danutu_m Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 (editat) Ma confrunt cu urmatoarea problema la janta spate: pe partea dreapta, locasul in care intra rulmentul s-a uzat, astfel incat acum rulmentul intra foarte usor (il pot presa cu degetul) si are joc. Ca si solutii, am inteles ca exista niste produse de la Loctite special concepute pentru a fixa rulmentul in astfel de situatii. Alta varianta ma gandesc ca ar fi sa duc janta undeva la un strung, sa alezeze si sa bucseze locasul respectiv. Varianta cu produsele de la Loctite pare cea mai simpla insa, ma tem ca nu cumva pe viitor sa am probleme la scoaterea rulmentului respectiv, atunci cand acesta va trebui inlocuit (in specificatii vad ca solutia respectiva rezista la peste 150 grade Celsius) V-ati mai lovit careva de aceasta problema? Daca da, cum ati rezolvat? Editat Iunie 14, 2017 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 Am un soi de bicomponent ce se foloseste la sudura aluminiului, unde nu poti avea temperatura mare. Practic amesteci doua chestii si le lasi la intarit 48h. Aia ar merge la ce vrei tu, de minune, cu condita sa iti centrezi rulmentul inainte de a se intari pasta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Iunie 14, 2017 Autor Share Postat Iunie 14, 2017 (editat) Faci referire la ceva adeziv pe baza de rasina epoxidica? Sau e altceva? Da-mi te rog un link (daca ai) sa vad si eu o descriere la produsul respectiv. Editat Iunie 14, 2017 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
middle_of_nowhere Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 (editat) Si cum sa centrezi un rulment intr-un lacas dejaiesit din cota? Eu zic ca riscul e mare in aceasta situatie...mai bine mergi pe alezat/bucsat/verificat daca exista si inlocuit rulmentul cu unul cu cota exterioara mai mare cu fix cat alezezi...sau, functie de pretul cerut pentru acea operatiune...poate e o varianta si o janta la mana a doua... Orice joc/excentricitate de cativa microni la ax...se multiplica destul de serios la exteriorul rotii. Editat Iunie 14, 2017 de middle_of_nowhere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 Exista solutii chimice pentru blocaj si preia pana 2 zecimi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Iunie 14, 2017 Autor Share Postat Iunie 14, 2017 (editat) @middle_of_nowhere: in cazul in care pentru a folosi produsul la care face referire Dan Cata va fi nevoie sa prelucrez printr-un fel sau altul locasul respectiv, astfel incat adezivul respectiv sa aibe o grosime minima, atunci ai dreptate in ceea ce zici, exista riscul ca rulmentul sa nu fie centrat. @florinelu07: ai dreptate si stiu despre ele. Ai folosit astfel de solutii in aplicatii similare? Ma intereseaza cata de usor pot scoate rulmentul, atunci cand va trebui sa il inlocuiesc. Editat Iunie 14, 2017 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 Sau pur si simplu chernaruiesti dupa care o vinzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iunie 14, 2017 Admin Share Postat Iunie 14, 2017 Depinde de joc, pe fata si la mine intra usor, am chernaruit si nu mai am probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 Adu-mi roata, ca am mai facut vreo duzina de astfel de lucrari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 am si eu solutie loctite pentru blocaj rulment.cum spune si cesar nu esti primul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 Alezat la următoarea cotă de rulment. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Iunie 14, 2017 Share Postat Iunie 14, 2017 Eu te sfatuiesc sa folosesti cu incredere o solutie ca cele sugerate mai sus, de lipire a rulmentului. Durata de viata a unui rulment la roata este destul de mare, iar in momentul in care se uzeaza si acesta poti cumpara o janta S/H. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 15, 2017 Share Postat Iunie 15, 2017 (editat) @middle_of_nowhere: in cazul in care pentru a folosi produsul la care face referire Dan Cata va fi nevoie sa prelucrez printr-un fel sau altul locasul respectiv, astfel incat adezivul respectiv sa aibe o grosime minima, atunci ai dreptate in ceea ce zici, exista riscul ca rulmentul sa nu fie centrat. @florinelu07: ai dreptate si stiu despre ele. Ai folosit astfel de solutii in aplicatii similare? Ma intereseaza cata de usor pot scoate rulmentul, atunci cand va trebui sa il inlocuiesc. Da, si la nevoie, extractia se face ok. Editat Iunie 15, 2017 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 15, 2017 Share Postat Iunie 15, 2017 Salut ca sfat si ca si utilitate Faci in felul urmator: iei janta frumos si te duci la un sudor bun care aparat pe masura si il pui sa incarce cu sudura toata cota veche de rulment dupa care te duci la strungar si iti face din nou cota exact ca si originalul eu cred ca ai vazut multe filme sf ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Iunie 15, 2017 Autor Share Postat Iunie 15, 2017 Va multumesc pentru sugestii. Pana la urma, dupa o discutie cu Cesar, voi merge pe varianta de alezare si bucsare. @Fiziflash: de fapt tigaia asta de motocicleta este mai aparte. Butucul rotii este proiectat a.i. nu permite instalarea si a simeringurilor de praf, asa ca practic si pe stanga si pe dreapta, cate o parte a rulmentilor este expusa (acestia sunt capsulati pe ambele parti, asta fiind singura protectie). Astfel ca durata lor de viata este de fapt destul de mica, sub 20 mii km. De aici si teama mea pentru folosirea produselor Loctite. Acum inteleg de la florinelu07 si beatrixx ca extractia se face usor. @pinnochio: am verificat catalogul de la SKF si din pacate varianta asta nu ma ajuta. Rulmentul original are 55mm la exterior, urmatoarea cota este de 62mm. @beatrixx: iti dai seama ca imi imaginam ca se va extrage cu ajutorul suflantei. Dar neavand experienta cu astfel de produse imi imaginam ca nu cumva sa ramana urme pe vopseaua de pe janta din cauza caldurii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 15, 2017 Share Postat Iunie 15, 2017 Askhole A person who constantly ask for your advice, yetalways does the opposite of what you told them! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 15, 2017 Share Postat Iunie 15, 2017 Cu nituri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Iunie 15, 2017 Share Postat Iunie 15, 2017 Merge cromat rulmentul pe partea exteriora ,eu asa procedam la *comuniste* cind nu mai avea cota de presare in cartere, acuma unde cromezi rulmentul e alta mincare de peste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 15, 2017 Share Postat Iunie 15, 2017 nu am vazut filme sf lucrez cu asa ceva mai exact pelucrari metale si pe cnc am vazut roti distruse si refacute din sudura respectiv reconstructie tcami de asta specificam ca trebuie sa fie un aparat de sudura bunc cu care sa poti face asa ceva daca tu sau voi ziceti ca janta este subtire pentru sudura tabla de aluminiu de 0,5 mm cu se sudeaza? ia arata-mi un lagar de roata de motocicleta reparat prin sudura ... cam greu de sudat in gaura ... nu-i imposibil dar greu . nu stiu ce lucrezi tu acolo printre cnc-uri ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 15, 2017 Share Postat Iunie 15, 2017 Jantele respective reparate prin sudura or arata frumos dar sunt capcane mortale daca dai de o groapa. B I N G O Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 22, 2017 Share Postat Iunie 22, 2017 S-a rezolvat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Iunie 22, 2017 Share Postat Iunie 22, 2017 oamenii folosesc loctite 648 din anii' 70 si el se gandeste cum sa il dea jos... cu suflanta se da jos, in 2 minute, minunea tehnologiei, mecacalnicacavansata! )) Interesant stress-ule, pardon fesule, pardon nu mai știu cum erai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.