Jump to content
Sign in to follow this  
vfr750

Slab ! Cel mai slab !

Recommended Posts

Cand am inceput prin '97 nici nu aveam de unde sa-mi cumpar o casca frate.. Sau accidentele moto erau atat de putine spre deloc.. argument cu care ii linistisem pe ai mei vis-a-vis de safety.

Edited by -UFO-

Share this post


Link to post
Share on other sites

noi cumparam gumele lor uzate si avem pretentii?

90% din motoarele din RO sunt sh-uri de afara.. de la aia care-si iau mobre noi si le vand pe alea vechi...

ne minunam la un moto de 2015 cu 50 000 de km ca vai ce tare si nout este!

bagam bani in piata moto autohtona, mergem TOTI la salon, si crestem niveul.

cu ce bani... nu am idee...

Gume am pus totdeauna noi. Cum sa iei sh? Nu zic de alea care sunt doar tocite, dar daca s-a mers cu ele pe pana si peretele lateral e varza? Explozii, delaminari... etc!

 

Motoare SH pot fi la 1500eur, la 5000, 10000 si la 25000. In cazul celor vechi (vezi honda rc40 cu pistoane ovale) vorbim de 95k eur. Tot SH se cheama si ala! Oare nemtii/italienii isi cumpara doar noi? Nu, doar un procent din ei! Ca e (mult) mai mic ca la noi, asta e un adevar trist.

 

Si da, cred ca banii trebuie bagati si in piata autohtona. Altfel cei care doar probeaza in curand isi vor plati transportul de mai multe ori pana ajung la marimea potrivita. Eu am platit tot timpul la magazinul local. A fost mai scump decat online? Da. Stiam ca platesc in plus? Da. M-am simtit furat? Nu, atata timp cat nu am platit exagerat in plus. Cu ce bani? Cu aia care i-am avut, atat cati au fost ei! Am taiat de la altele dar in felul asta mai schimbi o vorba, mai faci un prieten... cat inca mai avem cu cine. Echipament nu poti cumpara online ca un ulei sau un kit de lant.

 

Concluzia mea: mergeti la smaeb si la alte targuri de profil, sprijiniti comertul moto cum puteti: luati echipamente, brelocuri, mobre, consumabile, cani cu rossi, pandantive... you name it! E singurul mod de a merge inainte. Altfel nu vom sta pe loc, vom merge inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul mod de a merge inainte cu dezvoltarea fenomenului moto este de a creste nivelul de trai, care atrage dupa sine si dezvoltarea SMAEB, nu invers ca nu ai de unde ...

Totul depinde de puterea de cumparare, nu e ca si cum romanii sunt plini de bani si cand ajung la SMAEB brusc se hotarasc sa nu cumpere nimic doar de-ai naiba si se uita si la ultimul ban, zic si eu.

 

Clienti cu bani --> magazine cu bani si bine aprovizionate, invers nu prea merge...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanzarea e un proces care se face in mai multe etape. In cazul obiectelor de valoare si care nu sunt de stricta necesitate lucrurile pot dura mult, poate chiar ceva ani.

In urma cu aproximativ 2 ani mi-a atras atentia yamaha mt9. Nu am avut timp anul ala sa ma ocup de mobre si nici financiar nu era momentul.

Anul trecut am aflat ca mt9 a fost la salon la drive test. Nu am putut sa ajung si oricum o achizitie era absolut exclusa din cauza unor probleme de sanatate extreme in familie.

Anul asta am fost la salon. Stand mare la yamaha, foarte frumos. Apare pe langa mine o motociclista de touring care imi zice ca tocmai s-a dat cu mt9 si mt10. La stand un prieten (parte din staff yamaha la ora actuala) mi le lauda pe amandoua, fara bullshit. Zic ca nu am stiut de test drive - deh lipsa de publicitate, dar imi zice ca se poate si dupa salon, sa vin sa le vad ce e cu ele.... Am sa merg la un momendat. Nici anul asta nu e cel mai propice pentru achizitie dar as putea totusi sa iau una din ele. Pe langa asta imi luceau ochii la mobrele penru copii. Ioana are 2,5 ani si.... cine stie, poate la anu iau 2 moto, daca nu cumva cea mica va fi doar un supliment la cea din 2017

 

Cam asa se face o vanzare.

p.s. sunt posesor de bmw si casca bmw am tot de la un salon mai vechi. Pacat ca nu mai fac cu schuberth si ca nu a adus nimeni schuberth c4 la salon. eram destul de interesat sa il iau cu tot cu handsfree varianta mai smechera.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZIDU mt-09 e superb. Doar m am urcat pe el si mi a placut din toate privintele. In afara de rezervorul mare nici nu mi as fi dat seama ca e mai mare decat una de 650. Daca totul merge bine in 3 anisori poate fac si eu upgrade la mt. E prea misto :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot sa zic ca a fost cine stie ce dar eu si cu doamna am apreciat spatiul si libertatea de a ne uita si proba, ne-am luat echipamentul lipsa sau care necesita schimbat si nu am mai mers la nimereala cu marimile.

 

Ne-am uitat la tot ce era pe acolo am dat chiar 3 ture, m-am urcat si pe un F700GS si pe un F1200GS, mereu am crezut ca 1200-le imi e prea mare dar cu saua mica vad ca il pot folosi foarte placut la touring atingand podeaua fara prea multe probleme la cei 173 cm ai mei. Evident F700-le e mai indicat pentru oras fiind mult mai usor si mai jos dar pentru oras deja am o iubita SV 650 S.

 

Ce mi-a placut foarte mult anul acesta a fost aparitia marcii Indian pe piata noastra, nu stiu cat succes vor avea avand un prestigiu mult mai putin rasunator ca cei de la Harley pe la noi dar cine stie marca are alegerea mai usoara acum.

In rest ce sa zic nu prea au fost multi constructori ca acum 2 sau chiar 3 ani dar cu echipamente au fost destui, am reusit sa fac rost si de o reducere pentru niste suporti de side-cases.

Imi pare rau ca nu am gasit mai multe scule moto, chiar ma interesa o trusa de scule, un stander si un compresor electric compact dar nah alea sunt si pe net.

 

Ce m-a suparat a fost un baiat care se ocupa cu standul de casti Arai de la Dual-Motors , l-am rugat sa imi zica ce marime s-ar potrivi capului meu, i-am zis ca in general port S sau M si el mi-a dat un M clar mare pentru capul meu, el zicand a pai e bine sa fie casca mai larga ca sa fie mai confortabila si ca buretii Arai nu se lasa deloc in timp (SF, pana si pe site-ul Arai zice ca o casca e ca incaltamintea si in timp se mai lasa si ar trebuii sa fie cat mai fixa pe cap fara sa aibe puncte de presiune), i-am zis sa imi dea un S pentru ca imi doream casca de ceva timp si pana acum nu cred ca i-am prins sa pot si proba una si a ca nu avem la noi marimea asta ca puteti da comanda de pe site, lucru pe care l-as fi facut cu cea mai mare placere daca stiam ce marime imi vine bine si cu ce bureti interior sa o pot face pe placul capului meu, plus nu e o casca ieftina deloc facuta in china pe vapor deci nu e ceva gen eh las ca la anu imi iau altceva.

Clar si la o groapa romaneasca luata din greseala sa imi sara casca peste ochi ca e el infometat nu?

Cand a fost ok sa poti sa misti casca pe cap cu mana si casca sa nu iti atinga deloc obrajii?

Inteleg ca nu trebuie sa imi striveasca capul ca sa fie fixa dar trebuie si ea sa stea pe cap nu sa se balangane libera.

 

In final a fost un salon ok, nu stiu de ce ar veni toti constructorii la un salon moto in Romania cand la noi piata de moto noi nu e asa in floare, nici macar aia de autoturisme nu o duce bine dar de moto, eu zic ca bine ca avem un loc unde sa probam mai multe echipamente si poate sa ne uitam si la niste motoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la noi piata de moto noi nu e asa in floare

Piata romaneasca de motociclete NOI creste sustinut in ultimii 2-3 ani.

Desigur, cifrele absolute sint ridicole raportate la Italia, Germania sau Franta, dar cresterile procentuale sint foarte mari.

Dar ca sa creasca e nevoie de 2 lucruri:

- scheme de finantare la care sa se poata califica si motoretistul palmas obisnuit (in conexiune directa cu primele de asigurare)

- informarea mobristului roman ca banii dati pe un SH de 10 ani sint mai bine investiti intr-un avans la o motoreta NOUA si ca ratele nu o sa-l lase fara bani de benzina si pampersi la copii

BMW bifeaza ambele puncte, de aia R1200GS e cea mai bine vinduta mobra noua de pe piata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi tu, majoritatea au rate la case. Rata la casa care inseamna un 2-300E cel putin. Vb de romanul de rand... Ori, pe langa o rata la casa, sa mai ai inca o rata de vreo 2-300 E la o motocicleta... e cam mult. Zic eu. Indiferent ca vorbim de R1200GS sau MT07. R1200GS nu se adreseaza palmasilor care muncesc pe 2500 lei / luna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine zis.

 

Sa nu uitam si de starea jalnica a infrastructurii si de bizonii din trafic. Parca mi-e mila sa bag o mobra de 14-15k Euro pe drumurile noastre sau sa dau cu ea de planeta din cauza unui dobitoc cu celebrul "nu te-am vazut" in gura.

 

Intr-adevar, piata de moto noi e in crestere, dar o sa mai treaca mult pana cand o sa ne putem permite mobre noi. Ma refer la noi ca neam nu la fiecare individ in parte. Iar "permite" este vi-a-vis de toate cele enumerate mai sus: finante, infrastructura, nivel de educatie in trafic, civilizare, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piata romaneasca de motociclete NOI creste sustinut in ultimii 2-3 ani.

Desigur, cifrele absolute sint ridicole raportate la Italia, Germania sau Franta, dar cresterile procentuale sint foarte mari.

Dar ca sa creasca e nevoie de 2 lucruri:

- scheme de finantare la care sa se poata califica si motoretistul palmas obisnuit (in conexiune directa cu primele de asigurare)

- informarea mobristului roman ca banii dati pe un SH de 10 ani sint mai bine investiti intr-un avans la o motoreta NOUA si ca ratele nu o sa-l lase fara bani de benzina si pampersi la copii

BMW bifeaza ambele puncte, de aia R1200GS e cea mai bine vinduta mobra noua de pe piata.

 

Banii dati pe un SH sunt fix un avans la una noua. Si ratele chiar POT lasa fara bani oamenii. Bineinteles, depinde ce target ai tu ca importator de motoare noi, ca si la masini.

 

Dar cand iei un motor care valoreaza la fel cat o masina, rata e la fel de mare. Nu vreau sa par artagos, dar o zici de parca ar fi o nimica toata si toata lumea si-ar permite doar ca nu realizeaza inca.

 

BMW bifeaza ambele, probabil acolo unde are interesul. Nu inseamna ca are preturi si rate accesibile tuturor.

 

Si mai exista o politica la noi in tara, valabila si la masini: obiectul nou isi pierde din valoare (undeva la 20%, estimez eu...) odata iesit de portile fabricii/dealer-ului, indiferent daca mergi cu acel obiect sau il tii nemiscat.

 

Multi iau SH ca sa scape de aceasta pierdere. Nu face bine la piata moto noi, stiu. Dar probabil ca face bine la piata moto SH. Repet, asta e parerea mea personala. Nu inseamna ca e si corecta per total.

Edited by misionaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand va ajunge salariul mediu 1500 Euro mai vorbim de motociclete noi , altfel fara sa ai o afacere cu profit consistent cam greu sa cumperi ceva nou , si mai ales BMW , fie chiar si in RATE

ah , sau poate bugetarii , ca daca mareste Olguta salariile au o sansa buna , dar ce te faci ca se va devaloriza Euro si ratele vor fi insuportabile

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a pufnit rasul...BMW R1200GS se pare ca a devenit panaceu, e buna si pt astia care vor rate la mobra, e cea mai ce pe orice traseu offroad (din cate vad pe aici pe forum), motocicleta de executivi, dar si de palmasi in acelasi timp :)). Propun o lege se se opreasca lunar din fondul de contributie la pensie o suma ce acopera o parte din rata la bemveu, ca fiecare roman sa aiba cate un R1200GS :crack:.

 

Ma gandesc ca o mobra de aia ajunge 17-20k euro cu ceva dotari, eu am dat 21k pe masina noua (si una bunicica). Romanul de rand inca nu-si permite masina noua (a se vedea ce e acum la inmatriculari in Pipera, numa rable de pe vremea bunicii), dapai sa se gandeasca la motocicleta in banii astia. E ca si cum i-ai recomanda unuia ca in loc de masina sh, sa-si cumpere un seria 5 (sau 7) nou, ca ala "bifeaza" cam tot ce se poate.

 

Piata moto o incurajezi cu legi de genul cum sunt acum in tari prezum UK sau Portugalia, poti conduce scuter de 125cmc cu permisul de masina, si se poate circula cu el pe benzile de bus. Un 3000 euro pe un scuter nou suna altfel decat 17k :D. Cu alea decongestionezi traficul din orase, nu cu mobre de 260 kile pe care 80% nu vor sti sa le manevreze.

Daca esti pasionat si vrei neaparat motor, exista Kawa Z300, BMW G310, KTM 390, astea au preturi decente, te duci cu 2k euro si de restu faci un credit pe 2 ani, dupa care dai mobra si treci la ceva mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW vinde in draci si auto, nu vedeti ca la noi exista doar 2 clase sociale si lipseste cea de mijloc?

Eu am fost cu sotia si a probat vreo dooj' de geci, fara succes insa. Dupa am mai bananait singur, nu mi-a atras nimic in mod deosebit. Imi pare rau ca nu am luat un stander, era un model cu 3 randuri de prinderi la 150 lei. Ramasesem insa singur si pieton. Acum insa am nevoie sa dau jambele jos la o mobra fara cric central si am doar 1 stander + adaptorul pt fata si garajul e ocupat, am 2 palane cu care as fi putut rezolva cazul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, lucrarea o fac maine. Fie leg cardanele masinii care ocupa garajul cumva si o imping afara, fie repozitionez palanul manual si spanzur mobra de ghidon chiar in usa ca se anunta vreme buna.

Dar sa lasam topicul pt salon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erau mai multe motoare afara in parcare decat erau inauntru.Ca sa nu mai zic ca multe din alea de afara erau motoare de peste 10k euro!

Foarte,foarte slab targul asta,ca expozitie sau salon nu ii putem spune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu as face rate nici la casa dar daca nu ai incotro faci dar pentru motor nici sa nu aud. Da am cumparat SH pentru ca uite mi-am luat un SV din 2008 acum 4 ani, merge brici, a avut ea niste cazaturi dar din alea ce orice motor le pateste dar mecanic era ireprosabila, am fost cu ea la mecanic si la reprezentanta totul a fost bun pe ea (reprezentanta mi-a zis ca in urma cu 2 ani avea 10000 km motorul) si de cand o am de 4 ani in afara de chestiile normale de servisat pentru un motor ce avea 15000 km nu a cerut.

Da am dat mai mult decat se da de regula pe un SV ma uitam si vedeam unele de 2000 euro dar toate erau cu ??? asta a fost 3000 euro si a meritat.

Nu zic ca un motor nou nu merita si sincer la oferta de la BMW e mai greu sa zici nu decat la multi altii dar totusi 16.000 -18.000 euro pe un motor... poate dupa ce ma mut in alta tara ca aici degeaba speram sa ajungem pe altii din urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce mai incolo-incoace , orice fier nou pierde in momentul cand il scoti din showroom mai mult decat costa majoritatea vehiculelor noastre. Da, ai o virgina, garantie (vezi ce a patit anul trecut un coleg de forum cu mobra bmw noua decedata in timpul concediului in strainatate si cat l-a costat transportul ei, deci nici garantia nu e intotdeauna 100% acoperitoare). Dintr-un venit consistent da, iti bugetezi si deprecierea, si rata, si casco, dintr-unul normal te multumesti cu un sh. Helas, la vie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce tot atata panica... nici in strainatate nu isi cumpara BMW, ala cu salariu 1500EUR....

 

peste tot, jucarii noi isi cumpara aia "cu bani" ...

 

eu imi faceam calculul acum ceva vreme, ca daca as avea un fier mai de "moft", to kilometrii aia i-as face intr-un an...

pe de alta parte, un amic mobrist in vremeurile pre-89 si actualmente tot motociclist, zicea ca s-a pus lumea pe mofturi, ca iti vibreaza sub coor, ca incalzire, ca parbriz, ca dracu', ca lacu'... si ca ei bateau Romania in lung si in lat cu 50cmc pe care il reparai pe sant in 1 ora si dai mai departe....

 

evident acum nu mai alearga cu mobra, dar nici GS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banii dati pe un SH sunt fix un avans la una noua. Si ratele chiar POT lasa fara bani oamenii. Bineinteles, depinde ce target ai tu ca importator de motoare noi, ca si la masini.

Mai depinde si de conceptia, mentalitatea si educatia publicului cumparator.

 

Siliti probabil de sumele pe care le cer pentru 99% din mobrele lor, cei de la BMW au inventat o schema de finantare foarte buna.

Pe de alta parte au scos si un low-cost absolut accesibil pentru toata lumea, respectiv 310-le, la vreo 3500E; in momentul de fata le lipseste un mid-range ca pret, intre 6000 si 8000E, ca sa umple golul financiar pina la 10.000 unde inde incep mobrele mari.

Dar e obligatoriu sa incepi cu o mobra mare de 10000? nu cred ...

 

Eu incerc sa spun ca daca BMW a putut sa puna pe piata o oferta buna de finantare ceilalti importatori de ce mama ciorilor nu o fac? Yamaha are mobre de 4500 - 7500E absolut decente, de ce nu da din coate sa faca un deal cu vreo institutie financiara? Sau Honda, sau Suzuki, sau KTM?

Chiar credeti ca toti romanii vor musai sa cumpere cotoarbe de maxim 2000E, rupte-n gura si cu istoric incert?

Chiar credeti ca un avans de 2000 si o rata de 100E/luna ar ucide pe cineva in 3-5 ani? am rezervele mele, sincer.

 

Exemplul cu GS1200 a fost nefericit ales de mine fiindca nu imi sustinea punctul de vedere, dar asta e realitatea, e cea mai bine vinduta mobra in Romania de 2-3 ani incoace. Si probabil va fi in continuare, fiindca sefii BMW pe Romania se misca, nu stau sa le vina clientu'cu caramida de cash sa le-o trinteasca pe taraba. Normal si firesc ar fi ca urmatorul best-seller sa fie 310-le; cel putin asta ar trebui sa se intimple pe o piata normala la cap.

Edited by FLEX

Share this post


Link to post
Share on other sites

G310-le e vreo 5000 Euro, nu 3500 (atat e o Honda Grom).

 

La 6300 Euro deja ai Suzuki SV 650A, cea mai accesibilia motocicleta "mare" de pe piata, cu un motor si ciclistica foarte apreciate. La asa ceva se poate intinde si romanul din clasa medie. Chiar cand ma intorceam de la SMAEB, in parcarea unui Lidl apare un nene cu un SV650 nou-nout, numere provizorii. In sinea mea am zis: "Ia uite ce om cu capul pe umeri, asta as fi ales si eu la banii aia". Sunt sigur ca daca majoritatea dealerilor ar avea oferte de finantare bune, mai multi oameni ar face pasul spre motoare noi (nu neaparat spre motociclism, fiindca e greu de convins pe cineva cu plasticu abia luat sa faca rata pt mobra noua).

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca majoritatea dealerilor ar avea oferte de finantare bune, mai multi oameni ar face pasul spre motoare noi

Exact punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flex, am inteles. Acum imaginea e mai clara. Mie însă mi se pare ca ignori sectorul de SH ala aproape de anul nostru, in care nu e o rabla dar nici nu dai ca pe una noua.

 

Poate ca si mentalitatea generală impiedica acest lucru. Recunosc ca acolo mă încadrez si eu. Si cam toate cunostintele mele cu moto, nu sunt multi dar sunt. Nu am auzit unul sa isi ia moto nou. Am auzit sa dea pe el 6000 euro sau chiar mai mult (nu mai tin minte exact) pe un bmw k1200s parca. Dar nu nou.

 

Poate si pentru ca unul nou oferă prea putine lucruri în plus fata de unul SH de 2-3 ani vechime? Nu știu, întreb...

Edited by misionaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bmw probabil are oferta de finantare pt auto si extinsa pe moto, un dealer exclusiv moto nu va putea obtine conditiile alea pt cateva unitati pe care le vinde. Daca nu tii neaparat sa fie virgina un sh de data recenta e mult mai avantajos, deprecierea e enorma in primul an si scade apoi continuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine zis.

 

Sa nu uitam si de starea jalnica a infrastructurii si de bizonii din trafic. Parca mi-e mila sa bag o mobra de 14-15k Euro pe drumurile noastre sau sa dau cu ea de planeta din cauza unui dobitoc cu celebrul "nu te-am vazut" in gura.

si strugurii sunt patrati sau acrii?

ai? dai! nu ai nu dai !viata i simpla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...