LimpTA Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 gresit. De la 11 metri se bate, nu de la 14 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 @superbec )))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Eu ma "avant" sa zic 11,5 metrii (masurati corect, de cand incepe actionarea franei) de la 60 km/h (reali). Cine scade sub 11,5 metrii, daca nu lucreaza in domeniu moto ar trebui sa lucreze Daca ai rabdare pina sambata cand ajung la Bucuresti, am sa incerc sa aflu unde este centrul de greutate al BMW-ului si o sa pot sa iti spun care ar fi teoretic distanta minima posibila fizic la BMW. Si este probabil ca un SS sa opresca mai iute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Eu, dupa ce am pus niste formule simplificate de calcul, am obtinut 14m. Dupa care am spus ca asa calculeaza aia de pun tabele, cu distante de franare-am testat formula pe vitezele din tabelul lor. Dupa care, tot eu am spus ca sunt sigur ca se poate obtine mai bine. Dar ca, nu cred ca sub 10m. AM SI GRESIT CEVA-am spus legat de motogp legat de decelerare, de 1.3g ei, din ce s-a postat mai sus, se duce pana in 1.7g. Asta e o eroare, am bagat la cap. dar de la 1.7 g, pana la 2.3 g, nu va suna ciudat? In conditiile in care aia la motogp au super mobre, conditii, asfalt, gume ,etc Inca ceva, nu va mai legati de formulele alea-sunt strict simplificari ale unor sisteme dinamice, care nu tin cont de n variabile. Nu m-am batut in piept nicaieri, ca 14 e 14, ca am facut un calcul exact si eroarea e de x la %. Am si spus asta de N ori. Atitudinea, fizicienii stie ei, e doar o copilarie. Eu mi-am declarat reticenta legata de cei 6 m, calculand invers, cat ar insemna decelerare. E asa greu sa cadem de comun acord, cand aia de la moto gp au decelerari maxime de x, ca noi nu avem cum sa obtinem x+1? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 @ LimpTA Pai daca am vazut ca ai plecat am zis sa-i mai faultez si eu ...dar inca nu e de 11m. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Oricum, aia nu trag de frana ca sa opreasca ci ca sa mearga mai tare ☺ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 eu am cazut deacord ca nu vreau sa am u nublete d'asta fizician care merge in spatele meu cand pun frana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 (editat) Eu, dupa ce am pus niste formule simplificate de calcul, am obtinut 14m. Dupa care am spus ca asa calculeaza aia de pun tabele, cu distante de franare-am testat formula pe vitezele din tabelul lor. Dupa care, tot eu am spus ca sunt sigur ca se poate obtine mai bine. Dar ca, nu cred ca sub 10m. AM SI GRESIT CEVA-am spus legat de motogp legat de decelerare, de 1.3g ei, din ce s-a postat mai sus, se duce pana in 1.7g. Asta e o eroare, am bagat la cap. dar de la 1.7 g, pana la 2.3 g, nu va suna ciudat? In conditiile in care aia la motogp au super mobre, conditii, asfalt, gume ,etc Inca ceva, nu va mai legati de formulele alea-sunt strict simplificari ale unor sisteme dinamice, care nu tin cont de n variabile. Nu m-am batut in piept nicaieri, ca 14 e 14, ca am facut un calcul exact si eroarea e de x la %. Am si spus asta de N ori. Atitudinea, fizicienii stie ei, e doar o copilarie. Eu mi-am declarat reticenta legata de cei 6 m, calculand invers, cat ar insemna decelerare. E asa greu sa cadem de comun acord, cand aia de la moto gp au decelerari maxime de x, ca noi nu avem cum sa obtinem x+1? Nu ma pricep destul de bine la telemetrie sa stiu exact dar de unde si pana unde va pricepeti voi sa interpretati datele alea? Oamenii aia franeaza in pregatire pt intrarea in viraje ,cu tehnica de pastrat gumele pentru a termina cursa , nu franare de urgenta si multe din franarile care apar pe telemetrie sunt la inclinari extreme. Editat Octombrie 24, 2017 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ettore Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 (editat) @ ettore Apreciem curajul dar si faptul ca estimarea respectiva vine doar dupa testul facut de colegul misionaru si in lipsa lui parca ai fi batut mai catre 14. Vine de la coeficientul maxim de frecare (estimat, citit pe net in declaratiile producatorilor) de 1,2. De aici 11,5 metrii. Ma poti cita unde am scris 14 metrii minim. Ete si un llink http://papers.sae.org/2010-01-0054/ Editat Octombrie 24, 2017 de ettore Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Nu ma pricep la nivelul ala,am spus asta. N variabile. N informatii. N de N cate N. E doar o parere. Stau eu noob in banca mea. Aia am declarat deja ca sunt-fara ironie. Si sceptic, pana la proba contrarie. Ca asa se obtine progresul ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Si sceptic, pana la proba contrarie motivat sa incerc lucuri in motociclism. Ca asa se obtine progresul ) fixed Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 E ok, se accepta corectia ) Dar ploaia, cand se opreste ploaia? Punem de niste formule sa calculam? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Octombrie 24, 2017 Autor Share Postat Octombrie 24, 2017 Cand n-a plouat, n-a venit nimeni. Acu ploua, toti vor sa mearga sa testeze ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 (editat) Nu ma pricep destul de bine la telemetrie sa stiu exact dar de unde si pana unde va pricepeti voi sa interpretati datele alea? Uite un exemplu: http://files.constantcontact.com/3a7564e3601/7c2f9fb9-244b-4370-ac91-2c49a8fefb39.pdf?ver=1492701746000 Nu e rocket science, e sintetizata exact partea de franare. Formula de calcul a distantei e legea lui Galilei, daca stii acceleratia , viteza initiala (60 km/h in cazul nostru 16.66m/s), viteza finala = 0 afli distanta in m. Nu ma leg de frecari pentru ca sunt mult prea multe variabile, pur si simplu am luat limita maxima ca performanta in franare acceleratia maxima negativa obtinuta in motogp, 1.7g Editat Octombrie 24, 2017 de thesaw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LimpTA Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Cand n-a plouat, n-a venit nimeni. Acu ploua, toti vor sa mearga sa testeze ) Lansez eu provocarea stoppie pe ud #metoo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 (editat) Misionarule, mi e mi a scapat postarea? ca mergi la teste!? Doar am zis ca veneam, si gura casca. Sambata am biciclit in schimb... Abs pauza, noob sunt, pe ud nu nu pentru mine. Editat Octombrie 24, 2017 de mathe adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Vine de la coeficientul maxim de frecare (estimat, citit pe net in declaratiile producatorilor) de 1,2. De aici 11,5 metrii. Ma poti cita unde am scris 14 metrii minim. intre 1.4 si 4 miu au gumele de pista, alea de moto gp sunt secret. » Post actualizat in 24 Oct 2017 13:38 1u gume sport auto 1.2+ semi-slickuri auto nici o treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ettore Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 intre 1.4 si 4 miu au gumele de pista, alea de moto gp sunt secret. » Post actualizat in 24 Oct 2017 13:38 1u gume sport auto 1.2+ semi-slickuri auto nici o treaba Poate esti dragut sa ne dai si un link care sa sustina "intre 1.4 si 4 miu au gumele de pista" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 nu stiu ce ti-a lasat tie impresia ca as fi dragutz esti liber sa cauti singur, vezi ca de multe ori insa pe internet gasesti exact ce cauti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ettore Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Pana la proba contrarie care sa-ti sustina afirmatiile se pune ca fabulezi (sau trolezi). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Nu ma pricep destul de bine la telemetrie sa stiu exact dar de unde si pana unde va pricepeti voi sa interpretati datele alea? Oamenii aia franeaza in pregatire pt intrarea in viraje ,cu tehnica de pastrat gumele pentru a termina cursa , nu franare de urgenta si multe din franarile care apar pe telemetrie sunt la inclinari extreme. Ideea este urmatoarea: frane beton, anvelope ultra, aderenta de vis etc, dar exista o limita a franarii (decelerarii) peste care faci tumba cu motorul. Aceasta limita depinde de pozitia centrului de greutate. Deci oricat de priceput ai fi exista o limita. Daca ea spune de ex. 2g atunci 6 m nu sunt realizabili dar 7 m si ceva da.Daca insa iese 3g limita atunci cu franele corespunzatoare si indemanare poti opri teoretic mai scurt de 6m. Iar diferenta intre hartie si realitate o dau toti factorii considerati ideali: capabilitate frana, coeficient frecare la alunecare, forta de frecare la rostogolire, amortizoare si suspensii, greutatea pilotului (incurca rau ) etc. Sentimentul meu a fost ca 2,34 g este mult. Poate am gresit. Si atunci socotesc (ca imi si place ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 (editat) Silver, pentru tine ) http://openlib.tugraz.at/download.php?id=565316e131a71&location=browse Nu inteleg decat 10%, dar contine si multe chestii interesante @Superbec. Eu am cautat valori de referinta pentru miumiumiu ala. Pe bune ca gasesc in literatura specifica, valori maxime de referinta 1.2, ce se introduc in calcule. Daca ai asa ceva, da si tu cu share. E usor sa spui, am vazut eu, voi nu stiti, fraierilor, cautati. Daca ai gasit clar undeva, da si tu sa ne educam. Egoistule Editat Octombrie 24, 2017 de mathe adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Cu totii ati uitat de coeficientul lui Potrivelli! Acesta se aplica oricarei formule pentru a obtine rezultatul corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 Fizica de care tot pretindeti ca aveti habar ,a fost folosita de oameni destepti sa descrie fenomene pentru care nici macar nu existau metode sau aparatura de testare la momentul respectiv ,iar voi va incurcati in doua formule si deja sunteti pe langa cu cca 2m.Dupa ce baga si colegul george05 cateva teste o sa va faca de ras si mai rau dar aveti tupeul sa pretindeti asociere cu oameni de stiinta adevarati... hahaha! Dincolo de formule si baliverne...nu aveti cum sa il faceti pe zahei la fel de ridicol pe forum cum va poate face el de ridicoli cand va intoarce casca-n cap . Cred ca depinde imens cum faci testele si ce masori. Daca tragi linie pe asfalt, mergi constant cu 60 si incerci sa incepi franarea acolo si-i dai in gura, e posibil sa te apropii de aia 6. Gume noi, incalzite, frane faine, totul pregatit. Daca pe de alta parte, pui telemetrie pe mobra, si-l rogi pe colegul sa faca circuitul la 60 constant si cand aude bip in casca sa franeze cat mai scurt, dupa care masori distanta intre bip si oprire... tare cred ca sare binisor de dublu. Eu as da bipul cand accelereaza dupa vre-un ac de par, de exemplu. Daca faci acelasi test pe strada, sa zicem cu succesiunea vopsea marcaj/ denivelare/ ciment lucios/linie de tramvai/groapa pe trasa, probabil ca ajungi la distantele alea imense din grafice. Nu mai zic de salvarea din spate, de gagica cu fusta mini care s-a aplecat de pe dreapta, de camionul lui tanti Firea care tocmai ce stropeste cu vaselina din Dambovita si de faptul ca vroiai sa prinzi verde urmatorul stop. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Octombrie 24, 2017 Share Postat Octombrie 24, 2017 @siuperbec : miu amigu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.