Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

Acum am voie să postez?! E mobra mea, nu a altuia.

Spălat mobra, gresat ce trebuia, dressing plastice și cauciucuri, silicon pe motor și furtunuri cauciuc, etc.

Apoi demontat complet furca, schimbat uleiul, verificat internele, asamblat, reglaj suspensie față și spate, verificat frâne, șuruburi șasiu etc.

Btw: uleiul are vreo 5000 km.

IMG_20200812_115420.jpg

IMG_20200812_120525.jpg

IMG_20200812_105959.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa se face la furca, nu stiu de ce... si pute groaznic, zici ca au murit 3 sobolani acolo. Din umila mea experienta, nu pot sa-mi dau seama daca isi pierde si proprietatile sau doar culoarea si mirosul se strica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să știi că aproape la fel miroase și uleiul nou. După ce se uzează se amplifică mirosul, zici că-i făcut din ouă stricate. O binecuvântare în garaj.

Cam la toate furcile servisate, aproape indiferent ce marcă de ulei s-a folosit, tot pute. Am pus un mix intre cca 600 ml Motul 10w și 300 ml 15w și vreo 200 ml Repsol 10w (completare). I-am făcut unui prieten mix între 65% 15w și 35% 10w la V-strom și zice că nu mai are dive-ul de dinainte.

Cu arcurile Hyperpro și ulei 10w dive-ul cam dispare (nu total, firește), dar pe mobra mea transmite șocurile cam puternic. Pe asfalt bun stătea lipită fața, sunt curios cum o fi iarăși cu arcurile stock și micul de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai cum sa elimini dive-ul , vezi cu mixurile alea sa nu te tavalesti pe tine sau pe altii 

 

ulei smecher" de furca Putoline sintetic sau Ohlins(pt mobre sport)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura chestie ar fi să nu îi placă lu' Motul adaosul de cca 10-15% Repsol. Micul de Motul 10w+15w merge ok, e testat de mai mulți, deoarece spun unii că 10w e prea soft, iar 15w e prea hard pentru furca asta. Doi ani am mers cu Repsol 10w și da, era un pic moale furca, dar nimic grav pentru stilul meu.

Deocamdată nu pot testa furca, abia luni îmi recuperez permisul, nu știu dacă am timp să o testez în aceeași zi, că marți aș pleca la vecinii din sud și voi merge cu pasager și vreo 15-20 kg bagaj, dar în vreo 2000 km mi-oi face o impresie. Și oricum la bulgari trebuie musai să merg ușurel, n-am chef să cotizez la bugetul poliției.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara am trecut la aripa fata si laterale de pe coada, dar inainte va arat parbrizul de ieri seara:

 

 

DSC_1932.JPG

DSC_1935.JPG

DSC_1936.JPG

DSC_1937.thumb.JPG.5ca4ec5350fe1bd03bb2ced118b99b24.JPG

DSC_1938.JPG

DSC_1940.JPG

DSC_1941.JPG

 

Cred ca vineri va fi finalul.

Pana la urma nu m-a rabdat sa stau o dupa amiaza, am fost si am terminat treaba, mi-am dat seama fix inainte sa o acopar ca nu facusem foto final, asa ca am tras un filmulet...

https://www.youtube.com/watch?v=E8hUETlaj9Y

 

 

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut, 

Toata lumea e ocupata cu kilometrii, profitam de vremea buna cat se mai poate...

Am facut si eu cu soata aproape 2400 in 7 zile, prin tara, in urma unei decizii de luni-dimineata, la intoarcere am bagat motorul la curatat si inspectie dupa acest tur...

https://youtu.be/XME6NUXJ32M

Am inceput cu roata spate, incet incet ajung spre fata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
On 9/28/2020 at 12:53 AM, easy ride on! said:

Nu chiar doar azi, dar intensiv în ultimele 3 săptămâni:

S-a blocat rulmentul inferior de la bielă după 60 de ani de funcţionare (joc radial 1,5 mm la demontare!), deşi în ultimii 25 de ani a funcţionat numai cu adaos permanent de "vitamine" (PTFE - teflon)  :(

Deci, am scos motorul din cadru şi l-am demontat complet, l-am curăţat (asta a durat cel mai mult) am înlocuit ambielajul cu cel de rezervă (pe stoc NOS în garaj de 35 de ani), am montat rulmenţi noi la cald (SKF) şi simmeringuri cu dublă "buză", am montat un lanţ nou de "distribuţie" (transmisia internă), am prelucrat cu freza de mână primul dinte din sectorul de pornire (se mai bloca uneori la angrenare), am înlocuit arcul pedalei schimbătorului de viteze cu unul nou (NOS), am reglat cutia de viteze (jocul de 0,2 mm şi 13,0 mm în treapta a 3-a) şi am remontat cu grijă totul, după "instrucţiunile" fabricantului (exact cu o tură pre-tensionarea arcului spiral al pedalei de pornire), instrucţiuni din manualul de service şi din video de pe YouTube.

Ca să constat că pedala nu mai revine singură şi cu capacul de la ambreiaj montat, doar fără el mergea singură  :angry: 

Deci replay: demontează iar capacul, demontează ambreiajul, arcurile, discurile şi depresează pinionul primar, scoate subansamblul împreună cu lanţ şi carcasă, scoate pedala cu tot sector de pornire şi arc şi pretensionează arcul cu 2 ture, nu cu una.

Deci, fabricantul s-a tâmpit care va să zică, dă informaţii false pe care dacă le iei în serios ... lucrezi de două ori.

Totuşi, e bine că le dă.

Remontează totul, presetupa şi capacul. Merge în sfârşit, pedala revine .normal

Deci trebuiau 2 ture de pretensionare la arc, nu una.

În sfârşit, mecanic totul este o.k., ca nou, electric o.k., montat piston, bolţ, siguranţe, chiulasă, strâns la cuplu în cruce, eşapament etanşat cu jumătate de garnitură de evacuare de dacia, garnituri confecţionate din clinghelit, "rectificat chiulasă" cu hârtie abrazivă pe foaie plană de sticlă, montat carburator, filtru aer.

Reglat avansul de aprindere la 4 mm cu comparator şi ajustat cu pila periile de grafit de la dinam care "călcau" puţintel strâmb.

Test de pornire: un rateu şi apoi nimic. Pedale ...

Scânteieşte, benzineşte ... nu porneşte.

Şi nu porneşte.

Nu porneşte că încă nu se "lasă" piesele noi, simmeringuri noi (sunet de scârţâit de gumă şi frânare), rulmenţi C3 bine strânşi şi cartere curate şi uscate, numai bune de umezit cu condens de carburant  :)

În fine, după două-trei scoateri şi repuneri de bujie (ba uscată, ba înecată, ba alta), după multe pedale ... porneşte timid.

Reglez relantiul puţin mai sus şi ... ok, totul stabil.

Merge silenţios şi rotund, ca nou.

Test.

Oprit ... repornit ... perfect!

Este un MZ RT 125/3, fabricat în 1959  :) , fratele mai tânăr al celui de lângă el, din 1958, model 125/2, cu 3 trepte de viteză în cutie.

Mulţumesc băieţilor de la Old timer garage pentru suportul logistic (lanţ intern, piston Almot complet)

https://www.pieces-motos-mz.net/mz-rt-125-3.html?limit=all

Oare va funcţiona încă 60 de ani acest "Zeitmaschine"?  :D

 

 

Felicitari!

Atat pentru incapatanarea de a repara un motor vechi, cat mai ales pentru alegerea de a respecta indicatiile producatrului, cu mici ajustari, inerente din cauza trecerii timpului...

Parerea mea este ca indicatiile sunt/erau valabile in cazul unei pedale de pornire cu arcul nou, asa dupa 60 de ani, este foarte probabil ca arcul sa isi mai fi pierdut din elasticitate...

Inca o data felicitari, postarea aceasta mi-a adus aminte de prima motocicleta, cu an de fabricatie 1961, o Jawa-CZ de 175 cmc, cu cilindru "sport" cu doua evacuari, ehei, din cauza ei am ramas cu preconceptia ca motocicleta trebuie sa arate simetrica privita din spate, cu doua evacuari, metehne ale tineretii...

BRAVO!! Asfalt uscat, "Be safe, keep calm!!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat pe moment de lucrat la mobrele altora, așa că ieri m-am ocupat de a mea: înlocuit antigel, reparat claxon (suna de parcă avea covid), alt filtru aer (demontat airbox, gresat angrenajele clapetelor, curățat mufele sufletului).

Fabio a zis că filtrul e parfum pe lângă ce găsește de obicei in mobre. După 20.000 km parcă nu arată chiar rău.

IMG_20201010_145540.jpg

IMG_20201010_150057.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, easy ride on! said:

Multumesc!

Este prima mea "jucărie" serioasă (cu tatăl meu).

"Prinţesa" asta a fost cel mai copiat model în întreaga lume, la vremea respectivă. HD Hummer, Bantam, Yamaha, Maserati 125, MV Agusta, Ossa 125 Palilos, M1-A, Pannonia-Csepel, Peugeot 125 TC4, VMF M06 (PL), Moto Alpino, Isomoto 125 ...

Asfalt uscat!

image.thumb.png.3ed25552b4076482733f780f0705f306.png

images.thumb.jpg.56489b8c720e359d17477065c3d0162f.jpgimages.jpg.e928a91e9cfe7069c00d6cec18057ee1.jpgimage.png.20d88ba570165a0467167be57c16cf62.pngimages.thumb.jpg.9ccc6b6000db02337d65087cfafba738.jpgimage.thumb.png.af95e60ce50ce780423d225291995d0a.pngimages.thumb.jpg.c2f9e6e39d3809555f4204559cd819d0.jpgimage.png.88eb53e60967782b1e8fb95bd7f889c0.pngd9eadb96-f602-11e7-90eb-ac37990bbd2d.thumb.jpg.ed5ae19413937cba412aa807b1a065bf.jpgimages.jpg.986b3936145655b4fe3f1e615d3a3c77.jpgimage.thumb.png.520b7b929f626199ee36ddb851c8a0af.pngimage.png.7631ef43987e67627b640c447fc52fda.pngimages.thumb.jpg.2c40aafc56d0860c340b07b24c1524fc.jpg

image.png

220px-BSA_BANTAM_D1.jpg.3ecf66d990d0b6c1abae0e2c9bda9bba.jpg

Cu drag!

Motoare frumoase...excelent! 

5 hours ago, Lucian_M said:

Am terminat pe moment de lucrat la mobrele altora, așa că ieri m-am ocupat de a mea: înlocuit antigel, reparat claxon (suna de parcă avea covid), alt filtru aer (demontat airbox, gresat angrenajele clapetelor, curățat mufele sufletului).

Fabio a zis că filtrul e parfum pe lângă ce găsește de obicei in mobre. După 20.000 km parcă nu arată chiar rău.

IMG_20201010_145540.jpg

IMG_20201010_150057.jpg

Bravo!

Merita sa ii dai si ei ce are nevoie, sa respire cu masca corecta sa nu traga vreun covidel....de claxon m-am ocupat si eu zilele trecute, a fost ceva conex, am umblat pe dedesubturi si am revizuit si claxonul/claxoanele, o sa pun foto cand termin lucrarea, am adaugat passing lights...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, se stie ca de obicei, cizmarul n-are cizme bune. Dar am o pretentie, ca motoreta si masina sa fie in cea mai buna stare de functionare. Estetica da-o dreq, la mine conteaza sa mearga bine. Nu era musai si urgent, dar are aproape doi ani antigelul, anul trecut prin iunie a fost schimbat filtrul, s-a mers mult prin praf, am zis ca daca tot e o zi mai libera, merita si mobra un pic de atentie, ca anul asta masina ce-a mancat mai multi bani (suspensia fata, revizie, ITP, urmeaza parbrizul). Si sincer, mi-e mai draga mobra decat masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • 3 months later...

Salut,

 

Pentru ca cateodata se aude putin cum freaca placutele pe disc in mers m-am decis sa vad despre ce este vorba. Am scos pistonasele etrierului cat am putut de mult fara sa iasa de tot, le-am curatat cat am putut de bine si am pus totul la loc. Ce am observat este ca unul dintre pistonase iesea mult mai repede cand trageam de frana (de fapt pana nu ajungea sa impinga in placuta celalalt nu iesea deloc), dupa curatare s-a diminuat problema dar tot este acolo. Ma gandesc sa scot pistonasele de tot afara, sa le curat bine si sa schimb garniturile. Intrebare: sunt greu de bagat inapoi, imi trebuie scule speciale? E ceva ce pot face acasa sau mai bine sa platesc un service moto?  

 

Multumesc!

 

215914801_863638827597597_945673876385465500_n.thumb.jpg.860d4514cf1a1eeccf0fbe364f01fd50.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scule speciale nu-ți trebuie, doar grijă, atenție și puțină îndemânare. Mai complicat cu aerisirea dacă golești tot circuitul, îți sugerez să bagi lichid de jos în sus, cu o seringă prin aerisitoarele de la etriere. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Comandă kitul de simeringuri, nu-i mare lucru să le montezi.

 

Super, asa o sa fac! Multumesc pentru raspuns.

 

 

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Scule speciale nu-ți trebuie, doar grijă, atenție și puțină îndemânare. Mai complicat cu aerisirea dacă golești tot circuitul, îți sugerez să bagi lichid de jos în sus, cu o seringă prin aerisitoarele de la etriere. 

 

Nu demult am schimbat furtunul, deci am experienta cu umplutul instalatiei :)

Editat de KENAZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Acest model ciudat permite înlocuirea pastilelor fără a demonta arborii cu came, prin glisarea culbutorilor pe rampe. După câteva permutări am comandat doar 3 pastile pentru a fi totul în parametri, pe marți sper să-i aud glasul. 😎

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...