ZIDU' Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 dar nu aveti masina de echilibrat dinamic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 (editat) Cu asa ceva mi-au fost echilibrate rotile. E un fel de jug (nu este artizanala, ci pare ceva de firma), se da jos adaptorul pentru roti auto si se monteaza jucaria aia. E echilibrare dinamica sau statica? Mai degraba dinamica, as zice... Editat Martie 9, 2017 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
finu Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Pt initiator Aproape de dr taberei este http://www.metricmotion.ro/contact Preciziei 10D Mai nou ofera si aceste servicii. Cel putin asa am vazut pe topicul cu vanzare anvelope. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Cu asa ceva mi-au fost echilibrate rotile. E un fel de jug (nu este artizanala, ci pare ceva de firma), se da jos adaptorul pentru roti auto si se monteaza jucaria aia. E echilibrare dinamica sau statica? Mai degraba dinamica, as zice... aia e o masina de echilibrat dinamic. Daca a lasat masina sa invarta singura roata - ai avut echilibrare dinamica. Daca doar au pus roata acolo si au invartit cu mana - au echilibrat static (suporta si asemenea functie, unii nu se mai complica cu dinamic ca deh - sunt cazuri in care trebuie saa mai aranjeze anvelopa pe janta ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 (editat) As avea rugamintea, catre cei care nu sunt la curent cu dinamica rotorilor, sa se mai informeze cand discuta despre diverse tipuri de echilibrari. Majoritatea rotilor moto sunt rotori plan-smietrici. Acest tip de "masinarie" pentru echilibrat roti, se foloseste in GP, WSBK, W Endurance, etc. Pirelli, Dunlop, Michelin. Personal cu instruire de specialitate, certificari, etc. Stima! Editat Martie 10, 2017 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 adica acolo unde se folosesc jante drepte, perfect centrate si anvelope care au un standard anume si in principiu sunt slick. Pentru restul - masina de echilibrat fara discutii. Sau vrei sa imi spui ca masinile astea sunt o conspiratie a vulcanizatorilor cu buzunar ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzeapa Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Cred ca un rol important are si factorul uman. Atat la echilibrarea statica cat si la echilibrarea dinamica. Si in acest sens, cred ca un nepriceput poate face o echilibrare (dinamica) mai proasta decat unul care stie ce face si o face ajutat de un dispozitiv static. Astfel incat cea mai buna echilibrare este cea de care esti multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Sugestia mea ar fi sa nu mai induceti in eroare alti colegi motociclisti, daca nu intelegeti cum functioneaza mecanica (fizica) din spatele operatiunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Diplomele noastre sunt cei 4 ani de activitate, impliniti luna aceasta, sute de motociclete reparate, sute de clienti fericiti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 adica acolo unde se folosesc jante drepte, perfect centrate si anvelope care au un standard anume si in principiu sunt slick. Pentru restul - masina de echilibrat fara discutii. Sau vrei sa imi spui ca masinile astea sunt o conspiratie a vulcanizatorilor cu buzunar ? O janta poate sa fie si "patrata", tot se echilibreaza. Imi zici si mie care ar fi acel standard care permite doar slick-urilor sa fie echilibrate static? Daca tot vorbeai despre spite, poate imi explici cum de, foarte multe roti cu spite vin din fabrica echilibrate cu plumbi fixati pe spita. Carevasazica masele aditionale sunt asezate in planul de simetrie al rotii - echilibrare statica, nu dinamica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 La rotile cu spite care de obicei sunt si cromate, exista foarte putin loc pentru plumbi datorita formei jentii, si aderenta plumbilor pe suprafata cromata este destul de precara. Asadar se folosesc plumbi care se fixează mecanic, prin strângere pe spita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Am fost cu un prieten la augusta,lucrează super băieții ,atenți la detalii și la preț super bine,sa mute un cauciuc de pe i roata pe alta(roata cu spițe și camera) 10 lei,i-au pus și pudra de talc(cred că asta era)intre camera și cauciuc.Super ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 O janta poate sa fie si "patrata", tot se echilibreaza. Imi zici si mie care ar fi acel standard care permite doar slick-urilor sa fie echilibrate static? Daca tot vorbeai despre spite, poate imi explici cum de, foarte multe roti cu spite vin din fabrica echilibrate cu plumbi fixati pe spita. Carevasazica masele aditionale sunt asezate in planul de simetrie al rotii - echilibrare statica, nu dinamica. Janta aia care vine din fabrica este dreapta si cu un centraj foarte bun(chiar si cele chinezesti). Fiind "perfecta" din punct de vedere geometric - se poate centra prin adaugarea de masa in planul de simetri al rotii. Chestia asta e ajutata si de faptul ca gumele care vin pe moto din fabrica au un profil preponderent stradal. Cu cat profilul are mai putine crampoane sansele de a necesita plumbi sau de a trece neobservat sunt mai mici . Cu cat diametrul rotii e mai mare cu atat mai mult se simt problemele. La mobra mea necazurile cele mai mari sunt pe fata - 21 echipat cu profil mixt pus pe o janta care a vazut multe la viata ei. Pe scurt - eu nu calc pentru operatiunea asta decat acolo unde exista sculele aferente. (o furca de 2 lei pot sa imi iau si eu acasa dar deh, nu ma dau la moto gp). Multi se plang ca le vibreaza ghidonu si nu au idee de la ce se intampla asta. Hai sa lasam topicul pentru detalii despre vulcanizari si putem face unu special cu teorii despre centrari, echilibrari si alte farmece la cauciucuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladconstantinescu Postat Martie 10, 2017 Autor Share Postat Martie 10, 2017 Multumesc pentru informatii; din fericire acest topic a evoluat spre o buna baza de date cu informatii despre servicii moto. @finu : Multumesc de sugestie; pare destul de aproape de mine ca sa le fac o vizita. Am de gand sa dau rotile jos de pe scuter si sa le duc cu masina la schimbat. E destul de piperata manopera de dat jos roti si m-am cam saturat s-o platesc. Trebuie doar sa gasesc un loc sa las scuteru pe "sticle" . Si apropos de semi-offtopic : Si mie imi intra roata in voblaj daca iau mainile de pe ghidon la anumite viteze. Asta indiferent de anvelope si am avut doua seturi noi plus schimbat rulmenti roata. Echilibrarea a fost facuta static. Avand in vedere vreme de afara o sa mai trag un timp de gumele Michelin City Grip Winter inainte sa trec la cele de vara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Janta aia care vine din fabrica este dreapta si cu un centraj foarte bun(chiar si cele chinezesti). Fiind "perfecta" din punct de vedere geometric - se poate centra prin adaugarea de masa in planul de simetri al rotii. Chestia asta e ajutata si de faptul ca gumele care vin pe moto din fabrica au un profil preponderent stradal. Cu cat profilul are mai putine crampoane sansele de a necesita plumbi sau de a trece neobservat sunt mai mici . Cu cat diametrul rotii e mai mare cu atat mai mult se simt problemele. La mobra mea necazurile cele mai mari sunt pe fata - 21 echipat cu profil mixt pus pe o janta care a vazut multe la viata ei. Pe scurt - eu nu calc pentru operatiunea asta decat acolo unde exista sculele aferente. (o furca de 2 lei pot sa imi iau si eu acasa dar deh, nu ma dau la moto gp). Multi se plang ca le vibreaza ghidonu si nu au idee de la ce se intampla asta. Hai sa lasam topicul pentru detalii despre vulcanizari si putem face unu special cu teorii despre centrari, echilibrari si alte farmece la cauciucuri. Mie imi plac calculele. Nu de alta dar teoria asta tot din practica s-a nascut. Asta daca nu cumva doresti sa rescrii istoria Sau, pe principiul, eu sunt cel mai istet, mie nu-mi spune nimeni cum sta treaba, pot sa fiu de acord - este cum zici tu. Si inca ceva, pt cultura generala: rotile ies din fabrica cu abatere acceptata, nu cu perfectiuni geometrice. Si, al dracu', tot static le echilibreaza. In concluzie, nu centrati roata patrata (go Sirius!), echilibrati-o dinamic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladconstantinescu Postat Martie 10, 2017 Autor Share Postat Martie 10, 2017 Am platit anul trecut 40 pentru schimbul anvelopei fata la scuter,cu demontat/montat,operatiune facuta de patron.Baiatul care se ocupa de moto isi terminase programul Am ajuns in catelu dupa ce am primit oferta de nerefuzat de la anvelopemoto.eu cand am achizitionat anvelopa...m a umflat rasul cand mi au spus cat costa.Le am spus ca sunt prea ieftini pentru standardul meu.caut in alta parte unde pot plati mai mult Am fost si eu la anevelopemoto.eu ; de acolo am cumparat ambele seturi de anvelope. Nu mai tin minte exact pretul, dar schimbat si fata si spatele inseamna o manopera zdravana. Cred ca mai puneam putin si puteam sa mai cumpar o anvelopa. Si .. fara s-o spun cu rautate doar din dorinta de a informa, mi-au montat roata spate in sens invers si nu mi-au strans cele doua suruburi de la bascula => peste cateva saptamani bascula mea mai statea intr-un singur surub, desfacut si ala . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MIHAI VARADERO Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Eu m-am lovit mereu de o problema la echilibrarea rotilor la masina sau la motocicleta. Dupa ce lucratorul echilibreaza roata si aparatul indica zero il rog sa o scoata de pe masina si sa o puna la loc. In mod normal aparatul trebuie sa arate tot zero grame ca doar a fost echilibrata inainte cu zece secunde. Surpriza, niciodata nu arata zero. De multe ori indica niste valori mari de parca nu ar fi fost echilibrata deloc. » Post actualizat in 10 Mar 2017 11:15Care este motivul ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Ny Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Mare belea si cu schimbatul anvelopelor vad io bine. Trebuie sa le schimb saptamana care vine si inca nu stiu incotro sa o apuc....... ) https://www.youtube.com/watch?v=IX4NpFNjpsY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Mie imi plac calculele. Nu de alta dar teoria asta tot din practica s-a nascut. Asta daca nu cumva doresti sa rescrii istoria Sau, pe principiul, eu sunt cel mai istet, mie nu-mi spune nimeni cum sta treaba, pot sa fiu de acord - este cum zici tu. Si inca ceva, pt cultura generala: rotile ies din fabrica cu abatere acceptata, nu cu perfectiuni geometrice. Si, al dracu', tot static le echilibreaza. In concluzie, nu centrati roata patrata (go Sirius!), echilibrati-o dinamic https://www.youtube.com/watch?v=IX4NpFNjpsY - inceputul filmului asta explica cate ceva. (acum o sa zici ca rotile moto sunt cam inguste, nu? ) » Post actualizat in 10 Mar 2017 12:00 cine recunoaste vibratii de soiu ala in ghidon poate sa faca o incercare cu echilibrare dinamica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 (editat) Nu mi-ai raspuns la chestiunea cu spitele - factory setup cu abatere acceptata. Bonus, rotile turnate cu nervura pe care este fixata masa de echilibrare, tot pe centru - sic! operatiunea #1 este statica. Cel mai corect este sa se imparta in doua masa aditionala si sa se lipeasca pe centru stanga-dreapta, langa nervura. Vezi ca roata din film e descentrata. Daca intelegeai ca nu latimea rotii este esentiala ci faptul ca spitele sunt in planul de simetrie, n-am mai fi purtat o discutie lunga. Editat Martie 10, 2017 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 prin perfecta intelege perfecta in comparatie cu o roata care a mers pe strada zeci de mii de km. Bonus - spitele nu sunt in planul de simetrie daca e sa fim asa de rigurosi. Au un oaresce unghi cu el (sic). » Post actualizat in 10 Mar 2017 12:54nu vrei tu sa faci un topic de centrari si mut eu acolo discutia? fac si poll daca vrei. oricum client sunt doar unde e masina corespunzatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 (editat) Mai este unul (de fapt doi-trei vocali) ca tine pe topicul cu avionul pe banda Numai bacalaureati pe forumul asta..... Ma vad nevoit sa refuz respectuos invitatia. Editat Martie 10, 2017 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 (editat) Fix din acest motiv nu las pe nimeni sa puna mana sa mi schimbe,demonteze,monteze ceva pe motor(si nu numai!). Fiindca ii doare undeva daca scapa cheia de 32 si zgarie janta, crapa carena sau rupe ceva mai firav gen semnalizator. Si la vulcanizari am intalnit pana anul trecut doar INAPTI cu 8 sau 10 clase care mai rau strica decat fac o treaba. Mare atentie si cu service-urile si cu asa zisii mecanici ca riscati sa va rupeti mainile sau mult mai multe! Am fost si eu la anevelopemoto.eu ; de acolo am cumparat ambele seturi de anvelope. Nu mai tin minte exact pretul, dar schimbat si fata si spatele inseamna o manopera zdravana. Cred ca mai puneam putin si puteam sa mai cumpar o anvelopa. Si .. fara s-o spun cu rautate doar din dorinta de a informa, mi-au montat roata spate in sens invers si nu mi-au strans cele doua suruburi de la bascula => peste cateva saptamani bascula mea mai statea intr-un singur surub, desfacut si ala . Editat Martie 10, 2017 de BMWs1000RR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Alora de la service le vine rau daca ii intrebi de dinamometrica. De aia mi-am cumparat si eu asa ceva si strang piesele la cuplul din manual, nu las neghiobii sa rupa suruburile sau sa stau cu frica sa nu se dezmembreze pe traseu motorul. Am incredere doar in manutele a trei mecanici (toti de pe aici de pe forum, nu le dau numele, pentru a nu se considera reclama, dar unul e din Radauti, altul din Savinesti, iar celalalt din Bucuresti). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Bine faci! Cel din radauti garantat e Petru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.