Jump to content

accident grav intre glina si popesti pe centura


Jhn Ro
 Share

Recommended Posts

@ alecsutzyu - nu imi aduc aminte tipul castii si nu are absolut nici o relevanta. Nu cred ca ar fi rezistat vre-un tip de casca la genu ala de intamplare.

 

Daca tot discutam despre echipament - sunt cateva chestii observate de mine si pe care o sa le am in vedere in permanenta. La prima vedere nu sunt asa evidente 

 

Problema 1: casca era un model cu inchidere double D. Am taiat curelus in momentul in care a venit salvarea, cu foarfeca speciala din ambulanta. Greu de deschis in pozitia aia fara a manevra capul mai mult decat trebuie, mai ales ca sistemul nu era cunoscut multora. Eu port si an sa port casca cu inchidere rapida...

Problema 2: Geaca era o geaca de piele cu cocoasa. Teoretic ajuta ca protectie. Practic a pus probleme la a intinde omul pe spate si mai ales pe targa pentru a il deplasa la o locatie plana. Am taiat cu foarfeca speciala din salvare. Multi nu stiu / nu au idee cum se taie o geaca (in pozitia aia - pe spate prin dreapta protectiei, pentru ca la momentul intoarcerii protectia sa ramana in stanga pe langa targa). Chestiilea sta mananca secunde pretioase si au potentialul de a genera probleme. Geaca cu cocoasa cam este pentru circuit zic eu. Pe strada poate fi problematica. Eu am si o sa port geci cu protectii plate pentru spate.   

Ambele manevre facute la cererea medicului de pe salvare. 

Link to comment
Share on other sites

Astazi ne-am luat ramas bun de la Andrei.

Era plin de viata, optimist, pozitiv...a fost un OM BUN!

 

@ZIDU"-le iti multumesc ca ai fost alaturi de prietenul nostru in ultimele lui clipe! Iti multumesc de asemenea pentru decenta si obiectivitatea cu care ai descris evenimentele de sambata! Mai rar p'aici...

 

Despre motociclistii care au trecut pe langa accident dar n-au oprit ce sa zic...oameni putini, restul populatie!

 

" Ciao bai Andrei! Ne mai vedem noi! "

Edited by razvan73
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ZIDU' a spus:

@ alecsutzyu - nu imi aduc aminte tipul castii si nu are absolut nici o relevanta. Nu cred ca ar fi rezistat vre-un tip de casca la genu ala de intamplare.

Mulțumesc pentru raspuns. Era o pura curiozitate pentru mine si nu pentru a isca vreun scandal ca aia e cea mai buna casca sau ca alt model e asa si mai departe.

RIP !

Edited by alecsutzyu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
3 hours ago, easy ride on! said:

 

Unele dintre "mobrele" astea asiatice sunt cumva "cârpite" cu mecanisme suplimentare pentru amortizarea oscilaţiilor ghidonului pe direcţia stânga-dreapta (anti-voblaj)? Care mecanisme, blocate, te duc pe ... drept?

 

 

 

Colegu, lasa obsesia asta cu motoreta blocata pe drept...

A mai fost un timp in care ai inventat o teorie intreaga si total eronata , conform careia ramane "blocata pe drept " din cauza acceleratiei.

 

Sansele sa se fi intamplat ce insinuezi tu acolo sunt  incredibil de mici.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

R.I.P.  :(

Unele dintre "mobrele" astea asiatice sunt cumva "cârpite" cu mecanisme suplimentare pentru amortizarea oscilaţiilor ghidonului pe direcţia stânga-dreapta (anti-voblaj)? Care mecanisme, blocate, te duc pe ... drept?

https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_wobble  

 

Fugi cu mobra la zenkaka , si o sa-ti stranga aia rulmentii de jug de zici ca ti-ai pierdut servo la mobra .....in cazul asta cred si eu ca o tine pe aia dreapta !

Link to comment
Share on other sites

@easy ride on!

 

Numai povesti pescaresti ai in tine. Au un sambure de adevar ,dar de acolo le tavalesti prin tot felul de fantezisme si le faci muci. 

Te las in lumea ta , stai linistit ca nu te mai deranjez pt inca 2-3 ani.

 

Link to comment
Share on other sites

Poti spune doar ca tija s-a strambat de la cazatura, nu ca amortizorul de ghidon a cauzat cazatura decat daca era defect, sau montat incorect(suruburi stranse aiurea/prinderi adaptate dupa ureche). De aia exista amortizor de ghidon reglabil si cu prinderi specifice modelului de motoreta, alea nereglabile fiind undeva la mijloc ca duritate.

 

Daca mergi cu el reglat pe + la maxim, si destui fac asta, e posibil sa te surprinda manevrele la viteza mica daca nu esti pe faza. Asta nu inseamna ca din cauza lui faci buba, ci inseamna ca nu stii sa-l reglezi corect si nu stii sa mergi cu asa ceva, amortizorul de ghidon nu are nicio vina.

 

Personal am avut vreo 2-3 evenimente unde cred ca m-a ajutat, fara cred ca ma tavaleam. Sunt multe motorete care vin din fabrica cu amortizor de ghidon de multi ani, alea sport indeosebi, n-or fi toti inginerii aia prosti.

Link to comment
Share on other sites

mai baieti

masurati putza in alta parte

deschideti si voi un topic cu amortizoare de ghidon 

va povestesc acolo cate ceva (dati link pm ca nu o mai ard pe forum de ceva vreme)

Edited by ZIDU'
Link to comment
Share on other sites

La 02.04.2019 la 16:38, WotRU2Me a spus:

Cand il abordezi corect si cand nu faci point fixation si cand reactiile de panica nu apar...si cate si mai cate care iti pot strica ziua, mai ales la viteza mare.

dupa 3-4 luni de pauza reactiile de panica apar intotdeauna la inceputul sezonului , minim o saptamana de acomodare e necesara oricata experienta ai avea .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, superbec said:

dupa 3-4 luni de pauza reactiile de panica apar intotdeauna la inceputul sezonului , minim o saptamana de acomodare e necesara oricata experienta ai avea .

 

Pe mine m-a invatat unul de aici de pe forum ca nu este adevarat. Nu sunt absolut sigur ...dar parca ii zicea ceva de genul @SONYC.

Link to comment
Share on other sites

RIP

reactiile de panica apar in majoritatea situatiilor, nu numai dupa 3 luni de Pauza. Eu merg de vreo 8 ani fara incidente majore. Suna bine 8 ani, poti sa te apuci sa dai sfaturi la oameni, esti mai blazat... de fapt nu sunt 8 ani...sunt de fapt 30 000 km, cu mari pauze intre ei...fix pistol cu apa...practic sunt incepator, de 8 ani.

Link to comment
Share on other sites

Sunt destul de sigur ca ai vrut sa fii funny...sau macar interesant...

 

Cum spuneam ...povesti pescaresti...din moment ce mi-ai atribuit mie ce a zis becu.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, superbec a spus:

dupa 3-4 luni de pauza reactiile de panica apar intotdeauna la inceputul sezonului , minim o saptamana de acomodare e necesara oricata experienta ai avea .

Cred ca saptamana aia e perioada in care oamenii sunt cel mai mult predispuși greselilor in general. De perceptie, de decizie si de executie. Si conceptul e valabil nu numai in motociclism si da, experienta nu reuseste mereu sa compenseze lipsa de activitate. Decat in masura in care experienta iti zice ca trebuie sa fii atent si mai moderat o perioada, pana se balanseaza toate mecanismele si ajungi in parametrii nominali, sa zic asa...Una peste alta, e bine ca ai amintit de saptamana asta. Aparent nu e mare lucru, de fapt e o chestie profilactica de mare importanta in motociclism. Accidentele la inceput de sezon, mare parte din ele, sunt cauzate de neacordarea importantei cuvenite perioadei de adaptare. 

Link to comment
Share on other sites

Amortizorul de ghidon a fost stok de fabrica. Moto a fost in perfecta stare de functionare,reviziile la zi reparatii fara compromisuri..o am in "paza" de noua,de la primul proprietar pana la ultimul. Din pacate Andrei a fost un om si un biker cu mult bun simt si respect,calculat..dar ne-a parasit prea devreme lăsând un mare gol pentru cei care l-au cunoscut.☹️

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Gixu. a spus:

Aparent a fost lovit in spate de catre un cocalar si aruncat pe contrasens. A aparut o filmare iar politia e pe urmele jigodiei care s-a facut nevazut.

Ai gasit informatii concrete, care sa sustina aceasta afirmatie? nu vreau filmarea, sau alte nebunii, intreb doar, ca mi se pare incredibil....Ar trebui sa fie martori pe acolo totusi, hit and run, cu deces, of doamne...

RIP, groaznic, oricum ar fi.

 

Off topic, nu pot sa tac...

@easy ride on!, esti inginer constructor?

"Cum nici construcţiile bine proiectate nu au nevoie de ... contravântuiri.

De acord?"

Asta de unde ai scos o?

Ai auzit de dimensionare structurala, incarcari dinamice, grupari de incarcari mixte, deformate/deplasate? Ce rol au contravantuirile? Iti si raspund: 1-daca esti constructor, e grav. 2-daca nu esti, atunci nu iti mai da cu parerea, pe chestiuni specifice,  specializate, ce nu le stapanesti. Toti se pricep la fotbal si constructii domle... .

Link to comment
Share on other sites

Ia, lectura, gogu e sfant:

https://www.steelconstruction.info/Bracing_systems

Acum 7 minute, Gixu. a spus:

Sunt prieten cu un prieten de familie.

Familia a fost anuntata ca a aparut o filmare(probabil dashcam) si acum au o noua pista.

Incredibil.... L-au omorat, si au fugit de la locul accidentului... :(

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 ore, easy ride on! a spus:

 

Reacţiile Isterice de Panică (R.I.P.) se prezumă deci că apar din lipsă de I.T.P. (Inspecţie Temporară Psihiatrică).

Mai ales la achiziţionarea unei motociclete adecvate.

Na!  :)

Mi.ai inveselit ziua!!!

Asteptand sa apara calendarul cu intruniri moto, mai petrec timp pe topicuri.

Colegi dragi, nepoata mea Doctor de profesie, imi spune ca multi accidentati moto, ajung cu gatul rupt. Si noi ne punem atat de mult increderea in costume si in casca, desigur ca e nevoie de ele.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...