Jump to content
Old School Rider

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?

Recommended Posts

Pe langa diferentele intre bateriile respective, in general autodescarcarea creste proportional cu temperatura, deci cele tinute in casa s-au descarcat mai mult decat daca le ai fi tinut afara.

Da, stiu ca se autodescarca mai repede daca temperatura e mai mare dar pe de alta parte si inghetul e foarte daunator pentru baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am schimbat la BMW bateria originala. Din 2005. Care probabil ar mai fi dus daca nu i se rupea borna.

Anul trecut am schimbat la Honda bateria originala. Din 2002.

 

Lucrurile se făceau altfel acum 15 ani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cică ieri i-am cwratat lanțul, apoi i-am dat o porție generoasă de ulei 80w90.

Același tratament l-a primit și o Yamaha r125 a unui prieten, avea lanțul full de spray, am consumat aproape un litru de motorină ca să-l scot din boală. În trecut, lanțul a fost doar uns, nu și spălat, așa că are ceva uzură.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu ca se autodescarca mai repede daca temperatura e mai mare dar pe de alta parte si inghetul e foarte daunator pentru baterie.

Cat timp e incarcat nu pateste mare lucru. La masini rezista si la -30 si mai jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbat lanț și pinioane și optat pentru -1+1 cu ocazia asta. Se tureaza motorul cu +500 rpm însă are zvâc!

post-29419-0-65219000-1489254199_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Lucrurile se făceau altfel acum 15 ani :)

Da. Atunci se faceau... Acum doar se (pre)fac(k).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers la ghici, sincer.

Deci prima data am dat jos etrierul si am pompat pistonul afara. A iesit destul de usor. Jeg pe margine mai bine de 5 mm, a iesit cu periuta de dinti si WD40 + motorina, burete de vase (partea non-abraziva), apoi smirghel 2000 + WD40. A iesit aproape de nota 10. Interiorul a fost si el cwratat (folosesc w in loc de u, ca ma corecteaza forumul), garniturile aratau destul de bine, adica nu erau rupte sau crapate. Am scost totul si am cwratat (bolturile, tablitele), apoi le-am dat cu vaselina cu cupru Wurth 1100 grade (mama, juri ca e lipici, nu alta). Boltul care tine placutele a fost dat cu Wurth, celelalte doua cu vaselina universala (nu retin marca, e cadou de la cineva care lucreaza la un service Peugeot, aia nu folosesc jeguri). Bagat pistonul inapoi (dupa ce l-am uns cu lichid de frana), pus bolturile, placutele, totul. Umplut vasul cu lichid, aerisit, iesit la proba. Nu mai blocheaza roata instant, acum parca ma chinui un pic sa las urma pe asfalt franand doar cu spatele. Placutele vor fi inlocuite, au vreo 3 mm, santurile au 1 mm si ceva). Deocamdata merg cu garniturile si pistonul deja existente, nu pierd lichid, frana este buna. Ca sa fi servisat complet etrierul trebuia doar sa pun alte garnituri, oricum trebuia pus la montajul invers si pistonul nou.

Rezultatul e mult peste asteptari. Dar m-a frecat rau surubul de 14, care a fost un pic bagat piezis si era sa imi strice filetul din etrier. Deh, frig si stat doar pe vine, nu imi mai simteam genunchii. Treaba de aproape 3 ore, din care aproape jumatate chinul dracului cu surubul ala. Alt sfert de ora- haleala afara, pe banca. Eu is multumit, am facut totul cu manuta mea si am incredere in rezultat, stiu ca ma pot baza pe lucrare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e excelent, insa nu a iesit rau deloc. Am experienta ca l-am mai desfacut o data, anul trecut, cand am cwratat ambele circuite: bagat spray de frane, scos jegul afara, spalat de doua ori cu lichid de frana proaspat, apoi inchis circuitul, completat, aerisit. Dupa ce da caldura bine, desfac si la ceilalti etrieri pistoanele si repet operatiune de cwratare + gresare cu vaselina cu cupru. Nu stiam pana acum ceva vreme cat e de utila vaselina cu cupru, dar are un rol foarte important in buna functionare a sistemului de franare (aluneca mai usor placutele in locas). Vaselina e foarte rezistenta la temperaturi (1100 grade, nu ajunge sub nicio forma acolo) si fiind foarte lipicioasa, nu "pleaca" de acolo sub nicio forma. Am avut un tub mic, de 5 grame, pe care am dat 7 lei acum vreo 2 ani, l-am luat pentru o bujie incandescenta la masina. Vad ca mi-a mai ramas.

 

Sincer, merita sa faci operatiunea asta acasa, nu iti trebuie cine stie ce scule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De scule nu se pune problema. Daca nu weekend ul asta, celalalt sigur. Am consumabilele toate pregatite, doar sa ma apuc de treaba. Am o zi intreaga, dar nu e problema, imi place sa stau pe langa motor mult timp. Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie imi place. O sa investesc intr-un scaunel de ala cu role, sa nu mai rup genunchii si gleznele. Poate gasesc ceva cu surub (melc) si 3-4-5 picioare. Daca nu, imi fac eu ceva din fier, doar burete imi mai trebuie.

 

Mai e de lucru pe langa motor, dar pana pe 31 mare lucru nu mai fac, am o inspectie foarte importanta. Dupa aia- liber la mestereala si plimbareala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu inca nu ies. Am facut doar cateva ture anul asta. Din 27 vreau sa fac si rca ul si sigur se mai incalzeste. La cum e asfaltul acum nu ma incanta. E cam "prost" motorul pe modul race. :)))

Pana nu sunt 30 de grade il tin pe "ploaie". Hai noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cati cai am eu, se descurca de minune. Al tau e din alta liga. Vineri o sa fie frig, insa trebuie sa merg la ITP. Se anunta vreo 14 grade, iau echipamentul de scandal si ii dau bice. Aparatorile montate acum cateva saptamani fac o treaba de minune, e placut de condus chiar daca temperaturile nu-s fantastice.

post-92464-0-72539700-1489610541_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am vopsit cu "Plasti dip" varianta romaneasca - "Sprai vopsea cauciucata", protectia de plastic a furcii. Era decolorata si arata destul de aiurea.

Am dat vreo 5-6 straturi, a iesit o textura interesanta, de cauciuc, e mai dura asa... :)

Sa vedem cat rezista.

post-38165-0-51731400-1489687196_thumb.jpg

post-38165-0-30768200-1489687197_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat un LED in lampa pentru numar. E mai placuta lumina, desi LED-ul are lupa frontala, deci fascicolul "bate" inainte, nu in laterale. O sa-i pun si un staniol in partea superioara, cu toata ca nu prea e nevoie, dar oricum trebuie data jos lampa, un piciorus de plastic abia se mai tine. Aceleasi LED-uri sunt si in far, lumineaza pozitia de nu-i adevarat. Vorba unui coleg de forum, poti sa intinzi cortul noaptea la lumina pozitiilor. Nu l-am crezut initial.

A, si-am mai bagat un kil de vaselina cu PTFE in butucul cheii de contact si al incuietorii seii. Parca se misca ceva mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa vezi cand vaselina aia se va umple de praf si cateii se vor bloca in "pamantul" format!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa vezi cand vaselina aia se va umple de praf si cateii se vor bloca in "pamantul" format!

Asa este. Si de la WD40 se intampla la fel. Am patit eu. Solutia a fost sa dau cu si mai mult WD40 ca sa spal mazga aia. La butuci ar trebui folosit ulei/spray special.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laaaasa, bag WD40 peste o vreme, suflu cu aer comprimat. Nu s-a blocat la fostul Kawasaki, nu se blocheaza nici la asta. Eventual, ca sa spal bine, dau cu spray de frane, suflu bine, dau cu spray de care trebuie (cu grafit, din ce stiu eu, am si de ala, dar mi-o fost lene sa ma duc pana in atelier).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mai dau ce WD40 pe tobele, miroase interesant cand e inchinsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Splata carburi, rezervor.

Eneos City MAX 10w40

HF303

Cablu ambreiaj.

 

Dupa ce mi-au inghetat dejtele pe chei, acu' dete soarele. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am lipit T80-ului niste embleme cu diapazoane,am montat capete de ghidon R&G si plasa metalica in loc de plasticele de pe fantele laterale.

post-41801-0-02778300-1489835279_thumb.jpg

post-41801-0-05092600-1489835288_thumb.jpeg

post-41801-0-20742600-1489835295_thumb.jpeg

Edited by CRISTIAN 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar-risers. M-am chinuit un pic, mi-au ajuns la fix cablurile si conducta de frana. Alta pozitie, alta viata. Una din cele mai bune investitii la motor. Da, stiu, sunt cam... comod.

post-92464-0-56124800-1489855769_thumb.jpg

post-92464-0-18900000-1489855771_thumb.jpg

post-92464-0-38009400-1489855772_thumb.jpg

post-92464-0-78052500-1489855773_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar-risers. M-am chinuit un pic, mi-au ajuns la fix cablurile si conducta de frana. Alta pozitie, alta viata. Una din cele mai bune investitii la motor. Da, stiu, sunt cam... comod.

Ai ridicat ghidonul mai sus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...