Sari la conținut
yo_nutz

Acte si proceduri necesare import moto Germania adusa pe roti

Postări Recomandate

Salutare,

 

Saptamana viitoare urmeaza sa plec in Germania sa-mi iau o motocicleta (CBR 650F 2014+) si sa ma intorc pe ea in tara. Vroiam sa confirm cu voi ca am inteles bine ce trebuie facut ca acte atat in Germania cat si in Romania si ca nu am ratat/gresit cu ceva. Din pacate multe din informatiile gasite sunt relativ vechi (>=1 an) dar banuiesc ca nu sunt schimbari majore. Oricum ma gandesc poate fi folosit ca ghid pe viitor.

Deci, concluziile mele ar fi urmatoarele:

 

1. Actele in Germania:

- contract de vanzare-cumparare
- TÜV (inspectia tehnica) valabila. Sunt 2 hartii, una e HU (Hauptuntersuchung) si cealalta AU (Abgasuntersuchung). Am inteles ca mai nou sunt abele pe aceeasi hartie. Fara TÜV valabil nu primesti numere rosii.
- Zulassungsbescheinigung Teil I si II. Sunt cele 2 hartii verzi, una mica (talonul) si una mare (cartea de identitate)
- asigurare pe 1 luna (sau cat sunt valabile numerele)
- CI/pasaport
2. Numerele (cele 2 variante posibile fara probleme)
- Cele de export (pentru a evita eventuale probleme in Ungaria) care se iau de la ei arata ASA si se obtin de la Zulassungsstelle.
- Cele rosii de Händler arata ASA
3. Costuri
- Daca iei de la Dealer/Händler se adauga aprox 50E ocupandu-se el de acte (si se rezolva pe loc/in max cateva ore)
- Numere: 10-50E (depinde de locatie)
- Asigurare: 20-90E 1 luna (sau cat sunt valabile numerele). Asigurarea se poate face la fata locului, sigur e vreun birou pe acolo. Vei primi un cod, eVB, ala trebuie sa-l prezinti tipei de la inmatriculari. Obligatoriu cu carte verde (si fara excluziuni pentru tarile de tranzit) dar care oricum cred ca o primesti by default.
- impozit pe 1 luna: variabil, n-am vreun estimat (daca stiti voi ceva...?)
Urmeaza sa postez si pasii necesari in Romania pentru inmatriculare.
Astept informatii suplimentare/corecturi de la cei avizati/cunoscatori.
Mersi si asflat uscat :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu am de inmatriculat masina. Adusa pe roti din .de, deci cam aceleasi proceduri.

Ca si acte pentru inmatriculare, aici vei avea nevoie de urmatoarele: contract vanzare-cumparare, brief-ul mare, brief-ul mic, placutele de inmatriculare.

 

Asadar, cum vii cu ea in tara, musai sa te duci la administratia financiara. Chiar daca nu ai cartea masinii, ti se da un numar de inregistrare. Daca te duci dupa 30 de zile de la data de pe contract, iti iei amenda.

 

Apoi, primul lucru pe lista: iti faci programare la RAR.

Musai sa iti traduci autorizat cele doua briefuri si contractul de vanzare-cumparare cu neamtul. Si multe copii.

 

La RAR or sa iti ceara contractul de vanzare-cumparare orig. si tradus si actele in germana. Cartea pentru auto a costat aproape 600 de lei si mi-a dat-o in aceeasi zi. Certificatul de autenticitate are valabilitate 60 de zile.

 

Dupa ce ai rezolvat cu RAR-ul, te duci la un chiosc de acte auto sa-ti pregateasca documentatia.

Pentru administratia financiara vei avea nevoie de o fisa de inmatriculare. Si apoi traducerile acelor acte.

 

Dupa ce ai luat-o pe rol la administratia financiara, te duci la ANAF sa ti se elibereze un rahat de hartie cum ca nu intri in incidenta nu stiu carei legi si ca nu platesti tva. Sau ceva de genul. O porcarie. Stai la cozi si dureaza cateva zile pana iti iese hartia aia. La fel, vei avea nevoie de contractul de v-c in original + traducerea si copii dupa acestea. Plus cereri si alte copii.

 

Abia dupa ce ti-a iesit hartia asta de la ANAf te duci la politie si o inmatriculezi. Evident cu tot dosarul de acte dupa tine.

 

Gasesti pe siteul fiecare insitutii ce acte ai nevoie, dar spre linistea ta, iti recomand sa te duci la un centru din ala de acte si iti face fata de acolo dosarele calumea, pregatite, copii, cereri, tot ce trebuie.


» Post actualizat in 09 Sep 2018 10:50

Rectific, cartea auto la Rar a costat aproape 500 de lei.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am de adaugat doar ca eu am avut surpiza ca atunci cand am sunat la RAR pentru programare, sa mi se ofere una la cateva saptamani mai tarziu ...si cand am insistat ca nu ma intereseaza locatia ,numai sa fie cat mai repede ,mi s-a spus ca in zona mea (Bucuresti) suntem norocosi ca in unele judete din moldova cea mai devreme programare disponibila era dupa peste doua luni. In anumite periode te mai lovesti si de asta.Practic este recomandat sa suni pentru programare imediat ce ai toate actele nemtesti in mana ,iti faci programarea normala ...si vezi tu dupa daca poti sa astepti sau recurgi la ceva in regim de urgenta ,in stil miorotic.

Editat de goe 75

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Legat de perioada de asteptare pt programare, atat la RAR cat si la DRPCIV, poti face programarea online cand stii seria de sasiu.

Momentan, in ambele locuri sunt spatii libere im maximum 2 saptamani.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cele mai rapide programari le-am avut la masina in Calarasi, prin luna aprilie iar la moto anul trecut in Targoviste. Amandoua au fost cam de 10-14 zile.

 

Cel mai usor te uiti pe site-ul RAR unde gasesti foarte usor cand exista programari libere si in ce locatii.

 

Succes si rabdare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, corect, in general la RAR si DRPCIV cam obtii programare intre 1 si 3 sapt maxim, nu cred ca prind nici vreo perioada mai aglomerata (sper).

Mersi so far :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La mobra , Giurgiu a fost cea mai aproape si rapida . La masina , culmea ...pe grivitei :P

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija ca dealerul sa privatul de la care cumperi mobra sa mearga cu tine la Primarie altfel nu poti lua numere singur !!Incepand din octombrie anul trecut in Germania nu poti face nici o operatiune de plata (plata numerelor si restul) decat daca ai cont valabil aici (Germania) !!

Unii dealeri te trimit singur ca sa nu mai mearga el sau privatul e la munca si nu are timp sa mearga !!Asa ca ia asta in calcul si nu plati mobra inainte sa ai toate actele inclusiv numar pe ea !! Stima.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe bune? Asta e valabil in toate Land-urile/regiunile? Si daca am cont bancar in Germania, scap de bataia de cap dar trebuie sa fac plata prin virament?

» Post actualizat in 09 Sep 2018 15:27

Mersi de atentionare, am gasit acum un articol pe tema asta: https://www.wirkaufendeinauto.de/autoverkauf/auto-ins-ausland-verkaufen/ (da, stiu germana).

Deci practic la Primaria din Germania pentru numere si impozit se merge impreuna cu vanzatorul (persoana fizica sau cineva de la dealer/händler), corect?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Corect! Vezi ca nu e nevoie doar de cont ci si de anmeldung in Germania !Asa ca,mergi frumos de cravata cu vanzatorul la numere si totul se rezolva !!E valabil in toate landurile...Stima.

PS: nu vrei tu sa o aducem in duba ca sa scapi de toate problemele?? :) :) :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru propunere, dar pentru mine asta e si un ultim concediu/tura pe anul asta

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am luat numere singur, in februarie. Nu știu de unde e scoasă asta cu prezența vânzătorului.

Numerele cu care o aduci în țară sunt cele de export, cele de handler fiind cu totul altceva. (Ai numerele și un talon în care scrii seriile mașinilor și perioada/parcursul cât le folosești.)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai luat de la persoana fizica sau handler? Din ce zona/oras? Oricum, o sa revin si o sa va zic cum a fost.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Corecta treaba cu cardul.

Din ceea ce stiu se refera la plata impozitului nemtesc pe perioada de valabilitate a numerelor.

Acum 3 ani ca sa trec peste asta am fost la Vama si am platit acolo acest impozit. Nu stiu daca mai se poate sau nu.

Inca un sfat: atentie la RCA. Sunt diferente mari de la un asigurator la altul. Nu te grabi sa o faci in primul birou langa primarie.(acolo unde vei face si tablele).

Editat de Silver Arrow

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai luat numere de la Landrasamt,anul acesta,numere rosii nu galbene,pe minim 15 zile,fara sa ai anmeldung si cont in Germania?Atunci pe formularul de depunere al actelor unde trebuie completat numele,adresa si contul ce ai trecut??

Nu de alta dar am luat numere rosii vineri,la un peridoc de barca,impreuna cu vanzatorul

Plata se face cu cardul sau in numerar la un ghiseu al primariei.Nu stiu sa se poata face virament bancar!!

Invitatia de transport era o gluma,spor la cumparaturi si grija !!

Editat de Cristi Nazarov

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cu virament bancar se face plata pentru impozitul nemtesc pt perioda de valabilitate a numerelor.Eu am primit prin posta ,dupa cateva saptamani, decizia de impunere cu toate info necesare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

spui "Saptamana viitoare urmeaza sa plec in Germania sa-mi iau o motocicleta " si dupa aia o dai nasol si zici ca honda! ia-ti nene o motocicleta totusi...


» Post actualizat in 10 Sep 2018 08:42

Ai luat numere de la Landrasamt,anul acesta,numere rosii nu galbene,pe minim 15 zile,fara sa ai anmeldung si cont in Germania?Atunci pe formularul de depunere al actelor unde trebuie completat numele,adresa si contul ce ai trecut??
Nu de alta dar am luat numere rosii vineri,la un peridoc de barca,impreuna cu vanzatorul
Plata se face cu cardul sau in numerar la un ghiseu al primariei.Nu stiu sa se poata face virament bancar!!
Invitatia de transport era o gluma,spor la cumparaturi si grija !!

 

"anmeldung" auzi si la asta! :)) inregistrare in plm! :))

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnul "asta" !!Dvs cu cine va certati? Eu vb cu omul,care a precizat ca stie germana si-i explicam concret de ce are nevoie!!!

Pe dvs,va pot ajuta cu ceva,ca nu inteleg ce va supara??

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai luat numere de la Landrasamt,anul acesta,numere rosii nu galbene,pe minim 15 zile,fara sa ai anmeldung si cont in Germania?

Da, pentru 30 de zile, în Munchen. Mai întâi la un birou de înmatriculări, unde am plătit ce îi interesa pe ei, apoi la Landratsamt, după care din nou la înmatriculări, unde mi-au dat numerele și actele. Ulterior mi-a venit acasă o factură de 17 euro, restanță pentru anul î, curs.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bun,si pe fisa de la Landrasamt,ce adresa si ce cont ai trecut??Ptr ca trebuie obligatoriu cont si adresa de Germania!

Formularul are trei casute mari:in prima sunt datele,masinii sau moto,in a doua contul si adresa de Germania,in a treia numele si adresa persoanei care va conduce!Aceasta,persoana care va conduce,poate sa difere de cea cu adresa si cont de Germania!

De aceea zic eu ca e obligatoriu sa fie si vanzatorul sau tu sa ai cont si adresa in Germania!!

In ultimul an,am luat numere in 5-6 orase diferite,doar cu propietarul sau contul si adresa sotiei,eu neavand inca cont in Germania.

Nu neg ca nu ai facut asta,dar pare greu de crezut,dar bine de stiut!!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Intreb si io, ca prostu': alea nu sunt numere pt export? Sau cum i-o zuce, ideea e ca masina paraseste cu ele tara de bastina. Si s-or fi molipsit nemtii de la romani cu reglementari imbecile? Pai daca o ia unul s-o scoata din D, apai ala aproape sigur sta in alta tara! Am acum una in garaj cu nr rosii din D pana in 19.09, brieful e pe nume de roman din Romania, cand o veni dupa ea il intreb ce si cum.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bun,si pe fisa de la Landrasamt,ce adresa si ce cont ai trecut??

Personal, nu am completat nimic. Le-am dat actele mașinii, le-am spus pentru cât timp vreau numerele, am mers unde m-au trimis și am plătit cât mi s-a spus, iar restul au făcut ei.

Dacă mi-ar fi cerut să completez formulare n-aș fi dat înapoi, mi-ar fi fost suficient câtă germană cunosc.

» Post actualizat in 10 Sep 2018 19:31

Intreb si io, ca prostu': alea nu sunt numere pt export? Sau cum i-o zuce, ideea e ca masina paraseste cu ele tara de bastina. Si s-or fi molipsit nemtii de la romani cu reglementari imbecile? Pai daca o ia unul s-o scoata din D, apai ala aproape sigur sta in alta tara! Am acum una in garaj cu nr rosii din D pana in 19.09, brieful e pe nume de roman din Romania, cand o veni dupa ea il intreb ce si cum.

Păi și mie mi-au reținut actele originale și mi-au făcut briefurile pe numele meu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da,nu stiu ce sa zic...ma depaseste situatia...

Ca fapt divers la noi in oras,am aflat astazi e si mai rau!La numerele de export,15-30 zile trebuia mers cu masina iar dupa terminarea actelor iesea functionara de acolo sa verifice seria masinii cu cea din acte.

Aflu azi de la cineva din familie care a luat duminica un Golf si urmeaza sa scoata numere sa il trimita in Italia,ca incepand din aprilie anul acesta,nu mai verifica cei de la primarie seria masinii!!!Te ducu tu intai cu ea la o statie Tuv,dai 10,euro si ita dau ei o hartie ca seria e ok.Aceasta e valabila doar trei zile si cu ea te prezinti la Landrasamt ptr numere!!!Mai zi ceva!!!Asta e la noi,orasul din semnatura..Seara buna.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Tocmai ce am revenit cu motocicleta noua din Germania.

Ca Idee, Cristi Nazarov avea dreptate, trebuie sa te duci cu vanzatorul si in cazul meu a ajutat mult. Sunt situatii unde se rezolva prin cei care fac numerele si asigurarea (birourile alea private de acolo), dar fara un cont (cred ca si adresa) de Germania nu ai nici o sansa! Seria de sasiu in cazul meu a fost verificata la Zulassungstelle de functionar, dar aceasta verificare e obligatorie, deci nu scapati de ea. Posibil sa dai de unul mai lenes care sa te trimita sa o faci la o statie de TUV.

Pe moto, vedeti ca din aprilie anul asta nu se mai pot face asigurari pe numere de export prin ADAC, deci ca idee, au scazut consistent numarul de firme si de optiuni care iti fac o astfel de asigurare (in cazul meu a fost AXA ...) dar am avut un pic de umblat pana sa dau de unii care fac.

 

O sa revin cu inca o postare care implica toti pasii prin care am trecut, sa existe o varianta actualizata si completa, de asemenea impreuna cu partea de acte din RO pe care urmeaza sa o incep.

 

Mersi de ajutor oameni buni :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

am gasit o mobra de offroad in Ungaria , are carte de identitate dar nu mai are talon , a fost radiata din circulatie de acolo , fiindca din 2002 cand a fost fabricata si pana acum s-a modificat legislatia maghiara si este obligatoriu sa ai semnalizare si stopuri ...far are din constructie

se poate inmatricula la noi daca ii pun semnalizatoare si stop ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×