Lucian_M Postat August 12, 2020 Share Postat August 12, 2020 Acum am voie să postez?! E mobra mea, nu a altuia. Spălat mobra, gresat ce trebuia, dressing plastice și cauciucuri, silicon pe motor și furtunuri cauciuc, etc. Apoi demontat complet furca, schimbat uleiul, verificat internele, asamblat, reglaj suspensie față și spate, verificat frâne, șuruburi șasiu etc. Btw: uleiul are vreo 5000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 12, 2020 Share Postat August 12, 2020 Asa se face la furca, nu stiu de ce... si pute groaznic, zici ca au murit 3 sobolani acolo. Din umila mea experienta, nu pot sa-mi dau seama daca isi pierde si proprietatile sau doar culoarea si mirosul se strica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 12, 2020 Share Postat August 12, 2020 Să știi că aproape la fel miroase și uleiul nou. După ce se uzează se amplifică mirosul, zici că-i făcut din ouă stricate. O binecuvântare în garaj. Cam la toate furcile servisate, aproape indiferent ce marcă de ulei s-a folosit, tot pute. Am pus un mix intre cca 600 ml Motul 10w și 300 ml 15w și vreo 200 ml Repsol 10w (completare). I-am făcut unui prieten mix între 65% 15w și 35% 10w la V-strom și zice că nu mai are dive-ul de dinainte. Cu arcurile Hyperpro și ulei 10w dive-ul cam dispare (nu total, firește), dar pe mobra mea transmite șocurile cam puternic. Pe asfalt bun stătea lipită fața, sunt curios cum o fi iarăși cu arcurile stock și micul de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat August 12, 2020 Share Postat August 12, 2020 nu ai cum sa elimini dive-ul , vezi cu mixurile alea sa nu te tavalesti pe tine sau pe altii ulei smecher" de furca Putoline sintetic sau Ohlins(pt mobre sport) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 12, 2020 Share Postat August 12, 2020 Singura chestie ar fi să nu îi placă lu' Motul adaosul de cca 10-15% Repsol. Micul de Motul 10w+15w merge ok, e testat de mai mulți, deoarece spun unii că 10w e prea soft, iar 15w e prea hard pentru furca asta. Doi ani am mers cu Repsol 10w și da, era un pic moale furca, dar nimic grav pentru stilul meu. Deocamdată nu pot testa furca, abia luni îmi recuperez permisul, nu știu dacă am timp să o testez în aceeași zi, că marți aș pleca la vecinii din sud și voi merge cu pasager și vreo 15-20 kg bagaj, dar în vreo 2000 km mi-oi face o impresie. Și oricum la bulgari trebuie musai să merg ușurel, n-am chef să cotizez la bugetul poliției. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat August 13, 2020 Share Postat August 13, 2020 (editat) Aseara am trecut la aripa fata si laterale de pe coada, dar inainte va arat parbrizul de ieri seara: Cred ca vineri va fi finalul. Pana la urma nu m-a rabdat sa stau o dupa amiaza, am fost si am terminat treaba, mi-am dat seama fix inainte sa o acopar ca nu facusem foto final, asa ca am tras un filmulet... https://www.youtube.com/watch?v=E8hUETlaj9Y Editat August 13, 2020 de Lup69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Septembrie 25, 2020 Share Postat Septembrie 25, 2020 Salut, Toata lumea e ocupata cu kilometrii, profitam de vremea buna cat se mai poate... Am facut si eu cu soata aproape 2400 in 7 zile, prin tara, in urma unei decizii de luni-dimineata, la intoarcere am bagat motorul la curatat si inspectie dupa acest tur... https://youtu.be/XME6NUXJ32M Am inceput cu roata spate, incet incet ajung spre fata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Septembrie 25, 2020 Share Postat Septembrie 25, 2020 (editat) Am înlocuit opinca asta de pe spate Cu un diavol nou Editat Septembrie 25, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 On 9/28/2020 at 12:53 AM, easy ride on! said: Nu chiar doar azi, dar intensiv în ultimele 3 săptămâni: S-a blocat rulmentul inferior de la bielă după 60 de ani de funcţionare (joc radial 1,5 mm la demontare!), deşi în ultimii 25 de ani a funcţionat numai cu adaos permanent de "vitamine" (PTFE - teflon) Deci, am scos motorul din cadru şi l-am demontat complet, l-am curăţat (asta a durat cel mai mult) am înlocuit ambielajul cu cel de rezervă (pe stoc NOS în garaj de 35 de ani), am montat rulmenţi noi la cald (SKF) şi simmeringuri cu dublă "buză", am montat un lanţ nou de "distribuţie" (transmisia internă), am prelucrat cu freza de mână primul dinte din sectorul de pornire (se mai bloca uneori la angrenare), am înlocuit arcul pedalei schimbătorului de viteze cu unul nou (NOS), am reglat cutia de viteze (jocul de 0,2 mm şi 13,0 mm în treapta a 3-a) şi am remontat cu grijă totul, după "instrucţiunile" fabricantului (exact cu o tură pre-tensionarea arcului spiral al pedalei de pornire), instrucţiuni din manualul de service şi din video de pe YouTube. Ca să constat că pedala nu mai revine singură şi cu capacul de la ambreiaj montat, doar fără el mergea singură Deci replay: demontează iar capacul, demontează ambreiajul, arcurile, discurile şi depresează pinionul primar, scoate subansamblul împreună cu lanţ şi carcasă, scoate pedala cu tot sector de pornire şi arc şi pretensionează arcul cu 2 ture, nu cu una. Deci, fabricantul s-a tâmpit care va să zică, dă informaţii false pe care dacă le iei în serios ... lucrezi de două ori. Totuşi, e bine că le dă. Remontează totul, presetupa şi capacul. Merge în sfârşit, pedala revine .normal Deci trebuiau 2 ture de pretensionare la arc, nu una. În sfârşit, mecanic totul este o.k., ca nou, electric o.k., montat piston, bolţ, siguranţe, chiulasă, strâns la cuplu în cruce, eşapament etanşat cu jumătate de garnitură de evacuare de dacia, garnituri confecţionate din clinghelit, "rectificat chiulasă" cu hârtie abrazivă pe foaie plană de sticlă, montat carburator, filtru aer. Reglat avansul de aprindere la 4 mm cu comparator şi ajustat cu pila periile de grafit de la dinam care "călcau" puţintel strâmb. Test de pornire: un rateu şi apoi nimic. Pedale ... Scânteieşte, benzineşte ... nu porneşte. Şi nu porneşte. Nu porneşte că încă nu se "lasă" piesele noi, simmeringuri noi (sunet de scârţâit de gumă şi frânare), rulmenţi C3 bine strânşi şi cartere curate şi uscate, numai bune de umezit cu condens de carburant În fine, după două-trei scoateri şi repuneri de bujie (ba uscată, ba înecată, ba alta), după multe pedale ... porneşte timid. Reglez relantiul puţin mai sus şi ... ok, totul stabil. Merge silenţios şi rotund, ca nou. Test. Oprit ... repornit ... perfect! Este un MZ RT 125/3, fabricat în 1959 , fratele mai tânăr al celui de lângă el, din 1958, model 125/2, cu 3 trepte de viteză în cutie. Mulţumesc băieţilor de la Old timer garage pentru suportul logistic (lanţ intern, piston Almot complet) https://www.pieces-motos-mz.net/mz-rt-125-3.html?limit=all Oare va funcţiona încă 60 de ani acest "Zeitmaschine"? Felicitari! Atat pentru incapatanarea de a repara un motor vechi, cat mai ales pentru alegerea de a respecta indicatiile producatrului, cu mici ajustari, inerente din cauza trecerii timpului... Parerea mea este ca indicatiile sunt/erau valabile in cazul unei pedale de pornire cu arcul nou, asa dupa 60 de ani, este foarte probabil ca arcul sa isi mai fi pierdut din elasticitate... Inca o data felicitari, postarea aceasta mi-a adus aminte de prima motocicleta, cu an de fabricatie 1961, o Jawa-CZ de 175 cmc, cu cilindru "sport" cu doua evacuari, ehei, din cauza ei am ramas cu preconceptia ca motocicleta trebuie sa arate simetrica privita din spate, cu doua evacuari, metehne ale tineretii... BRAVO!! Asfalt uscat, "Be safe, keep calm!!" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Am terminat pe moment de lucrat la mobrele altora, așa că ieri m-am ocupat de a mea: înlocuit antigel, reparat claxon (suna de parcă avea covid), alt filtru aer (demontat airbox, gresat angrenajele clapetelor, curățat mufele sufletului). Fabio a zis că filtrul e parfum pe lângă ce găsește de obicei in mobre. După 20.000 km parcă nu arată chiar rău. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 4 hours ago, easy ride on! said: Multumesc! Este prima mea "jucărie" serioasă (cu tatăl meu). "Prinţesa" asta a fost cel mai copiat model în întreaga lume, la vremea respectivă. HD Hummer, Bantam, Yamaha, Maserati 125, MV Agusta, Ossa 125 Palilos, M1-A, Pannonia-Csepel, Peugeot 125 TC4, VMF M06 (PL), Moto Alpino, Isomoto 125 ... Asfalt uscat! Cu drag! Motoare frumoase...excelent! 5 hours ago, Lucian_M said: Am terminat pe moment de lucrat la mobrele altora, așa că ieri m-am ocupat de a mea: înlocuit antigel, reparat claxon (suna de parcă avea covid), alt filtru aer (demontat airbox, gresat angrenajele clapetelor, curățat mufele sufletului). Fabio a zis că filtrul e parfum pe lângă ce găsește de obicei in mobre. După 20.000 km parcă nu arată chiar rău. Bravo! Merita sa ii dai si ei ce are nevoie, sa respire cu masca corecta sa nu traga vreun covidel....de claxon m-am ocupat si eu zilele trecute, a fost ceva conex, am umblat pe dedesubturi si am revizuit si claxonul/claxoanele, o sa pun foto cand termin lucrarea, am adaugat passing lights... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 11, 2020 Share Postat Octombrie 11, 2020 Mai, se stie ca de obicei, cizmarul n-are cizme bune. Dar am o pretentie, ca motoreta si masina sa fie in cea mai buna stare de functionare. Estetica da-o dreq, la mine conteaza sa mearga bine. Nu era musai si urgent, dar are aproape doi ani antigelul, anul trecut prin iunie a fost schimbat filtrul, s-a mers mult prin praf, am zis ca daca tot e o zi mai libera, merita si mobra un pic de atentie, ca anul asta masina ce-a mancat mai multi bani (suspensia fata, revizie, ITP, urmeaza parbrizul). Si sincer, mi-e mai draga mobra decat masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 12, 2020 Share Postat Octombrie 12, 2020 Cam așa e. De un lucru sunt conștient însă: cu un agregat pus la punct sunt șanse mai mici să mă întorc acasă cu alt mijloc de transport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 13, 2020 Share Postat Octombrie 13, 2020 Am prins două consecutive în Austria, ne-a murat complet. E-te na, altfel nu aveam ce povesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius claudiu Postat Aprilie 5, 2021 Share Postat Aprilie 5, 2021 Daca tot a fost sa fie cald si carantina gratis , am scos frumusetea la aerisit . A se citi sters de praf, spalat lantul , gresat , sters jentile , asa cam 1/2 de ora. Da, dar am avut si ajutor : Maine este mai cald , maine bag cam o ora .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iulie 10, 2021 Share Postat Iulie 10, 2021 Dimineața pe răcoare. VID_20210710_090330.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Iulie 10, 2021 Share Postat Iulie 10, 2021 Ești sărac și n-ai cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iulie 10, 2021 Share Postat Iulie 10, 2021 Acum 4 ore, Lucian_M a spus: Ești sărac și n-ai cardan. Am, dar nu la ! Rezultatul final: De notat că lanțul are mai bine de 25kkm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KENAZ Postat Iulie 12, 2021 Share Postat Iulie 12, 2021 Salut, Pentru ca cateodata se aude putin cum freaca placutele pe disc in mers m-am decis sa vad despre ce este vorba. Am scos pistonasele etrierului cat am putut de mult fara sa iasa de tot, le-am curatat cat am putut de bine si am pus totul la loc. Ce am observat este ca unul dintre pistonase iesea mult mai repede cand trageam de frana (de fapt pana nu ajungea sa impinga in placuta celalalt nu iesea deloc), dupa curatare s-a diminuat problema dar tot este acolo. Ma gandesc sa scot pistonasele de tot afara, sa le curat bine si sa schimb garniturile. Intrebare: sunt greu de bagat inapoi, imi trebuie scule speciale? E ceva ce pot face acasa sau mai bine sa platesc un service moto? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Iulie 12, 2021 Share Postat Iulie 12, 2021 Comandă kitul de simeringuri, nu-i mare lucru să le montezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iulie 12, 2021 Share Postat Iulie 12, 2021 Scule speciale nu-ți trebuie, doar grijă, atenție și puțină îndemânare. Mai complicat cu aerisirea dacă golești tot circuitul, îți sugerez să bagi lichid de jos în sus, cu o seringă prin aerisitoarele de la etriere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KENAZ Postat Iulie 12, 2021 Share Postat Iulie 12, 2021 (editat) 1 oră în urmă, Lucian_M a spus: Comandă kitul de simeringuri, nu-i mare lucru să le montezi. Super, asa o sa fac! Multumesc pentru raspuns. 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Scule speciale nu-ți trebuie, doar grijă, atenție și puțină îndemânare. Mai complicat cu aerisirea dacă golești tot circuitul, îți sugerez să bagi lichid de jos în sus, cu o seringă prin aerisitoarele de la etriere. Nu demult am schimbat furtunul, deci am experienta cu umplutul instalatiei Editat Iulie 12, 2021 de KENAZ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 4, 2021 Share Postat Decembrie 4, 2021 La gura sobei cum s-ar spune, deși erau vreo 13-14° ieri. Bineînțeles că azi când am făcut ningea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 4, 2021 Share Postat Decembrie 4, 2021 Acest model ciudat permite înlocuirea pastilelor fără a demonta arborii cu came, prin glisarea culbutorilor pe rampe. După câteva permutări am comandat doar 3 pastile pentru a fi totul în parametri, pe marți sper să-i aud glasul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Decembrie 4, 2021 Share Postat Decembrie 4, 2021 @patrick , acolo este hora carburilor . @eneos s-a lacomit , 2 erau suficiente . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.