Sari la conținut

Accident Popesti Leordeni - GSX-R cu Matiz


Metal Heart
 Share

Postări Recomandate

nu eu am zis ca vreti sa furati, doar am completat gluma. daca n-ai primit simtul umorului la nastere e ok, pentru tine am pus smiley la sfarsit ca sa te prinzi. nu stiu cum sa te ajut mai mult de atat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 408
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pentru doi colegi de mai sus se pare ca am fost foarte explicit. ai avut toate indiciile, tot ce trebuia sa faci era sa razi. you had one job! 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au inceput astia sa puna indreptar de glume in dex? :)

» Post actualizat in 19 Oct 2017 14:13

mianmar: pe forum e la moda fizica de laborator :) cu motoreta e mai greu, ca iarna nu e ca vara si apar tot felul de factori surpriza care nu se regasesc in formula din gazeta de fizica. noroc ca avem youtube si vloggeri :)

Editat de zahei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de unde dracu sa o stiu, eu sunt pictor-cofetar!

 

taong, de ce te agiti asa, Gogule? strangi posturi? stii, asta e motovul penteu care cei care ar putea sa va invete cate ceva nu mai scriu pe forumul asta, aveti bun simt in exces.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa fii sanatos. repet. am facut o afirmatie. esti liber sa nu o crezi dar nu mai sunt in clasa a saptea, cand simteam nevoia sa demonstrez incredulilor ca am dreptate. ia-o exact asa cum este, o afirmatie fara acoperire. nu trebuie sa ne certam pentru asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde rezulta egalitatea asta si ce reprezinta termenii ei ?

am fortat o regula de 3 simpla, desi raportul nu este liniar, dar ca ordin de marime rezultatul este suficient. Evident de lene ca sa nu mai socotesc toata treaba. Daca punea o deceleratie mult mai mica nu mai tinea treaba cu 3 simpla.

 

Iata socoteala corecta:

la 1 g = 9,81 m/s2 si v=16,67 m/s timpul de franare este de 1,699 s.

 

Spatiul parcurs va fi de v * t / 2 = 16,67 * 1,699 /2 = 14,12 m fata de 14,04 m cat am spus. Eroare 0,57 % Pe langa eroarea la masuratoarea cu pasul a lui @zahei, eroarea asta este parfum.

 

A intrebat @Einstein1984 diferenta intre inginerie si fizica.

Iata punctul meu de vedere:

Fizica este o stiinta exacta.

Ingineria este fizica aplicata, si ca sa apuce studentii sa termine proiectele pina vine sesiunea, peste tot in lume acestia sunt invatati se lucreze pe baza de aproximari, eliminandu-se termenii nesemnifcativi de prin ecuatii. Motivul este unul practic: erorile produse prin aproximari sunt mult mai mici decat precizia de care ai nevoie (data de ex de masinile cu care faci prelucari, sau masuratori).

Exemplu: la unghiuri mici se considera ca arcul este egal cu coarda subintinsa, desi nu este. Dar in majoritatea cazurilor nu incurca grav in calcule (pina se rupe ceva :crack: ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@taong:Zahei apreciaza cine merita in functie de gradul de implicare(daca ai gura mare, nu te primeste). Odata platit cursul, inveti motociclism si apoi te poti lauda ca franezi de la 50kmh la 0kmh in 5 metri... Sau 7...sau 9...sau 14...depinde cum a pasit Zahei in ziua respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e rau ce zici tu acolo, poate ajung si eu (daca o faceti la anu').

Bine, eu mai mult stiu sa beau bere decat sa fac ceva dintre toate alea de mai sus :))))

Nu stiu daca se misca kriminalu' ala mare, dar sincer asta ar fi o demonstratie foarte utila (din al meu punct de vedere) de teorie vs. practica, mit vs. realitate, din astea.

Editat de littlekriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca se misca kriminalu' ala mare, dar sincer asta ar fi o demonstratie foarte utila (din al meu punct de vedere) de teorie vs. practica, mit vs. realitate, din astea.

Pai sa-l mituim, zic :)

 

Lasand la o parte glumele si impunsaturile de pe aici, un astfel de test de franare in conditii normale cu motociclete normale ar fi foarte misto si util - diverse tipuri de motociclete, diverse tipuri de sisteme de franare samd... Cireasa de pe tort ar fi, evidnet, ca cineva sa explice elegant si frumos, pe intelesul tuturor, de ce se intampla asa, cum de asta e mai buna decat cealalta si ce e de facut mai departe... etc etc etc.

 

Daca reusesc sa imi schimb cauciucurile inainte de marele happening, pun si eu la bataie vaca mea cu CBS.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca s-a adeverit inca o data: din "conflicte" mici iese treaba buna.

 

Trecand peste faptul ca @Silver Arrow si @ superbec vorbeau impreuna dar se intelegeau separat, iar orgoliile s-au inflamat putin, ideea unui astfel de trial e foarte misto.

 

Ma abonez si eu cu VTX-u'. Am guma din 2014 pe fata, dar la primavara, primul lucru e sa-mi pun guma noo. Nu stiu daca si pe spate (care e din 2016), dar pe fata, sigur.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un GPS de masuratori mai trebuie si e buna treaba.

Tocmai m-am uitat de un accelerometru dar inca nu am gasit unul ca lumea. Asta va fi musai, ca sa se vada direct legatura intre deceleratie si distanta de franare, si lipsa de legatura cu greutatea mobrei.

Si am in plan sa iau si un radar dar nu stiu cat este de precis fiind unul folosit la aeromodele.

Ar mai fi util cine are o camera digitala. Eu am una de acuma vreo 15-16 ani, cu caseta :crack: , nu cred ca este ceea ce ne trebuie.

Si apoi varianta simpla cu banda cu patratele pentru lungimi. Ca sa se vada pe film. GPS-ul de masuratori este cam mult. Daca este nevoie aduc Bosch-ul de masurat distante, LASER FRATE!

» Post actualizat in 20 Oct 2017 09:07

Asta e radarul: https://www.teamsports.com/en/football/training-aids/v-maxx-sport-radar-incl-stand/a-1710/

 

1,5 km/h precizie zic ca ar fi suficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca topgear a facut teste cu cifrele din bord, noi o dam NASA. Se franeaza de la 60/100 pe bord, ca atunci cand mergi pe DN mergi prin sate cu 59 de pe bord nu de pe GPS. Deci de la viteza din bord eviti babe care traverseaza strada.


Linii pe asfalt cu creta din juma' in juma' de metru. Daca are cineva dubii despre rapoarte si pinioane pot frana 2 in paralel de la aceeasi viteza :) sunt 2 benzi pe sens acolo, e loc pt toata lumea.

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa ma anuntati si pe mine cand fizicienii inteleg ca masa motocicletei nu apasa placutele pe discuri .

esti irecuperabil. Pe frana apasa pokemonul de pe motor. CIne a spus ca masa motocicletei apasa placutele pe discuri? Iti place tie sa spui chestii nespuse doar ca sa mai aprinzi o discutie.

Iar daca ai fi avut curiozitatea sa citesti ceea ce am scris ai fi vazut si unde am spus balarii. Pentru ca sunt. Ori nu ai citit ori nu ai inteles. Ma rog, dupa credinta ta probabil ca tot ceea ce am scris sunt balarii.

Sincer cred ca trebuie sa oprim discutia. Ma rog daca doresti sa continui esti liber sa scrii ce iti mai trece prin cap dar o sa joci singur la perete.

S-a hotarat ca facem intalnirea Brake Test 2018 si gata. Om vedea unde si cand. Apropo, tu vei veni?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu va propun un mod relativ usor de masurare a distantei. Pentru asta este nevoie de urmatoarele chestii:

 

1. O placa arduino mega 2560:

https://www.arduino.cc/en/Guide/ArduinoMega2560

 

2. Un display cu touch si SD-Card:

https://www.ebay.de/i/152643454454?chn=ps&dispItem=1

 

3. Un senzor de turatie la roata fata. De aceea intrebam tot timpul daca are cineva ABS pe moto, pentru ca e usor sa folosesti semnalul de un senzor deja existent.

 

Senzorul de turatie il conectez la arduino (si ABS printr-o cupla in Y).

Switch-ul de frana (care aprinde becul de frana il conectez la Arduino printr-o cupla Y).

Arduino e programat sa interpreteze semnalul de la senzorul de turatie roata si sa recunoasca switch-ul de frana.

 

Etape premergatoare testului.

Calibrare arduino - Masor cu ruleta pe asfalt 1,5 metrii (o roata de fata are cam 1,2 metrii circumferinta). Pornesc calibrarea arduino (apasand un ''buton'' pe touch) in care el masoara cate impulsuri primeste pentru 1,5 metrii. Dupa ce am impins mobra 1,5 metrii confirm calibrarea.

 

Dupa asta pot face testul de franare. Adica accelerez pana cand Arduino imi arata ca merg cu viteza dorita (60 sau 100 km/h) si cand apas frana (adica aprind becul) initiez masurarea distantei. Cand viteza este 0 (pentru mai mult de 20 milisecunde treaba cu blocatul rotii la franare) opreste masuratoarea si imi arata pe dispaly distanta parcursa.

 

Nu este cea mai stiintifica metoda dar este una cu o acuratete suficienta pentru "joaca" noastra. Eu le am pe amandoua si as putea sa le aduc.

 

A doua masuratoare, cu camera GoPro pe casca, care sa aiba in imagine maneta de frana si repere pe asfalt. Camera ar fi bine sa fie setata la un numar mare de fps ca sa poti prinde exact momentul actionarii si reperul aferent.

 

GPS-ul civil are o eroare de 10 metrii (ingaduita de Bill Clinton prin 2000). Fara nici un fel de filtru pe semnal, mie imi iese un cerc cu raza de vreo 30 m in care se misca valorile, evident fara sa mut device-ul din loc. Daca mai ai un semnal de viteza suplimentar atunci "eroarea" GPS-ul se reduce considerabil (nu stiu exact dar presupun ca 1 metru sau ceva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@superbec: las-o asa cum a cazut.

 

Vorbeati amandoi de acelasi lucru, dar va intelegeati separat. Diferenta intre voi era ca fiecare punea altfel conditiile.

 

Tu ziceai ca la forte de franare egale la 2 mobre cu mase diferite si atunci e logic ca distanta de franare este mai mare pentru mobra mai grea, iar @Silver Arrow zicea ca distantele de franare atunci cand aplici forta maxima de franare (aia la care inca nu te dai de-a dura, dar daca mai cresti putin de duci de-a berbeleacul) care evident ca difera de la o mobra la alta si e mai mare la mobra grea, sunt egale.

 

Ambele variante sunt corecte in conditiile puse de fiecare dintre voi.

 

Evident pastrand constante celelalte variabile: pneu, asfalt, alinierea planetelor, etc....

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa ma anuntati si pe mine cand fizicienii inteleg ca masa motocicletei nu apasa placutele pe discuri .

Ma bag si eu in seama: energia care trebuie disipata la franare este: m*v^2/2.

Disiparea se face termic prin actionarea franei deci este o functie ce contine coeficienti de frecare si de disipare termica. Blocarea rotii are aloc atunci cand forta de frecare din ansamblul placuta disc este mai mare decat forta de frecare roata asfalt. Eu ca inginer cam asa vad lucrurile din punct de vedere energetic...

 

Scuze, este vorba de cuplul generat de fortele de frecare, nu forte!

Editat de Claudiu_Lucian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o dam in sf uri. Camera montata sa bata pe vitezometru si maneta frana. pe margine-jos un semn de sart frana, si doritorii baga mare. Pentru distante, gasim solutii simple. Creta, repere, conuri, ce vreti voi, Mai sunt colegi care detin camere de actiune cu gps, si avem deja mai multe info. Scopul, ala e important-in ce distanta vor opri cei care incearca.

Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...