Sari la conținut

Postări Recomandate

Bre, voi vă văitați că scot ăștia mobrele grele și apoi vi se pare aiurea că se rup dacă pui juma de tonă pe ele. E treabă de dimensionare, indiferent de material. Pe de altă parte, o supradimensionare a cadrului într-o zonă, duce la slăbire în alta... Nu poti rezolva toate ipotezele, iei o marjă și o bagi la specificații. Daca nu le respecți, o poți păți la dracu-n praznic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ktm 790 a scos deja din producție 1090. Este oficial, nu speculatie. 

Pe hartie si incalecate + studiate pe loc, 790 baga Tenerele in buzunar si il uita acolo.

Ramane de vazut ce pareri vom avea dupa ce ne dam cu ele. Si cum vor sta la capitolul fiabilitate. Nu ca Tenere 660 ar fi fost vreun monument la capitolul acesta.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, andreim92 said:

Invatati-ma si pe mine cum se da citat pe bucati haha.

Select text cu cursorul > Quote selection.

42 minutes ago, andreim92 said:

Las un video cu un 1190R cu cadru facut terci

De când a intrat pe piața americană cu modele de stradă, KTM nu-și permite asemenea defecte grave de fabricație. Americanii (clienții sau National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) dau în judecată fabricanții pentru orice detaliu. Se fac recall-uri pentru un șurub defect sau un furtun crăpat. Dacă un cadru ar avea o problemă de proiectare generală care să-l facă să cedeze în acest fel, austriecii n-ar mai vinde motociclete în SUA. Cel mai probabil a fost un caz izolat, o situație care a apărut dintr-o serie specifică de evenimente.

E plin internetul de cazuri cu cadre rupte. De la KTM la BMW, la japoneze și italiene. Dar de aici la "e atât de prost proiectat încât scapi motoreta pe jos la semafor și trebuie să schimbi cadrul" e cale lungă.

32 minutes ago, Doctor X said:

Cadru de BMW F650GS rupt la codiță în Mongolia din cauză de bagaje (și nu foarte grele) se pune? Era chinezesc? 

Nu, era nemțesc. Cu excepția familiei G310, toate motocicletele BMW sunt asamblate la fabrica din Berlin. Aceeași remarcă: caz izolat, situație rezultată dintr-o serie specifică de evenimente.

39 minutes ago, xtx said:

Ai dreptate, cu singura completare ca nu exista aliaj de otel, otel chior sau otel mort (lol). Orice otel e un aliaj prin definitie, cel mai simplu e obtinut din fier si carbon, dupa care pot fi adaugate si alte elemente (cele mai comune ar fi mangan, molibden, silicon, crom, nichel, etc.), in diverse cantitati, pentru a obtine caracteristici diferite.  Sunt sigur ca stiai asta, @PzKpfW, numa' ca imi statea pe creier si trebuia sa spun. :)

Corect, m-am exprimat eronat referindu-mă la aliajul "oțel" ca la un tot unitar. Nu cred că folosește nimeni acest aliaj de bază, simplu, în cadre sau șasiuri. Nici japonezii.

27 minutes ago, marcone said:

E cineva ingrijorat ca mobra asta se va produce in China? Pentru mine e o ingrijorarea majora in ceea ce priveste fiabilitatea, lasand la o parte faptul ca KTM aplica politicile de QA destul de liberal. Altfel pe hartie face cerculete in jurul Tenerelui.

Nu. Dacă se va produce (asambla) în altă parte decât la Mattighofen, va fi la fabricile Bajaj din India, unde se asamblează deja motocicletele de stradă de cilindree mică, sau Indonezia. Asamblarea în China nu are niciun sens dpdv economic. Piața moto cu cel mai mare potențial și cea mai mare creștere este cea din Asia de sud și sud-est. Toți marii fabricanți au deja sau vor avea în viitorul apropiat câte o fabrică deschisă în zonă.

Dar, în absolut, nu prea văd care ar fi marea problemă cu asamblarea în China. Ca exemplu, sunt modele Yamaha destinate pieței europene care sunt asamblate în China, și nu am observat să raporteze nimeni mari probleme de calitate din această cauză. Poate sunt și altele, însă de Yamaha sunt sigur. Globalizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Doctor X a spus:

Cadru de BMW F650GS rupt la codiță în Mongolia din cauză de bagaje (și nu foarte grele) se pune? Era chinezesc? 

Eh, lasa, ca daca e vorba de volum de rahaturi de fabricatie gasite pe internet, BMW e campion. Adevarul e ca gasesti mai multe poze si video uri cu BMW stricate decat orice alta marca, stiu ca e cea mai vanduta, o fi si asta o cauza. Treaba cu stanchion-ul nu trebuie sa o mai aduc in discutie, dupa ce au patit-o cativa au tras de ei prin reclama proasta si prin judecata pana au facut recall, si intradevar au fost multe "peticite". Si de F650 cu furci rupte langa ax e stiuta si aia. Toate au sau au avut probleme, dar unele mai mult ca altele. Cel mai bun lucru pe care BMW ar putea sa faca la R1200 sau R1250 pe viitor e sa pun un brat si pe partea stanga, ca oamenii botezati, am avut discutii cu oameni cu bani care le-au avut si au intampinat probleme din cauza asta, si nu o puteau recomanda pentru mai mult decat un soft offroad.

 

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

De când a intrat pe piața americană cu modele de stradă, KTM nu-și permite asemenea defecte grave de fabricație. Americanii (clienții sau National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) dau în judecată fabricanții pentru orice detaliu. Se fac recall-uri pentru un șurub defect sau un furtun crăpat. Dacă un cadru ar avea o problemă de proiectare generală care să-l facă să cedeze în acest fel, austriecii n-ar mai vinde motociclete în SUA. Cel mai probabil a fost un caz izolat, o situație care a apărut dintr-o serie specifică de evenimente.

Suna logic ce zici tu. 

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Dacă se va produce (asambla) în altă parte decât la Mattighofen, va fi la fabricile Bajaj din India, unde se asamblează deja motocicletele de stradă de cilindree mică

Dap, ei fac in india doar RC390 ,390 duke ,200 duke si inca una nu stiu care, probabil duke 125.

 

Legat de 790, sunt convins ca o sa o faca in Austria, e un model foarte important pentru si stiu si ei ca lumea are pareri nasoale despre lucruri fabricate in partea "ailalta".

Editat de andreim92
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mobile.de au aparut modelele 790 Adv la cativa dealeri cu pre-order.

Preturile: 13.990€ pt Adventure si 14.995€ pt Adventure R. Cam...mult. Nu stiu cat de reale sunt aceste cifre (KTM nu a publicat vreun pret oficial), ma gandesc ca e vb de sume scoase din burta ca pt precomenzile de acum dealerul sa fie sigur ca acopera pretul real (iar diferenta e taxa de smecher platita ca sa fii printre primii posesori ai modelului).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Speculă. Sunt convinși că motocicleta se va vinde ca pâinea caldă și mizează pe buzunarul gros al nerăbdătorilor. E win-win: se mândresc la fabrică cu x pre-comenzi (ceea ce le va mări prioritatea pe viitor) și fac și profit nesimțit în același timp. Practică destul de comună, importată din America.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca reusesc sa scoata Adventure la 10.000 de euro s-a cam dus avantajul Yamaha.

In urma cu trei ani ma hotarasem sa iau o motocicleta noua si care sa fie ultima achizitie moto, mai exact Yamaha xt660z tenere. Stransesem banii, dar intre timp aparuse ideea unui tenere bicilindru si niste cheltuieli majore neprevazute, fapt pentru care am tot amanat achizitia si tot am asteptat noul tenere. 

Pe 5 noiembrie, chiar de ziua mea, Yamaha a lansat Tenere 700! Am zis gata, asta e! Ea e aleasa! Numai bine, pana in primavara mai adun banii si poate reusesc sa incep sezonul pe ceva nou. 

Din pacate, ce a facut Yamaha dupa 5 noiembrie m-a facut sa  am indoieli cu privire la aleasa, adica:

- niciun pret comunicat;

- nicio data de lansare exacta;

- specificatii aparute si apoi sterse de pe site-ul oficial (greutate);

Intre timp KTM a vent cu o alta varianta de luat in considerare (Adventure), iar daca intre KTM si Yamaha nu va exista o diferenta de minim 2.000 de euro, sincer sa fiu, am inceput sa ma fac portocaliu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, stulewa said:

eu zic ca o sa iasa la piata undeva pe la 10.000e, sunt cu ochii pe el ca pe butelie! :))

Dacă-l scot la 10 mii și R-ul la 11, va fi nebunie.

50 minutes ago, vis-a-vis said:

Măcar dacă era frumos...

L-au făcut aproape la fel de urât ca BMW-urile 

Se numește "imagine de marcă", tehnică importată din industria auto și care presupune să faci toate vehiculele pe care le vinzi să arate la fel. Au pus același far pe toate, de la 125 la 1290, fie că se potrivea sau nu. Aia e...

KTM-urile nu au fost niciodată frumoase sau elegante. Dar au avut tot timpul un design... interesant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, PzKpfW a spus:

 

Acum 2 ore, stulewa a spus:

eu zic ca o sa iasa la piata undeva pe la 10.000e, sunt cu ochii pe el ca pe butelie! :))

Dacă-l scot la 10 mii și R-ul la 11, va fi nebunie.

 

Poate așa mai scade pretul la 990 Adventure R la SH, că sub 7500€ nu-i niciunu' :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.11.2018 la 14:40, vis-a-vis a spus:

Poate așa mai scade pretul la 990 Adventure R la SH, că sub 7500€ nu-i niciunu' :D

vand 990 adv la 5500euro, detalii in privat! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Vizionând un anunț recent la rubrica de vânzări constat ca 790 ofera aproape aceleași valori de cuplu și putere ca un 990 la 200 cmc și 20 de kg mai puțin. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preturi oficiale UK: 11.099 lire pentru standard si 11.999 pentru R. Scump, dom'le, scump. Dar, cel putin pe hartie, sta de departe cel mai bine in clasa ei.

De aici: https://advrider.com/f/threads/ktm-790-adventure.1260491/page-232#post-36419483

Tre' sa trag cu ochiul pe topicul cu numerele norocoase, poate asa sa iasa ceva :P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred intradevar ca se va vinde super bine si KTM si-a jucat bine cartea. Yamaha a gresit cu amanarile, de 2-3 ani se tot fac teasere si publicul interesat a asteptat sa faca orice fel de upgrade. Cum T7-le nu are avantaje semnificative fata de 790, practic toti cei care-si permit or sa sara pe 790 la gramada. Si peste 2 ani cand, in fine, iese T7-le pe piata, 790 deja va fi la reducere, dupa 2 ani de vanzari la greu. Tot cam pe atunci vin si modelele cu motorul facut in China, deci ceva mai ieftina productia. Ma tem ca Yamaha chiar are o problema serioasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, greenharleyd a spus:

Preturi oficiale UK: 11.099 lire pentru standard si 11.999 pentru R. Scump, dom'le, scump. Dar, cel putin pe hartie, sta de departe cel mai bine in clasa ei.

Mie din calcule imi da 12.500€, respectiv 13.500€. Se invarte fix in jurul pretului AT, dar sa fim seriosi, are mai multa electronica si cel putin varianta R e SF la capitolul suspensie.

Tiger 800 XCX e 13.1390, XCA-ul 14.690. F850GS sare de 13k daca pui pe el cam tot ce are KTM-ul (adica far LED, display TFT, cornering ABS, etc).

Pai in contextul competitorilor e chiar ieftina (si macar asta e gandita cum trebuie pt adventure). Doar n-or fi prosti astia de la KTM sa o vanda pe pret de Tenere care e "bare metal".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presa, adică cei care testează mobre, este invitată de producători sau dealeri mari, iar aceștia nu cheamă pe oricine. În general, băieții ăia au parcurs ceva kilometri pe motociclete diferite și în condiții diferite. Totodată, există unele review-uri făcute după peste o mie de kilometri cu motocicleta respectivă. Nu mai spun că unii sunt trecuți bine de 50 ani și au ceva experiență pe două roți.

Ceea ce utilizatorii normali pot aduce în plus sunt review-urile pe termen lung, care pot arunca ceva lumină asupra unor probleme tehnice ce nu pot fi sesizate într-un test.

Numai bine! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, Lucian_M said:

Prea multa electronica inseamna uneori mai multe lucruri care se pot strica. 

Ai dreptate. Din punctul de vedere al unei persoane care cumpără motociclete SH. Nu o spun peiorativ, și eu fac la fel. Dar pe producători îi înteresează cei care le vor cumpăra de noi. Iar acea clientelă caută astfel de artificii electronice și nu o interesează dacă se strică, pentru că în mare parte vor vinde motocicleta în câțiva ani, puțin după ce-i expiră garanția. Deci nu au grija asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, greenharleyd a spus:

Cred intradevar ca se va vinde super bine si KTM si-a jucat bine cartea. Yamaha a gresit cu amanarile, de 2-3 ani se tot fac teasere si publicul interesat a asteptat sa faca orice fel de upgrade. Cum T7-le nu are avantaje semnificative fata de 790, practic toti cei care-si permit or sa sara pe 790 la gramada. Si peste 2 ani cand, in fine, iese T7-le pe piata, 790 deja va fi la reducere, dupa 2 ani de vanzari la greu. Tot cam pe atunci vin si modelele cu motorul facut in China, deci ceva mai ieftina productia. Ma tem ca Yamaha chiar are o problema serioasa...

Da, Yamaha a lungit-o prea mult, insa din ce am inteles, au avut o perioada mai agitata.. vanzari/preluari de pachete majoritare, restructurari, chestii de astea.. Cat despre vanzari, ambele se vor vinde. Fanii KTM vor lua 790, indiferent de ce vor scoate japonezii, cei Yamaha vor lua Yamaha. Cei nedecisi/nealiniati la un brand sau altul, se vor imparti, in functie de disponibilitatile financiare si de nevoi. Cei care isi doresc o motocicleta bulet proof, simpla, fiabila si mai ieftina (de fapt, asa ar trebui sa fie o adevarata motocicleta adventure) vor merge pe mana japonezilor. Cei care vor imagine, performante dinamice si multa electronica se vor indrepta spre austriaca. Oricum, in ceea ce ma priveste, cred ca aceste comparatii intre KTM 790 si Tenere 700 sunt nerelevante, pentru ca este vorba de clase diferite si se adreseaza unor nise de piata diferite. Comparatia ar trebui sa se faca cu modelele 750/850 GS de la BMW. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, am editat raspunsul, ca am crezut ca postez la Yamaha.

Si ai absoluta dreptate, producatorii pun electronica multa ca sa ia ochii clientului, clientul e mega-incantat ca are o mobra cu multe chestii de siguranta si nu numai. Urmatorul posesor al motorului poate va avea bafta sa nu se buleasca electronica, deci cam toata lumea va fi fericita. Mai putin fabrica, aia trebuie sa vanda piese, daca nu se strica nimic, nu-i iese planul.

Sincer, prefer o mobra cat mai simpla. Is mai putine lucruri care se pot defecta. Ma descurc si fara mult-cerutele sisteme de siguranta. Totusi suntem in 2018 si chestii ca ABS, cornering-ABS, TC, multi-riding-mods, faruri LED, display multifunctional si alte acareturi sunt un must-have.

 

Ca o paranteza, m-am dat (doar pe strada, ca deja facea 13-14 posesorul ei) cu KTM 1190 ADV si am avut parte de ceva ce n-am mai experimentat nici pe Kawasaki Z1000SX. Cum livra puterea motorul ala si mai ales ciclistica- am zis wooooow! Mi-a lasat modul SPORT, deci am beneficiat de toata herghelia lui LC8. Senzatie, nu alta!

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to KTM 790 Adventure

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...