Jump to content
MotoADN

Asociatia motoADN lansează petiția pentru extinderea programului RABLA

Recommended Posts

@MotoADN Salut, mai aveți ceva noutăți? 

Citisem pe undeva că pentru auto începe un nou program in martie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit articolul de mai jos, se pare ca se va concretiza curand:

 

Miercuri, 22 ianuarie 2020, a avut loc o întâlnire la sediul Administrației Fondului pentru Mediu al cărei scop l-a constituit introducerea programului RABLA MOTO începând chiar din acest an. La întâlnire au luat parte Președintele AFM, reprezentanți ai instituției, reprezentanții Asociației pentru Dezvoltarea Națională a Motociclismului-motoADN, precum și reprezentanți ai asociațiilor și cluburilor moto din România.

Programul RABLA 2020 urmează a intra în vigoare în primăvara acestui an, de-a lungul vremii dovedindu-și eficiența în crearea unui parc auto mai nou și mai puțin poluant.
În 2019, asociația motoADN a demarat o serie de acțiuni pentru crearea și implementarea programului RABLA MOTO. În esență, motoADN propune ca voucherele RABLA, obținute la casarea unei mașini vechi, să poată fi folosite și pentru achiziția de motociclete și scutere noi. În acest fel va crește impactul pozitiv al acestui program de protecție a mediului și se elimină discriminarea persoanelor care vor să achiziționeze o motocicletă, nu un autoturism, prin accesarea programului RABLA.
Pentru a intra în posesia voucherului, doritorii trebuie să dea la casat un autoturism uzat, potrivit proiectului prezentat de Asociația motoADN. După, pot cumpăra un scuter sau o motocicletă. Nu pot da la casat în schimb o motocicletă.
Cât despre valoarea voucherului, Asociația propune ca tichetul să aibă o valaorea apropiată de cea de la Rabla Clasic: 6.500 lei. Administrația Fondului pentru Mediu ar urma să decidă în ce mod vor fi acordate voucherele.

Stadiul actual – AFM: ”Motocicletele vor fi introduse în Programul RABLA”
Discuția de astăzi de la sediul AFM a fost una pozitivă, în urma căreia am primit promisiunea fermă că motocicletele vor fi și ele introduse în Programul RABLA, încă din 2020.
”În cadrul discuțiilor de astăzi am reușit să recuperăm timpul pierdut din cauza schimbărilor politice în a doua jumătate a anului trecut. Avem acum o promisiune fermă din partea Președintelui AFM și un proiect bine pus la punct pe care l-am transmis spre analiza AFM, împreună cu studii și analize la nivel european și național despre impactul pozitiv al motocicletelor și scuterelor asupra calității aerului”, declară Razvan PAVEL, Președinte al asociației motoADN.

Cum ar trebui să funcționeze RABLA MOTO
-voucherul RABLA MOTO se acordă la casarea unui autoturism uzat. Urmărim, astfel, înnoirea parcului auto prin înlocuirea unui autoturism uzat cu o motocicletă cu poluare redusă, dar și reducerea poluării produse de întregul parc de autovehicule prin scăderea timpului de ambuteiaj;
-din experiența derulării programului RABLA în anii anteriori, un număr semnificativ de vouchere rămân nedecontate, ceea ce înseamnă că această extindere nu va afecta programul RABLA existent, ci îl va extinde către mai mulți beneficiari și va elimina discriminarea persoanelor care doreau achiziția unei motociclete, nu a unei mașini;
-se estimează că un număr de 2.500 de vouchere ar acoperi nevoile pieței în primul an de funcționare a programului RABLA MOTO;
-voucherele RABLA MOTO pot fi folosite la achiziția de motociclete și scutere noi atât de către persoane fizice, cât și juridice, de la dealerii înscriși în program

 

http://www.motoroute.ro/motostiriprogramul-rabla-pentru-motociclete-ar-putea-incepe-in-primavara/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte progabil ca in urmatoarele doua saptamani sa aflam in sfarsit daca am reusit! 

Toate promisiunile oficiale sunt pozitive si avem indicatii clare ca programul rabla moto va face parte din programul rabla.

 

Pana atunci doresc sa va reamintesc de un sondajul de opinie lansat ieri, referitor la acordarea categoriei A1 pentru cei care au deja categoria B. Acordarea nu se face automat ci în anumite conditii ... nu sti care sunt inca dar trebuie sa propunem si sa luptam pentru ceea ce vrem, asa ca avem nevoie de ajutorul vostru pentru a ne crea o opinie. 

Gasiti aici sondaj motoADN 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si io! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in mailul care l-am primit de la asociatia moto ADN imi apare voucher in valoare de 3000 ron, in timp ce pe toate site-urile apare 3500.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este interesant ce zice ministrul pentru Digi și anume că suma este mai mică pentru a fi echitate între cumpărătorii de mașini și motociclete, care sunt mai ieftine și că suma ar fi in jur de 10%.

 

Probabil mai lucrează la conceptul din care calculează cei 10%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au corectat mailul. E 3500 nu 3000 valoare voucherului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca la aceasta valoare a tichetului, programul pentru moto va avea un sfarsit lamentabil. De unde au luat informatiile complet eronate privind pretul unei motociclete noi (nivel mediu motorizare si echipare ) ? Pacat de munca si implicarea echipei de la motoADN.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg cum e posibila discriminarea, duci acelasi harb la casare si primesti fie 6500 daca iti iei alta masina, fie 3500 daca iti iei motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cat poti cumpara un tichet de pe olx, in caz ca nu ai tu un harb? Merita deranjul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, RuInCV a spus:

Eu nu inteleg cum e posibila discriminarea, duci acelasi harb la casare si primesti fie 6500 daca iti iei alta masina, fie 3500 daca iti iei motor.

poti primii si 4000 e euro daca iei o masina electrica, dar nu e discriminare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4000 euro este pentru hibrida...

45000 ron este pentru electrica... aproape 10.000 euro

6500 ron este pentru autoturism

3500 ron este pentru moto

Share this post


Link to post
Share on other sites

zicea in mail ca se pot cumula mai multe tichete si poti obtine reducere de 2000E.

"

Astfel voucherul pentru casarea unei masini si achizitia unei motociclete/scuter este de 3.500lei, iar ecovoucherul pentru scutere si motociclete electrice este de 3.000lei. Prin cumularea mai multor voucere se poate ajunge la un suport din partea statului de 2.000eur la achizitia unui scuter sau motocicletă electrica.

"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic, casezi un cazan din 1950, iei 3500 lei, mai pui niste bani sau faci un credit, si apoi iti cumperi o honda Monkey :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, einstein1984 a spus:

poti primii si 4000 e euro daca iei o masina electrica, dar nu e discriminare. 

Sunt chestii diferite. Tu primesti 6500 RON tichet rabla, dupa care daca iei hibrida sau electrica primesti un bonus (4000 sau 10.000 EUR). Daca iei motor tu "castigi" un malus de 3000 RON.

 

Logica bonusului este usor de inteles, discutam de un fond de mediu, iar o electrica polueaza mai putin decat o masina clasica cu motor termic. Doar ca la moto logica o ia pe aratura, desi polueaza mai putin decat o masina clasica nu primesti bonus, ci malus. Si aici e de discutat la masina noua, intr-un fel polueaza un Yaris sau o Fiesta si ceva mai multicel un 750i, dar pentru a nu complica sistemul e pe undeva de inteles simplificarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Votat!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar poti casa si motociclete vechi? Ca asa se intelege din articol "sa inlocuiasca motocicletele vechi"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu duc o masina veche/poluanta 

statul imi da un ticket’ de 6500 ron 

CA IMI IAU MOTO SAU MASINA NOUA  NU TREBUIE SA SE FACA ..DISCRIMINARE

o motocicleta/ scuter este mai NEPOLUANTA decat un LOGAN SI DE CE NU...CHIAR SI MAI SCUMPA

Share this post


Link to post
Share on other sites

In articolul de pe digi scria ca poti casa autovehicule. 
Din ce stiu eu + ce scrie pe wiki, motocicleta este autovehicul.
Exceptie fiind mopedul care nu poate depasi viteza maxima de 45km/h din constructie.
https://www.afm.ro/rabla_autovehicule.php aici sunt mai multe detalii inclusiv aceasta lista https://www.afm.ro/main/programe/psipan/2018/operatori_economici_autorizati_colectare_tratarea_vsu-28_10_2018.pdf cu firme autorizate sa colecteze/caseze harburile. Daca ti se incarca poti da un telefon sa verifici rationamentul. Mai mult de cateva minute nu ar trb sa dureze.
Eu oricum nu am nici un harb pe numele meu sa pot beneficia de oferta.

Eu eram un pic curios de aceasta decizie cu suma diferita in functie de tipul vehicului nou, pentru ca din ce am vazut pe pagina de la afm, observ ca prima se acorda daca se indeplinesc niste conditii de emisii ale vehiculului nou. Si inca un eco bonus daca emite si mai putin. Deci nu vad de ce nu s-ar acorda si la motociclete acelaesi sume in functie de emisiile noii motociclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ocazia discutiilor de azi am vazut cat de fudul e motociclistul roman. Cand a fost vorba de semnat petitia toata lumea a bagat scuterele, nakedurile si alte atelaje pe 2 roti care sunt mai accesibile ca sa scapam de aglomeratia din orase. Apoi acum ca s-a aprobat, gata, romanasul nostru a zis ca l-a prins pe Dumnezeu de picior si isi ia Panigale din banii pe tichet. 

Ca sa facem o paranteza scurta, parerea mea e ca proportia pentru autovehicule Noi pe fosil, a fost pastrata. Luam de exempul urmatorul calcul:

Tichetul auto e in valoare de 1500E. Majoritatea masinilor cumparate noi cu tichete rabla sa zici ca se invart pe la 15-20K (hai sa zicem 15k sa fie rotund). Deci cu 1500E pe rabla salvezi 10% din pretul de nou.
La tichetul moto, am aflat azi ca valoreaza 700E, deci proportional ar trebui sa salvezi 10% din pretul unei motociclete de 7000E.

Eh, doar ca treaba cu pretentiile nu sta asa. S-a tot tipat azi pe facebook ca e prea putin. Plin de sintagme de genul "pai da frate da un Z1000 nou sare de 10k, tichetul e prea putin".  Iar daca bagi scuterele in discutie lumea o arde "pai da frate dar nu stiu cine e dispus sa renunte la motocicleta pentru scuter".

Prin urmare treaba cu doua roti la noi in tara e de moft, nu ca trafic ca vrajeli. Lumea viseaza direct la Panigale din banii de tichet, ca parca aia ar fi treaba statului, sa ia un cazan din 92 si sa-ti finanteze direct motocicleta visurilor tale. Dai tichetul, iei direct GS si pleci in concediu. Prea obraznici astia de la mediu cu tichetul lor de 700E :))))

Stiti cum era Povestea unui om lenes cand ala a preferat sa moara de foame doar pentru ca nu erau posmagii inmuiati? Cam asa e "pa" 2020 la noi. 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LimpTA nu vreau sa te simti "puternic" ca spun asta, dar mare adevar ai expus mai sus. E de apreciat si rabdarea de a scrie tot mesajul ala. Intr adevar.. nimic nu e multumitor, nici cand ti se da pe degeaba, nu ne mai facem bine. Nu mai pun la socotoala ca poate s multi care nici macar nu stiu cum a aratat petitia aia si comenteaza. 

Ceva s a intamplat la multi ani dupa rabla auto, trebuie apreciata munca oamenilor de la motoadn si a celor care au ajutat cum au putut (semnare petitie) la infaptuirea acestui lucru.

Edited by Cristian C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...