Sari la conținut

Import moto din UE (acte, costuri etc)


raulus
 Share

Postări Recomandate

Salutare.

 

Vreau sa aduc din Polonia o motocicleta SH, vanzatorul este dealer si poate emite factura pentru cumparatori din EU, inmatricularea intentionez sa o fac pe firma la care lucrez pentru a beneficia de neplata TVA-ului, firma este inregistrata in registrul operatorilor comunitari.

 

Pentru asta, va rog sa ma ajutati cu cat mai multe informatii, cum ar fi:

- este posibila inmatricularea indiferent de codul CAEN al firmei?

- dpdv contabil, are acelasi regim ca orice auto din firma sau un regim special?

 

Orice informatie in plus pe acest subiect, imi va fi de mare folos.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Are cineva idee, la moto adusa din Italia, pt a fi inregistrata la taxe si impozite (Bucuresti, sector 1), trebuiesc actele traduse? Mentionez ca are CIV romanesc.

Apreciez raspunsuri in cunostinta de cauza. Multumesc.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact ! Oricum la Rar dacă e furata iese pe calculator când băga seriile deci nu le trebuie radiere,ceva de genu când cumperi din Ro,nu trebuie radiat și doar transcris de pe un proprietar pe altul,diferă doar ca proprietarii sunt di țări diferite.eu când am înmatriculat masina aveam trecut pe cartea de identitate a mașini un fel de contract cum ca proprietarul îmi vinde mie mașină,chestia ăia se scrie în primărie și se pune și un timbru.Cred ca era ok și fără această mențiune ca nu au prea băgat românii de seamă la cele scrise acolo,am tradus doar talonul pentru finanța la timbru de mediu,la motoare cum nu se plătește taxă am înțeles ca nu ar trebui traducere.Restul organelor se descurcă ca doar suntem în UE și documentele trebuie și sunt aduse la un standard universal astfel încât să fie mai ușor de rezolvat.Dacă ai carte de identitate,carta circolazione,(talonul în it) și un contract vânzare cumpărare te prezinți la rar și pe urma la restul ghișeelor din tara noastră dragă,unde după atâtea plimbări ti se pare o mare reușită înmatriculatul unui automobil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor si La Multi Ani celor care avem acelasi nume nu stiu daca am postat unde trebuie dar incerc ,m-ar interesa un pret pentru un transport o motocicleta de la Roma la Bucuresti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Vreau sa imi achizitionez si eu o motocicleta din Italia, mai exact un R6 din 2006. Este cineva care poate sa imi spuna cum se procedeaza, si inafara de costul motocicletei, ce costuri mai presupune aceasta achizitie?? si daca este cineva care se ocupa cu import moto din Italia??? Multumesc!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

In primul rand va rog sa ma scuzati pentru noul topic deschis,si daca pueti sa imi ma ajutati in nedumeririle mele.Era un fisier pe forum dar nu reusesc sa il dau jos.Imi spune ca nu am permisiunile necesare.Si doresc sa ma luminez , cat mai rapid ca sa stiu daca ma mai incurc cu Italia sau caut in Romania cu toate ca aici am vazut mai cazute si mai scumpe ca pret.

Pe scurt o sa aduc o moto din Italia prin intermediul cuiva care se ocupa cu asa ceva.

Doresc sa stiu:

 

1) Actele pe care trebuie sa mi le inmaneze intermediarul mie , odata cu motorul.Acestea trebuiesc traduse legalizat ?

2)Pasii de urmat in vederea inmatricularii

3)Costuri (in vederea inmatricularii)

4)O sa am nevoie de platforma ca sa merg la RAR si eventual ITP( acesta din urma daca este valabil in Italia mai este necesar sa fie facut si in Romania? ), sau pot sa merg pe ea atat la Rar cat si la ITP , cu nr de Italia ?

 

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acte necesare moto import italia ,carta di circolazione,certificato di proprieta,contract vanzare-cumparare

1. R>A>R 350 lei pt moto cu nr omologare european

650lei pt cele fara nr omologare european

2.traducerii ,contract,documentele italiene aprox 100 lei

3 impunere sectia fiscala de care apartii(fisa de inmatriculare,copie carte identitate,copii traducerii)

4.adeverinta A.N.A.F moto nu este purtatoare de Tva

5 inmatricularea efectiva la serviciul inmatricularii(chit.37 lei contravaloare talon,60 lei chit .posta sau primarie,20 lei placuta inm.,aprox 200 lei asigurare 6 luni)

Editat de API73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista

/index.php?/topic/14197-totul-despre-acte-si-inmatriculare/

 

1) Actele pe care trebuie sa mi le inmaneze intermediarul mie , odata cu motorul.Acestea trebuiesc traduse legalizat ? DA

2)Pasii de urmat in vederea inmatricularii

3)Costuri (in vederea inmatricularii) 800-1000ron

4)O sa am nevoie de platforma ca sa merg la RAR si eventual ITP( acesta din urma daca este valabil in Italia mai este necesar sa fie facut si in Romania? ), sau pot sa merg pe ea atat la Rar cat si la ITP , cu nr de Italia ? Motorul stiu ca trebuie radiat acolo dar de vreo 2ani s-au schimbat niste legi pe la italieni pe care nu le cunosc, cel mai bine intrebi la o firma de inmatriculari, dansii iti pot da raspunsuri exacte si pasii de urmat in vederea inmatricularii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Voi incerca sa te lamuresc eu pentru ca am cumparat si eu acum 2 ani o motocicleta adusa in Italia.

 

Intermediarul mi-a inmanat actele din Italia ale motocicletei. Acestea sunt 2 la numar: un fel de carte de identitate mai mare si talonul. Mentionez ca motocicleta era deja radiata acolo, deci a venit fara numere, pe platforma. Ca si act de proprietate, mi-a facut un contract de VC scris in italiana si romana, intre mine si vechiul proprietar. La acestea se aduga si un act, ce se numeste CMR. In acest CMR este mentionat modul in care s-a adus motorul in tara: pe platforma, ce nr, data etc.

 

Cu actele mentionate mai sus, am fost la traducere, am facut un RCA si am mers la politie ca sa obtin numerele rosii. Acestea sunt valabile 1 luna, timp in care poti face toate demersurile pentru inmatriculare. Se platesc niste taxe mici, nu mai tin minte exact suma, pana in 50-70 de lei. Daca nu reusesti sa o inmatriculezi intr-o luna, mai poti scoate maxim 2 randuri de numere rosii, valabile si acelea tot cate o luna.

 

ATENTIE!! Eu am avut o mica problema aici. Domnului de la ghiseul pentru numere rosii ori nu i-a placut fata mea, ori avea boala pe motociclisti, ori aflase in ziua respectiva ca este impotent. Nu a vrut sa proceseze actele din cauza faptului ca aveam acel contract de VC. M-a intrebat: "Ce? ai fost tu in Italia dupa ea? Vezi ca m-am prins ca e luata prin intermediar. Asta e fals in acte, pleaca de aici!". Norocul meu a fost ca intermediarul a putut sa-mi elibereze o factura pentru motocicleta aia si am revenit la politie, nemaiavand probleme. Mentionez ca asta s-a intamplat doar o data, in cazul motorului. Am mai cumparat si altul, si un Smart, tot prin intermediari, tot cu acel contract, si nu a comentat nimeni nimic. Am tinut doar sa mentionez ca s-a intamplat.

 

Odata ce ai scos numerele rosii, poti merge linistit cu motocicleta.

 

In prima faza o programezi la RAR pentru a obtine cartea de identitate. In aceeasi sedinta si se face si ITP-ul. Aici am platit in jur de 650 de lei (eliberare carte de identitate + ITP)

 

Urmatoarea faza este luarea in evidenta la anaf - costuri 0.

 

Dupa RAR si anaf, platesti la CEC taxele de talon si inmatriculare aprox 100 de lei

 

Faza finala - intors la politie cu toate actele de la pasii de mai sus - inmatriculare. Se mai plateste contravaloarea placutei de inmatriculare... iar putin, vreo 20 de lei.

 

Sau mai e varianta in care tu ii scoti doar numere rosii si mergi cu ea la RAR, apoi apelezi la o persoana care, pentru o suma intre 50-100EUR, se ocupa cap-coada de inmatricularea motocicletei pe numele tau. Am apelat o singura data la o astfel de pesoana din multa scarba pentru institutiile de stat de la noi si din lipsa de timp si totul a mers ok, repede si fara probleme. Mi-a adus acasa direct talonul, cartea si placutele de inmatriculare.

Editat de ovidiu_ch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Contract v/c sau factura, Cartea de identitate/certificat inmatriculare doar cu traducere autorizata pentru Bucuresti (alte judete cer si legalizare)

2. 1. RAR (ITP, autentificare)

2. Administratia Financiara de domiciliu (luare in evidenta+plata impozit+fisa de inmatriculare)

3. ANAF (au sucursale de sector, in functie de domiciliu) de unde se elibereaza adeverinta de unde rezulta ca esti/nu esti platitor de TVA pentru motor

4. Toate actele in copie+original, inclusiv CI (buletin), (unele copii nu sunt necesare, dar este bine sa le ai pe toate si in copii)

3. Traducerile din Italiana te costa pana in 100 de lei, RAR = cost variabil, in functie de motor, intre 400 si 600 de lei (aproximativ), TVA daca este cazul (motoare cu mai putin de 5000 de Km sau 6 luni de la momentul de fabricatie), impozit (nu mai stiu, ceva modic pe langa sumele mari), fisa de inmatriculare (gratis, daca o completezi tu sau 10-20 de lei daca o faci la un ghiseu), asigurare RCA, taxa CEC de certificat inmatriculare (vreo 65 de lei, parca), taxa de numere

4. Nu cunosc, a mea a fost adusa fara numere, pe platforma.

 

Motorul a fost adus in luna decembrie, deci proaspat.

 

Atentie, incepand cu luna octombrie se elibereaza un fel de certificat digital pe care trebuie sa-l obtina fostul proprietar de la administratia lui de domiciliu.

Editat de R4DIKL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acte necesare moto import italia ,carta di circolazione,certificato di proprieta,contract vanzare-cumparare

1. R>A>R 350 lei pt moto cu nr omologare european

650lei pt cele fara nr omologare european

2.traducerii ,contract,documentele italiene aprox 100 lei

3 impunere sectia fiscala de care apartii(fisa de inmatriculare,copie carte identitate,copii traducerii)

4.adeverinta A.N.A.F moto nu este purtatoare de Tva

5 inmatricularea efectiva la serviciul inmatricularii(chit.37 lei contravaloare talon,60 lei chit .posta sau primarie,20 lei placuta inm.,aprox 200 lei asigurare 6 luni)

Daca cumva moto vine pe platforma sau camion si nu are numere de inmatriculare o sa iti mai ceara la Serviciul Inmatriculari o copie dupa documentul de transport (de.ex. CMR) sau o copie dupa talonul platformei cu care a fost adusa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos tuturor.

Din ce am inteles eu am doua variante:

 

1) imi scot nr rosiii si pot sa ma duc pe mobra la RAR si ITP, alerg mai mult pe la institutii dar ies ceva mai ieftin

2)platesc o platforma sa imi duca motorul la RAR si ITP, costuri mai mari dar nu ma mai complic cu nr rosii, imi scot direct nr negre

 

Daca am inteles gresit va rog sa ma corectati.La ce pret credeti ca ma ajunge platforma pana la RAR si ITP(o sa incerc sa le fac odata pe amandoua) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este enervant la multe institutii din Romania. Inafara de costuri , pierzi si mult timp,nu mai zic de nervi facuti.

Ca o paranteza , in alte tari faci doar o asigurare temporara pe baza certificatului de inmatriculare a viitorului autovehicul ce este cumparat ,apoi , impreuna cu proprietarul , te duci la un birou al statului in care stai mai putin de 5 minute sa treaca masina pe numele tau , totul pentru modica suma de 8.30 euro. Poti inmatricula 50 de masini intr-o zi, fara prea mare bataie de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Brief mic (certificat inmatriculare), brief mare (carte de identitate) cu mentiunea EXPORT, contract de v/c cu aceste acte iti faci numar provizoriu (rosu) scoti numar, montezi numarul urmeaza o scurta verificare a seriei sasiu si directia Romania...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...