Vizitator goe 75 Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 (editat) 4 minutes ago, john17 said: Începătorul normal se culege din copac? Întreb pt un prieten. Hahahahaha Mai scoate cateva la fel de tari si fac o cerere , sau orice fel de lobby ,sa te scoata din carantina. Editat Mai 12, 2019 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Bun, persistă întrebarea, cum frânezi corect în curbă, înclinat fiind, în caz de nevoie absolută? Apreciez discuțiile constructive cu rol de învățare făcute pe ton plăcut. și apreciez toleranța întrebărilor mele poate ușor stupide pentru voi. Sau mai mult.. Acum 4 ore, Metal Heart a spus: @goe 75 @fuchsia @Flower-Power un alt exercitiu pe care trebuie sa.l faci tot timpul cand mergi pe moto e sa iti observi bratele. Greutatea corpului nu trebuie sa se sustina in brate ci in solduri. Tot timpul, la drum lung, sa te verifici sa ai bratele moi, sa nu "te tii" de gidon cand accelerezi si nici sa nu te impingi in el cand franezi. La franele usoare, strange rezervorul cu genunchii. Incearca sa te controlezi astfel incat sa nu te apesi in maini pe ghidon. Cand inveti si te deprinzi cu asta, poti incerca ca pe franare sa iti misti usor coatele astfel sa fii sigura ca nu ai greutatea in maini. Multumesc Metal.am încercat cumva să am grijă la poziția în sa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Ca si incepator, una dintre regulie invatate a fost "nu frana in curba ca o sa cazi". Ceea ce nu a fost tocmai rau sau total gresit. Ca incepator, inca nu stii sa dozezi frana si sansele sa te infigi in frana ca nehalitu' sunt mari. Frana blana + curba = nu bine deloc. Fie moto se indreapta si iesi aiurea, fie aluneca fata si cazi. Pe masura ce prinzi experienta, te prinzi singura cum franezi ok in curba, cum tre sa iti tii motocicleta. Acum, cat esti inca la inceput incearca sa-ti faci un scenariu imaginar in care iti oferi si solutia, gen... am viteza asta, daca franeaza ala, eu ce fac, ma pot opri? E curba asta, ce se intampla daca e o caruta la iesirea din viraj? Pot frana sau degaja safe? Functie de raspunsurile astea, iei decizii. Cu ce viteza sa mergi, cum sa abordezi una sau alta. Si ca sa iti raspund la intrebare, eu inainte de curba franez putin cu spatele cat sa pun bine motocicleta pe trasa. E un obicei de care incerc sa scap, nu e tocmai rau. Problema e ca la mine se pune si fata si nu mereu imi iese dozarea. Daca am nevoie sa inclin motocicleta mai mult, pur si simplu ma imping mai tare in ghidon si apas pe scarita cu piciorul. De frant franez un pic cu spatele si apoi cu fata. Frana de urgenta pana acum n-a fost nevoie. Editat Mai 12, 2019 de Metal Heart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Acum 58 minute, Flower-Power a spus: Bun, persistă întrebarea, cum frânezi corect în curbă, înclinat fiind, în caz de nevoie absolută? SUPERsimplificand, ai aderenta de 100 de lei pe roata. Daca esti inclinat de 10 lei, poti sa pui frana de 90. Daca esti inclinat de 70 lei, poti sa pui frana de 30. Daca esti inclinat de 100 de lei, nu poti frana deloc. Daca, dimpotriva, nu esti inclinat de loc, poti sa pui frana de toti 100 lei de aderenta. Toata vorba asta e in principiu la roata fata, unde e si inclinarea, si franarea. Cum spuneam, asta e o supersimplificare. Nu inseamna ca daca esti pe curba, vesel, la 50% din aderenta si vezi pe dracu in fata poti sa franezi brusc cu restul de 50%. Mai dureaza pana se comprima suspensia, pana se deformeaza cauciucul, alea-alea. Insa e total nesemnificativ pentru tine, pentru ca nu cunosti ce iti ofera motocicleta si cauciucul. Nu stii ce inseamna 100 de lei de aderenta, nici ca franare, nici ca inclinare, si mai ales, nici combinat. Trebuie invatat, cu binisorul. Ce trebuie sa faci acum este sa inveti franarea de urgenta pe drept si sa incepi sa experimentezi cu frana fata in curba, daca n-ai mai facut. Totul in mediu controlat, nu pe drumul public. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 @leopold tradu-mi te rog în unghiuri ,cu motorul drept sa zicem unghi de 90 de grade, esti înclinat la 45, 55,60,70 grade. Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 1 oră în urmă, Flower-Power a spus: Bun, persistă întrebarea, cum frânezi corect în curbă, înclinat fiind, în caz de nevoie absolută? Draga mea, daca esti inclinata in curba si apare "nevoia absoluta" deja ai gresit inca dinaintea franarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Cum procedezi tu pas cu pas, tu o faci instinctiv, înțeleg asta, dar spune-mi cum procedezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Acum 1 minut, Flower-Power a spus: @leopold tradu-mi te rog în unghiuri ,cu motorul drept sa zicem unghi de 90 de grade, esti înclinat la 45, 55,60,70 grade. Merci. Doamne, da-mi putere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Păi marquejii se înclina până pe la 60°, cam de toți 100 lei aș zice. Pe pistă uscată, cu slickuri. Vrei să îi întreci?!? Ai divais d'ăla ca la offroad pe ghidon să-ți arate înclinarea? Editat Mai 12, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Nu vreau să mă întrec cu nimeni, sunt în competiție cu mine însămi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Acum 2 minute, john17 a spus: Ai divais d'ăla ca la offroad pe ghidon să-ți arate înclinarea? Ar putea sa-si ia un poloboc de la Brico si sa-l monteze pe ghidon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Acum 2 minute, Nguyen a spus: Doamne, da-mi putere... cedează și lasă-i pe alții care au putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Chiar acum, Flower-Power a spus: cedează și lasă-i pe alții care au putere. Draga mea, ca sa te apleci pe o curba trebuie sa ai suficienta viteza pt a face acest lucru, altfel te apleci degeaba si te trezesti ca de fapt incetinesti in loc sa inaintezi. Ca sa ai suficienta viteza ca sa te apleci pe o curba presupune obligatoriu ca in acea curba sa ai suficienta vizibilitate ca sa o poti ataca in siguranta, asta inseamna sa vezi si ce este dupa curba, nu cum fac reiserii astia de duminica care-si rup oasele pentru ca habar nu au sa evalueze stilul de mers in functie de drum si ruleaza precum kamikaze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 @Flower-Power este vorba de grade de inclinare fata de verticala. Alea cărora le ziseși tu "90" sunt de fapt zero. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Acum 1 oră, Flower-Power a spus: tradu-mi te rog în unghiuri ,cu motorul drept sa zicem unghi de 90 de grade, esti înclinat la 45, 55,60,70 grade. Merci. Intrebare gresita. E ca si cum ai intreba ce font sa folosesti ca sa scrii o carte buna, sau cate strofe ca sa fie o poezie buna. Ce trebuie sa intelegi tu ca incepatoare e ca motocicleta ta poate frana si vira mult mai tare decat crezi tu ca e posibil; ca o tinta pentru fiecare motociclist care vrea sa supravietuiasca e sa se apropie macar cu capacitatea de franare de maximul posibil, daca nu si cu cea de luat viraj, iar apoi sa mearga pe drumul public confortabil, undeva sub 50% din capcitatile dobandite - si exersate continuu, mai ales la inceput de sezon. Ca sa iti faci o idee aproximativa de ce intrebarea ta e gresita, disponibilul de aderenta depinde de temperatura, de gume, de asfalt, de mizeriile de pe asfalt, de presiunea la rece din pneuri, de pata de contact si de alte cate si mai cate. Unghiul de inclinare al motocicletei nu depinde doar de raza curbei si viteza, ci si de pozitia pilotului. Insa astea sunt discutii SF deocamdata - tu ai nevoie sa iti formezi reflexele pentru mers pe strada si memoria musculara pentru franarea de urgenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 12, 2019 Autor Share Postat Mai 12, 2019 Oricum am fost amuzantă. Grade ca o axă x,y. Acum 12 minute, XaeL a spus: @Flower-Power este vorba de grade de inclinare fata de verticala. Alea cărora le ziseși tu "90" sunt de fapt zero. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 Pentru a intelege mai bine ce se intampla cu motocicleta atunci cand franezi in curba cauta pe youtube ''trail braking'', sunt multe filmulete cu explicatii si sfaturi ok. O franare bine ponderata in curba te ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mateiuli Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 @Flower-Power, îți recomand toate videourile de pe acest canal: https://www.youtube.com/channel/UC0FFFneMi9GwRHUsuBjM0jA Nenea ăsta știe despre ce vorbește, găsești acolo sfaturi de frânare, manevrare la viteze mici, abordare viraje, poziția corpului, etc etc. O face mai bine decât am putea noi sa tastam aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 12, 2019 Share Postat Mai 12, 2019 (editat) Mai ai minim 2-3 sezoane de amatorism pana sa ajungi la countersteering, franat/derapaj cu spatele. Intre timp, tu esti fata simpatica si noi baieti gigei dar motociclismul nu se invata pe forum (@nguyen a fost mai scurt si mai concis) iar motorul tau nu are abs. Ma repet - take it easy si mergi la cursuri. Asta daca nu vrei sa ajungi ca multi dintre noi care credeam ca stim ceva doar fiindca facusem x km. Am fost doar norocosi. Ii ai pe toti in Bucuresti, deci nu ai nici o scuza - Marius Bacila, Matei Albulescu si doua cursuri de pilotaj pe circuit, daca imi amintesc corect. Ca o parere - cu cat un incepator merge mai slab, cu atat este mai evitat de riderii medii spre buni. Deci, daca vrei sa ajungi sa te lipesti de vreun grup decent, raspunsul este sa stai mult pe afara. Daca te-ai apucat de motociclism doar ca sa socializezi, atunci, na, no comment. Editat Mai 12, 2019 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 13, 2019 Autor Share Postat Mai 13, 2019 Nu ar fi ceva greșit cu socilaizarea dar nu ăsta este motivul pentru care m-am apucat eu de motociclism. Am microbul de ceva timp inoculat și după un timp,o pauză , mi-am dat seama că îmi lipsește. Asta cumulat și cu alt motiv, middle age crisis. Am cântărit bine variantele și de-asta în primul an de permis am zis că e mai bine să închiriez motor și să fiu sigură că e ceea ce vreau. Acum, dacă pe parcurs voi ajunge la altă concluzie, e dreptul meu de a alege și o voi face împăcată cu gândul că am luat deciziile potrivite mie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 13, 2019 Share Postat Mai 13, 2019 Acum 11 minute, Flower-Power a spus: Asta cumulat și cu alt motiv, middle age crisis. Nu exista middle age crisis, e o inventie. Pur si simplu multe persoane la aceasta varsta devin mai stabile dpdv financiar si isi permit niste jucarii la care au visat mereu. Cati isi permit la 22 de ani o motocicleta sau o masina sport? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Mai 13, 2019 Share Postat Mai 13, 2019 Acum 30 minute, Nguyen a spus: Cati isi permit la 22 de ani o motocicleta sau o masina sport? Masina nu, dar motocicleta destui. Da-o dracu, e cat doua telefoane dă jmekerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 13, 2019 Share Postat Mai 13, 2019 2 hours ago, Flower-Power said: , middle age crisis. Midlife. Middle age = evul mediu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 13, 2019 Share Postat Mai 13, 2019 (editat) Sau este o vrajitoare si sv 650 este modelul de matura. Editat Mai 13, 2019 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 13, 2019 Share Postat Mai 13, 2019 Acum 2 ore, leopold a spus: Masina nu, dar motocicleta destui. Da-o dracu, e cat doua telefoane dă jmekerie. Pe principiul cat dai atat face nu ajungi cu o astfel de mobra la Constanta, te lasa inainte de Fetesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.