Sari la conținut

Motocicleta ideala - doar dus


Postări Recomandate

Salut!

 

Sper ca am postat unde trebuie altfel rog moderatorul sa il mute intr-un loc mai potrivit :)

 

La anul in primavara, in cazul in care fac rost de bani, ma gandeam sa o apuc spre Iran. Iar daca o sa mai am timp si bani si dupa Iran, sa continui pana cand ii termin.

Ideea centrala a calatoriei este ca timpul pe care il am la dispozitie (sa zicem doua luni) sa il folosesc pentru a ajunge cat mai departe spre est. Adica in loc sa ma duc o luna si sa ma intorc o luna, mai bine merg doua luni spre est.

 

De aceea vreau sa plec cu o motocicleta ieftina, indestructibila care sa ma tina in aceasta calatorie si pe care sa o abandonez cand timpul si banii se termina.

Caracteristicile motocicletei pe care o caut sunt:

 

- ieftina....in jur de 1000 de euro

- sa tina viteza de 90 - 100km/h o zi intreaga

- indestructibila

- joasa ca sa ating si eu

- sa fie cat mai usoara (maxim 150 - 170 kg)

- capacitatea cilindrica intre 250 si 500 cm3

- sa poata fi upgradata usor si ieftin (suspensii, scut, etc)

 

Lista mea de pana acum are urmatoarele modele:

- Suzuki TU250X

- Suzuki GS500

- Honda CB500

- Honda CB400N

 

Dupa parerea voastra, ce alte motociclete sa mai iau in considerare?

 

M-ar ajuta foarte mult numai parerile dpdv tehnic legate de motocicletele de mai sus dar si de alte motociclete pe care sa le iau in seama numai daca au caracteristicile de mai sus.

 

Va multumesc mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine o motocicieta care se poate descurca onorabil si pe drumuri mai greu practicabile. E pacat sa te duci pana acolo si sa nu te plimbi peste tot pentru ca nu e asfalt sau drum OK. Ca idee un DR650 pus la punct s-ar potrivi cu ce ai scris tu, mai putin inalltimea. Probabil ca poti sa o cobori cativa cm. E simpla, fiabila si poate merge toata ziua cu 90-100km/h in treabta a 5a (adica vreo 4000 rpm)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Pentru Iran si ce e dupa (Pakistan si India) iti trebuie Carnet du Passage en Duane.

 

Adica un document eliberat la noi de ACR in urma depunerii unei sume de bani la banca care garanteaza ca nu vei vinde/abandona motocicleta pe drum.

 

Adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha XT600E, Honda Dominator, Suzuki DR650, Honda XR400, 600, 650, Suzuki Freewind, etc, etc. Toate astea sunt motoare dual sport,cu care poti merge si pe drumuri de pamant, noroaie, etc, de care vei avea parte, pe unde vrei tu sa mergi. Faci o revizie generala,schimbi tot ce se poate schimba (si trebuie schimbat), pui rezervor mai mare si vei avea o motocicleta cu care vei putea face WR. Bafta!

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Pentru Iran si ce e dupa (Pakistan si India) iti trebuie Carnet du Passage en Duane.

 

Adica un document eliberat la noi de ACR in urma depunerii unei sume de bani la banca care garanteaza ca nu vei vinde/abandona motocicleta pe drum.

 

Adrian

 

Mi-ai luat-o inainte.

Acum 3 ani vroiam sa plec pe motor in Iran si asta a fost cam principalul deal-breaker. Vorbisem la ACR si ar fi costat atunci 500 Eur carnetul + 5000 Eur garantie. Asta doar dintr-o discutie telefonica, cu un angajat ACR, deci nu pot spune ca e 100% corect, sau inca actual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea cu abandonatul nu o inteleg, adică ii faci acte, asigurare, impzit, revizie consumabile, upgrade suspensii, scut, etc și după aia e de porc atelajul și vii pe jos? Cu ce bani dacă s-au terminat? Dans din buric si autostop? Sau indienii ie oameni milostivi?

 

Is it me or #hipsteralert?

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai mai bine ia bilet dus-întors, își închiriază cazan acolo ceva comunist, face poze și își da check-in pe drumurile alea bombardate ( ca la noi), pe urma rupe norma la like și share și gata se întoarce, scrie o carte, o lansează la Starbucks și poate sa ii privească de sus pe motocicliștii începători.

Mission accomplished & Achievement unlocked.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Pentru Iran si ce e dupa (Pakistan si India) iti trebuie Carnet du Passage en Duane.

 

Adica un document eliberat la noi de ACR in urma depunerii unei sume de bani la banca care garanteaza ca nu vei vinde/abandona motocicleta pe drum.

 

Adrian

 

Un motiv (minor) in plus sa nu calc in tarile shithole countries.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A aparut JCDenton, detinatorul adevarului absolut si vajnic calator pana la mec si-napoi ca, deh, sa te duci in Iran e prea de hipsteri. :)))

Nasoala (si super scumpa) treaba aia cu Carnet du Passage en Duane... Asa e si pentru restul tarilor din zona, gen Afganistan, Tajikistan, Turkmenistan, etc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce traseu ai ales... cred ca nici tu nu mai te intorci... cu capul pe umeri...

Editat de -UFO-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motiv (minor) in plus sa nu calc in tarile shithole countries.

Petrica o sa fii o leaca surprins dar si in alte tari ai nevoie de hartia cu pricina. Ea nu are treaba cu faptul ca sunt unii batuti in cap.

Are legatura cu faptul ca duc cate unii mobrele sau masinile in diverse tari si apoi le vand, dar statul nu isi incaseaza taxele vamale.

Nu este la toti moca cu importul de fiare vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Nasoala (si super scumpa) treaba aia cu Carnet du Passage en Duane... Asa e si pentru restul tarilor din zona, gen Afganistan, Tajikistan, Turkmenistan, etc?

 

https://www.cpdcarnet.com/carnet-countries

 

De garantie am mai auzit si prin alte tari, inclusiv Azerbaijan, unde am fost, dar acolo s-a dovedit ca ori era zvon, ori au renuntat intre timp la practica asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru informatii ! Caut specificatiile tuturor motocicletelor enumerate mai sus sa aflu mai multe.

Legat de carnette du passage ( CDP) stiu de el si am timp sa ma informez, multumesc.

Am deschis acest post caci acum ma ajuta cel mai mult sa sa stiu ce motocicleta sa aleg.

Nu ma pricep la mecanica si de aceea am nevoie de ajutor in alegerea unei motociclete indestructibile :)

 

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ma pot baga si eu in discutie,

 

Acum o saptamina a ajuns la mine un amic din Amsterdam. A plecat acum un an calare pe o honda transalp 650 din '98, pe care a dat fix 1700EU. Cum l-a luat , complet stock, asa a si ajuns la mine. Pe drum, i s-au intimplat cam asa: soc rupt, cadru rupt, si a innecat-o de vreo 2 ori complet la trecerea prin ape.

Acu l-a mine i s-a terminat rectifirer-ul si a gasit unul second de pe un shadow la vreo 300 RON. Problem solved. A ajuns la mine cu niste cauciucuri second luate cu vreo 30 euro perechea de prin Thailanda.. Acum isi impacheteaza motorul spre Australia unde urmeaza sa faca turul , sau cel putin jumate ( Perth - Sydney)

 

 

Daca va intrebati pe unde stau... Kuala Lumpur este raspunsul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Petrica o sa fii o leaca surprins dar si in alte tari ai nevoie de hartia cu pricina. Ea nu are treaba cu faptul ca sunt unii batuti in cap.

Are legatura cu faptul ca duc cate unii mobrele sau masinile in diverse tari si apoi le vand, dar statul nu isi incaseaza taxele vamale.

Nu este la toti moca cu importul de fiare vechi.

 

Eu inteleg practica pt ca ea existat peste tot, chiar si in Romania, dar una e sa depui garantie valoarea reala de vama conform cataloagelor si una e sa-ti puna din burta o valoare foarte mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inteleg practica pt ca ea existat peste tot, chiar si in Romania, dar una e sa depui garantie valoarea reala de vama conform cataloagelor si una e sa-ti puna din burta o valoare foarte mare.

Nu cunosc procedura dar cu siguranta ca ea se emite de catre ACR pentru ca Romania o avea o conventie cu statele respective si care prevad si anumite sume.

In general valoarea din vama, cea la care se calculeaza taxele, nu este neaparat valoarea reala a bunului (valoarea de piata).

Exista acele cataloage de care spui tu, ceva cam ca valorile de la asiguratori, tocmai ca sa discute toata lumea cam de aceleasi valori.

Am avut candva un Mercedes caruia i-am facut CASCO. Dadusem pe masina 5.500 € si avea valoare de catalog 9.800 €.

Chiar sunt curios ce o sa ne mai spuna omul despre acest document.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...