Jump to content

Recommended Posts

Hai, să fim serioși! Că dai cu curu' de șa ca să apeși pe motocicletă nu înseamnă că ai făcut test de suspensii :D

Oricum la Yamaha nu vezi suspensii sport sau super ajustabile. Poate doar pe cele de motocros/enduro.

Probabil va avea alte finisaje în varianta de serie, plus că... frate, îți iei mobră de coclau, chiar contează că nu strălucește? Mai mult contează ca ce e pe ea sa nu se facă țăndări la prima scăpare pe un șleau la 10 la oră... 

Șaua aia n-o s-o vezi în serie, deci, iar neconcludent, plus că în 30 de secunde de stat pe ea n-ai cum să-ți dai seama cum va fi după 7-8 ore de mers.

În fine, a fost cel puțin amuzant... Continuați, continuați... ne mai râdem și noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, vis-a-vis a spus:

Hai, să fim serioși! Că dai cu curu' de șa ca să apeși pe motocicletă nu înseamnă că ai făcut test de suspensii :D

Oricum la Yamaha nu vezi suspensii sport sau super ajustabile. Poate doar pe cele de motocros/enduro.

Probabil va avea alte finisaje în varianta de serie, plus că... frate, îți iei mobră de coclau, chiar contează că nu strălucește? Mai mult contează ca ce e pe ea sa nu se facă țăndări la prima scăpare pe un șleau la 10 la oră... 

Șaua aia n-o s-o vezi în serie, deci, iar neconcludent, plus că în 30 de secunde de stat pe ea n-ai cum să-ți dai seama cum va fi după 7-8 ore de mers.

În fine, a fost cel puțin amuzant... Continuați, continuați... ne mai râdem și noi.

 

NU se pune problema asa, intrucat la fizicul meu impunator de abia ajungeam cu un singur varf jos, ce sa mai comprim suspensia. Insa nu avea decat un singur reglaj pe compresie, preload-ul nu era hidraulic [asta cu preloadul s-au putea schimba la modelul de productie]

 

Din nou nu se pune problema sa straluceasca dar daca imbinarile si finisajele sunt facute de porc pe un prototiptil pe care de altfel s-a pus carbon, ce te face sa crezi ca la modelul de serie vor fi mai bune?

 

In 30 de secunde nu poti sa iti dai seama cum te vei simti dupa o zi de stat in sa, dar iti poti face o parere, adica imi pot da seama daca as putea merge pe ea cateva ore fara dureri interfesiere...

 

Despre amuzament, ce sa zic asa mi se par si mie unii .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sumar la cele 21 de minute de mai sus:

- sunt vreo 3 cadre filmate si repetate, tipul parcurge cam acelasi drum soft cu ea, dar cu viteza.

- nu are absolut nimic negativ de zis, ceea ce stim ce inseamna. A, decat ca e saua prea inalta :)).

- pe la 6:11 il compara un pic cu 790 si ii spune ca e un adversar demn, dar cu vreo 4000 de euro mai ieftin, fara sa intre in detalii.

 

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Este genul de traseu pentru care a fost gandita motocicleta asta. Este motocicleta de adventure travel, nu de hard enduro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu asfalt mai prost decat ce e pe acolo, putea macar sa incerce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, xt600 a spus:

 Este genul de traseu pentru care a fost gandita motocicleta asta. Este motocicleta de adventure travel, nu de hard enduro. 

Daca asta inseamna adventure, nush de ce se mai chinuie sa scoata mobre, pe acolo te dai cu orice mobra stradala. 

Dar deh, a luat si el de o ciorba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, prafrau a spus:

stiu asfalt mai prost decat ce e pe acolo, putea macar sa incerce

Se poate si mai rau. Uite aici "aventuriere" testate si recenzate pe asfalt tipla : 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 32 minute, xt600 a spus:

Se poate si mai rau. Uite aici "aventuriere" testate si recenzate pe asfalt tipla : 

 

Se poate si mai bine:

 

Muuult mai bine.... 

Edited by ERU

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, ERU a spus:

Se poate si mai bine:

 

Muuult mai bine.... 

Man, asta nu este un review, este un film de promovare a modelului. Multa regie, scene filmate in diferite locatii, o multime de duble si cine stie cate modele rupte in doua la filmari. Ce fac baietii astia, are treaba cu endureala, nu cu turismul adventure. Asa ca hai sa nu comparam mere cu pere, un film de marketing cu o recenzie video, chiar daca este facuta de un ziarist moto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 10 ore, xt600 a spus:

Man, asta nu este un review, este un film de promovare a modelului. Multa regie, scene filmate in diferite locatii, o multime de duble si cine stie cate modele rupte in doua la filmari. Ce fac baietii astia, are treaba cu endureala, nu cu turismul adventure. Asa ca hai sa nu comparam mere cu pere, un film de marketing cu o recenzie video, chiar daca este facuta de un ziarist moto. 

 

Baiatul asta are filme si cu alte marci de mobre, deci nu-l pot suspecta ca e pe statul de plata KTM. Cum testeaza el mobrele si pe unde se plimba cu ele , e alta poveste. Sincer ma indoiesc profund, ca a rupt vre-o mobra, iar ce mi se pare cu adevarat incredibil, este ca pe langa R-ul cu care se da, mai e si modelul simplu [de strada, daca-i putem spune asa] cu care merge grecul si care cumva reuseste sa ajunga, aproape peste tot.

Deci pe scurt, da e un film, nu, nu mi se pare marketing, dar mi se pare de multe ori mai bine facut decat porcaria aia de recenzie despre T7.

In turele mele, de adventure, am ajuns de multe ori, in situatii in care nu doream sa ajung, si care erau mult mai aproape de ceea ce arata baiatul ala cu 790, decat de drumul ala simplu pe care as putea merge si cu masina (si nu, nu am masina de teren, inca).

Edited by ERU

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, ERU a spus:

 

Deci pe scurt, da e un film, nu, nu mi se pare marketing

 

In turele mele, de adventure, am ajuns de multe ori, in situatii in care nu doream sa ajung

Fimul ala este numai marketing. Sunt momente in film, in care chipurile atacau trasee dure, dupa ore de "aventura", insa motocicletele erau curate ca scoase din showroom. Exact asa erau si filmele publicitare pentru Tenere 700, de dinainte de lansare, facute cu baietii de la Yamaha. 

 

Si ti se pare ca un Tenere 700 nu poate pe unde merge un 790? Ai fi naiv sa crezi asta. 

In ceea ce priveste situatiile in care ai ajuns, in calatoriile tale, ma tem ca tie nu iti trebuie un adventure tourer, ci un EXC Six Days. Asta este problema... se confunda traseele de adventure cu cele de enduro si hard enduro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

greu cand vrei sa mergi pe traseele alea, dar cu pasagera si nu neaparat asa repede

Share this post


Link to post
Share on other sites

In video-ul de mai sus (moto.it), zice Andrea ca mobra are centrul de greutate destul de sus (se simte asta), plus tot ii trage ceva cu "right carter", ca-l deranjeaza cand sta in picioare. Mai zice ca suspensiile sunt eficiente, dar prea soft pt off-road serios.

 

Eu am observat pe clip la sectiunea de mers stradal ca se misca in draci panoul acela de bord cu afisaj digital.

 

Altele: cica va fi disponibil lowering kit (probabil OEM) de 35 mm.

 

p.s.: Eu inca nu inteleg ce aduce in 2019 modelul asta in plus (sau mai bun) fata de un F800GS din prima generatie (2010). Greutati similare (207 vs 205 kg), rezervoare similare (16l vs 15l), acelasi seat height, ABS decupabil, no Traction Control, in plus F800 are cuplu mai mare (80 Nm vs 68 Nm). Adica plm, cu un F800GS luat sh (pre 2013) si o suspensie Touratech completa(cartuse furca + amortizor) iesi mai bine ca bani si performanta. Si ai o tona de accesorii aftermarket, acum, nu intr-un posibil viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, ovi_ice a spus:

cu un F800GS luat sh (pre 2013) si o suspensie Touratech completa(cartuse furca + amortizor) iesi mai bine ca bani si performanta. Si ai o tona de accesorii aftermarket, acum, nu intr-un posibil viitor.

De ce il compari musai cu pre 2013? Post 2013 are cateva Kg in plus, dar si cateva din bubele initiale rezolvate. Intreb pentru ca si eu incerc sa inteleg de ce as lua T700 in loc de F800GS (pe care cu putin noroc il poti gasi si nou, ramas pe stoc pe undeva, in cam aceiasi bani...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sunt similare ca si greutate si electronica. Si ziceam ca sa iesi sensibil mai ieftin ca pret sau la fel. O supensie Touratech (adica Tractive) costa destul de mult: 1500 euro cartusele pt furca si 1200 euro shock-ul Level 2 (cel mai bun). Cu siguranta sunt componente peste cele stock de pe Tenere.

 

F800GS Gen 2 are 214 kg (9kg peste T700), furca WP 45mm (fata de Marzocchi de 43mm pe gen 1) si in general il gasesti (sh ma refer) cu Traction Control (ASC), ESA si riding modes (Road si Enduro). Dpdv al sistemelor electronice e o mobra superioara fata de Yamaha.

Nu cunosc "bubele" initiale ale modelului, credeam ca in afara de upgrade-ul la furca si electronica nu au schimbat nimic.

 

Chestia e ca gen 2 il gasesti mai scump (mi-am luat eu acum 2 sapt), iar daca il "prinzi" cu ESA (chiar si pe mobile.de greu vezi unul fara), atunci optiunile de upgrade la suspensia spate sunt ceva mai limitate. 

Cu 10k euro buget, da, faci un F800GS si usurel (evacuare + baterie Litiu scad vreo 5 kg) si cu componente bune, "croit" pt statura si necesitatile tale (ai o gramada de parbrize si sei aftermarket de diverse forme si inaltimi, etc), eventual dai si o banda Outex pe jante sa le faci tubeless (mai scazi inca 1.4kg camerele conform bajetilor de pe advrider).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.05.2019 la 13:49, xt600 a spus:

Fimul ala este numai marketing. Sunt momente in film, in care chipurile atacau trasee dure, dupa ore de "aventura", insa motocicletele erau curate ca scoase din showroom. Exact asa erau si filmele publicitare pentru Tenere 700, de dinainte de lansare, facute cu baietii de la Yamaha. 

 

Si ti se pare ca un Tenere 700 nu poate pe unde merge un 790? Ai fi naiv sa crezi asta. 

In ceea ce priveste situatiile in care ai ajuns, in calatoriile tale, ma tem ca tie nu iti trebuie un adventure tourer, ci un EXC Six Days. Asta este problema... se confunda traseele de adventure cu cele de enduro si hard enduro. 

 

Sunt momente in film, cand mobrele sunt destul de maro, (vezi pe la min 6). Nush de unde ai venit cu ideea de adv relativ la filmul respectiv, in mod evident nu poate fi vorba despre asa ceva. Hint: le lipsesc bagajele. 

De fapt se discuta clar la inceputul filmului, dar w/e. 

Da, mi se pare ca m-as chinui mai tare, cu un T7 fata de un 790. Experienta mi-a aratat, cat de importanta este suspensia la orice motoreta care ruleaza pe altceva in afara de asfalt, de asemenea avand in vedere fizicul meu impresionant, inaltimea seii este iar un punct critic, pentru mine. 

Dar spune-mi tu, care sunt punctele forte ale acestei motorete, Eu pur si simplu nu le vad. 

Acum 16 ore, ovi_ice a spus:

Pai sunt similare ca si greutate si electronica. Si ziceam ca sa iesi sensibil mai ieftin ca pret sau la fel. O supensie Touratech (adica Tractive) costa destul de mult: 1500 euro cartusele pt furca si 1200 euro shock-ul Level 2 (cel mai bun). Cu siguranta sunt componente peste cele stock de pe Tenere.

 

F800GS Gen 2 are 214 kg (9kg peste T700), furca WP 45mm (fata de Marzocchi de 43mm pe gen 1) si in general il gasesti (sh ma refer) cu Traction Control (ASC), ESA si riding modes (Road si Enduro). Dpdv al sistemelor electronice e o mobra superioara fata de Yamaha.

Nu cunosc "bubele" initiale ale modelului, credeam ca in afara de upgrade-ul la furca si electronica nu au schimbat nimic.

 

Chestia e ca gen 2 il gasesti mai scump (mi-am luat eu acum 2 sapt), iar daca il "prinzi" cu ESA (chiar si pe mobile.de greu vezi unul fara), atunci optiunile de upgrade la suspensia spate sunt ceva mai limitate. 

Cu 10k euro buget, da, faci un F800GS si usurel (evacuare + baterie Litiu scad vreo 5 kg) si cu componente bune, "croit" pt statura si necesitatile tale (ai o gramada de parbrize si sei aftermarket de diverse forme si inaltimi, etc), eventual dai si o banda Outex pe jante sa le faci tubeless (mai scazi inca 1.4kg camerele conform bajetilor de pe advrider).

 

Deci ti-ai luat F800gs pana la urma. Nu e o motoreta rea, dar in opinia mea sunt destul de multe de dres la ea. 

Vezi ca furcile sunt exact inverts. Gen1 are Marzzochi 45 si Gen2 are WP43. Daca ai Gen1 iti pot spune cum rezolvi furca ieftin si bine, daca ai Gen2 nu prea stiu. ESA nu m-a impresionat niciodata, mi se pare o chestie de marketing. 

Una din variantele, la care ma gandesc pt la iarna, prevede achizitia unui F800gs, obigatoriu prima generatie si mutarea tuturor upgradeurilor pe "noua" mobra. Daca in schimb se aliniaza planetele 790R mi-as lua. T7 din pacate nu ma convinge cu nimic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, ERU a spus:

Deci ti-ai luat F800gs pana la urma. Nu e o motoreta rea, dar in opinia mea sunt destul de multe de dres la ea. 

Vezi ca furcile sunt exact inverts. Gen1 are Marzzochi 45 si Gen2 are WP43. Daca ai Gen1 iti pot spune cum rezolvi furca ieftin si bine, daca ai Gen2 nu prea stiu. ESA nu m-a impresionat niciodata, mi se pare o chestie de marketing

 Una din variantele, la care ma gandesc pt la iarna, prevede achizitia unui F800gs, obigatoriu prima generatie si mutarea tuturor upgradeurilor pe "noua" mobra. Daca in schimb se aliniaza planetele 790R mi-as lua. T7 din pacate nu ma convinge cu nimic. 

 

Da, am luat GS-ul fiindca ar fi trebuit sa dau skip la sezonul asta ca sa strang banii necesari pt 790 Adv. Si nu mi-a convenit. Am gasit un F800GS Gen 2 achiztionat din Ro, cu istoric complet, 27k km, la un pret chiar sensibil mai mic ca pe mobile.de. Si am fost norocos ca avea saua joasa cu care nu am probleme la inaltimea mea (1.77).

Pana acum mi se pare o mobra ff confortabila pe drumuri proaste, m-am bagat si pe un drum de pamant in weekend, se simte foarte stabila. Momentan e incaltata cu Tourance Next, deci tre sa ma feresc de noroaie/pietris. Motorul e cam "rough" asa, eu fiind obisnuit cu 4 linie. Furca face un "clanc" la anumite denivelari, dar din ce-am citit e normal. ESA il simt mai ales la extreme (Sport vs Comfort), diferente minore, dar exista.

Ca "defecte" ar fi parbrizul stock care nu protejeaza mai deloc si faptul ca ambreiajul are biting point prea sus si nu il pot modula (plus ca e f rigid). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Și alte scheme de culori și câteva accesorii...

...

Edited by vis-a-vis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce spun si francezii: 

 

Si un interviu cu boss-ul de la Yamaha Europe: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...