Sari la conținut

4x4, pickup, benzen


mihaio07
 Share

Postări Recomandate

.


» Post actualizat in 03 Jan 2017 10:14

Uite aici cateva motive pt care nu e bine:

 

- exemple si bune si rele. Daca adaugi o mobra noroita bine intelegi tu

 

Al doilea video, la minutul 1:30, e fix ce aveam in cap. Grasi care incearca sa urce ditamai chopperu din sa sunt condamnati sa failuiasca.


» Post actualizat in 03 Jan 2017 10:31

insa eu, ca posesor de pick-up nu as recomanda sa-ti iei asa ceva cu gindul ca duci mobra in bena...

se poate, dar ai alternative mai ieftine si mai practice...

 

asadar cauta un L200 care sa nu fi apartinut unei batrinele care l-a tinut in garaj si se ducea doar Duminica la slujba cu el si da-i bataie...

 

Cam asta oscilez acum, intre un Pajero scurt + remorca sau L200.

Prima varianta e mai ieftina si mai versatila, dar trebuie sa gasesc loc pentru remorca. Daca km de mobile.de sunt vreo indicatie, L200 la vanzare sunt destul de alergate si obosite.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 134
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

fiecare are avantaje si dezavantaje... daca vrei neaparat benzina, as merge pe Pajero+remorca... sau un alt suv de gen

pe de alta parte nici Pajero scurt nu e vreun avion de masina... mie nu-mi place pentru ca nu are portbagaj... ma rog, are dar e minuscul...

daca ar fi sa-mi iau Pajero, l-as lua pe ala full size... vezi ca sunt citeva din categoria N1 (autoutilitare) care sunt ceva mai prietenoase la impozit...

la pick-uri ar mai fi Mazda BT50/Ford Ranger, generatia anterioara... fara nici un fel de glamour dar masini solide...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O întrebare pe subiectul asta, e vreuna dintre opțiunile mai bune de pe aici și cu o motorizare de 2.0 pt impozit mai omenesc ?

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amarok ul nu e chiar asa de amarit. La 2l poti avea 122 140 166 si parca 180 cai.

Consumul e unul super decent, 10% pt varianta de sofer cu piciorul mare.

 

Subscriu si eu ca e greu de incarcat deoarece bena e foarte sus, e incomod tare cu pachetele grele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate cu duba. Am mers cu un VW Transporter vechi si am bagat ditai superteneru in el si mai intra inca unul lejer.

 

Problema e ca nu iau masina numai pentru transportat mobra pe coclauri. Vreau sa fac si offroad (deci musai 4x4) si vreau sa o folosesc si 3 luni pe an iarna, cand nu e de mers cu mobra.

Cat despre setea de masina mare, nu as zice ca un Pajero in 2 usi se incadreaza, mai ales daca e din anii 90.

 

Parerea mea este e greu sa faci offroad cu Pajero. Nu ca nu ar duce masina ci, pentru ca nu prea mai sunt drumuri pe care sa poti baga masini mari. Acum, depinde si de ce anume intelegi tu prin offroad. Daca e sa mergi pe drumuri forestiere e una, daca e sa o tai prin padure hai hui e alta. In plus, cand o sa incepi sa o zgarii, sa o lovesti, sa ii agati bara sau sa izbesti o creanga si sa iti sparga geamul, o sa vezi ca este prea costisitor pentru cele cateva ore de chin. Dar repet, depinde ce intelegi tu prin offroad.

Eu am fost cu Landcruiser, Pathfinder, Discovery 4, Outlander. Dintre toate, doar cu Outlander-ul m-am putut misca lejer prin paduri, pe ceva drumuri facute de carute si tractoare (fara sleauri adanci). In rest, celelalte sunt mult prea masive iar distrugerile sunt al naibii de costisitoare.

Daca vorbim de offroad de campie si ceva dealuri curate da, poti merge cu orice masina masiva. In rest, orice copacel cazut iti strica distractia imediat. Mai ales iarna cand aluneci de nu stii daca te mai opresti sau nu.

Acum, revenind la intrebarea ta, eu as merge pe L200. Am facut teste si cu Pajero automatic dar si cu L200 manual. Amandoua la fel de capabile dar L200 iti amplifica sentimentul de offroad mult mai bine. Plus ca o poti controla mai bine fiind cu transmisie manuala.

De Hilux nu stiu ce sa zic. Mi se pare multa reclama pentru mai putin decat ar face L200.

Si nu uita de echiparea de offroad necesara: troliu, bullbar, proiectoare led suplimentare, anvelope MT, kit reparatie roti, leviere, scule, kit-uri de troliere, compresor de aer, etc. Dar daca mergi in grup organizat e mai simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si la Pajero de 3.5, dar nu sunt convins ca merita. Sunt mai rare, mai scumpe, si impozitul e de peste 2 ori mai mare: 5000 fata de 2200.

Am de gand sa-l folosesc la offroad, dar nu la modul sa o iau drept prin padure sau in sus pe stanci.

 

Interesant ce spui despre L200.

 

Cum e motorul de 3.0 / 3.5 pe benzina ca fiabilitate? Comparat cu clasicele 2.5 diesel.

Cu offroadu pofta vine mancand, si o sa vrei sa ii testezi limitele oricarei masini. Cum la noi e de mers majoritar prin padure, un pickup te limiteaza repede.

 

Partea cu impozitul e mai neplacuta, te sfatuiesc sa o pui pe BG sau o lasi pe numerele actuale daca e deja inscrisa, ca majoritatea de 3.5 sunt scoase de le impozit.

Motoarele pe benzina de la mitsu sunt f fiabile, trebuie sa ii pui ulei de calitate si sa ii cureti instalatia de racire, eventual schimbi radiatorul ca se incalzesc un pic prea repede.

Dieselurile de la ei sunt puturoase, inclusiv 2.8-u, f zgomotoase dar fara prea multe probleme din auzite, si consuma cam la fel.

Repet, recomand 3.5 pt ca are din fabrica planetrae mai groase si mai rezistente, poti sa ii pui roti de 33' fara prea mare riscuri, altfel si 3.0 24v 180HP trage f frumos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este e greu sa faci offroad cu Pajero. Nu ca nu ar duce masina ci, pentru ca nu prea mai sunt drumuri pe care sa poti baga masini mari. Acum, depinde si de ce anume intelegi tu prin offroad. Daca e sa mergi pe drumuri forestiere e una, daca e sa o tai prin padure hai hui e alta. In plus, cand o sa incepi sa o zgarii, sa o lovesti, sa ii agati bara sau sa izbesti o creanga si sa iti sparga geamul, o sa vezi ca este prea costisitor pentru cele cateva ore de chin. Dar repet, depinde ce intelegi tu prin offroad.

Eu am fost cu Landcruiser, Pathfinder, Discovery 4, Outlander. Dintre toate, doar cu Outlander-ul m-am putut misca lejer prin paduri, pe ceva drumuri facute de carute si tractoare (fara sleauri adanci). In rest, celelalte sunt mult prea masive iar distrugerile sunt al naibii de costisitoare.

Daca vorbim de offroad de campie si ceva dealuri curate da, poti merge cu orice masina masiva. In rest, orice copacel cazut iti strica distractia imediat. Mai ales iarna cand aluneci de nu stii daca te mai opresti sau nu.

Acum, revenind la intrebarea ta, eu as merge pe L200. Am facut teste si cu Pajero automatic dar si cu L200 manual. Amandoua la fel de capabile dar L200 iti amplifica sentimentul de offroad mult mai bine. Plus ca o poti controla mai bine fiind cu transmisie manuala.

 

Am impresia ca nu vorbim despre aceeasi masina. Pajero 2 usi din anii 90 e destul de compact, are transmisie manuala, center diff si tot ce trebuie. Si nu e nici genul de masina lucioasa dupa care sa plangi cand o proptesti intr-un sleau.

 

Dupa cum spuneam mai sus, nu am de gand sa merg drept prin padure. Sau sa incerc sa urc acelasi deal abrupt si namolos de 100 de ori, cum fac unii baieti cu exc-uri. Deci drumuri forestiere, de carute, de tractor, in general drumuri care duc undeva. Si in general iarna, ca atunci e plictiseala mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata lumea iti spune sa nu te complici cu pickup dar totusi insisti. Sa pui film cand o sa reusesti sa o sui. Mai ales cand o sa ai rotile namolite. Nu ar fi o idee rea sa incerci operatiunea pe masina cuiva inainte sa investesti.

Daca nu vrei chestii extreme - merge orice 4x4 de bun simt. La consumul care il ai cu v6 benzina peste 3l din 90 - o sa stea mai mult in parcare. Uita de folositul iarna prin oras.

Apropo de pickup - pe strada se meerge cu aproximativ 100. Nu prea urci cu ele la 120 - 140

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de pickup - pe strada se meerge cu aproximativ 100. Nu prea urci cu ele la 120 - 140

Un ascultator intreaba: se poate aborda un viraj la 100km/h cu Volga?

Radio Erevan raspunde: sigur ca se poate, dar numai o data! :crack:

Acum pe bune, cel mai mare dezavantaj al "papucilor" de genul mi se pare lipsa unui spatiu inchis pt bagaje - in interior lasi totul la vedere, bena e deschisa. Si imi aduc aminte cu groaza cum am dormit cu schimbul in masina dupa ce la "cotetzul" de pe bena unui Navarra a zburat luneta pe autobahn in Germania, camionul fiind plin cu piese... Deh, exista Carryboy (parca asa ii spune), dar dealerul a fost f convingator cand a oferit "echivalentul" fabricat pe plaiuri mioritice... In rest, asa cum am spus, confort si tinuta de drum mai apropiate de camion decat de turism. Nu are nici o treaba nici macar cu un Isuzu Trooper (fabricatie '92 parca) pe care l-am avut o perioada. Chiar, ala era 2.3 benzina, se misca decent, nu consuma exagerat si am fost si la cateva raiduri cu el! Plus carat pamant si alte corvezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil nu se compara cu ce ati vorbit voi mai sus, dar un suzuki jimny si o remorca ati luat in calcul ? Motor de 1.3 benzina, offroad sunt sigur ca poate mai mult ca orice camion de mai sus :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata lumea iti spune sa nu te complici cu pickup dar totusi insisti. Sa pui film cand o sa reusesti sa o sui. Mai ales cand o sa ai rotile namolite. Nu ar fi o idee rea sa incerci operatiunea pe masina cuiva inainte sa investesti.

Daca nu vrei chestii extreme - merge orice 4x4 de bun simt. La consumul care il ai cu v6 benzina peste 3l din 90 - o sa stea mai mult in parcare. Uita de folositul iarna prin oras.

Apropo de pickup - pe strada se meerge cu aproximativ 100. Nu prea urci cu ele la 120 - 140

 

Dupa cum se poate vedea din ultimele posturi, inclin spre Pajero, dar nu din cauza ca e greu de urcat mobra in bena.

Stiu exact in ce ma bag cu consumul, nu iau masina sa stea in parcare. Faptul ca imi iau un cazan din 90 nu inseamna ca nu-mi permit sa dau banii pe benzina sau sa o inmatriculez pe Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum pe bune, cel mai mare dezavantaj al "papucilor" de genul mi se pare lipsa unui spatiu inchis pt bagaje - in interior lasi totul la vedere, bena e deschisa.

 

De acord, asta e unul din principalele dezavantaje, la care nu ma prea gandisem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine o Vitara decit un Jimny daca este vorba de Suzuki, Jimny este prea mic si mai ales sa tragi si remorca, plus ca Vitara o modifici destul de usor vorbesc pentru off, consumul este destul de maricel pentru un motor 1,3 urca la 10-11% in off, depinde pe unde o bagi si cu ce e incaltata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Papucii sunt masini de munca, si cine munceste cu ele o face ieftin, de aia sunt majoritari diesel in europa. Am un vecin cu F150 Harley davidson... o fi pe gpl?

Dacă alimentează la MOL in zona Cora Lujerului, e pe gpl. L-am văzut de 2 ori la coada la gpl. Fără mișto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toyota 4 Runner? Cred ca se poate inscrie ca si autoutilitara astfel incat impozitul sa fie omenesc. Stiu ca majoritatea motorizarilor sunt pe benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?84187-Vand-Toyota-pick-up-2-5-benzina-an-89-inmatriiculata-PF

Bine, omul a retras-o de la vanzare, dar o intrebare nu cred ca a omorat pe nimeni. S-at putea sa nu poti vedea pozele, dar merita sa-ti faci cont pe forum caci ai ce invata daca ti s-a 'facut' de 4X4...

Bune filmele puse de maestrul @Zidu', dar cred ca mai exista si alte solutii de urcare in bena. Ma gandesc la in troliu (eventual cu telecomanda) care-ti poate da o 'mana' de ajutor.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un l200, merg des cu un jimny

 

l200

bena e la 80 de cm de sol, pe la sold, nu iti dai seama cat de greu e sa incarci ceva pana nu incerci

daca ai garaj subteran e usor, bagi masina cu botul in jos pe rampa si te plimbi fara probleme pana in bena cu 2-3 scanduri

la descarcare e mai simplu, cad singure

cand incarci pe coclau se presupune ca gasesti un mal de pamant sau un sant sa te ajuti

 

nu e facuta pentru accelerari sau viteza maxima, suspensia e prea moale cand e goala si fuge spatele la orice miscare gresita daca e ud pe jos (giratoriile sunt senzatie)

peste 100 km/h orice cauciucuri decente vor face prea mult zgomot si vor fi nesigure la manevre bruste

consuma 12.5 in oras la mers normal spre agresiv, 10.5 afara mers mai calm

 

la alea pana in 2007 uita-te in rezervorul de lichid de racire sa nu fie urme de ulei, mai prajesc garnituri de chiulasa daca sunt ciobanite (evita flota)

depinde ce cari cu ea, un carryboy poate fi util

 

avantajul cel mai mare fata de masina + remorca e parcarea, in cam 6 - 6.5 metri te descurci, ceea ce inseamna ca gasesti mai peste tot parcare

 

jimny

o caruta distractiva in oras sau prin noroaie

nu e facut pentru viteza, prinde 145 pe drum drept, 165 in cadere libera, depasirile se fac cu tehnici avansate dezvoltate pe dacia 1310

locurile din spate nu sunt facute pentru adulti, alea din fata sunt ok daca nu depasesti cu mult 1.90

peste 100 suna ca si cum ar decola si s-ar prabusi in acelasi timp, si nu doar din cauza cauciucurilor

puncte bonus pentru varianta soft top, or fi ele facute in spania in loc de japonia dar vara sunt mult mai amuzante

 

n-o sa impresionezi pe nimeni coborand dintr-un jimny totusi, o sa rada blondele cu range rover de tine

daca e decapotat si il conduci stand in picioare se schimba treaba

 

problema cu vitara e ca alea noi nu mai au nimic special fata de toate celelalte suv-uri compacte si e greu sa gasesti una veche in stare buna (probleme mari cu rugina)

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum se poate vedea din ultimele posturi, inclin spre Pajero, dar nu din cauza ca e greu de urcat mobra in bena.

Stiu exact in ce ma bag cu consumul, nu iau masina sa stea in parcare. Faptul ca imi iau un cazan din 90 nu inseamna ca nu-mi permit sa dau banii pe benzina sau sa o inmatriculez pe Romania.

Mai bine bagi benzina aia la mobra.

Ca scula de distractie mi-as lua un patrol GR din ala patratos facut in jur de 90 dar nu se mai gasesc in stare buna si nici nu ma impac cu ideea de a a cheltui inutil pe carburant.

Motoarele diesel si-au dovedit suprematia datorita consumului scazut si mai ales a cuplului mare pe care il ofera de la turatii mici (nu discutam de cifrele de varf). Asta ajuta sa nu prajesti ambreiajul prea repede si sa o controlezi bine in zone tehnice. Tine minte: U650 = 65 cai; TAF - in jur de 85 cai; Buldoexcavatoarele maricele - motor de 2.5 diesel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine bagi benzina aia la mobra.

Ca scula de distractie mi-as lua un patrol GR din ala patratos facut in jur de 90 dar nu se mai gasesc in stare buna si nici nu ma impac cu ideea de a a cheltui inutil pe carburant.

Motoarele diesel si-au dovedit suprematia datorita consumului scazut si mai ales a cuplului mare pe care il ofera de la turatii mici (nu discutam de cifrele de varf). Asta ajuta sa nu prajesti ambreiajul prea repede si sa o controlezi bine in zone tehnice. Tine minte: U650 = 65 cai; TAF - in jur de 85 cai; Buldoexcavatoarele maricele - motor de 2.5 diesel

 

Bag destula benzina si la mobra. Consum mixt vreo 8, iar la Pajero asta cu care am mers, vreo 14.

Consumul nu a fost niciodata un factor important in alegerea unei masini / mobre, mai ales la km pe care ii fac eu anual (10.000 x 2 in medie). 14L consum mixt mi se pare un pret rezonabil pentru a evita dieselu, cu care nu ma impac deloc, si pentru a avea un motor suficient de mare.

 

Vad ca lumea tot insista cu cuplul, dar dupa cum am zis si mai sus, cuplul intre un V6 3.0L pe benzina (ca sa nu zic 3.5) si un 4 in linie 2.5L diesel, cum e ala de pe Hilux, e asemanator la aceleasi ture. Si pentru ca toata lumea se face ca nu vede, n-aude, am sa pun niste poze:

 

21ah5eb.jpg

 

Si linkul:

http://www.automobile-catalog.com/curve/1995/1973975/mitsubishi_pajero_3000_v6_vr_wide_3-door.html

 

Deci 200 Nm la 2200 de ture. Si 235 Nm la 4000 ture.

Pentru Hilux generatie asemanatoare nu am gasit grafic, dar maximul este: 165 Nm @ 2200 rpm, conform

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_L_engine#2L

 

 

Cat despre zone tehnice, acolo se foloseste 4WD Low si nu prea ai treaba cu ambreiajul. Dar sa ma corecteze cineva care se pricepe mai bine. Ma astept ca un bezinar de 3.0L sa urce la deal la relanti, intr-a 1a, cu rapoarte low.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-o vreme am dat si eu pe forumul ala cu 4x4 si TOTI cei de acolo care fac off-road serios merg cu benzinare mari (3.5l-4.2l). Diesel-urile sint pentru utilizare mixta (si distractie in teren dar si ture lungi de sosea). Se pare ca elasticitatea unui benzinar e mult mai potrivita in teren decit banda de turatie relativ ingusta in care un dizel livreaza bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zgomotul facut de motor la 2.200 de ture si la 4.000 de ture este diferit foarte mult. Am avut ocazia sa particip la o iesire la care participa si un Wrangler cu motor pe benzina. Vrea sa spun ca cel de la volan nu ne mai auzea pe noi, cei de afara, in momentul in care incerca sa iasa din cate o zona foarte provocatoare. Una este sa controlezi masina la o turatie moderata decat sa iti scape din noroi, sa prinda aderenta si sa ai peste 4.000 de ture.

Mai trebuie sa ai in vedere si troliul. La un motor pe benzina trebuie tinut turat mai mult decat un diesel atunci cand folosesti troliul. Ma rog, pot fi situatii rare dar, mi-am exprimat opinia.

Configuratia solului din Romania este preponderent noroios. In alte tari unde este mai mult stancos, se justifica motoarele pe benzina pe care sa le turezi foarte mult.

Pe de alta parte, eu te inteleg cu motorul pe benzina. Este mai silentios in mersul zilnic, nu are trepidatii, se incalzeste/raceste mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma astept ca un bezinar de 3.0L sa urce la deal la relanti, intr-a 1a, cu rapoarte low.

Nu prea, trebuie sa-l tii nitel in ture, ca nu-i diesel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu unde ai vazut turbodiesel de 2.5l cu mai putin de 300Nm ..... ala la 165Nm e aspirat in pana mea...

 

Ai dreptate, e aspirat, dar nu l-am cautat special. Hiluxurile din generatia 5, 88 - 97, asa au.

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Hilux#Fifth_generation_.28N80.2C_N90.2C_N100.2C_N110.3B_1988.E2.80.931997.29

 

Iar la L200, generatiile pre 2005 non-turbo au 142 Nm @ 2500. La turbo au 200 Nm si 240 Nm varianta cu intercooler.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Triton#Third_generation_.281996.E2.80.932005.29

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Astron_engine#4D56

 

In orice caz, ce am zis ramane valabil: cuplul la un V6 de 3.0 benzina e comparabil cu un 2.5L diesel in ture joase, chiar daca comparam turbo diesel cu benzina aspirat.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...