • WSBK FL - 1:34.221
  • Moto2 FL - 1:36.867

**Pentru WSBK am luat FL din cursele principale; cursa de Superpole este "de sprint" și ar putea vicia comparația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, PzKpfW a spus:

Probabil te-a intimidat vocabularul (?) dar era vorba despre greșeala pe care au făcut-o ca abordare și model de business, nu despre senzori și făcut poze - lucru la care tu pari să te pricepi mai bine :) 

 

 

da-ma dracu.

ii sta bine in portocaliu.

cat as vrea sa arate ca poate pe alta troaca cred ca e ceva special intre el si honda.

 

pana la urma honda-i honda frate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, PzKpfW a spus:

Probabil te-a intimidat vocabularul (?) dar era vorba despre greșeala pe care au făcut-o ca abordare și model de business, nu despre senzori și făcut poze - lucru la care tu pari să te pricepi mai bine :) 

Las-o asa, nu o mai intoarce ca la Ploiesti. Sustineai sus si tare,  ca au falimentat pentru ca nu au stiut sa "simta" trendul si sa faca trecerea la digital.  Ti-am demonstrat nu numai ca au facut trecerea, dar au facut-o si printre primii si, pana la un moment dat, si cu succes. Ti-am exemplificat cu modele concrete, pe care am si pus mana, cu ani de fabricatie, produse (aparate, senzori, etc) ca sa realizezi ca nu vorbesc de pe net. Tu, nu si nu, Batman, Batman... dupa ce ca iti culegi informatia de pe net fara discernamant si spirit critic, mai si persisti cand ti se demonstreaza negru pe alb ca bati campii.  Daca te pricepi si la poze, cum intelegi ceea ce ti se explica, da-mi voie sa cred ca fac poze mai bune ca tine, cel putin. Altii or fi mai talentati.. :) Ti-am mai spus... am mari rezerve, la cei ca tine, care le stiu pe toate. 

 

 

Foarte tare Mimisor!! :)👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, frigider said:

ii sta bine in portocaliu.

 

Portocalii sunt alții. La HRC este în centrul atenției și beneficiază clar de un tratament preferențial. Dacă pleacă la alții, va pierde acest statut. Chiar și așa, dacă până la anul Honda nu-i va oferi o motocicletă competitivă, va pleca.

 

@xt600 - ești obositor. Nu este vorba despre elemente tehnice și poze aici, ci despre abordarea generală a celor de la Kodak în legătură cu progresul. De unde comparația cu Honda. Simplu.

 

5 minutes ago, xt600 said:

au falimentat pentru ca nu au stiut sa "simta" trendul si sa faca trecerea la digital.

 

Exact. Au trecut târziu, nu i-au prins pe ceilalți din urmă, au pierdut treptat cotă de piață, au falimentat. Punct.

 

7 minutes ago, xt600 said:

au facut-o si printre primii

 

Nu. Au făcut-o la ~3 ani după primii.

 

9 minutes ago, xt600 said:

si cu succes

 

Nu. Când ai maxim 5-6% cotă de piață nu înseamnă "cu succes".

 

10 minutes ago, xt600 said:

fac poze mai bune ca tine

 

Cel mai probabil. Eu nu fac deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

 

 

@xt600 - ești obositor. Nu este vorba despre elemente tehnice și poze aici, ci despre abordarea generală a celor de la Kodak în legătură cu progresul. De unde comparația cu Honda. Simplu.

 

 

Exact. Au trecut târziu, nu i-au prins pe ceilalți din urmă, au pierdut treptat cotă de piață, au falimentat. Punct.

 

 

Nu. Au făcut-o la ~3 ani după primii.

 

 

Cel mai probabil. Eu nu fac deloc.

Pentru mine nu esti obositor. Tu si Hagi sunteti preferatii mei.  ;)  V-as asculta la nesfarsit.. :) 

 

Da, foarte tarziu.. . Cum s-a mentionat aici, in '75  nenea ala punea la punct primul senzor CCD.  In 1986, scoteau primul senzor de 1,4 milioane de pixeli, in 1991 au scos primul DCS, pe un sasiu de Nikon F3 (au scos mai multe aparate pe platforme Nikon si Canon, in perioada aia), cu un senzor CCD de 1,3 mil. pixeli. In '92 a experimentat cu un back digital pe un body de Nikon F 801S si, ca sa nu o mai lungesc, prin 94' au scos acel DSC 460, cu un senzor cu urias (pe atunci) de 6 milioane de pixeli, aparat premiat de altfel. Prin comparatie, In acelasi an, Canon scotea Canon EOS 1 N, pe film, iar Nikon, in 2004, scotea F5, tot analog.  Deci marii jucatori (nr 1 si 2 mondial la vremea respectiva) inca scoteau pe banda SLR-uri autofocus si mecanice, nota bene!!, iar tu spui ca astia au venit tarziu pe piata digitala. Pe ce lume traiesti?? Chiar nu realizezi ce sustii? 

 

Mai bine. Altfel ma trezeam ca imi dai lectii, pe aici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, xt600 a spus:

Pentru mine nu esti obositor. Tu si Hagi sunteti preferatii mei.  ;)  V-as asculta la nesfarsit.. :) 

 

Da, foarte tarziu.. . Cum s-a mentionat aici, in '75  nenea ala punea la punct primul senzor CCD.  In 1986, scoteau primul senzor de 1,4 milioane de pixeli, in 1991 au scos primul DCS, pe un sasiu de Nikon F3 (au scos mai multe aparate pe platforme Nikon si Canon, in perioada aia), cu un senzor CCD de 1,3 mil. pixeli. In '92 a experimentat cu un back digital pe un body de Nikon F 801S si, ca sa nu o mai lungesc, prin 94' au scos acel DSC 460, cu un senzor cu urias (pe atunci) de 6 milioane de pixeli, aparat premiat de altfel. Prin comparatie, In acelasi an, Canon scotea Canon EOS 1 N, pe film, iar Nikon, in 2004, scotea F5, tot analog.  Deci marii jucatori (nr 1 si 2 mondial la vremea respectiva) inca scoteau pe banda SLR-uri autofocus si mecanice, nota bene!!, iar tu spui ca astia au venit tarziu pe piata digitala. Pe ce lume traiesti?? Chiar nu realizezi ce sustii? 

 

Mai bine. Altfel ma trezeam ca imi dai lectii, pe aici. 


si honda a facut o mobra cu care MM a castigat. Acuma nu mai castiga.

Iar cu kodak poveste e asa, in anii 70 aveai 85% cota de piata pe camere si 90% pe filme.


in anii 80 au inceput sa scada, ca Fuji vindea cu aprox 30% mai ieftin.

 

in anii 90 au continuat sa scada ca nu au dat atentie la digital. Doar erau in continuare cei mai mari.

cand si-au dat seama ca au o pb au inceput sa investeasca enorm in r&d, dar era tarziu. Canon si Nikon erau mult in fata. Au inceout sa se imprimute ca sa stinga avantajul tehnologic al celorlati... au tot incercat pana in 2012 cand au dat faliment. 
nu e vorba despre competentele lor sau ca nu au scos senzori buni sau nu mai stiu eu ce. 
e un pattern care se studiaza la gigantii adormiti. Uni razbesc, shell e un exemplu, altii mor, gen kodak, nokia, etc...

studiul de caz e despre Kodak tocmai din caiza faptului ca aveau toata piata a lor, 90%+85%.

practic nu mai exista altceva


destul offtopic... sa vina Portimao

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, xt600 a spus:

Chiar nu realizezi ce sustii?

N-auzi, bre, că a avut studiu de caz! Ce, te joci cu mba-iștii?!?

Doar există vorba "cine știe face, cine nu știe îi învață pe alții!". Sau face studii de caz.

Hai cu gp-ul, lăsați draq foto filmele! Că nici măcar cu gagici dezbrăcate nu sunt. 🤬

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34 minutes ago, ENEOS said:

Doar există vorba "cine știe face, cine nu știe îi învață pe alții!". Sau face studii de caz.

 

Asta sună a "doar proștii fac școală". Rămân la cursul predat la SBS-EM în defavoarea lecțiilor date pe motoretism.ro

 

Francesco Bagnaia

 

I was struggling with the acceleration because it was very nervous, it was very difficult to open full throttle because the bike was moving a lot and sliding a lot. The same moment we solved it, we changed that part of the acceleration, everything was like using the 2022 bike but with more speed. So, it’s already on a good level. Now, my focus will be to have another step in front. The only thing that is missing is the handling, because the handling of the 2022 bike was a bit easier. This one is more aggressive, more nervous. But it’s something we can focus on in Portimão because it’s a track where the handling is very important.

 


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, xt600 said:

Stai ca  nu i-am mai spus ca fimele Kodak inca se produc si le poate cumpara inclusiv de la F64, ca ii luam aerul. 

 

Personal nu am ce să fac cu această informație. Încearcă-ți norocul în secțiunea asta. Nu văd legătura dintre faptul că filmul Kodak se poate cumpăra de la F64 (?!) și MotoGP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

 

Personal nu am ce să fac cu această informație.  Nu văd legătura dintre faptul că filmul Kodak se poate cumpăra de la F64 (?!) și MotoGP.

Ideea este ca vorbesti despre subiecte/fenomene pe care nu le stapanesti.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îți respect părerea. Nu mă pasionează măiestria tehnică în domeniul fotografiei, iar cunoștințele tale legate de paralela care s-a făcut aici între Kodak și Honda în MotoGP (citez) "se bate cap în cap" cu ceea ce se predă la nivel universitar. No comment. Case closed.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...