Sari la conținut

Frana foarte moale Honda F4i


Postări Recomandate

Salutare, am si eu o "problema" cu frana fata la o Honda F4i, si mai exact ca tine foarte jos. Rotita pt reglajul manetei este data la maxim in sus iar cand apas prima frana maneta vine aproape de manson. La o repetare de 3-4 apasari, se intareste si tine sus si foarte bine dar daca o eliberz pt 2 sec se face moale imediat.

Parerea mea este ca face acest fenomen ca si cum nu ar fi aerisita si are aer...tin sa specific ca am aerisito ca la carte si nu are pic de aer pe instalatie.

Aveti idee de la ce ar putea fii sau daca a mai intampinat cineva pe F4i aceasta problema?

Cineva mi-a spus ca ar fi normala frana si ca asa face dar nu mi se pare ca este...

Mai precizez ca: are furtune metalice, garnitura/cauciucul pe care apasa maneta in pompa de frana acolo la cilindru pompei este crapat/rupt...nu stiu daca influenteaza cu ceva, placutele nu sunt noi dar au carne pe ele, iar discurile sunt bune.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.tin sa specific ca am aerisito ca la carte si nu are pic de aer pe instalatie.

 

 

 

Ai aer pe instalatie

 

 

Fa-i o aerisire si cu ocazia asta ii pui si lichid de frana nou :) Bafta!

 

Ba, voi cititi inainte sa scrieti?!

» Post actualizat in 13 May 2016 05:31

Salutare, am si eu o "problema" cu frana fata la o Honda F4i, si mai exact ca tine foarte jos. Rotita pt reglajul manetei este data la maxim in sus iar cand apas prima frana maneta vine aproape de manson. La o repetare de 3-4 apasari, se intareste si tine sus si foarte bine dar daca o eliberz pt 2 sec se face moale imediat.

Parerea mea este ca face acest fenomen ca si cum nu ar fi aerisita si are aer...tin sa specific ca am aerisito ca la carte si nu are pic de aer pe instalatie.

Aveti idee de la ce ar putea fii sau daca a mai intampinat cineva pe F4i aceasta problema?

Cineva mi-a spus ca ar fi normala frana si ca asa face dar nu mi se pare ca este...

Mai precizez ca: are furtune metalice, garnitura/cauciucul pe care apasa maneta in pompa de frana acolo la cilindru pompei este crapat/rupt...nu stiu daca influenteaza cu ceva, placutele nu sunt noi dar au carne pe ele, iar discurile sunt bune.

Multumesc.

 

Cauzele pot fi mai multe. Prima incercare de rezolvare o poti face cu un kit de reparatie pentru pompa.

Cam asa se prezinta (asta e pentru RR, dar in mare cuprinde cam aceleasi lucruri): http://www.performance-shop.ro/kit-reparatie-pompa-frana/3070-honda-cbr-600rr-900rr-1000rr-kit-reparatie-pompa-frana-tourmax.html

 

Daca nu se rezolva nici asa urmatorul pas este kit reparatie etrier, care cuprinde diverse garnituri (produsul din link este pur exemplificativ, nu e pentru mobra ta) : http://www.piesemotociclete.com/catalog/kituri-reparatie-etrier-frana-tourmax-10074/?good_detail=kit-reparatie-etrier-frana-ost-2406-17a0b6d3aa2666394b5c3e3751597a14p

 

Daca niciuna din astea nu da rezultate tind sa cred ca e decalibrata pompa. La mine la concluzia asta am ajuns. Fiind pompa originala si mobra avand peste 17 ani si peste 120.000 km. banuiala este ca s-a intamplat ceva in timp cu corpul pompei. Solutia ar fi s-o schimb. Varianta ieftina ar fi o maneta cu curbura un pic modificata (de la "radacina" manetei). In felul asta franarea corespunzatoare apare inainte ca maneta sa ajunga la manson. Eu am profitat de o maneta veche de-a mea pe care am indoit-o nitel la o cazatura pe coclauri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta indoita nu rezolva mai nimic, ramai cu cursa anormal de mare!

Am citit, dar tot cred ca a ramas undeva aer. De regula pe la ventilul etrierului nu ajunge sa iasa tot, ramane sus pe furtun si poti incerca sa aerisesti pe la holenderul de pe pompa, ala de unde incepe furtunul. Nu cred ca scrie in carte, dar s-ar putea sa functioneze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu este vorba despre aer in istalatie atunci poti incerca cum zice colegul mai sus intai cu un kit de reparatie al pompei fata. Kitul de reparatie etrier nu prea are nici o legatura, de obicei acolo pierde sau nu pierde. Problema cunoscuta la honde este ca scapa lichid in pompa fata pe langa piston in loc sa faca presiune (lichidul ramane tot in pompa deci nu ai pierderi).

Varianta 2: o pompa noua sau ceva aftermarket, radial, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact aceeasi problema am avut eu de 2 ori anul trecut. facuta frana, aerisita, pierdea sau prindea presiune. mergea maneta random. ba frana abia apasata, ba atingea mansonul si abia frana. aerisita din nou, schimbat lichidul, merge ca noua. cineva sau ceva s-a intamplat si am gasit dupa a2a aerisire lichid de frana pe janta dreapta si pe jos pe stanga. cautat la etrier si pe lungimea furtunului, uscat...lichidul de frana era la nivel la minim. aerisit din nou, schimbat iar lichid. acum sunt la 3000+ km de la treaba asta si frana tine bine. nu mai are simptome de pierdut presiune. acum ce sa zic...de la pompa nu cred sa fie beleaua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel ca si tine am patit si eu si s-a rezolvat cu achizitionarea unui kit de frana si instalarea acestuia.

 

Diferenta la modul cum se simte maneta si cat de bine franeaza acum motocicleta este foarte mare. Incearca asa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da jos etrierii si vezi cum se misca pistonasele cand apesi frana incet.Posibil sa fie duse oringurile de praf.

Poti sa mai incerci verifici furtunasele daca au scapari de lichid pe langa "banjo"(bucatile alea de metale care se leaga de etrieri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu o luna am fost la service de am schimbat lichidul de feana fata spate+aerisit, de aceea am spus ca acest procedeu l-as exclude pt ca au parut sa stie ce fac baietii aia acolo :))

Am sa dau etrieri jos intai sa vad cum lucreaza daca sunt oke, dupa am sa incerc iar cu un schimb de lichid+aerisit si daca tot asa face am sa iau un kit de reparatie pompa.

Am vazut ca s-a pus in discutie si schimbarea pompei de frana, trebuie neaparat noua sau eventual pot incerca cu una sh (evident care sa si mearga) ? Si app, se renteaza sa dau upgrade la pompa radiala? Gasisem una pe la vreo 350lei sh de pe un r1 parca din 2008 ceva de genul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu o luna am fost la service de am schimbat lichidul de feana fata spate+aerisit, de aceea am spus ca acest procedeu l-as exclude pt ca au parut sa stie ce fac baietii aia acolo :))

Am sa dau etrieri jos intai sa vad cum lucreaza daca sunt oke, dupa am sa incerc iar cu un schimb de lichid+aerisit si daca tot asa face am sa iau un kit de reparatie pompa.

Am vazut ca s-a pus in discutie si schimbarea pompei de frana, trebuie neaparat noua sau eventual pot incerca cu una sh (evident care sa si mearga) ? Si app, se renteaza sa dau upgrade la pompa radiala? Gasisem una pe la vreo 350lei sh de pe un r1 parca din 2008 ceva de genul...

La ce "servis" ai fost?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa simptome e clar pompa. Se mai intampla sa ramana bule de aer in etrier pe care sa reusesti fff greu sa le scoti.. dar alea iti dau doar feel de burete, nu si intarirea la a 2-a a 3-a aplicare.

 

Kit reparatie pompa la vreo 40-50 eur sau pompa radiala de yamaha. Gasesti cam in 250-300 de lei daca stii sa cauti. Eu am schimbat-o cu una de R1 2006 si e total alta viata pe langa pompa mea batrana de SV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In spate la gara obor am fost la service.

Adica la cerasela? :crack:

Pai ai fi putut intreba inainte si sa ceri niste parere pe aici.

Eu am fost patit o data cu ei si culmea,tot cu franele.

Povestea a inceput cand n-au fost in stare ca sa depisteze ca un furtun pierdea lichid pe la banjo si apoi cand s-au apucat ca sa schimbe o-ringurile(lucrare facuta in graba).

Ai face bine sa te duci tot la ei ca sa remedieze problema.Eventual ameninta-l inainte ca ii deschizi topic in care sa ii "patezi" orgoliul.Dupa vei vedea cat de servibil o sa devina

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Mihai!

Unul dintre discurile tale de frana e putin descentrat. Adica nu e in plan perfect vertical. In mers, asta poate conduce la maneta moale.

Din pacate cand am servisat motocicleta nu a fost timp sa ducem si roata cu discurile la Sirius, care le centreaza perfect si problema s-a mentinut.

Nici pompa de frana originala nu mai e tocmai la 100% deci ar trebui cel putin schimbat kitul. Cum am mai discutat, pompa radiala de R1/R6 e superioara si vei avea frana mai buna dar nu o poti monta cu banjo-urile pe care le ai acum pentru ca sunt imposibil de rutat furtunurile. Trebuie banjouri de 45-70 de grade.

 

Alte postari, de inalt nivel intelectual de pe topicul asta, ma abtin sa le comentez ;)

Cheers!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am si eu o "problema" cu frana fata la o Honda F4i, si mai exact ca tine foarte jos. Rotita pt reglajul manetei este data la maxim in sus iar cand apas prima frana maneta vine aproape de manson. La o repetare de 3-4 apasari, se intareste si tine sus si foarte bine dar daca o eliberz pt 2 sec se face moale imediat.

Parerea mea este ca face acest fenomen ca si cum nu ar fi aerisita si are aer...tin sa specific ca am aerisito ca la carte si nu are pic de aer pe instalatie.

Aveti idee de la ce ar putea fii sau daca a mai intampinat cineva pe F4i aceasta problema?

Cineva mi-a spus ca ar fi normala frana si ca asa face dar nu mi se pare ca este...

Mai precizez ca: are furtune metalice, garnitura/cauciucul pe care apasa maneta in pompa de frana acolo la cilindru pompei este crapat/rupt...nu stiu daca influenteaza cu ceva, placutele nu sunt noi dar au carne pe ele, iar discurile sunt bune.

Multumesc.

 

Acelasi simptom il are si a mea (CBF 600SA), initial crezand ca nu am placute mai deloc desi mai aveau carne pentru cel putin 1 sezon (asa am cumparat-o), m-am gandit sa le schimb si asa am si facut.

Tin sa precizez ca maneta acum cu placute noi s-a mai ridicat pe la jumatate....dar nu cunosc daca este sau nu ok.

Editat de george_p
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar avea aer in instalatie frana ar fi putin elastica dar nu s-ar imbunatati daca ai face mai multe curse. Eu cred ca este pompa care scapa lichidul pe langa pistonas in interioriul pompei si nu mai face presiune care sa iti impinga placutele pe disc. Sa reglezi cursa manetei nu este o solutie. Incearca sa cauti un kit de reparatie pentru pompa. Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai mobra de 120 k de km si nu ai aruncat-o inca? Gizaaas!!!

Macar da-i km inapoi...sa fii in ton cu lumea :crack:

Exact cum zice grasu ala satanist, are 26.000 km pe bord. Din cauza ca de muuult, taaare de muuult nu-i mai merge kilometraju'.

Deci sunt si io mobrist adevarat?! Suuunt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cate citesti pe aici, te miri dupa cand se infige cate unul in portbagajul unei dube, intra cu tot cu mobra in tramvai, pleaca la cules legume pe camp chiar daca nu e sezonul, se suie in cires cu visine aduse de acasa si dupa concluzia: "dar, boss, aveam aerisirea facuta ca la carte!" (remarca fara legatura cu initiatorul topicului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...