StefanDaniel02 Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Salutare baieti ! Recent am cumparat un suzuki gs 500 f 2007 Acesta , de la 6000rpm , scoate un fum albastru cu miros de benzina Precizez ca fostul proprietar a spus ca inainte avea cuiul pontou blocat in carburator si ca i-a facut o curatare cu sincronizare la carburatoare inainte sa mi-o vanda, la un service + curatare rezervor si schimbat ulei cu filtru de ulei. Toba este stock. La rece sau la cald , la relanti nu scoate gram de fum sau de miros de benzina , doar cand ajung sau trec de 6k rpm incepe si scoate fum albastrui . Nu "scuipa" ulei incins pe toba, am acoperit toba cu mana si nu se simte nimic , decat noxele... Problema care sa fie ? Ceva adezivi in benzina in rezervor pentru a curata rezervorul? Carburatoarele trebuiesc iarasi curatate reglate bine ? Bujiile? Semeringurile de la supape? Set motor? Cand am adus o acasa am mai completat cu 800 ml ulei sa fie intre min si max dar tot scoate fum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john17 Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 (edited) Fum albastru = ulei care arde. Cauza poate fi ansamblul cilindru - piston - segmenti sau simeringuri/ghiduri de supapa. Intrucat apare la turatii mari inclin spre prima varianta. Mirosul de benzina nu are cauze comune cu consumul de ulei. Edited August 23, 2018 by john17 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 23, 2018 Author Share Posted August 23, 2018 Si cam cat ma costa segmentarea motorului? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
superbec Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 da mult fum sau ti-a zis un vecin ca "fumega" daca e doar un pic se rezolva cu un 10w50 de calitate si flash point mare daca e mult, se desface tiribomba si se vede ce trebuie schimbat, segmentari se faceau la daciile 1300 ca sa nu schimbe saraciile tot setul eu as vinde-o si mi-as lua o motocicleta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 23, 2018 Author Share Posted August 23, 2018 DA ! bun raspuns ,pe naiba , daca da niste fum pe evacuare , asta nu inseamna neaparat ca trebuie schimbata motocicleta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john17 Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 Pai nu, dar o reparatie de motor facuta bine cam costa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad58 Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 (edited) Cand am adus o acasa am mai completat cu 800 ml ulei sa fie intre min si max dar tot scoate fum. Vrei ajutor dar nu ai raspuns la intrebarile puse. Am mai completat ce inseamna ? Ai verificat inainte sa pleci nivelul de ulei? Adica ai idee cat ulei consuma? Sau poate pierde, face balta, are prelingeri. Daca raspunzi la intrebarile astea vei primi un sfat chiar si de la @superbec, ca de aia ai fost luat in prima instanta peste picior. Edited August 24, 2018 by vlad58 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 24, 2018 Author Share Posted August 24, 2018 Nu . In motor nu se aude nicio bataie de niciun fel , uleiul trebuia completat , cand ma fost si am vazut-o , ii cam trebuia ulei si a 2 a zi i-am completat. Nu are scurgere de niciun fel , nu curge pe nicaieri ulei . Doar problema cu fumul este singura pe care o are. Precizez ca daca o pornesc la rece sau la cald , nu conteaza, nu scoate gram de fum , scoate fum abia dupa ce o turez dupa 6000 ture ! ATAT ! » Post actualizat in 24 Aug 2018 17:42Daca nu am stiut cum sa explic asta nu inseamna ca trebuie sa fiu luat peste picior.. totusi ar cam trebuii sa respectati si noob-ii ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falkenberg Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 Nu te supăra. Problema e trivială. Fum albastru plus nivel scăzut egal consum de ulei. Și consuma și sub 6k rpm, doar că nu vezi. Cauzele posibile ți le au enumerat mai sus, mai poate sa fie și ulei subțiat de benzina o cauza dacă fostul proprietar nu a schimbat ulei după ce a remediat problema la carburatie. Uleiul cum ți se pare? Miroase a benzina? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 24, 2018 Author Share Posted August 24, 2018 Man... motocicleta a fost in service pentru a face carburatia , curatat sincronizat, si schimbat ulei , uleiul este nou , probabil baiatul de la service nu a completat cat trebuia , sau altceva nu stiu, oricum pe joja se observa foarte greu uleiul ptr ca este de fier . Fumul este unul albastrui mai mult spre alb asa , si doar dupa 6k rpm da fum , a spus ca motocicleta a fost stata mult timp , si cand a luat-o in service , ii scotea si lui cand o pornea, dupa ce a facut carburatia nu mai scotea decat dupa 6k rpm. Si fumul nu miroase a ulei , mai mult a benzina Daca acopar cu mana toba , motocicleta nu moare sau sa se opreasca sau sa varieze turatiile Daca pun mana la toba se simt noxele cum imi misca mana... Daca mai sunt informatii pe care le-as putea da , cu cea mai mare placere! » Post actualizat in 24 Aug 2018 20:07Daca iau pe deget ulei de pe joja , mi se vede degetul prin ulei , si nu ,nu are miros de benzina , uleiul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad58 Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 (edited) Totusi da un reper cat ulei pui la cati kilometrii, uleiul se murdareste destul de repede daca mobra-l consuma. Edited August 24, 2018 by vlad58 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john17 Posted August 24, 2018 Share Posted August 24, 2018 Daca a fost la service ar fi trebuit sa ii puna cantitatea corecta. Daca insa "servisul" e o tamplarie sinistra te poti astepta la orice... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 25, 2018 Author Share Posted August 25, 2018 A fos la Razvan de la AXA din Bucuresti , daca cunoaste cineva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oldgeorge59 Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 ...oricum pe joja se observa foarte greu uleiul ptr ca este de fier . Două întrebări banale: cum măsori nivelul de ulei, cu joja înșurubată sau doar pusă în locaș? ...motocicleta e pe cricul lateral, pe cel central sau ținută perpendicular pe sol când măsori nivelul de ulei ? Am un amic care era cât pe-aci să-și gripeze motorul, el știa că trebuie să înșurubeze joja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john17 Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 (edited) Bad post. Edited August 25, 2018 by john17 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedant68 Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 Două întrebări banale: cum măsori nivelul de ulei, cu joja înșurubată sau doar pusă în locaș? ...motocicleta e pe cricul lateral, pe cel central sau ținută perpendicular pe sol când măsori nivelul de ulei ? Am un amic care era cât pe-aci să-și gripeze motorul, el știa că trebuie să înșurubeze joja Manualul de utilizare/intretinere ( Owner's Manual ) specifica daca se insurubeaza joja sau nu la verificarea nivelului de ulei ! Sunt motociclete la care se insurubeaza joja la verificare, iar la altele nu ( joja se introduce in locas pana la refuz, apoi se scoate si se citeste/verifica nivelul de ulei). Daca motocicleta are cric central, atunci se suspenda pe acesta la verificare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 25, 2018 Author Share Posted August 25, 2018 Ulei-ul s-a verificat cu motocicleta stand dreapta , pe cricul centrat . Perfect dreapta . Si masor cu joja insurubata. » Post actualizat in 25 Aug 2018 15:39Fumul are un miros intepator, chiar usturator daca imi intra in ochi... » Post actualizat in 25 Aug 2018 15:52Cricul CENTRAL* ma scuzati pentru greseala! Cum spuneam , Fumul are miros intepator , daca ajunge la ochi chiar ma ustura.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valentin.urda Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 Ai facut procedura de verificare complet gresit.. Probabil ai pus mai mult ulei.. Uleiul se verifica cu motocicleta dreapta stand pe roti, nu pe cricul central si nici cu joja insurubata. Iti las link la manual: https://litetek.co/docs/Manual_Owners_Suzuki_GS500F.pdf -- pagina 52 a pdf-ului. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 25, 2018 Author Share Posted August 25, 2018 Multumesc dar totusi, de ce scotea fum si cand nu era completat uleiul? Si + de asta am mentionat ca fumul este intepator , usturator , din cate am auzit , uleiul nu este asa.. Acum am verificat uleiul, tinand moto drept pe roti si am scos joja sa verific, este perfect intre min si max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valentin.urda Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 Pai motorul consuma ulei de inainte sa completezi, punand mai mult probabil l-a consumat mai repede.. Mergi la un mecanic si explica-i situatia, e mai simplu decat sa astepti raspunsuri pe forum care probabil sunt pe langa.. Sa vezi daca iti consuma ulei, iesi la o tura scurta 10-15-30 km si verifica nivelul dupa.. cred ca e cel mai simplu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penetru Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 Ar putea fi ceva minor, epurator de gaze înfundat, furtunaşul spre filtru suprimat de un "meşter". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanDaniel02 Posted August 25, 2018 Author Share Posted August 25, 2018 urmeaza saptamana viitoare sa-i schimb toba finala probabil , si sa ii fac un test de compresie + sa verific bujiile, daca bujiile nu sunt patate de ulei ars inseamna ca nu imi papa ulei .... totusi , miroase foarte tare a benzina fumul , deci probabil trebuie umblat bine la mixtura benzina/aer... din cate am inteles de la un mecanic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy.K Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 da mult fum sau ti-a zis un vecin ca "fumega" daca e doar un pic se rezolva cu un 10w50 de calitate si flash point mare daca e mult, se desface tiribomba si se vede ce trebuie schimbat, segmentari se faceau la daciile 1300 ca sa nu schimbe saraciile tot setul eu as vinde-o si mi-as lua o motocicleta. Mie-mi halea 1 litru la mia de km. Si am schimbat segmentii dupa care totul a fost perfect inca 60.000 km. La segmentare avea 100.000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy.K Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 (edited) Nu a fost nevoie de alezare si honuire a cilindrilor?Nu. S-au masurat toate cotele, cu motorul desfacut pana jos, ca daca tot il servisam, sa-l fa calumea. Totul a fost in grafic, am schimbat doar segmentii si lantul de distributie care era aproape de cota de service.Bine, si simeringuri de supape etc. , consumabile. M-a costat manopera vreo 300 de euro si piesele vreo 200. OEM de la Uniten. Si am martori, baietii de la Mymoto faceau misto in fiecare vineri cand, inainte de tura de w.e., venea KLE-ul in 2T sa bage ulei. Apoi am fost colegi cativa ani si au vazut cum mergea babaciunea. Edited August 25, 2018 by Speedy.K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adidas Posted August 25, 2018 Share Posted August 25, 2018 Ulei-ul s-a verificat cu motocicleta stand dreapta , pe cricul centrat . Perfect dreapta . Si masor cu joja insurubata. » Post actualizat in 25 Aug 2018 15:39 Fumul are un miros intepator, chiar usturator daca imi intra in ochi... » Post actualizat in 25 Aug 2018 15:52 Cricul CENTRAL* ma scuzati pentru greseala! Cum spuneam , Fumul are miros intepator , daca ajunge la ochi chiar ma ustura.. Eu zic ca ai prea mult ulei si amestecul prea bogat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.