Metal Heart Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Ca si fapt divers... o gasca de baieti pleaca la plimbare cu motocicletele. Toti motociclisti cu experienta. Toti cu motocicletele in posesie de niste ani. Buuun, merg ei, se plimba si la un moment dat fac o pauza de fumat pe A2. Se fumeaza, se bea apa si toata lumea porneste. Dupa cateva minute, se observa ca un rider nu mai aparea in oglinzi. Se opresc, asteapta. Nu aparea, asa ca se intorc baietii dupa el. Ala pe dreapta in acelasi loc, nu o mai lua caruta din drum. Da-i si uita-te, invarte-te pe langa cascarabeta, da jos una-alta, baga-ti nasul. MOtocicleta pornea, intra in viteza si cand se accelera, nu pleca de pe loc. Noroc ca unul mai priceput s-a gandit sa dea capacul jos asa ca nu mare le-a fost mirarea ca piulita ce tinea pinionul de atac nu mai exista. Si pinionul cazuse de pe ax. Si axul se invartea in gol, nescotand nici un sunet suspect, nimic. Probabil ca piulita sarise de ceva vreme siin momentulin care au tras pe dreapta si motocicleta s-a inclinat pe cric,atunci a cazut si pinionul. Dupa o improvizatie romaneasca cu sarma si patent, s-a ajuns in Tulcea, in curtea unui fierar care a inlocuit acea piulita cu o piulita de Tohan ruginit de prin curte. Piulita care e si pe filet invers, daca nu ma insel. Si uite cum s-a remediat problema aia... Motocicleta a mai mers mult si bine cu acea piulita de Tohan pana cand, vreo un an si ceva mai tarziu, i-a pocnit distributia la 200 si ceva la ora in drum spre Giurgiu. Ghiciti voi marca si modelul motocicletei. 1) daca as fi Marcel, ti-as da jet direct. Moto a fost adusa in conditiile negociate, in starea promisa. Basca si mergea, functiona, a fost testata. 2) a fost o motocicleta pe care clientul a ales-o, asa ca responsabilitatea omului, in mare parte, a fost doar sa livreze agregatul. La mine a functionat putin altfel: astia-s banii, asta vreau, gaseste-mi tu ceva. 3) ca incepator, verifici motocicleta. daca nu te pricepi tu, se pricepe un mecanic. Faptul ca nu stii ca moto nu porneste de pe loc cu cricul pus ar trebui sa iti dea de gandit si sa te rezumi, pentru inceput, doar in a pune benzina corecta in rezervor. Lasa-i pe altii care stiu ce au de facut sa se ocupe de mentenanta. 4) axul acela se cumpara, absolut orice parte/piesa se comanda separat. Daca mecanicii sunt putori si nu au chef sa dea cutia jos, sa o desfaca in bucati si sa o puna la loc, asta e alta poveste. https://www.mrcycles.com/oemparts/a/yam/50045590f8700209bc792d96/transmission - asta ca sa-ti faci idee cam cat ar costa. La care mai pui si shippingul. Gasesti, desigur si in Europa, dar siteul asta l-am avut la indemana E o intamplare nefericita, intr-adevar. Chiar si la mecanic daca duceai motorul, nu isi dadea nimeni seama ca pinionul ala o sa sara de pe ax. Sau ca o sa se desfaca piulita. Nu stiu cati mecanici de pe forumul asta dau jos capacul ala sa verifice daca piulita pinionului de atac este stransa bine... Stiu ca e trist ca acum, in loc sa te bucuri de agregat, stai sa umbli prin service si astepti dupa piese. Dar sa iti fie invatatura de minte. Motociclismul nu e ieftin. Si cand cumperi un sh, intotdeauna e bine sa ai o rezerva de cash pentru doamne-fere. Putea ca dupa 500-1000 km sa inceapa sa ii sune aiurea distributia. Sau pinionul ala sa il pierzi undeva intr-o plimbare la cateva sute de km de casa. Bag de seama ca incerci sa-ti scoti parleala pe ce ai stricat tu cu instructorul, in loc sa duceti caruta la service si sa se ocupe cineva calumea de ea. Ca si un sfat: pe doua roti nu e nimeni altcineva de vina decat tu. In trafic si oriunde in alta parte. Este de datoria ta, ca si motociclist, sa te perfectionezi si sa ai grija de agregatul de sub tine. In momentul in care lasi incredera pe mana altcuiva, nu bine deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 (editat) Io atata vreau sa stiu, ce model de moto e asta de la Yamaha la care e cunoscuta problema asta ca sare piulita de la pinionul de atac. later edit: R6 2005 ... Cum se face ca vitezanele atrag numai oameni de genul? Scuze posesorilor care nu se simt. later edit 2: Lasa ca omul a facut scoala si vrea vitezana dar nu stie cu cricul, dar instructorul ala trebuie numit sa stim a-l evita, ca e clar ca nu "le are" Editat Aprilie 8, 2021 de JCDenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 5 minutes ago, JCDenton said: Io atata vreau sa stiu, ce model de moto e asta de la Yamaha la care e cunoscuta problema asta ca sare piulita de la pinionul de atac. later edit: R6 2005 ... Cum se face ca vitezanele atrag numai oameni de genul? Scuze posesorilor care nu se simt. Yamaha R6 gen1 si gen2. Yamaha FZS600 Fazer. Pe vremuri, cand mergeam la Arc cu Fazerul, erau multi care veneau si-mi spuneau sa am grija si sa verific mereu piulita de la pinionul de atac. Asa ca imi facusem un obicei ca atunci cand dadeam capacul jos ca sa curat mizeria de la lant, verificam si ma asiguram ca piulita aia e la locul ei. Si mai stiu niste povesti cu posesori de Fazere care au ramas pe la mama dracu' fix din cauza asta. Si cu gaura-n portofel ca s-a lasat cu cutii pizdite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Am citit si eu nuvela. Ceea ce pare sa nu priceapa nea Marius (pagubitul) este ca atunci cand iei un fier vechi se intampla sa mai crape cate ceva prin el. Uneori chiar din prima zi. Dupa cum arata piulita aia, are ceva vechime de cand s-a damblagit. @apriliacluj unde sa puna helicoil? Pe arbore ? Pentru ca nu cred te apuci sa pui helicoil in piulita @Metal Heart Nu stiu cat loc ramane pe arborii de pe care spui ca se defac piulitele, dar probabil ca raman 2-3 ganguri, si este loc pentru o piulita de blocare din tabla. Le gasesti la DIN7967. Si nu mai stai cu frica ca ramai cu mobra in poteca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Cum vad eu treaba - dar cam toti zic acelasi lucru. Este un motor second hand. Pe langa asta, este si destul de vechi. Defecte au fost si o sa tot fie. Inteleg ca problema cu piulita e cunoscuta la acest model deci nu e o suprinza ca te-a lasat. Ce as fi facut eu - ma documentam care sunt probleme frecvente la motorul asta si le verificam ca nu le are. Asta te-ar fi scutit de batai de cap ulterioare. Prin verificat insemna ca ma duc la un mecanic si il pun sa faca asta. De asemenea, daca peste tot scrie, nu porni motorul impins, nu ma apuc eu sa il imping. La unele, nu stiu daca e cazul astuia, ii poate sari distributia. Sa vezi atunci costuri... Putea identifica Marcel problema asta? Putin probabil. Poate doar daca era cazut surbul de tot. Trebuie sa intelegem - faptul ca le verifica cineva, oricand de experimentat, nu te scuteste de suprize ulterioare. Doar ne da o oaresice siguranta ca e cat de cat ok. Dar..cand vezi ca nu iti porneste jucaria de pe loc, in viteza fiind, nu te incapatanezi sa o accelerezi sa vezi ce se intampla. Ca sigur nu e bine. Cazul meu, concret. Luat motorul, sh, 2006. Nu prin Marcel, dar nu conteaza asta. Dupa cateva zile de mers i se arde pompa de benzina. Stiam ca e problema comuna la ele ,ca mare firma bavareza nu a reusit sa faca o pompa fiabila. O puteau descoperi cei care au cumparat motorul? Ihmm - nu stiu, sincer. Poate doar daca ii face un test dinamic, masoara cantitatea de benzina. Achizitionat sh..e o loterie un pic. Cand cumperi sh iti pui si niste bani de reparatii neprevazute. Rezumand - mai asteapta-te si la alte probleme. Ai grija cu R6..ca nu e o motocicleta docila. Nu iti face sperante ca motomus ti-ar fi dat garantie..pentru ca nu e asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 5 minute, tzunoi a spus: ... Cazul meu, concret. Luat motorul, sh, 2006. Nu prin Marcel, dar nu conteaza asta. Dupa cateva zile de mers i se arde pompa de benzina... Experienta similara, dar nu cu o bavareza. Din riscurile SH. Cat despre ¨patania¨de mai sus, aia cu cricul am facut-o doar in scoala. Iar de pornit impinsa, trebuie sa fii hotarat. Sunt foarte curios despre ce motor e vorba si cat a costat. Ca sa stim si noi Ca pana la urma, e pacat sa se arunce cu noroi in Marcel. Pentru ca din ce am vazut din toate postarile, sigur nu este un samsar de motociclete. Ca de-aia, ne-am mai izbit fiecare din noi. Oricum, daca urmatorul motor va fi de adus din strainatate, o sa fie cu Marcel. Sanatosi sa fim! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 (editat) Acum 5 minute, pierrotlefou a spus: Sunt foarte curios despre ce motor e vorba si cat a costat. Ca sa stim si noi Da, sa stim si noi cand repare motoreta la vanzare ca fiind tipla, nu bate, nu troncane, ca noua, o vand ca mi-a ramas mica (motoreta) etc Editat Aprilie 8, 2021 de JCDenton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian90 Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 3 ore, Metal Heart a spus: Ca si un sfat: pe doua roti nu e nimeni altcineva de vina decat tu. In trafic si oriunde in alta parte. Este de datoria ta, ca si motociclist, sa te perfectionezi si sa ai grija de agregatul de sub tine. In momentul in care lasi incredera pe mana altcuiva, nu bine deloc. Treaba cu impinsul e destul de complexa, desi nu pare. Eu unul recunosc ca am impins mobra anul trecut, dar stiam exact ca are o problema cu bateria ca dadea semne sa moara, iar intr-o zi cand ma intorceam spre casa, dau la automat si nu mai avea zvacul necesar pt rotire. Urc pe ea, rog un prieten sa ma impinga, bag a doua (asta o stiu de pe vremea daciei 1300), dau drumul la ambreiaj putin si a pornit. A doua zi, comandat baterie noua si nu a mai fost nevoie sa repet isprava inutil. Daca am gresit sau daca as fi stricat ceva facand asta, era clar vina mea si mi-o asumam. Acu pot sa inteleg si frustrarea omului pt ca a primit ceva ce probabil isi dorea de mult, luat cu bani munciti din greu si a avut nefericirea sa aiba o buba. Dar asta sub nicio forma nu trebuie sa fie aruncat pe Marcel. Eu am adus tot prin el un VFR acum 2 ani, gasit de mine, testat de el. Pana in ziua de azi nu a avut vreo problema in afara de bateria care a picat dupa 1 an (Marceleee, imi esti dator cu o baterie... glumesc!). Dupa ce l-am adus eu primul (deci eu am fost cobaiul cu Marcel), am mai adus alte 3 motoare pentru prietenii mei. Niciunul nu s-a plans de vreo problema in ceea ce il priveste pe Marcel. Cu siguranta urmatorul motor va fi adus tot de Marcel! Bafta, Marcel! Si spor si nemultumitului, sa se bucure de noul/uzatul atelaj, sincer! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Am pornit Transalp-ul impins de mai multe ori. Ba chiar cand am ramas o data in pana de baterie il parcam sa pot sa o iau la vale Asadar pornesti impins si cu motor de 700cc, cu conditia sa nu iti treaca prin cap sa faci incercarea in treapa 1. @tzunoi de ce sa sara distributia cand incerci o pornire impinsa? Intrebarea nu este la misto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 La transalpul pe care mi l-a adus Marcel si eu stateam cu emotii pentru acelasi ax pe care vine prins pinionul de atac...problema comuna la transalpuri(daca nu e tinut lantul intins cat trebuie,uzeaza axul cu caneluri). Ma gandisem la un moment dat sa ii spun sa verifice axul la cumparare dar am uitat si l-am verificat dupa ce mi-a livrat motorul, avand norocul sa nu aiba deloc joc sau uzura. Chiar daca era o problema,e un SH si e asumat . Sunt modele cu probleme sau nu,asta nici Marcel cu atata experienta nu are de unde sa le stie pe toate. Problema cu R6 se va rezolva , deja Marcel prin stilul lui caracteristic si-a dat tot interesul sa vada clientul multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 5 ore, Motologistic a spus: Ăștia 10%, e cota mea de accelerare, în procesul de revenire la "viața înainte de Covid" Dacă o să mai ai multe incidente ca ăsta îţi poţi transforma caşcarabeta în "vaccinodrome", aşa o să participi plenar la revenirea aia (adică o să faci bani nu că m-aş aştepta la vreo revenire la modul ăsta) @Marius Boeriu Sibiu postarea ta trebuie să fie învăţătură de minte şi pentru alţii care se bazează pe "pomul lăudat" în loc să ceară expres verifică aia, aia şi ailaltă, cînd cumperi ceva sh ar trebui să ai măcar puţin habar despre defectele tipice ale modelului. Dar dacă nici tu nu le ştii, cum ai vrea ca el să le ştie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 1 oră în urmă, Silver Arrow a spus: @tzunoi de ce sa sara distributia cand incerci o pornire impinsa? Intrebarea nu este la misto. Ca sincronizarea distributie e pe curea dintata nu pe lant si sunt pe acolo ceva forte date de impingere, forte ce nu ar fi altfel. Nu mi-e foarte clar, cinstit, dar am citit ca e o posibilitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motologistic Postat Aprilie 8, 2021 Autor Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 1 oră, taong_mapagbiro a spus: Si cand imi aduc aminte ca io am deranjat omu ca nu stiam pe unde e cartea la onda ...m-o apucat o asa rusine citind astea de mai sus ...pfff Și în ziua de azi, îmi amintesc ca era sub shaua motorului . Cartea service... Bogdan, Gsx-R 600... "Marcel, nu'mi mai merge faza scurtă" Eu... " ok, schimba'i becul" După 2 ore...B: "l-am schimbat, dar tot nu mere'. Ce fac frate, ca joi tre' sa fiu la RAR?" Eu... "Da' la siguranță te-ai uitat, înainte sa pleci d'acasă" B: "Nu, ca nu cred ca are, pt ca faza lunga merge" Eu... "Bogdane, schimba siguranța de 10 A, fuck-o Soarele, e pe coloana din dreapta, a doua de sus în jos!!!" B: " vai, ce fac, unde găsesc un electrician în asa scurt timp, sa verifice instalația, ca sigur are ceva" Eu... " schimbi o data siguranță sau trebuie sa vin de la Cluj la București, sa o schimb eu?!?" După 20 de minute.... B:" vai, a fost siguranță de 10 A, ai avut dreptate. Am și avut, de rezerva, pusa în cutie. Mulțumesc frumos, Marcel!" Înțelegeți, cam cum sta treaba asta, mai ales când vine vorba de începători? Ce e important de știut, e ca am destulă răbdare. Dar, fii și tu om, nu cioban, ca vorbim de parteneriat în afaceri, nu de altceva. ............................ Pana una alta, duminică plec în Germania. Teoretic, pana la sărbători (Pascale, evident, nu cele de Sfânta Maria ), mai fac doua curse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 3 ore, JCDenton a spus: Da, sa stim si noi cand repare motoreta la vanzare ca fiind tipla, nu bate, nu troncane, ca noua, o vand ca mi-a ramas mica (motoreta) etc Nu e vorba de asta. Ci ca sa inteleg pentru cat s-au inflamat spiritele. Ca daca e vorba de 2000€ plus 400€ transportul, mai bine o cauta in RO. Mai ales daca e la prima... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 A trecut ceva timp de cand nu am mai vaxut atata unitate pe un subiect, asta inseamna o REPUTATIE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motologistic Postat Aprilie 8, 2021 Autor Share Postat Aprilie 8, 2021 Dacă aveați impresia ca glumesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaileahu Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 @Marius Boeriu Sibiu: Nu te lasa indus in eroare de postaci . Motocicleta trebuia testata la cumparare si cu asta basta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motologistic Postat Aprilie 8, 2021 Autor Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 2 minute, mihaileahu a spus: @Marius Boeriu Sibiu: Nu te lasa indus in eroare de postaci . Motocicleta trebuia testata la cumparare si cu asta basta! Îți dau perfecta dreptate. Doar, la partea cu impinsul, nu am om. Te bagi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 2 minute, mihaileahu a spus: @Marius Boeriu Sibiu: Nu te lasa indus in eroare de postaci . Motocicleta trebuia testata la cumparare si cu asta basta! Dragul meu, cand mi-am cumparat BMW-ul (SH), mobra era OK. Dupa 2 saptamani nu mai mergea sonda litrometrica. Crezi ca m-am dus sa il iau de guler pe vanzator? Stiam ca este boala cunoscuta la BMW-uri, am luat una noua si basta. Autovehiculele cumparate de la persoane fizice se se preiau asa cum se prezinta fara vrei garantie sau raspundere din partea vanzatorului. Nu il cunosc pe @Motologistic, ca sa nu crezi ca sunt partinitor. Acuma daca vad ca esti asa de hotart in a-l sustine pe pagubit, ia sa ne spuna @Marius Boeriu Sibiu daca a convenit, fie si verbal, ce anume sa verifice la mobra? Sau uite, poti sa ne spui ce inseamna in viziunea ta testarea motocicletei la cumparare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 (editat) Mno, am mai incercat si aseara sa pun un comentariu, dar calculatorul a facut un "hac!" dupa ce scrisesem o juma' de ora, si-am pierdut tot! Asa ca revin, fara sa ma cunosc personal cu Marcel, fara sa am cota parte din afacerea lui...ci doar asa, ca sa se stie ca si altii au mai muscat-o, dar cu varf si indesat! Povestea mea este undeva pe acest forum, la BMW F 650...cu peripetiile de atunci si rezolvari. Pe scurt: am negociat in Italia cu un tip cam de varsta mea F-ul mult visat, iar niste tipi cu firma si state vechi in transport moto mi-au promis ca mi-l aduc, mi-l verifica si dupa ce obtin numar rosu, ma anunta sa vin la ei sa-l ridic. Ah...garantie motor, cutie si instalatie electrica sase luni, cu schimb de consumabile la 1000 km dupa achizitie, factura... totul cu un adaos parca de vreo 700...800E. Toate bune, motorul a fost ridicat din Italia (vanzatorul m-a anuntat ca a mai lasat ceva la pret fiindca baietii care au venit sa-l ia au mai gasit ceva bube ascunse)...si da-i si asteapta! Dupa circa o luna de telefoane la care am primit doar minciuni, am aflat ca motorul meu era plimbat pe la intruniri si expus pentru reclama, fiind in plin sezon de intruniri. Apoi, cand a sosit sorocul, am fost sunat sa merg sa-l iau...si stupoare, noaptea ii disparuse din parcarea lor pazita, inchisa si in buricu' targului, topcase-ul, sculele si saua! Taman la motorul meu, cu toate ca in acea curte mai erau vreo 20...25 motoare! Am ramas la copii in gazda, iar a doua zi am primit un topcase fara butuc si chei, o sa imbracata proaspat "la viteza" si multe minciuni! Obosit, grabit, presat de faptul ca trebuia sa ajung la munca in ziua urmatoare, am luat motorul dupa ce am platit peste suma discutata inca vreo 200 E, ca doar nu puteau sa suporte ei chiar toata cheltuiala in urma furtului (altfel nu imi mai asigurau garantie!)! Plec noaptea, iar pe autostrada la o viteza considerabila, mi se stinge farul...bezna totala! Din mers am bagat cateva degete pe dupa carena si am miscat mufele...si s-a facut lumina din nou! Am ajuns acasa, iar in dimineata urmatoare spre serviciu mi-a sarit un furtun de la radiator si am pierdut toata apa (nu va ganditi ca baietii au pus antigel, vara in instalatia caprei!). Am remediat problema cu un colier si apoi am reusit sa fac vreo 800 km fara probleme. Cand se apropia sorocul ca sa merg la revizie, am sunat sa le spun ca voi sari peste cei 1000 km si sa nu ma certe! Au acceptat cu greu, iar cand am ajuns am solicitat sa inlature tot ce gasisem uzat sau defect si intra pe garantie! Pompa de apa, unisens free wheel, si i-am rugat sa-mi puna inapoi parbrizul original, fiindca acasa am observat ca imi schimbasera si acel accesoriu. Cu chiu cu vai au schimbat toate cele dupa ce le-am promis ca le aduc pe cap Protectia Consumatorului, dar m-au taxat pentru schimb ulei, antigel, bujii cat pentru o reparatie capitala. Le-am aratat obrazul, le-am spus ca stiu ca l-au scurtat pe italian la pret si aflasem si despre topcase, parbriz si saua furate cum se intamplase! Langa mine venisera inca vreo trei cumparatori tepuiti mult mai serios decat mine si ca atare am inghitit in sec si am plecat! Oricum, firma lor s-a destramat si au platit pentru marlaniile lor! Acum, picatura asemanatoare cu beleua incepatorului de mai sus! Dupa circa o luna am plecat la plimbare cu sotia pasager, cutii laterale pline, topcase si tankbag incarcate. La vreo 350 km de casa, in curba, mi s-a blocat roata spate fara sa ma atentioneze! Am evitat la mustata niste carute aflate pe traiectorie si am reusit sa nu ma tavalesc. Cauza?! Sarise pinionul de la lant, ala micu'! In loc de siguranta avusese pusa o sarma, sigurantele se gaseau greu si probabil la revizie baietii s-au razbunat! Am improvizat ceva ca sa pot ajunge unde imi propusesem si acasa am rezolvat problema ca la carte! Asa ca...dupa patanie, am facut rost de 100 sigurante (se vindeau doar pachet de minimum 100) si am donat tuturor celor care mi-au cerut! O reparatie la un ax pinion cu piulita si filet mancat am facut la o Aprilia Pegaso, si m-a costat vreo 25...30 lei. Am mers la un strungar, am facut o piulita cu acelasi pas si gaura interioara mai mica (nu retin, parca vreo 0,3 sau 0,5 mm) si mai lata, am pus blocator de suruburi Loctite semipermanent si dupa ce am strans am pus silicon negru de motoare peste capatul axului si piulita ca sa se vada daca se mai desface! Si nu s-a mai desfacut decat cand am insistat la schimbarea kit-ului. Greseala instructorului (una dintre multele) este ca a insistat sa mestece in cutia de viteze si sa tureze motorul dupa ce a vazut ca nu se urneste si cea mai mare gafa a fost cand a impins motorul in treapta I, fiindca atunci ala actioneaza ca un percutant, desfacand si piulitele din turometru! Aveau cabluri...bateria masinii...era simplu! Dar posesorul se poate considera norocos, ca nu i s-a intamplat ca mie...fiindca sigur se lasa cu daune mai mari! Ma ofer (moka) sa-i repar io axul ala si sa-i fixez piulita, daca nu gaseste un mecanic bunicel pana la Gorj! Editat Aprilie 8, 2021 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Boeriu Sibiu Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 (editat) Acum 14 minute, ivan pedala a spus: Mno, am mai incercat si aseara sa pun un comentariu, dar calculatorul a facut un "hac!" dupa ce scrisesem o juma' de ora, si-am pierdut tot! Asa ca revin, fara sa ma cunosc personal cu Marcel, fara sa am cota parte din afacerea lui...ci doar asa, ca sa se stie ca si altii au mai muscat-o, dar cu varf si indesat! Povestea mea este undeva pe acest forum, la BMW F 650...cu peripetiile de atunci si rezolvari. Pe scurt: am negociat in Italia cu un tip cam de varsta mea F-ul mult visat, iar niste tipi cu firma si state vechi in transport moto mi-au promis ca mi-l aduc, mi-l verifica si dupa ce obtin numar rosu, ma anunta sa vin la ei sa-l ridic. Ah...garantie motor, cutie si instalatie electrica sase luni, cu schimb de consumabile la 1000 km dupa achizitie, factura... totul cu un adaos parca de vreo 700...800E. Toate bune, motorul a fost ridicat din Italia (vanzatorul m-a anuntat ca a mai lasat ceva la pret fiindca baietii care au venit sa-l ia au mai gasit ceva bube ascunse)...si da-i si asteapta! Dupa circa o luna de telefoane la care am primit doar minciuni, am aflat ca motorul meu era plimbat pe la intruniri si expus pentru reclama, fiind in plin sezon de intruniri. Apoi, cand a sosit sorocul, am fost sunat sa merg sa-l iau...si stupoare, noaptea ii disparuse din parcarea lor pazita, inchisa si in buricu' targului, topcase-ul, sculele si saua! Taman la motorul meu, cu toate ca in acea curte mai erau vreo 20...25 motoare! Am ramas la copii in gazda, iar a doua zi am primit un topcase fara butuc si chei, o sa imbracata proaspat "la viteza" si multe minciuni! Obosit, grabit, presat de faptul ca trebuia sa ajung la munca in ziua urmatoare, am luat motorul dupa ce am platit peste suma discutata inca vreo 200 E, ca doar nu puteau sa suporte ei chiar toata cheltuiala in urma furtului (altfel nu imi mai asigurau garantie!)! Plec noaptea, iar pe autostrada la o viteza considerabila, mi se stinge farul...bezna totala! Din mers am bagat cateva degete pe dupa carena si am miscat mufele...si s-a facut lumina din nou! Am ajuns acasa, iar in dimineata urmatoare spre serviciu mi-a sarit un furtun de la radiator si am pierdut toata apa (nu va ganditi ca baietii au pus antigel, vara in instalatia caprei!). Am remediat problema cu un colier si apoi am reusit sa fac vreo 800 km fara probleme. Cand se apropia sorocul ca sa merg la revizie, am sunat sa le spun ca voi sari peste cei 1000 km si sa nu ma certe! Au acceptat cu greu, iar cand am ajuns am solicitat sa inlature tot ce gasisem uzat sau defect si intra pe garantie! Pompa de apa, unisens free wheel, si i-am rugat sa-mi puna inapoi parbrizul original, fiindca acasa am observat ca imi schimbasera si acel accesoriu. Cu chiu cu vai au schimbat toate cele dupa ce le-am promis ca le aduc pe cap Protectia Consumatorului, dar m-au taxat pentru schimb ulei, antigel, bujii cat pentru o reparatie capitala. Le-am aratat obrazul, le-am spus ca stiu ca l-au scurtat pe italian la pret si aflasem si despre topcase, parbriz si saua furate cum se intamplase! Langa mine venisera inca vreo trei cumparatori tepuiti mult mai serios decat mine si ca atare am inghitit in sec si am plecat! Oricum, firma lor s-a destramat si au platit pentru marlaniile lor! Acum, picatura asemanatoare cu beleua incepatorului de mai sus! Dupa circa o luna am plecat la plimbare cu sotia pasager, cutii laterale pline, topcase si tankbag incarcate. La vreo 350 km de casa, in curba, mi s-a blocat roata spate fara sa ma atentioneze! Am evitat la mustata niste carute aflate pe traiectorie si am reusit sa nu ma tavalesc. Cauza?! Sarise pinionul de la lant, ala micu'! In loc de siguranta avusese pusa o sarma, sigurantele se gaseau greu si probabil la revizie baietii s-au razbunat! Am improvizat ceva ca sa pot ajunge unde imi propusesem si acasa am rezolvat problema ca la carte! Asa ca...dupa patanie, am facut rost de 100 sigurante (se vindeau doar pachet de minimum 100) si am donat tuturor celor care mi-au cerut! O reparatie la un ax pinion cu piulita si filet mancat am facut la o Aprilia Pegaso, si m-a costat vreo 25...30 lei. Am mers la un strungar, am facut o piulita cu acelasi pas si gaura interioara mai mica (nu retin, parca vreo 0,3 sau 0,5 mm) si mai lata, am pus blocator de suruburi Loctite semipermanent si dupa ce am strans am pus silicon negru de motoare ca peste capatul axului si piulita ca sa se vada daca se mai desface! Si nu s-a mai desfacut decat cand am insistat la schimbarea kit-ului. Greseala instructorului (una dintre multele) este ca a insistat sa mestece in cutia de viteze si sa tureze motorul dupa ce a vazut ca nu se urneste si cea mai mare gafa a fost cand a impins motorul in treapta I, fiindca atunci ala actioneaza ca un percutant, desfacand si piulitele din turometru! Aveau cabluri...bateria masinii...era simplu! Dar posesorul se poate considera norocos, ca nu i s-a intamplat ca mie...fiindca sigur se lasa cu daune mai mari! Ma ofer (moka) sa-i repar io axul ala si sa-i fixez piulita, daca nu gaseste un mecanic bunicel pana la Gorj! Acesta e singurul raspuns la postarea mea, care imi confirma ce tot auzisem eu ca inseamna comunitatea moto in general. Ma refer aici la a sari in ajutor si la a oferi sprijin si nu ma refer la faptul ca a scris baiatul ca face asta MOKA ci la exprimarea si atitudinea de a ajuta inainte sa judece persoane, comportamente si detalii. Aproape toti cei care ati raspuns aici ati criticat si ati etichetat persoana fara sa o cunoasteti in realitate. Editat Aprilie 8, 2021 de Marius Boeriu Sibiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Nu o sa.ti vina sa crezi dar nu ai fost criticat, cred ca nu stii ce inseamna critica pe acest forum doar au incercat sa spuna ca ai o parte mai mare sau mai mica de vina la toata povestea asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 "sa mestece in cutia de viteze si sa tureze motorul dupa ce a vazut ca nu se urneste si cea mai mare gafa a fost cand a impins motorul in treapta I, fiindca atunci ala actioneaza ca un percutant, desfacand si piulitele din turometru! Aveau cabluri...bateria masinii...era simplu!" Mă mir că asta nu ți-a atras atenția totuși. Vreau sa vad o "mea culpa" și din partea ta, ar fi o dovadă de bărbăție. Și este un forum, ai postat pe un FORUM. Era culmea sa posteze doar cei care te cunosc, probabil nu posta nimeni. Hai noroc și introspecție! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Aprilie 8, 2021 Share Postat Aprilie 8, 2021 Acum 2 ore, Motologistic a spus: Dacă aveați impresia ca glumesc... Nici pomeneală dar aşa mi-ai spulberat orice speranţă, chiar şi viitoare : )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motologistic Postat Aprilie 8, 2021 Autor Share Postat Aprilie 8, 2021 Sa nu zici ca nu's fair-play, chiar și fără vaccin, dacă-ți schimbi motorul, îți fac reducere... considerabilă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.