Sari la conținut

Accident 15.02.2016 str. Valea Oltului, Buc.


Pauldci
 Share

Postări Recomandate

Am inteles. El mergea linistit si un bizon a intors in fata lui si l-a pus jos. Accidentul nu se putea evita. Ghinion de fatalitate. Moarte conservarilor! Asta s-a clarificat.

Ceea ce inteleg sau mai degraba nu inteleg (in calitate de conservar. HUUOO!) din cele prezentate de accidentat este ca atunci cand sunt cu masina pe banda mea (drum cu o banda de mers asa cum este pe Prelungirea Ghencea) daca ajunge o moto sau masina pe linga mine, fara sa depaseasca axul drumului, ar trebui sa ii fac loc sa nu ne lovim pentru ca altfel sunt vinovat? Pentru ca asta rezulta din spusele Militiei: omul a depasit, sau ma rog a trecut pe linga masina, bizonul nu s-a sigurat si a intors lovind motocicleta de linga el. Si atunci nu mai inteleg rostul notiunii ''drum cu o banda de mers''. Iti spun si de ce. In mintea mea este ca daca este o banda de mers inseamna ca pe drum incape cate un autovehicul pe banda (nu conteaza cate roti are), nu doua sau mai multe unul langa altul daca este loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 122
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu este vorba de a-l face de ras. Dar tocmai pentru ca multi dintre noi trecem pe acolo zilnic si nu ni s-a intamplat ceva pina azi, acuma ca omul a patit-o am dori sa intelegem cum s-a petrecut accidentul ca sa nu o patim si noi. A gresit mobristul? Foarte posibil. Daca da, ceea ce intereseaza este sa stim daca si noi facem aceeasi greseala si doar am avut noroc sa nu o patim. Daca nu a gresit, este foarte util ca norocosul coleg sa ne spuna daca el crede ca avea cum sa evite accidentul.

Poate unii invatam ceva. Atata tot.

Doar ca vad ca de la usa indoita si mobra lovita s-a ajuns la cazane de tuica. Si nici macar nu este toamna, desi dupa cum arata afara nici nu mai stii ce anotimp este :)

Cred ca fiecare mobrist a trecut prin astfel de faze, unii mai ghinionisti decat altii. Singura cale de a evita astfel de cazuri este, zic eu, sa mergi suficient de incet incat sa pui frana la timp. Iar prin Bucale tre' sa ai doua degete pe frana mereu. Daca a gresit si colegul nostru intr-o mica parte... e discutabil. Cert e ca n-a incalcat nicio lege, daca o dam pe carte.

Eu sunt uimit de cei care sustin sus si tare ca daca esti langa axul drumului si vrei sa faci stanga nu trebuie sa te asiguri din spate. Sa faceti asa si cu mobra si sa va ganditi la asta in timp ce zburati prin aer, luati de vreo masina ce depaseste. Iar colegului țuicar, i-ar placea cazanul meu, garantez. :)

 

Baiatul accidentat a postat aici si a spus clar ca politia l-a gasit vinovat pe conservar si ca nu era trecut de axul drumului. Restul e gargara.

Corect!

» Post actualizat in 18 Feb 2016 09:41

Am inteles. El mergea linistit si un bizon a intors in fata lui si l-a pus jos. Accidentul nu se putea evita. Ghinion de fatalitate. Moarte conservarilor! Asta s-a clarificat.

Ceea ce inteleg sau mai degraba nu inteleg (in calitate de conservar. HUUOO!) din cele prezentate de accidentat este ca atunci cand sunt cu masina pe banda mea (drum cu o banda de mers asa cum este pe Prelungirea Ghencea) daca ajunge o moto sau masina pe linga mine, fara sa depaseasca axul drumului, ar trebui sa ii fac loc sa nu ne lovim pentru ca altfel sunt vinovat? Pentru ca asta rezulta din spusele Militiei: omul a depasit, sau ma rog a trecut pe linga masina, bizonul nu s-a sigurat si a intors lovind motocicleta de linga el. Si atunci nu mai inteleg rostul notiunii ''drum cu o banda de mers''. Iti spun si de ce. In mintea mea este ca daca este o banda de mers inseamna ca pe drum incape cate un autovehicul pe banda (nu conteaza cate roti are), nu doua sau mai multe unul langa altul daca este loc.

Daca nu intorci, nu ocolesti gropi si iti vezi de drum, iar mobristul te loveste/atinge/zgarie, clar ca mobristul e de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 18 Feb 2016 09:41

 

Daca nu intorci, nu ocolesti gropi si iti vezi de drum, iar mobristul te loveste/atinge/zgarie, clar ca mobristul e de vina.

Tocmai asta nu inteleg: merg pe banda mea si fac o manevra fara sa ies de pe banda mea si motociclistul care se afla linga mine cade si eu sunt de vina? Pai atunci sa ne inghesuim cati putem de o banda, iar fraierul care misca un pic de volan este de vina.

Am o intrebare: exista un articol de lege care sa specifice daca doua autovehicule au voie sa circule paralel pe o singura banda de mers?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai asta nu inteleg: merg pe banda mea si fac o manevra fara sa ies de pe banda mea si motociclistul care se afla linga mine cade si eu sunt de vina? Pai atunci sa ne inghesuim cati putem de o banda, iar fraierul care misca un pic de volan este de vina.

Am o intrebare: exista un articol de lege care sa specifice daca doua autovehicule au voie sa circule paralel pe o singura banda de mers?

Tocmai, ca legea, asa cum e scrisa acum in privinta asta, nu specifica in mod clar. Ideea e ca "fraierul" ala sa se uite cand misca de covrig, mie asa mi se pare normal si, personal, asa fac, ma uit. Totodata, mi se pare normal sa treaca mobristul pe langa mine daca are loc si sa se duca in treaba lui. Parere pur personala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Tocmai asta nu inteleg:

Am o intrebare: exista un articol de lege care sa specifice daca doua autovehicule au voie sa circule paralel pe o singura banda de mers?

 

 

DA. Este articol in lege care spune ca ,acolo unde ai loc , poti circula pe aceeasi banda cu o masina atita timp cit nu depasesti axul drumului si nu ai atasul montat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA. Este articol in lege care spune ca ,acolo unde ai loc , poti circula pe aceeasi banda cu o masina atita timp cit nu depasesti axul drumului si nu ai atasul montat.

Bravo. Cu asta m-am lamurit. Doar ca daca nu se specifica si cine sau cum are prioritate prin banda atunci este un articol de lege fara cap. Cand doua masini se acroseaza militianul verifica cine a iesit din banda lui si acela este de vina. Daca o masina si o motocicleta sunt pe aceeasi banda cum hotareste cine este de vina daca se acroseaza?

Si din cate stiu articolul de lege spune ca poti trece pe linga masina, nu cred ca face referire la a circula paralel cu masina. Ca sa nu discutam aiurea poti sa pui articolul aici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu este stilul meu sa stau pe Google-it doar ca ti sa pus tie pata pe chestia asta.In plus , daca esti sofer adevatat si esti in permanenta la curent cu ce se intimpla in jurul tau, vei pozitiona masina sa permiti trecerea doar celor care par hotariti sa se tot duca si par stapani pe ei .

» Post actualizat in 18 Feb 2016 10:45

Plus ca s-a inventat pedala de frina si daca te gasesti paralel cu un vehicul condus dubios poti incetinii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA. Este articol in lege care spune ca ,acolo unde ai loc , poti circula pe aceeasi banda cu o masina atita timp cit nu depasesti axul drumului si nu ai atasul montat.

Poti "depasi" nu circula...este o mica diferenta.

Sunt curios cati din cei care posteaza aici (strict pe subiectul asta) sunt si conservari...hai, nu va sfiiti...mana sus ca nu e rusine.

Eu sunt si conservar...nu imi dau cu parerea despre subiectul de aici pt ca tot ce se zice sunt pure speculatii....nimeni nu stie exact cum a fost...nici chiar pe ce zice accidentatul nu pot sa pun baza, pt ca nu il cunosc. Nu pot sa pun baza nici pe faptul ca semnalizase conservarul...e posibil ca atunci cand a vazut beleaua, abia atunci sa fi semnalizat.

Una e cine are dreptate legal, si alta e sa iti pazesti pielea....in cazul de fata un claxon scurt inainte de "depasire" nu strica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ca daca nu se specifica si cine sau cum are prioritate prin banda atunci este un articol de lege fara cap.

In ultima varianta de cod rutier s-a inlocuit notiunea de "banda" cu notiunea de "sir de autovehicule", gasesti chestiunea pe la articolele cu "depasirea".

Pe cale de consecinta, pe banda pot incapea atitea siruri de autovehicule cite pot fizic sa incapa fara a se atinge (n-am mai gasit pe nicaieri "cit" trebuie sa fie distanta laterala).

Treaba e suficient de subtila pentru a permite motocicletelor sa constituie "propriul sir" cind se deplaseaza printre masini dar nu s-a facut tam-tam pe problema cine stie din ce motiv, le-o fi fost frica sa promulge clar si deslusit "motocicletele pot circula printre coloanele de masini" cum inteleg ca scrie prin CR-urile din alte tari.

Articolul respectiv (depasirea) ne da multe drepturi, dar si multe obligatii, trebuie in permanenta sa fii constient de pozitia ta relativa fata de celelalte autovehicule cu care circuli in paralel.

SI-apoi da-o naibii, n-a murit nimeni daca a ciupit frina ca sa le dea voie alora mai din fata sa baleteze in directia in care au treaba; ba chiar dimpotriva as zice. Ideea ar fi sa nu treci printre coloane in mers sau stationate cu o viteza mai mare decit cea la care ciupind frina ii poti evita pe cascati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti. Omul vorbea la telefon si nu sa aigurat. A vazut ca nu este nimic pe contrasens si sa gandin sa faca stanga fara sa se asigure. Politia a spus ca el este de vina pentru ca nu sa asigurat.

 

Corect, asa imi si imaginam ca s-a intamplat. Ma bucur ca cel putin in cazul asta s-a facut dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Decat" legea zice...

 

http://www.legislatiarutiera.ro/Legislatie/Depasirea.html

 

 

Semnalizarea nu da niciun drept. Era sa ma bat cu un mosneag pt. asta. Daca masina era langa bordura si a tasnit spre stanga o data cu semnalul, e alta poveste.

Dar daca vezi unul cu semnalul stanga pus, si tu il depasesti prin stanga... zboara puiule, zboara!

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti. Omul vorbea la telefon si nu sa aigurat. A vazut ca nu este nimic pe contrasens si sa gandin sa faca stanga fara sa se asigure. Politia a spus ca el este de vina pentru ca nu sa asigurat.

Tu esti "norocosul"?

Daca da, te intreb, nu dau cu parul...sa zicem ca e cum spui tu, ca el vorbea la telefon si nu s-a asigurat...dar tu ai facut ce scrie mai jos in poza?

post-2998-0-43021000-1455807230_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu esti "norocosul"?

Daca da, te intreb, nu dau cu parul...sa zicem ca e cum spui tu, ca el vorbea la telefon si nu s-a asigurat...dar tu ai facut ce scrie mai jos in poza?

 

Par nu, dar...whip, whip :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun ca vinovat este si motociclistul. Chiar daca poate depasi o coloana stationara fara a depasi marcajul ce desparte benzile de sens, trebuie sa se asigure ca din coloana staionara nu iese unul, la fel ca el. Nu neaparat sa vireze stanga, ci pur si simplu sa merga inainte. Iar certitudinea ca unul din coloana sa faca stanga cand sunt strazi laterale, este 100%.

Soferul a fost scos vinovat pentru ca nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers, motociclistul fiind absolvit de vina pentru ca nu contravine dispozitiilor din regulament de a depasi o coloana staionara. Ca a depasit marcajul sau nu, prin aceasta manevra, cine mai poate dovedi?

 

Sanatate rider-ului, iar data viitoare sa beleasca ochii, ca sa nu beleasca altceva dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercati sa intelegeti ca exprimarile gresite in spatiu ,,deschis" (forum, facebook, etc), aduc dezinformare.

 

Cum stim cu totii, e imposibila delimitarea unui numar de autovehicule pe incadrarea unei singure benzi. Drept urmare, chiar si termenul de ,,depasire" e gresit.

 

Incercati sa treceti peste acele comentarii de tip ,,trolling". Nu sunt demne de comunitatea moto.

 

Multumesc anticipat

 

Eu spun ca vinovat este si motociclistul. Chiar daca poate depasi o coloana stationara fara a depasi marcajul ce desparte benzile de sens, trebuie sa se asigure ca din coloana staionara nu iese unul, la fel ca el. Nu neaparat sa vireze stanga, ci pur si simplu sa merga inainte. Iar certitudinea ca unul din coloana sa faca stanga cand sunt strazi laterale, este 100%.

Soferul a fost scos vinovat pentru ca nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers, motociclistul fiind absolvit de vina pentru ca nu contravine dispozitiilor din regulament de a depasi o coloana staionara. Ca a depasit marcajul sau nu, prin aceasta manevra, cine mai poate dovedi?

 

Sanatate rider-ului, iar data viitoare sa beleasca ochii, ca sa nu beleasca altceva dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BA NENE. CAND STAI PE LOC LANGA BORDURA. SI VREI SA FACI STANGA, NU TE ASIGURI IN PLM DACA VINE CEVA DIN STANGA DUPA BANDA?. E UITE CA CONSERVARUL NOSTRU SA UITAT PE CONTRASENS. DACA IN LOCUL MEU ERA UN TIR???? (BANDA ESTE FOARTE LATA. INCAPE R.A.T.B.U si O MASINA PARALEL) ... El a facut stanga in timp ce treceam pe langa el. Motorul sa dus intr.un ghivevi parca pe partea stanga. Mai mult ma sterpelit.. iar eu i.am luat oglinda cu capul si m.am dus. Dute tu pe prelungire,stai langa bordura si fa stanga pe o straduta. Dupaceea vedem cine este de vina,ok?

Editat de Marinus Sat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nush ce mama dreaq ai editat tu 3 minutes ago, dar "dupaceeea" tot aiurea a iesit. Whatever, ideea este ca trebuie sa fii si tu atent, chiar daca ai dreptate, ca risti sa o patesti mai grav (cu dreptatea in mana, evident). Vina ta este morala (adica nu e una concreta, definita si demonstrabila prin lege, ci mai mult legata de atitudine nepotrivita in trafic si de faptul ca nu ai stiut sau nu ai aplicat anumite tehnici ale conducerii pe drumul public menite sa te tina pe tine cat mai in siguranta).

Bine ca ai scapat intreg, cu siguranta vei fi mai atent pe viitor.

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pana la urma eu ma bucur ca nu am nimic rupt. Fierul se repara

Bine ca nu ai patit ceva grav. Bagatori in seama sunt multi, ei stiu mai bine decat ala care a muscat din ghiveci,stiu mai mult decat cocalarul ala cu jip care probabil se grabea sa ia ceva in dos. Mai multa altentie iti doresc,condu mai preventiv,cocalarii nu tin cont de ce consideram unii a fi conduită normala in trafic,unii semnalizează stânga si fac la dreapta, sau femei care vad motocicleta si se pierd,uita sa franeze sau accelerează(am patit-o). Dacă iti pui mintea cu războinicii tastaturii nu câștigi nimic. Ce ti s-a întâmplat tie confirmă mentalitatea generală a riderilor si a șoferilor deopotrivă. In trafic toti avem dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti "depasi" nu circula...este o mica diferenta.

Sunt curios cati din cei care posteaza aici (strict pe subiectul asta) sunt si conservari...hai, nu va sfiiti...mana sus ca nu e rusine.

Eu sunt si conservar...nu imi dau cu parerea despre subiectul de aici pt ca tot ce se zice sunt pure speculatii....nimeni nu stie exact cum a fost...nici chiar pe ce zice accidentatul nu pot sa pun baza, pt ca nu il cunosc. Nu pot sa pun baza nici pe faptul ca semnalizase conservarul...e posibil ca atunci cand a vazut beleaua, abia atunci sa fi semnalizat.

Una e cine are dreptate legal, si alta e sa iti pazesti pielea....in cazul de fata un claxon scurt inainte de "depasire" nu strica.

 

Si eu is consvervar :)

 

Sa zicem ca Marinus era gasit vinovat si eu ma intreb, daca se intampla cu un biciclist. Biciclistul sa fie pe partea dreapta intre vehicul si bordura iar touaregul voia sa faca dreapta pe o strada si il trantea pe biciclist, tot biciclistul era de vina oare? Poate in cazul asta e "alta mancare de peste", poate vorbesc in necunostinta de cauza, dar eu asa gandesc. Tot inainte se deplaseaza, sa zicem ca depaseste coloana, etc.

Editat de Blue_Lightning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo. Cu asta m-am lamurit. Doar ca daca nu se specifica si cine sau cum are prioritate prin banda atunci este un articol de lege fara cap. Cand doua masini se acroseaza militianul verifica cine a iesit din banda lui si acela este de vina. Daca o masina si o motocicleta sunt pe aceeasi banda cum hotareste cine este de vina daca se acroseaza?

Si din cate stiu articolul de lege spune ca poti trece pe linga masina, nu cred ca face referire la a circula paralel cu masina. Ca sa nu discutam aiurea poti sa pui articolul aici?

Nu mai provoca uzura inutila tastaturii. Ai dovedit de atatea ori ca vorbesti din aducere aminte sau din auzite. Documenteaza-te si dupa te mai asteptam. Il inviti pe coleg.sa puna el articolul... Cauta nene daca stii unde si da.ne peste nas. si te rugam sa revii pe post cu lucruri pertinente, nu ca pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercati sa intelegeti ca exprimarile gresite in spatiu ,,deschis" (forum, facebook, etc), aduc dezinformare.

 

Cum stim cu totii, e imposibila delimitarea unui numar de autovehicule pe incadrarea unei singure benzi. Drept urmare, chiar si termenul de ,,depasire" e gresit.

 

Incercati sa treceti peste acele comentarii de tip ,,trolling". Nu sunt demne de comunitatea moto.

 

Multumesc anticipat

 

 

Defineste tu acesata manerva, cuprinsa in articolul 120 lit.K

ca eu nu inteleg ce dezinformare am facut.

Poate ma confuzi cu Antena3

 

P.S daca esti profesor de legislatie, lamureste-ne tu.

» Post actualizat in 19 Feb 2016 06:06

BA NENE. CAND STAI PE LOC LANGA BORDURA. SI VREI SA FACI STANGA, NU TE ASIGURI IN PLM DACA VINE CEVA DIN STANGA DUPA BANDA?. E UITE CA CONSERVARUL NOSTRU SA UITAT PE CONTRASENS. DACA IN LOCUL MEU ERA UN TIR???? (BANDA ESTE FOARTE LATA. INCAPE R.A.T.B.U si O MASINA PARALEL)

Scrisul acesta cu majuscule arata ca tipi la noi. Poti scrie si normal, te faci inteles si asa.

Editat de kalator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai incerca sa pari intelectual, ca nu esti. Plus ca duci discutia in alta directie decat topicul.

 

Inaintarea pe langa un alt autovehicul, pe aceeasi banda, in aceeasi directie, NU SE INCADREAZA CA DEPASIRE.

 

Articolul mentional de tine, specifica clar ,,daca se intra pe sensul OPUS de circulatie" pe cand eu vorbesc de inaintarea pe aceeasi banda, fara sa iesi din ea.

 

Faptul ca faci trolling pe subiectul asta, denota ca e departe de tine gena motociclismului.

Motociclistii sunt comunitate, nu soareci de birou, plictisiti, in cautare de conflicte pe forumuri.

O zi cat mai buna.

 

 

Defineste tu acesata manerva, cuprinsa in articolul 120 lit.K

ca eu nu inteleg ce dezinformare am facut.

Poate ma confuzi cu Antena3

 

P.S daca esti profesor de legislatie, lamureste-ne tu.

» Post actualizat in 19 Feb 2016 06:06

 

Scrisul acesta cu majuscule arata ca tipi la noi. Poti scrie si normal, te faci inteles si asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...