Jump to content

Cu 3 crai pe creasta Muntilor Baiului


Recommended Posts

Salutari!

 

Cand am deschis topicul anterior cautand un coleg pentru a merge pe Muntii Baiului, nu-mi imaginam ca o sa ma aleg cu trei!

Urcarea am facut-o din Secaria si coborarea in Azuga (pe-acolo pe unde am fost sfatuit sa nu o iau :D ).

Tura asta a fost enduro pe bune.

 

Introducere

Nu o sa fie o poveste lunga, pozele fac cat o mie de cuvinte, iar filmarea lui Robert (o adaug la final) cat o mie de poze. Mersi ca ai filmat si tu sa ma vad si eu in mers o data :D.

 

Grup mai pestrit n-am mai vazut.

Robert e tatal mersului pe 1200GS in picioare. Are sa Touratech, dar e absolut degeaba si ca noua, nu o foloseste.

Razvano e un munte de om pe un munte de motor, un KTM 990 Adv, si a avut curaj sa-l duca asa de nou pe unde-am fost.

Iar wawessh e un nesimtit pe KTM 625SXC. Punct. El mergea pe-acolo de zici ca mergea pe asfalt. De regula fara o mana si pe o singura roata. Uneori mergea pe jos atat de mult ca m-am intrebat daca el a iesit sa faca trekking (se intorcea sa ne ajute pe portiunile mai dificile sau sa vada ce urmeaza).

Si eu, ma rog, bucuros ca m-au invatat multe lucruri, ca mi-am depasit si eu din limite si am mai inteles un pic de enduro, ca de exemplu "daca ai intrat in fagas nu iesi din el", am vazut cum se ridica o motocicleta si cum e sa iti fuga roata din spate in toate partile.

 

Cei mai misto oameni, pe cuvant nu puteam sa gasesc camarazi mai grozavi pentru o aventura.

Cu atat mai mult cu cat daca ma duceam singur.. ma intorceam dupa prima urcare mai abrupta pe bolovani pe unde era sa ma tavalesc si eu.

 

Cum sa faci o tura epica si frumoasa in 10 pasi simpli. O sa las pozele sa povesteasca.

 

Pasul 1: Te intalnesti in Piata Victoriei, duh!

Cand am vazut ca Robert scoate compresorul si isi face presiunea in roti am zis ca orice ar fi, omul asta e pregatit. Intre sculele lui, cheile mele, imbusuri si poxipol puteam la nevoie sa construim o motocicleta de la 0, pe genunchi.

post-97306-0-53838200-1538944767_thumb.jpg

Pe wawessh l-am luat din mers pe drum.

 

Pasul 2: Pauza de alimentare, de vazut la fata si de pozat motoarele frumoase in parcare.

post-97306-0-90180400-1538944774_thumb.jpgpost-97306-0-16159900-1538944780_thumb.jpgpost-97306-0-52084600-1538945213_thumb.jpg

 

Deja baietii isi incalzeau cauciucurile pentru viraje iar wawessh a inceput sa scoata piciorul in curbe, cand ne-am oprit sa facem poze langa lac. Pe serpentine i-am pierdut un pic.

post-97306-0-20632400-1538944788_thumb.jpgpost-97306-0-82518800-1538944798_thumb.jpgpost-97306-0-22486500-1538944794_thumb.jpg

 

Pasul 3: Evita cainii de la stana la inceputul urcarii.

Dar am respirat usurat cand i-am vazut, semn clar ca nu mai erau pe sus pe la stani pazind oile cu inversunare. Am trecut lejer pe langa ei.

post-97306-0-67149800-1538945290_thumb.jpgpost-97306-0-86731200-1538945294_thumb.jpgpost-97306-0-97477100-1538945298_thumb.jpgpost-97306-0-71467600-1538945303_thumb.jpg

 

Pasul 4: Invata cum e sa urci pe bolovani si praguri de stanca apoi pe iarba, pana sus. Nimeni nu ramane in urma.

Ai dracu bolovanii astia:

post-97306-0-22377300-1538946568_thumb.jpgpost-97306-0-66949300-1538946580_thumb.jpg

 

Mi-a placut mult lucrul asta la acesti oameni. Nimeni n-a ramas in urma. Daca nu ne mai zaream pe varfuri ne opream si ne asteptam. Am avut un sentiment de camaraderie.

post-97306-0-60378500-1538945629_thumb.jpgpost-97306-0-79973400-1538945698_thumb.jpgpost-97306-0-32447600-1538945729_thumb.jpgpost-97306-0-01330300-1538945789_thumb.jpgpost-97306-0-76443500-1538945795_thumb.jpg

 

Pasul 5: Pauzele lungi si dese (si cauciucurile dual-sport) cheia marilor progrese.

post-97306-0-49070500-1538945976_thumb.jpgpost-97306-0-97937200-1538945983_thumb.jpgpost-97306-0-20924000-1538945991_thumb.jpgpost-97306-0-26242400-1538946035_thumb.jpg

 

Pasul 6: Marele premiu, vremea absolut superba.

post-97306-0-26482800-1538946321_thumb.jpgpost-97306-0-62148500-1538946326_thumb.jpgpost-97306-0-37061300-1538946331_thumb.jpgpost-97306-0-36597300-1538946368_thumb.jpg

 

Pasul 7: Fa o poza de grup in drum spre Popasul Uriasilor.

post-97306-0-14917700-1538946774_thumb.jpgpost-97306-0-54993000-1538946779_thumb.jpgpost-97306-0-91895100-1538946784_thumb.jpg

 

Pasul 8: Ramai pe sleau in coborarea spre Azuga.

Nici prin d-astea n-am mai mers. Ascultand sfatul lui wawessh m-am linistit stiind ca "n-ai cum sa cazi din sleauri".

Doar era sa-mi prind picioarle intre mobra si margini :D. Am avut cateva momente de "ah fuck" si m-am linistit doar dupa ce am oprit motorul si am curs incet la vale cu ambreiajul apasat si frana fata.

post-97306-0-04487300-1538947015_thumb.jpgpost-97306-0-19069800-1538947020_thumb.jpgpost-97306-0-01978100-1538947027_thumb.jpg

 

Pasul 9: Da-te prin noroaie.

Genul de noroaie la care m-as fi oprit cu Anakee 3-urile anterioare, dar prin care K60-urile au trecut cu cea mai mare lejeritate.

post-97306-0-10780700-1538947053_thumb.jpgpost-97306-0-15824300-1538947059_thumb.jpg

 

Fiind prima iesire cu ele momentan am 0 incredere pe asfalt, nu cum aveam in Anakeeuri dupa 10000km, trebuie si asta recastigata, insa pe off nu mai am nici o emotie.

 

Pasul 10: Imparte o masa.

post-97306-0-45564200-1538947230_thumb.jpg

 

Filmarea lui Robert:

 

Mersi baieti, a fost o tura epica!

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Frumos! Un drum usor cu vederi spectaculoase.

Link to comment
Share on other sites

Superb. Afirmatia lui Bigfoot cu "drumul usor" este discutabila, depinde la ce/cine te raportezi. Oricum, toata admiratia pentru AlexAB ca a avut curajul sa se lanseze in tura asta solicitanta (din punctul meu de vedere). Pietrele alea iti destabilizeaza maxim mobra, mai ales daca le abordezi in viteza mica, iar daca bagi gaz mai mult decat trebuie risti sa iesi in decor. Eu am ratat plecarea impreuna cu ei dar am mers solo pana la ascensiunea catre creste. Am renuntat sa urc pentru ca simteam ca Trickerul se rupe in doua exact pe portiuni de cataroaie ascutite asezonate cu pietris. Felicitari, baieti !

post-64940-0-85732600-1538974961_thumb.jpg

post-64940-0-70623400-1538974976_thumb.jpg

post-64940-0-41682800-1538974995_thumb.jpg

post-64940-0-72622100-1538975008_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca n-ai mai ajuns.. Cand l-am prins pe wawessh din urma dupa pasajul din Baneasa initial am crezut ca esti tu :). Era fain sa fi venit cu XT600-ul, sper sa-l rezolvi. E superba si zona aia de dealuri, m-as plimba pe acolo toata ziua.

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Salut Florin. Nu era nici un semn, bariera, poartă. Pe culmi erau mulți bicicliști, oameni perpedes, vreo 2 atv uri si 2 motoare de enduro. Am văzut și 2 SUV-uri.
E firesc sa ajunga praf in el având in vedere pe unde îl iau, dar se curata, n-ar fi primul aparat :).

trasan, ai pus punctul pe i. Da, coborârea spre Azuga e in mare formata din sleaul acela. Ai pe filmarea lui Robert spre final tot traseul. Ce nu se vede e cat de abrupt e defapt, urcarea pe acolo e pentru cei cu suflet mare.

 

Incerc acum sa editez un filmulet cu momentele cu morcovi si ridicarile de mobre :D.

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Dinspre Secaria spre Azuga au fost putine coborari cu pietre, dar au fost cateva urcari grele - daca ar fi facut traseul in sens invers, dinspre Azuga spre Secarie, acolo ar fi probleme pe coborarile abrupte pe rauri de pietre desprinse.. Cu siguranta acolo in lume exista un asiatic care poate face si asta cu succes :D.

Inca o ora si pun si eu filmul de 15 min cu partile mai dificile si cazaturile.

Link to comment
Share on other sites

E rezervatie pe versantul din Azuga spre Garbova, din Azuga spre Baiului este inca free.

Adevarata dixtractie pe coborare in Azuga ar fi fost pe traseul ala de la telecabina spre DN (180 grade de la Popasul Uriasilor fata de traseul vostru)

Dar si mai dixtractie ar fi pe la Orjogoaia, eventual dupa o ploaie ;)

 

Nu-i chiar mare inginerie cu coborarea pe grohotis, doar mila de mobreta te poate opri.

Edited by svgobi
Link to comment
Share on other sites

Faina tura, felicitari!

Urcarea din Secaria mi-se pare si mie mai grea decat coborarea tot pe acolo.

De coborat poti cobori incet pe grohotis, dar de urcat doar hotarat si in relativa viteza poti, altfel derapezi si ramai pe loc...

Link to comment
Share on other sites

Ca nota, ce am pus aici nu e apogeul endurismului.. :D e doar experienta mea de incepator pe un traseu pe care eu l-am considerat dificil si din care am invatat mai multe lucruri si am prins mai mult curaj pentru cand ma duc singur.

Vazandu-i pe baieti cum se descurca si merg pe motoarele mari dar si pe 625SXC stiu ca mai am muuulte de invatat (si ca incep sa ma gandesc la un KTM 450/690 sau DRZ400E, ca un secret doar intre noi am inceput sa fac o lista de comparatie).

 

Asa, mai jos aveti 15 minute cu momentele interesate filmate cu camera mea.

Le-am marcat separat daca sunteti interesati de o singura portiune sau nu aveti interes pentru tot, dati click pe linkul subliniat cu momentul respectiv:

  • Urcarea din Secaria
  • Scurta intalnire cu cateii si prima cazatura.
  • Urcarea pe creasta.
  • Prima urcare foarte dificila, a doua cazatura si ridicarea mobrei in grup.
  • Robert ne invata cum se manevreaza motorul in pante, cum se trage de roata fata sa-l readucem pe drum.
  • Incepe coborarea apoi pana la 12:20, cu multe momente in care era sa cad "oooh ooh!!"
  • - Portiunea de noroaie si momente de "yuhuu", o coborare pe laterala.

Video complet de 15 min:


N-am reusit sa unesc filmele asa ca pun mai jos si momentele interesante surprinse pe filmul lui Robert:

  • primul moment dificil pe urcare, mobra inclinata.
  • cazatura lui Robert cu BMWul.

Vizionare placuta :D.

PS: trasan, sa stii ca le-am cerut aprobarea legata de postarea filmelor si daca au vreo retinere, au zis ca nu :).

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

:)) l-a pus Youtube automat, stiu ei ce stiu. Cand ajungi vedeta si dai autografe sa nu uiti de prima noastra iesire hahah.

Hai ca raman ca amintiri frumoase.

Edited by AlexAB
Link to comment
Share on other sites

Adevarata dixtractie pe coborare in Azuga ar fi fost pe traseul ala de la telecabina spre DN (180 grade de la Popasul Uriasilor fata de traseul vostru)

 

Ăsta? :D

Link to comment
Share on other sites

chiar el. :D

da' Orjogoaia e mai misto, ca e mai lunga.

 

AlexAB, e foarte tare entuziasmul tau, m-a mai trezit din amortire, cred ca nu numai pe mine.

 

Aia a lui Robert nu se pune la cazatura, e doar o "culcatura" :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Foarte tare!

E unul dintre momentele in care vedem cat de util e forumul acesta: pe langa flecareala normala, cine vrea sa invete poate primi lectiile potrivite de la cei cu experienta, dar si de la cei entuziasti.

Multumesc baieti!

Link to comment
Share on other sites

xtx, ăsta a fost sentimentul meu.. Acum poate oamenii chiar au încercat sa scape de mine și n-au reușit :D. Glumesc. Pe serpentine in urcare dupa Câmpina am rămas in urmă, dar s-au oprit si m-au așteptat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...