Sari la conținut

Slab ! Cel mai slab !


vfr750
 Share

Postări Recomandate

Bine zis.

 

Sa nu uitam si de starea jalnica a infrastructurii si de bizonii din trafic. Parca mi-e mila sa bag o mobra de 14-15k Euro pe drumurile noastre sau sa dau cu ea de planeta din cauza unui dobitoc cu celebrul "nu te-am vazut" in gura.

 

Intr-adevar, piata de moto noi e in crestere, dar o sa mai treaca mult pana cand o sa ne putem permite mobre noi. Ma refer la noi ca neam nu la fiecare individ in parte. Iar "permite" este vi-a-vis de toate cele enumerate mai sus: finante, infrastructura, nivel de educatie in trafic, civilizare, etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 122
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Piata romaneasca de motociclete NOI creste sustinut in ultimii 2-3 ani.

Desigur, cifrele absolute sint ridicole raportate la Italia, Germania sau Franta, dar cresterile procentuale sint foarte mari.

Dar ca sa creasca e nevoie de 2 lucruri:

- scheme de finantare la care sa se poata califica si motoretistul palmas obisnuit (in conexiune directa cu primele de asigurare)

- informarea mobristului roman ca banii dati pe un SH de 10 ani sint mai bine investiti intr-un avans la o motoreta NOUA si ca ratele nu o sa-l lase fara bani de benzina si pampersi la copii

BMW bifeaza ambele puncte, de aia R1200GS e cea mai bine vinduta mobra noua de pe piata.

 

Banii dati pe un SH sunt fix un avans la una noua. Si ratele chiar POT lasa fara bani oamenii. Bineinteles, depinde ce target ai tu ca importator de motoare noi, ca si la masini.

 

Dar cand iei un motor care valoreaza la fel cat o masina, rata e la fel de mare. Nu vreau sa par artagos, dar o zici de parca ar fi o nimica toata si toata lumea si-ar permite doar ca nu realizeaza inca.

 

BMW bifeaza ambele, probabil acolo unde are interesul. Nu inseamna ca are preturi si rate accesibile tuturor.

 

Si mai exista o politica la noi in tara, valabila si la masini: obiectul nou isi pierde din valoare (undeva la 20%, estimez eu...) odata iesit de portile fabricii/dealer-ului, indiferent daca mergi cu acel obiect sau il tii nemiscat.

 

Multi iau SH ca sa scape de aceasta pierdere. Nu face bine la piata moto noi, stiu. Dar probabil ca face bine la piata moto SH. Repet, asta e parerea mea personala. Nu inseamna ca e si corecta per total.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand va ajunge salariul mediu 1500 Euro mai vorbim de motociclete noi , altfel fara sa ai o afacere cu profit consistent cam greu sa cumperi ceva nou , si mai ales BMW , fie chiar si in RATE

ah , sau poate bugetarii , ca daca mareste Olguta salariile au o sansa buna , dar ce te faci ca se va devaloriza Euro si ratele vor fi insuportabile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-a pufnit rasul...BMW R1200GS se pare ca a devenit panaceu, e buna si pt astia care vor rate la mobra, e cea mai ce pe orice traseu offroad (din cate vad pe aici pe forum), motocicleta de executivi, dar si de palmasi in acelasi timp :)). Propun o lege se se opreasca lunar din fondul de contributie la pensie o suma ce acopera o parte din rata la bemveu, ca fiecare roman sa aiba cate un R1200GS :crack:.

 

Ma gandesc ca o mobra de aia ajunge 17-20k euro cu ceva dotari, eu am dat 21k pe masina noua (si una bunicica). Romanul de rand inca nu-si permite masina noua (a se vedea ce e acum la inmatriculari in Pipera, numa rable de pe vremea bunicii), dapai sa se gandeasca la motocicleta in banii astia. E ca si cum i-ai recomanda unuia ca in loc de masina sh, sa-si cumpere un seria 5 (sau 7) nou, ca ala "bifeaza" cam tot ce se poate.

 

Piata moto o incurajezi cu legi de genul cum sunt acum in tari prezum UK sau Portugalia, poti conduce scuter de 125cmc cu permisul de masina, si se poate circula cu el pe benzile de bus. Un 3000 euro pe un scuter nou suna altfel decat 17k :D. Cu alea decongestionezi traficul din orase, nu cu mobre de 260 kile pe care 80% nu vor sti sa le manevreze.

Daca esti pasionat si vrei neaparat motor, exista Kawa Z300, BMW G310, KTM 390, astea au preturi decente, te duci cu 2k euro si de restu faci un credit pe 2 ani, dupa care dai mobra si treci la ceva mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW vinde in draci si auto, nu vedeti ca la noi exista doar 2 clase sociale si lipseste cea de mijloc?

Eu am fost cu sotia si a probat vreo dooj' de geci, fara succes insa. Dupa am mai bananait singur, nu mi-a atras nimic in mod deosebit. Imi pare rau ca nu am luat un stander, era un model cu 3 randuri de prinderi la 150 lei. Ramasesem insa singur si pieton. Acum insa am nevoie sa dau jambele jos la o mobra fara cric central si am doar 1 stander + adaptorul pt fata si garajul e ocupat, am 2 palane cu care as fi putut rezolva cazul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci, lucrarea o fac maine. Fie leg cardanele masinii care ocupa garajul cumva si o imping afara, fie repozitionez palanul manual si spanzur mobra de ghidon chiar in usa ca se anunta vreme buna.

Dar sa lasam topicul pt salon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu as face rate nici la casa dar daca nu ai incotro faci dar pentru motor nici sa nu aud. Da am cumparat SH pentru ca uite mi-am luat un SV din 2008 acum 4 ani, merge brici, a avut ea niste cazaturi dar din alea ce orice motor le pateste dar mecanic era ireprosabila, am fost cu ea la mecanic si la reprezentanta totul a fost bun pe ea (reprezentanta mi-a zis ca in urma cu 2 ani avea 10000 km motorul) si de cand o am de 4 ani in afara de chestiile normale de servisat pentru un motor ce avea 15000 km nu a cerut.

Da am dat mai mult decat se da de regula pe un SV ma uitam si vedeam unele de 2000 euro dar toate erau cu ??? asta a fost 3000 euro si a meritat.

Nu zic ca un motor nou nu merita si sincer la oferta de la BMW e mai greu sa zici nu decat la multi altii dar totusi 16.000 -18.000 euro pe un motor... poate dupa ce ma mut in alta tara ca aici degeaba speram sa ajungem pe altii din urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mai incolo-incoace , orice fier nou pierde in momentul cand il scoti din showroom mai mult decat costa majoritatea vehiculelor noastre. Da, ai o virgina, garantie (vezi ce a patit anul trecut un coleg de forum cu mobra bmw noua decedata in timpul concediului in strainatate si cat l-a costat transportul ei, deci nici garantia nu e intotdeauna 100% acoperitoare). Dintr-un venit consistent da, iti bugetezi si deprecierea, si rata, si casco, dintr-unul normal te multumesti cu un sh. Helas, la vie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce tot atata panica... nici in strainatate nu isi cumpara BMW, ala cu salariu 1500EUR....

 

peste tot, jucarii noi isi cumpara aia "cu bani" ...

 

eu imi faceam calculul acum ceva vreme, ca daca as avea un fier mai de "moft", to kilometrii aia i-as face intr-un an...

pe de alta parte, un amic mobrist in vremeurile pre-89 si actualmente tot motociclist, zicea ca s-a pus lumea pe mofturi, ca iti vibreaza sub coor, ca incalzire, ca parbriz, ca dracu', ca lacu'... si ca ei bateau Romania in lung si in lat cu 50cmc pe care il reparai pe sant in 1 ora si dai mai departe....

 

evident acum nu mai alearga cu mobra, dar nici GS...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banii dati pe un SH sunt fix un avans la una noua. Si ratele chiar POT lasa fara bani oamenii. Bineinteles, depinde ce target ai tu ca importator de motoare noi, ca si la masini.

Mai depinde si de conceptia, mentalitatea si educatia publicului cumparator.

 

Siliti probabil de sumele pe care le cer pentru 99% din mobrele lor, cei de la BMW au inventat o schema de finantare foarte buna.

Pe de alta parte au scos si un low-cost absolut accesibil pentru toata lumea, respectiv 310-le, la vreo 3500E; in momentul de fata le lipseste un mid-range ca pret, intre 6000 si 8000E, ca sa umple golul financiar pina la 10.000 unde inde incep mobrele mari.

Dar e obligatoriu sa incepi cu o mobra mare de 10000? nu cred ...

 

Eu incerc sa spun ca daca BMW a putut sa puna pe piata o oferta buna de finantare ceilalti importatori de ce mama ciorilor nu o fac? Yamaha are mobre de 4500 - 7500E absolut decente, de ce nu da din coate sa faca un deal cu vreo institutie financiara? Sau Honda, sau Suzuki, sau KTM?

Chiar credeti ca toti romanii vor musai sa cumpere cotoarbe de maxim 2000E, rupte-n gura si cu istoric incert?

Chiar credeti ca un avans de 2000 si o rata de 100E/luna ar ucide pe cineva in 3-5 ani? am rezervele mele, sincer.

 

Exemplul cu GS1200 a fost nefericit ales de mine fiindca nu imi sustinea punctul de vedere, dar asta e realitatea, e cea mai bine vinduta mobra in Romania de 2-3 ani incoace. Si probabil va fi in continuare, fiindca sefii BMW pe Romania se misca, nu stau sa le vina clientu'cu caramida de cash sa le-o trinteasca pe taraba. Normal si firesc ar fi ca urmatorul best-seller sa fie 310-le; cel putin asta ar trebui sa se intimple pe o piata normala la cap.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

G310-le e vreo 5000 Euro, nu 3500 (atat e o Honda Grom).

 

La 6300 Euro deja ai Suzuki SV 650A, cea mai accesibilia motocicleta "mare" de pe piata, cu un motor si ciclistica foarte apreciate. La asa ceva se poate intinde si romanul din clasa medie. Chiar cand ma intorceam de la SMAEB, in parcarea unui Lidl apare un nene cu un SV650 nou-nout, numere provizorii. In sinea mea am zis: "Ia uite ce om cu capul pe umeri, asta as fi ales si eu la banii aia". Sunt sigur ca daca majoritatea dealerilor ar avea oferte de finantare bune, mai multi oameni ar face pasul spre motoare noi (nu neaparat spre motociclism, fiindca e greu de convins pe cineva cu plasticu abia luat sa faca rata pt mobra noua).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca majoritatea dealerilor ar avea oferte de finantare bune, mai multi oameni ar face pasul spre motoare noi

Exact punctul meu de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Flex, am inteles. Acum imaginea e mai clara. Mie însă mi se pare ca ignori sectorul de SH ala aproape de anul nostru, in care nu e o rabla dar nici nu dai ca pe una noua.

 

Poate ca si mentalitatea generală impiedica acest lucru. Recunosc ca acolo mă încadrez si eu. Si cam toate cunostintele mele cu moto, nu sunt multi dar sunt. Nu am auzit unul sa isi ia moto nou. Am auzit sa dea pe el 6000 euro sau chiar mai mult (nu mai tin minte exact) pe un bmw k1200s parca. Dar nu nou.

 

Poate si pentru ca unul nou oferă prea putine lucruri în plus fata de unul SH de 2-3 ani vechime? Nu știu, întreb...

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bmw probabil are oferta de finantare pt auto si extinsa pe moto, un dealer exclusiv moto nu va putea obtine conditiile alea pt cateva unitati pe care le vinde. Daca nu tii neaparat sa fie virgina un sh de data recenta e mult mai avantajos, deprecierea e enorma in primul an si scade apoi continuu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zis.

 

Sa nu uitam si de starea jalnica a infrastructurii si de bizonii din trafic. Parca mi-e mila sa bag o mobra de 14-15k Euro pe drumurile noastre sau sa dau cu ea de planeta din cauza unui dobitoc cu celebrul "nu te-am vazut" in gura.

si strugurii sunt patrati sau acrii?

ai? dai! nu ai nu dai !viata i simpla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am vrut sa iau noul fjr1300 si plateam 50% avans si restul rate/leasing. Cei de la yamaha au zis ca motorul ajunge la mine dupa ce platesc ultima rata. Pana atunci ramane la ei. Ganditi si voi acum cum pare oferta asta? In comparatie bmw are finantare foarte buna, nu mai zic ca dobanda e doar de cateva procente. Nu ii laud ca nu m-au finantat cu nimic, e doar o constatare.

 

In segmentul de la 10k euro (motoare mari de touring sau sport-touring) ori ai tot cascavalul, ori iei sh la 2-3 ani vechime sau iei bmw! Nu-s prea multe optiuni. Din pacate r1200gs nu place tuturor.

 

Deci, nigga, please!

Editat de audi_A9
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am vrut sa iau noul fjr1300 si plateam 50% avans si restul rate/leasing. Cei de la yamaha au zis ca motorul ajunge la mine dupa ce platesc ultima rata. Pana atunci ramane la ei. Ganditi si voi acum cum pare oferta asta?

 

Eu cred ca a fost o neintelegere acolo sau au vrut sa zici altceva, si anume ca bunul respectiv trece in proprietatea ta dupa ce achiti ultima rata (la leasing). Am avut credit pt o masina (deci credit auto, nu leasing) si am fost proprietar din prima zi de la semnarea contractului, nu mi-a trebuit procuri ca sa ies din tara cu masina, la nici o reparatie sau eveniment pe casco nu mi-au cerut acte de la banca, practic proprietar cu drepturi depline...mai putin casco-ul care mi se pare ca era cesionat in favoarea bancii. Daca in schimb vorbim de leasing...atunci conditiile sunt altele.

 

Cat despre piata moto SH de 2-3-4 ani vechime, asta nu exista la noi. Tot ce se vinde sunt motoare de 6-10 ani, chiar si firmele/samsarii care aduc din afara se axeaza pe modele 2007-2011. Culmea, daca apare vreun motor mai nou (2-3 ani vechime), cumparat de proprietar din reprezentanta, atunci iti cere pe el cu 1-1.5k euro mai putin decat pretul de lista...pai la asemenea pretentii fuck off, ma duc si imi cumpar noua. Vb aia, la 8-10k euro nu mai conteaza inca o mie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ce am vorbit si nu era cazul de transferul de proprietate in acte. Era vorba ca mobra sta la ei cu chei cu tot. Am avut rate/leasing la masini si stiu bine cum e fiecare mod de finantare. Aici era clar ceva ce nu puteam accepta. In fine, am trecut mai departe. Noi sa fim sanatosi! :)

 

La motoare de 15-17k in 2-3 ani nu pierzi doar 1k. Sunt cca 3-4k, plus/minus functie de model si accesorii. Exemple sunt la bavaria rulate unde ai si listele de pret cu cele noi: RnineT nou 15100 fara accesorii, 2015 rulat mediu 4000km (sunt 2 buc) pret mediu 12600. In fine, iar am dat exemplu bavaria si nu voiam. Dar e cel mai la indemana. 1k pierzi doar la GS care oricum se vinde ca asa are el magnet la popor. ;)

» Post actualizat in 29 Apr 2017 08:21

Ideea e ca chiar daca ai in buzunar 9-10k pt un motor de 17k (fie si ca avans) nu poti lua nou. Esti in situatia unuia cu 3k care poate ar lua si el nou dar pe alta perioada de timp. Trebuie sa cauti tot ceva cu banii jos. Deci finantarea chiar lipseste (cu aceeasi exceptie bavareza, damn!), ca suntem noi saraci sau nu asta e alt aspect. Prefer un lucru nou ca ala nu are probleme cu facut revizii, schimbat gume, placute sau discuri, consumuri de ulei, stat cu grija daca proprietarul anterior a mers oare fara ulei/apa in motor, etc. E clar ca lipsa tuturor acestor dubii costa mai mult, dar daca nu ai finantarea nu ai nimic. Trebuie o finantare cu casco si asigurare de viata inclusa!

Editat de audi_A9
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piata auto moto sanatoasa este formata de finantare. Cei care iau un vehicol in leasing il tin de obicei pana cand expira perioada de garantie si sau leasingul, il dau inapoi si iau modelul urmator. Practic isi asuma inchirierea bunului pentru a avea lipsa problemelor si dece nu - bucuria de a avea lucru nou. (in jur de 3 ani) Dupa ei bunurile trec la amatorii de second hand care iau bunul folosit aproximativ 3 ani (si 200.000 km la auto) si incep sa trag de el pana cand bunul respectiv trece de durata lui medie de viata si incepe sa ceara intretinere din ce in ce mai multa.- 5-7 ani de la productie. In momentul asta pe pietele in care manopera e scumpat bunul nu mai are deloc valoare. El se vinde la un sfert sau mai putin de un sfert din valoarea lui de achizitie. Asa au aparut si cataloagele alea pe care le folosesc asiguratorii. E momentul in care apar samsarii, mai pun ceva si le vand pe la noi. De aia mobrele aduse de firme au in jurul a 7 ani.

Fara a avea circuitul asta nu ai nici vanzari noi. Nu ai finantare matura pe leasing si nu ai unde sa oa dai cand inca mai are viata - nu iei noua, mergi in segmentul 2. Nu poti vinde direct in segmentul 3, pierzi prea mult si te expui perioadei post garantie pe care poate nu o vrei.

Noi suntem punct terminus. Ciurucurile nu mai pleaca nicaieri. Ele sunt parfumate si scoase la vanzare ca rovenind din segmentul 2..............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...